Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Negatieve ervaring USAReisen/Alamo. Wie nog meer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Negatieve ervaring USAReisen/Alamo. Wie nog meer?

Bericht door Ineke »

Moet toch even voor Alamo opkomen :)

Wij hebben al vele malen bij Alamo een auto gehuurd en nooit problemen gehad. Natuurlijk wordt er altijd wel even gevraagd of je een upgrade wil, maar ons "nee" antwoord werd altijd meteen geaccepteerd. Idem als het over extra verzekeringen ging.

De volgende keer gaan wij weer voor Alamo.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb de laatste 5 jaar een keer of 30 via usareisen een auto bij Alamo gehuurd. Bijna alle keren de Equinox en nog nooit dit model zelf gekregen, maar vaak een Fullsize en een heel enkele keer een Midsize SUV. Ook twee keer een compact gehuurd en in beide gevallen een veel grotere meegekregen (zelfs een keer een Chrysler Pacifica :mrgreen: ) ! Ik heb 1 keer een 'probleem' gehad, toen ik bij usareisen een Premium SUV had gehuurd en betaald, en op LAX een Fullsize meekreeg van Alamo. Niet mee akkoord gegaan, manager erbij (met 2 doodvermoeide kinderen en vrouw erbij .....) en duurde en duurde maar. Uiteindelijk wel een Premium meegekregen, die hadden ze in eerste instantie niet staan, maar later ineens wel. Uiteindelijk ook nog gecompenseerd door Alamo, dus ik zou zeker over jouw verhaal een berichtje eraan wagen naar Alamo in de US.

Afgelopen weekend zijn we naar Las Vegas geweest, en nu via eautohuur een compact gehuurd (was echt goedkoop), bleek via Advantage te gaan. Ik had er nooit van gehoord, maar scheen toch wel betrouwbaar te zijn. Was ook inderdaad verder allemaal prima, alleen veel ging nog handmatig, bv bij inleveren vult iemand een briefje in, loopt om de auto heen, dan moet je naar een balie, wordt alles weer in de computer ingetikt etc. Terwijl bij Alamo iemand de barcode scant en een briefje uit de scanner rolt en je bent klaar. Dus dat vind ik wel prettiger. Voor mij volgende keer dus weer Alamo. Ik heb er verder nooit problemen gehad, in al die 30 keer of zo, behalve die ene ervaring. En ik denk dat dat overal wel eens kan. Over 4 weken gaan we naar Florida, weer een Equinox via usareisen besteld op Miami Airport. Ben benieuwd wat ik mee krijg :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Bericht door Rayzerr »

Zo is dat. Er kan overal een fout gemaakt worden.....
Dat was ook mijn verweer aan de verhuurbalie toen ze USAReisen beschuldigden van oplichting. Dat is nogal wat.....
Zij zouden er wel eens ff werk van gaan maken, want dit was volgens hen al de zoveelste keer dat er klanten aan de balie stonden die teleuresteld waren.
De manager zelf deelde me mee, dat als USAReisen wou, ze alles wat fout gegaan was konden terugvinden in het boekingssysteem.
Ik kreeg zelfs bepaalde codes mee en ref. nummers waarmee ze eea konden nakijken.
Dus daar gaat het mij een beetje om, ALAMO stuurt mij heen met een gevoel dat ik door USAReisen besodemieterd ben.

Nogmaals kort omschreven:
-Je boekt een Magnum,
-Vraagt middels mail aan USAReisen of dat type ook beschikbaar is, ja dat zou hoogstwaarschijnlijk zo zijn,
-Bij aankomst krijg je een AVALON, en de melding dat de Magnum een ugrade is.

Voor mij de eerste keer dat ik op die manier een auto huurde. Op zich is alles prima gegaan qua werkwijze.
Als ik niet op dat type had zitten wachten, zou ik fluitend zijn weggereden in mijn AVALON en hier wellicht een heel ander verhaal hebben getikt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik had ze een mailtje gestuurd:
Hello,

i have rented the EQ class for several times now. USAReisen sent a document some time ago about the differences between the class shown on the website and the actual class booked at Alamo (http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... TI-SUV.pdf). Because of this document i know that the EQ class belongs to the Midsize SUV's.
This works just fine.

I would like to know if you have a similair statement for the DM class. What class is this known by at the Alamo Rental Station. I suppose it's Premium (i've heard so from several people at a travel forum).

Kind regards,

Martijn
Hun antwoord:
Hello!

Thank you for your email. The Equinox corresponds to the class of the Midsize SUV, this is right. We have no overview about which car corresponds to a Dodge Magnum, because this is a separate class.

Best Regards

Nadine
-------
Overigens is Alamo Miami wel vaker 'raar' in hun beschuldigingen. Ze roepen ook wel eens dat je boeking van USAReisen niet klopt omdat je geen Duitser bent en dat je extra verzekeringen nodig hebt. Complete onzin maar ja, als je daar vermoeid op het vliegveld staat ben je een makkelijk slachtoffer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

MattRob schreef:Ik heb de laatste 5 jaar een keer of 30 via usareisen een auto bij Alamo gehuurd. Bijna alle keren de Equinox en nog nooit dit model zelf gekregen, maar vaak een Fullsize en een heel enkele keer een Midsize SUV. Ook twee keer een compact gehuurd en in beide gevallen een veel grotere meegekregen (zelfs een keer een Chrysler Pacifica :mrgreen: ) ! Ik heb 1 keer een 'probleem' gehad, toen ik bij usareisen een Premium SUV had gehuurd en betaald, en op LAX een Fullsize meekreeg van Alamo. Niet mee akkoord gegaan, manager erbij (met 2 doodvermoeide kinderen en vrouw erbij .....) en duurde en duurde maar. Uiteindelijk wel een Premium meegekregen, die hadden ze in eerste instantie niet staan, maar later ineens wel. Uiteindelijk ook nog gecompenseerd door Alamo, dus ik zou zeker over jouw verhaal een berichtje eraan wagen naar Alamo in de US.

Afgelopen weekend zijn we naar Las Vegas geweest, en nu via eautohuur een compact gehuurd (was echt goedkoop), bleek via Advantage te gaan. Ik had er nooit van gehoord, maar scheen toch wel betrouwbaar te zijn. Was ook inderdaad verder allemaal prima, alleen veel ging nog handmatig, bv bij inleveren vult iemand een briefje in, loopt om de auto heen, dan moet je naar een balie, wordt alles weer in de computer ingetikt etc. Terwijl bij Alamo iemand de barcode scant en een briefje uit de scanner rolt en je bent klaar. Dus dat vind ik wel prettiger. Voor mij volgende keer dus weer Alamo. Ik heb er verder nooit problemen gehad, in al die 30 keer of zo, behalve die ene ervaring. En ik denk dat dat overal wel eens kan. Over 4 weken gaan we naar Florida, weer een Equinox via usareisen besteld op Miami Airport. Ben benieuwd wat ik mee krijg :wink: !
Hé da's vreemd. Zoals ik je al eerder mailde, heb ik afgelopen zomer via Eautohuur en Advantage gehuurd. Bij terugkomst in die grote garage werd van mijn Pacifica even de barcode (linksonder op het voorraam) gescand, kreeg een bonnetje en klaar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Raar ja. Ik had overigens geen barcode (volgens mij). Ik vond het een beetje 'knullig' en ouderwets gaan. Maar misschien was er toevallig iets kapot of zo ... Auto was verder prima, een Hyundai Sonata, zeker geen kleine compact of zo. Vond het ook lang duren bij aankomst overigens. Snapte niet helemaal hoe ze alles moesten invullen, via eautohuur en zo. Extra bestuurder was lastig, moest eerst rekening betalen. Toen moest manager erbij komen om het toe te lichten. Maar goed, verder geen echte problemen of zo :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Bericht door Rayzerr »

Hun antwoord:
Hello!

Thank you for your email. The Equinox corresponds to the class of the Midsize SUV, this is right. We have no overview about which car corresponds to a Dodge Magnum, because this is a separate class.

Best Regards

Nadine

:?: :?:

Zo zie je toch hoe verwarrend het is....... op die manier verwacht je toch ALTIJD een DM als het een aparte klasse is!!
Dat was ook het antwoord dat ik voor vertrek kreeg van USAReisen toen ik zekerheid wilde over de Dodge.
En dan achteraf je verbergen achter een algemene voorwaarde, or equal..

Tsja. :banghead:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rayzerr schreef:Zo zie je toch hoe verwarrend het is....... op die manier verwacht je toch ALTIJD een DM als het een aparte klasse is!!
Dat was ook het antwoord dat ik voor vertrek kreeg van USAReisen toen ik zekerheid wilde over de Dodge.
En dan achteraf je verbergen achter een algemene voorwaarde, or equal.
Maar in principe heb je er voordeel van gehad. Voor minder geld kreeg je een hogere klasse. Dat jij dan perse die DM wilde :D
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Ik moet zeggen dat ik met ALAMO helemaal geen problemen heb gehad. In LA had ik een economy vast laten leggen en bij aankomst kon ik voor $15 p.d. een SUV krijgen. Ging om 3 dagen, dus meteen ja geantwoord. Best beslissing ooit. In San Francisco had ik de zelfde klasse en er stonden in het rijtje waar ik uit kon kiezen een paar midsize tussen. Natuurlijk gekozen voor een midsize. Dus niks anders dan lof. Alle auto's die ik heb gereden waren vonkel nieuw. 1e 4000 miles en de 2e 2000 miles :wink:
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Zelf persoonlijk nooit problemen met Alamo gehad, maar ik weet wel dat dit probleem speelt. Ook Alamo zelf is hier van op de hoogte.
Twee jaar geleden sprak ik een salesmedewerker van Alamo Nederland en hij zei toen dat er incheckzuilen zouden komen, om dit soort problemen te voorkomen. Je kunt bij de vraag voor een upgrade dan zelf voor "ja" of "nee" kiezen, zonder dat er iemand aan je (vermoeide) hoofd zeurt.
Maar blijkbaar zijn die zuilen er nog steeds niet? Of misschien alleen in Miami niet?
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Petr@B schreef:Maar blijkbaar zijn die zuilen er nog steeds niet? Of misschien alleen in Miami niet?
Ook niet in Phoenix, maar wij hebben geen gezeur gehad. Gewoon 2x "no, thank you" en auto mogen uitzoeken. [1x nee op upgrade en 1x nee voor extra verzekering] Moet wel zeggen dat alle andere keren dat wij een auto hadden gehuurd ons de vragen niet eens gesteld zijn .... stralen wij iets uit? :blink:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ceetje schreef:
Petr@B schreef:Maar blijkbaar zijn die zuilen er nog steeds niet? Of misschien alleen in Miami niet?
Ook niet in Phoenix, maar wij hebben geen gezeur gehad. Gewoon 2x "no, thank you" en auto mogen uitzoeken. [1x nee op upgrade en 1x nee voor extra verzekering] Moet wel zeggen dat alle andere keren dat wij een auto hadden gehuurd ons de vragen niet eens gesteld zijn .... stralen wij iets uit? :blink:

Misschien wel, maar ons is ook nooit iets gevraagd.

Marjon
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Eind april jl. zijn wij onze rondreis begonnen in Phoenix en de auto hadden wij via Alamo gereserveerd, no problem, geen enkele vraag voor een upgrade of zo. Wij konden in de parkeergarage uitkiezen welke auto we wilden meenemen. Wij komen al jaren in de USA en huren altijd via Alamo en hebben nooit enig probleem of 'lastige' vragen gehad!
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik snap trouwens niet wat er zo "lastig" is aan die vragen,je kan gewoon nee zeggen toch?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hadden ook bij Alamo (via usareisen) een EQ geboekt en natuurlijk was die er ook niet. De jongeman aan de balie bleef volhouden dat die klasse voor ons(2 volwassenen) echt te klein was i.v.m. de bagage. Ik heb hartelijk gelachen en vervolgens een Saturn Vue meegenomen. Vorig jaar hadden we een super Pacifica met achteruitrijcamere(scrabble anyone?) en deze Vue reed NOG lekkerder en natuurlijk genoeg plaats met z'n tweetjes.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer