Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Garmin Nuvi 270

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Irma
Amerikafan

Garmin Nuvi 270

Bericht door Irma »

Wij willen voor onze vakantie naar het noordoosten van Amerika van 2 weken in mei een navigatiesysteem kopen. In Nederland zullen we dit apparaat niet zo veel gebruiken en ná mei zullen we ook niet binnen korte tijd weer naar USA gaan. Kortom we willen niet zo'n heel duur apparaat kopen.
Ons oog is gevallen op de Garmin Nuvi 270 met geinstalleerde kaarten van Europe én USA/CA via internet te koop voor € 212,00.

Een andere optie is een TomTom One 3rd Edition met Europa erop kopen, vóór onze vakantie de kaart van Europa verwijderen en de kaart van USA erop zetten. Na de vakantie moeten we de kaart van Europa dan weer terugzetten. We zijn echter niet zo handig met deze dingen en zijn bang dat het omzetten van de kaarten niet goed gaat. Deze optie is ook duurder.

De Garmin Nuvi 270 lijkt ons daarom geschikter voor ons.
Iemand ervaring met dit type?

Willen jullie ons adviseren graag??

Bedankt vast
yolanda2
Amerika-ontdekker

Re: Garmin Nuvi 270

Bericht door yolanda2 »

Hoi Irma,

sorry, ik heb helaas geen informatie voor je, wij hebben zelf een TomTom! Ha, ha, leuk je hier te ontmoeten!
Heb jij nog leuke weetjes voor ons voor New York???
'k hoor graag van je,
groetjes, yolanda, ook een groot Amerikafan!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Garmin levert prima spullen, en voor die prijs zal je niet snel een TT met Amerika kaart hebben.
Ik zou leker voor de garmin gaan dan.

Overigens heeft de makro deze week een navman (benelux) in de aanbieding vor 117 euri inc.
Misschien dat dat een optie is als de kaart van Amerika daar makkelijk op kan.
michachael
Amerikafan

Bericht door michachael »

kijk eens op ebay, vooral naar deze shop:

http://stores.benl.ebay.be/Global-Phoen ... idZ2QQtZkm

De verkoper is powerseller (wat dus betekent dat hij heeeel veel verkoopt via ebay - tot zo ver 359321 items) en een supergoede feedbackscore:
Feedbackscore: 359321
Positieve feedback: 99,8%

TomTom & Garmin kan je er goedkoop kopen. Ik vermoed wel dat de producten refurbished zijn.

'kga me er ook eentje aanschaffen via deze dealer, denk ik.

Ahja, op TomTom.be kan je tot 31 januari alle kaarten aan 50% van de prijs kopen!!!
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Wij hebben in 2007 gebruikt gemaakt van de Garmin Nüvi 350. Werkt uitstekend! De gehele route hebben we hiermee gereden en overal foutloos!
De kaarten voor de Nüvi 270 zijn gelijk aan die van de 350.
Ik zou onze route niet graag zonder Nüvi gereden hebben, teveel zoekwerk.

groet,
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingeringe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ingeringe »

Wij gaan volgende week naar de USA en hebben hiervoor ook een garmin nuvi 270 gekocht.
Ik heb hem in Nederland al even uitgestest. Bij de eerste keer aanzetten moest ik aangeven of ik de Europese of Amerikaanse kaart wilde gebruiken op dat moment, en heb Europa aangegeven.
Helaas kan ik nu nergens de optie vinden om dit om te zetten naar de USA.

Nu is mijn vraag of hij automatisch de kaart van USA laadt als we hem in Amerika gabruiken?
Ook kan ik nu geen POI vinden van de USA... is dit niet mogelijk vanuit Nederland of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop op een reactie zodat ik met een gerust hart het vliegtuig in kan stappen!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Inge
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Bij Walmart is de TomTom one V3 te koop met USA kaarten voor 144 dollar. Ongeveer 92 euro.

Dus als hij alleen voor in de USA gebruikt gaat worden zou ik zeggen ga hiervoor. Veel goedkoper zul je ze niet vinden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hij zal niet automatisch omschakelen,ergens in de opties zal iets moeten staan als "beheer kaarten" zodat je kan switchen naar de USA kaart.
Kijk even hier anders:

http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showforum=47
Arwinv
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwinv »

Wij hebben de Nuvi 200, hierop de kaarten voor Amerika en Canada geinstalleerd (op een sd-kaartje), naast de kaart van benelux (die als enige op de 200 voorgeïnstalleerd is). Deze schakelde in Amerika keurig automatisch over naar de goede kaart en bij terugkomst in Nederland ook weer naar de benelux; dus ik zou verwachten dat de "hogere" types dat ook doen...
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben een Garmin 200w gekocht voor mijn vrouw. Even zoeken en hebt hem voor $200. Met shipping en douane voor rond de 200 euro denk ik. Hij werkt prefect. Voor Europa moet je dan een sd kaartje nemen denk ik
Ingeringe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ingeringe »

Bedankt allemaal,

Ik heb er wel vertouwen in gekregen! Ik denk dat hij in de USA wel automatisch overschakeld en inmiddels kan hij ook vanuit Nederland adressen in de USA vinden.

Bedankt!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Wij hebben een Garmin 200w gekocht voor mijn vrouw. Even zoeken en hebt hem voor $200. Met shipping en douane voor rond de 200 euro denk ik. Hij werkt prefect. Voor Europa moet je dan een sd kaartje nemen denk ik
Ik kom net terug van Best Buy, ze hadden daar de Garmin 200 in de aanbieding voor $169. Nog even en die dingen krijg je kado bij de zeeppoeder net als calculators in de seventies.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Was dat wel de 200W (wide body screen) was die dat ook?
Hij was namelijk $249 . Vond hem toen goedkoper op internet en heb het verschil teruggekregen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Was dat wel de 200W (wide body screen) was die dat ook?
Hij was namelijk $249 . Vond hem toen goedkoper op internet en heb het verschil teruggekregen.
Ik heb alleen de 200 in de aanbieding gezien, van $199 nu voor $169 en de 1412 van Magellan (ook een widescreen), ben de prijs even vergeten, ik geloof $299. De 200W heb ik niet gezien.

Overigens grappig verhaaltje over GPS'en. Dit weekend gingen we met vrienden uit eten bij een restuarant wat vlak aan de snelweg ligt. Zij klaagden dat hun GPS (Nuvi 200) altijd al op de snelweg meldde dat ze er waren. Dus namen we ook onze GPS mee (oude Streetpilot 2620). Onderweg waren de twee GPS het voortdurend met elkaar oneens. Die van mij stond op "Shortest Route", die van hun op "Fastest Route". We hebben de hele weg in een deuk gelegen over de vechtende GPS'en. Vervolgens op het laatste stukje op de snelweg meldde de GPS van onze vrienden ("Harvey") dat we er waren, terwijl die van ons ("Beppie") netjes meldde dat we bij de volgende exit eraf moesten. Beppie heeft ons netjes tot op het parkeerterrein van het restuarant geleid. Allebei Garmins, maar toch duidelijke prestatie verschillen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer