Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vakantieperiode USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ingem
Amerika-ontdekker

vakantieperiode USA

Bericht door ingem »

Hoi allemaal,

In de herfstvakantie gaan we een weekje naar Florida. Vorig jaar waren we ook in de V.S. (rondgereisd vanaf Philadelphia richting Nashville en vervolgens naar Orlando in 22 dagen) eind september. Ik vond het toen in Lancaster, Ashville, Nashville, Atlanta, St. Augustine en Orlando best druk, terwijl het volgens mij geen vakantieperiode was. Maar, en nu komt mijn vraag, wanneer is het vakantie in de V.S.? Hebben ze daar vastgestelde vakantieperioden? Hebben scholen ook vaste perioden dat er geen les gegeven wordt? Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.

O ja, we zijn van plan om volgend jaar zomer in de schoolvakantie voor een week of drie naar de V.S. te gaan (als er natuurlijk niets geks tussenkomt). Is er een periode die aan te bevelen is? We denken dan weer aan een rondreis.

Groetjes,
Inge
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: vakantieperiode USA

Bericht door Baia »

Als ik het goed heb loopt de grote vakantie in de USA van Memorial Day (laatste maandag van mei) tot Labor day (begin september).
De beste periode om op vakantie te gaan in de USA is toch wel het voorjaar, zo ongeveer de maand mei. Ik ga er dan van uit dat je een rondreis in het zuidwesten bedoelt. In andere klimaatzones kan de periode weer verschillen.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Het is altijd druk rond de federal holidays, zie http://www.opm.gov/operating_status_sch ... l/2008.asp, helemaal op de dagen waar mensen echt rijzen, namelijk Memorial Day, independence Day, Labor Day en helemaal Tahnksgiving en Christmas.

Schoolvacanties lopen een beetje uiteen, maar vallen over het algeemeen in de volgende categorien voor primary to highschool:

- Schooljaar begint rond Laborday
- Columbus day) is meestal vrij
- Thanksgiving: Donderdag en vrijdag vrij
- Kerstmis: Eeen tot twee weken vrij (Winter vacation.. :) )
- President's day
- Spring vacation (SPRING BREAK!! Rond de eerste week van April meestal)
- Memorial Day
- Einde schooljaar (Meestal midden juni)

Hope that helps,

Niels.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Tegenwoordig zijn er veel year-round scholen in Amerika, die 9 weken naar school gaan en dan 3 weken vrij.
Er is altijd een groep die vrij is. Dus het gehele jaar door zul je vakantie gangers aantreffen.

Desondanks is het in de traditionele vakantie (zomer en kerst) het drukste natuulijk.
Maar echte vakantie periodes vervagen hier door wel wat .
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer