Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis / verblijfs problemen op bepaalde feestdagen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Reis / verblijfs problemen op bepaalde feestdagen?

Bericht door Danielle&Chris »

Hoi hoi,

Wij gaan in oktober/november voor de eerste keer naar de USA en ik vraag mij af of bepaalde feestdagen een probleem gaan worden voor ons?

- We komen op 10-10-08 met een huurauto vanuit LA in San Francisco aan.
10-10-08 is het Columbus day (als ik het goed heb) Kunnen we dan nog de auto terugbrengen en een hotel krijgen?

- 19-10-08 t/m 23-10-08 zijn we in Las Vegas. Ik heb begerepen dat oktober de conventiemaand is en dat er dus bv 10.000 tandartsen in Vegas zijn?
Moeten we van te voren een hotel boeken ivm congressen?

- Op 31-10-08 vertrekken we van NY City naar Miami. Op 31-10-08 is het Haloween. Gaan we hier last van hebben ivm het reizen en een hotel vinden in Miami?

- Op 01-11-08 is de NY marathon? We zijn in NY City van 25-10-08 t/m 31-10-08. Moeten we van te voren een hotel boeken omdat de stad overspoeld word? Of zijn we net op tijd weg?

en de laatste

- 02-11-08 is het Dia de Los Muertes. Wij zijn dan in Miami en plannen voor die dag een tocht naar The Everglades. Ondervinden we hinder van deze feestdag?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis / verblijfs problemen op bepaalde feestdagen?

Bericht door Chi Sin X »

Als je toch al perfect weet van welke datum tot welke datum je waar zit. Waarom boek je dan niet vooraf? Hotels vergelijken in steden is praktisch bijna niet haalbaar of je wil er serieus wat tijd voor uittrekken en via internet kan je toch al de meeste info vinden.

Het was hier een paar dagen geleden ook een feestdag, en ik heb heel veel mensen horen klagen dat ze niets konden vinden.

En toen we in Seattle waren een kleine 2 weken geleden was er blijkbaar ook 1 of ander congress bezig, en we zijn toen nederlanders tegengekomen in de lobby die aan het smeken waren om een kamer, ze konden nergens iets vinden. Maar dat zal ook een kwestie van geluk/pech zijn waarschijnlijk.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Als je data inderdaad toch vast staan dan zou ik alvast kijken voor een aanbieding.
Zeker met feestdagen en conventies kan het nog wel eens lastig zijn een leuke plek te vinden op het laatste moment.

PS.
En mocht je in Las Vegas kiespijn krijgen dan zit je in ieder geval goed :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

Ik heb nl wat adviezen gekregen van mensen die op vakantie naar de USA gingen om pas op het laatste moment daar te plaatsen een hotel te boeken omdat dat (veel) goedkoper zou zijn?.
Heeft iemand hier ervaring mee dat dat zo is?
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

de meningen zij hierover verdeeld. De ene vind het prettig om alles vante voren vast te leggen ( dat doen wij dus ook omdat we met 2 kinderen reizen) en de andere boekt alleen de eerste nacht en voor de rest niets.
ik zou echter als ik wist dat het druk kan zijn op bepaalde bestemmingen van te voren al boeken. Bij de meeste hotels kun je dezelfde dag nog annuleren mits je rechtstreeks boekt. Ik kan me verder goed voorstellen als je nu een hotel boekt in las vegas die prijs alleen maar zal stijgen als het zo druk wordt door een conventie.
Het advies dat je kreeg mbt op het laatse moment boeken zal wellicht zijn door mensen die met een coupon een discount krijgen bij het hotel ? Wij vonden het van te voren alles al uitzoeken erg prettig en veel voorpret hebben. Stel je gaat ter plekke een hotel boeken en je ziet de dag erna een veel leuker plekje om de hoek? ! Nogmaals dit is ONZE mening.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, normaal gesproken zou je het "risico" wel kunnen lopen om niet te boeken. Er zijn immers accommodaties zat. Als je bereid bent om wat van je waardevolle vakantietijd te besteden aan het zoeken naar een goedkoop hotel/motel, en het niet erg vindt om af en toe concessies te moeten doen aan luxe/hygiëne/prijs omdat de betere hotels/motels nu eenmaal vol zitten, dan kun je gerust gaan zonder vantevoren te boeken.

Echter, als je in jouw geval inderdaad vantevoren weet waar je op welke datum bent, én je ook nog eens weet dat het er ontzettend druk zal zijn, dan zou ik toch echt geen risico lopen en lekker veilig vantevoren boeken. Je weet anders nooit hoeveel tijd je zult verliezen aan de zoektocht naar een hotel, en waar je uiteindelijk terecht zult komen.

Daarbij: het hoeft ook niet altijd per se zo veel goedkoper te zijn als je niet vantevoren boekt - m.a.w. het kan best zijn dat je via internet nog wel eens betere deals zou kunnen krijgen - en je kunt ook mooi je hotel uitzoeken, en kijken naar de reviews die het krijgt op bijvoorbeeld http://www.tripadvisor.com

Dus, als je planning inderdaad zodanig vast staat dat je weet waar je zult zijn, dan zou ik zeker boeken!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dento schreef:Daarbij: het hoeft ook niet altijd per se zo veel goedkoper te zijn als je niet vantevoren boekt - m.a.w. het kan best zijn dat je via internet nog wel eens betere deals zou kunnen krijgen.
Dennis
Dat kan zelfs op het laatste moment nog, wij hebben tijdens onze laatste reis begin mei onze laatste hotelovernachting in Las Vegas geboekt via internet op de avond voor aankomst in het hotel, vanaf de campground waar we stonden omdat een boeking via internet goedkoper was dan binnenlopen en een kamer boeken.
De volgende dag stonden we om 12:00 uur aan de receptie met niet meer dan onze naam en de mededeling dat we een internetboeking hadden voor twee kamers en dat ging zonder problemen.
Rob
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Mijn voorkeur is ook om vantevoren te boeken. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om 's ochtends op weg te gaan, terwijl je niet weet waar je 's avonds slaapt. Misschien doe je er wel uren over iets te vinden.
Stel dat je doodmoe bent, je hebt een intensieve, warme dag gehad, snakt naar een zwembad of bed, maar die moet je eerst nog zoeken (met de kans dat alles vol zit).
Nee, ik zou die dagen zeker vantevoren boeken. Leuk voor de voorpret! :D
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Danielle&Chris schreef:Hoi hoi,

- 19-10-08 t/m 23-10-08 zijn we in Las Vegas. Ik heb begerepen dat oktober de conventiemaand is en dat er dus bv 10.000 tandartsen in Vegas zijn?
Moeten we van te voren een hotel boeken ivm congressen?
Als je wilt weten welke convention waar en wanneer is in Las Vegas, kun je dat opzoeken in deze Convention calendar

Succes en al vast een goede reis

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Danielle&Chris
Amerika-ontdekker

tcoppers schreef:
Als je wilt weten welke convention waar en wanneer is in Las Vegas, kun je dat opzoeken in deze Convention calendar

Succes en al vast een goede reis

Groet Theo

Thnax Theo, dat is erg handig.

We hebben besloten om de hotels van onze reis vanaf Las Vegas alvast te boeken en alles ervoor niet.
Zo zijn we toch nog felxibel en we dekken ons in op plaatsen waarvan we denken dat het wel eens moeilijk gaat worden.

groetjes Danielle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer