Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camper ophalen - wat is handig? (el monte in SFO)
camper ophalen - wat is handig? (el monte in SFO)
Hallo allemaal,
Nog 10 nachtjes slapen en dan vliegen we op naar San Francisco!
We blijven dan eerst in San Francisco en willen 3 juni de camper op gaan halen bij El Monte.
Wat is nou handig om te doen om snel daar weer weg te zijn? We hebben de video al goed bekeken en al toezegging van
El Monte dat we die dan niet op de dag zelf hoeven te bekijken. Maar er moet natuurlijk wel administratie gedaan worden. Toch willen we op de dag zelf wel ook wat meters maken. Is het dan handig om die administratieve klus een dag eerder al te gaan doen? Of hebben jullie andere tips?
Ben benieuwd!
Groetjes,
Esther
Nog 10 nachtjes slapen en dan vliegen we op naar San Francisco!
We blijven dan eerst in San Francisco en willen 3 juni de camper op gaan halen bij El Monte.
Wat is nou handig om te doen om snel daar weer weg te zijn? We hebben de video al goed bekeken en al toezegging van
El Monte dat we die dan niet op de dag zelf hoeven te bekijken. Maar er moet natuurlijk wel administratie gedaan worden. Toch willen we op de dag zelf wel ook wat meters maken. Is het dan handig om die administratieve klus een dag eerder al te gaan doen? Of hebben jullie andere tips?
Ben benieuwd!
Groetjes,
Esther
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: camper ophalen - wat is handig? (el monte in SFO)
Eh, ik begrijp dit niet zo goed. Volgens mij kan je bij El Monte betalen voor een PAD-transfer, een vroege pickup. Maar dat is het dan ook wel, administratie hoort er gewoon bij en het kan ook wel zijn dat je even moet wachten tot iemand anders weg is. Maar je kan toch niet van de mensen van El Monte verwachten dat ze een dag van tevoren al tijd voor jullie vrij maken om jullie 's morgens zo weg te sturen?
Ik weet niet hoe het bij El Monte is, maar bij Road Bear komen ze om van het werk, het is gigantisch druk. Zo'n eerste dag is het verstandig om niet teveel te plannen en niet te veel mijlen te willen maken, je kan een vroeg vertrek niet afdwingen en het is ook niet in de voorwaarden opgenomen. Vaak komen 's morgens de campers pas binnen die later op de dag meegegeven worden, zeker als het zo druk is als dit jaar.
Ik zou dus die PAD-transfer regelen als je dat nog niet gedaan hebt en verder moet je maar zien hoever je die dag nog kan komen. Na vier camperreizen weet ik inmiddels wel dat het heerlijk is om zo'n eerste dag niets anders te moeten dan die camper halen, boodschappen doen en je camper lekker inrichten. Wij gaan vrijdag dan ook niet verder dan een uurtje van de camperverhuurder voor de eerste nacht.
Ik weet niet hoe het bij El Monte is, maar bij Road Bear komen ze om van het werk, het is gigantisch druk. Zo'n eerste dag is het verstandig om niet teveel te plannen en niet te veel mijlen te willen maken, je kan een vroeg vertrek niet afdwingen en het is ook niet in de voorwaarden opgenomen. Vaak komen 's morgens de campers pas binnen die later op de dag meegegeven worden, zeker als het zo druk is als dit jaar.
Ik zou dus die PAD-transfer regelen als je dat nog niet gedaan hebt en verder moet je maar zien hoever je die dag nog kan komen. Na vier camperreizen weet ik inmiddels wel dat het heerlijk is om zo'n eerste dag niets anders te moeten dan die camper halen, boodschappen doen en je camper lekker inrichten. Wij gaan vrijdag dan ook niet verder dan een uurtje van de camperverhuurder voor de eerste nacht.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je bij El-Monte een PAD tranfer hebt dan wordt je tussen 7-8 uur opgehaald bij je hotel.
Er worden dan meestal ook nog anderen opgehaald, maar op het verhuurstation zijn meerdere personeelsleden bezig met afhandelen.
Jullie hebben de film al gezien dus weten het een en ander al.
Als de papierhandel is afgewerkt ga je samen met iemand van El-Monte de camper contoleren en krijg je nog uitleg hoe alles werkt en waar alles zit, ondertussen worden de potten en pannen e.d. bezorgt bij je camper.
Wij zijn meestal na een uurtje op pad en rijden dan met gemak nog 300 mile.
Wil er wel even bij zeggen dat we ervaren camper rijders zijn.
Er worden dan meestal ook nog anderen opgehaald, maar op het verhuurstation zijn meerdere personeelsleden bezig met afhandelen.
Jullie hebben de film al gezien dus weten het een en ander al.
Als de papierhandel is afgewerkt ga je samen met iemand van El-Monte de camper contoleren en krijg je nog uitleg hoe alles werkt en waar alles zit, ondertussen worden de potten en pannen e.d. bezorgt bij je camper.
Wij zijn meestal na een uurtje op pad en rijden dan met gemak nog 300 mile.
Wil er wel even bij zeggen dat we ervaren camper rijders zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind niet dat je er op mag rekenen dat je ook daadwerkelijk zo vroeg weg bent. De PAD-transfer moet ze dan toch zeker regelen, anders kan je het wel vergeten. Als je die nu nog niet hebt, kan het ook zomaar zijn dat je nog een camper krijgt die nog binnen moet komen die dag. Wij reden vorig jaar ook om 9.00 uur weg bij Road Bear, maar garanderen kan je het nooit.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De campers bij El-monte gaan nooit de dag van inleveren weer met een nieuwe verhuurder mee, die worden eerst helemaal schoongemaakt en gaan de garage in voor onderhoud en worden hooguit een dag later weer uitgegeven.nieuwenoord schreef:Ik vind niet dat je er op mag rekenen dat je ook daadwerkelijk zo vroeg weg bent. De PAD-transfer moet ze dan toch zeker regelen, anders kan je het wel vergeten. Als je die nu nog niet hebt, kan het ook zomaar zijn dat je nog een camper krijgt die nog binnen moet komen die dag. Wij reden vorig jaar ook om 9.00 uur weg bij Road Bear, maar garanderen kan je het nooit.
Wij hebben al 4 PAD-transfers gehad en waren elke keer ruim voor negen uur op pad.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, dan doen ze het daar anders. Bij Road Bear kan het voorkomen dat ze om 11.00 uur de garage nog in gaan, schoongemaakt worden en rondom gecheckt en dan pas na 14.00 uur pas weer mee.
Het lijkt me dat Esther dan zeker die PAD-transfer moet regelen.
Het lijkt me dat Esther dan zeker die PAD-transfer moet regelen.
Hi!
Bedankt voor jullie reacties!
We hebben gelukkig wel zo'n PAD-transfer geregeld. Ik weet alleen niet precies hoe laat ze ons ophalen, daar heb ik gisteren over naar El Monte gemaild (moest het "oppik-hotel" ook nog doorgeven).
Dan lijkt het er dus op dat je best snel weg kunt zijn. We hebben de eerste camping ook gereserveerd, dus daar kunnen we dan wel wat later aankomen lijkt mij. De eerste camping is in Yosemite. Is dat te doen, denken jullie?
We zijn idd geen ervaren campingrijders, maar ik ga met mijn ouders en broer (jubileumreis van ouders 35-jarig huwelijk
) en mijn ouders zijn ervaren caravanrijders, mijn broer rijdt heftruck en ik ben best veel gewend om in het buitenland te rijden (maar dan wel met personenauto's). Dus ik voorzie niet zoveel rijproblemen. We nemen ook een TomTom mee.
Groetjes,
Esther
Bedankt voor jullie reacties!
We hebben gelukkig wel zo'n PAD-transfer geregeld. Ik weet alleen niet precies hoe laat ze ons ophalen, daar heb ik gisteren over naar El Monte gemaild (moest het "oppik-hotel" ook nog doorgeven).
Dan lijkt het er dus op dat je best snel weg kunt zijn. We hebben de eerste camping ook gereserveerd, dus daar kunnen we dan wel wat later aankomen lijkt mij. De eerste camping is in Yosemite. Is dat te doen, denken jullie?
We zijn idd geen ervaren campingrijders, maar ik ga met mijn ouders en broer (jubileumreis van ouders 35-jarig huwelijk
Groetjes,
Esther
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite haal je wel als je op tijd weg kan. Haal wel je boodschappen onderweg, de parkwinkel zal niet goedkoop zijn. Zorg zeker dat je er voor het donker bent, het is daar niet te doen om in de schemer of donker te rijden.
Dank je Monique,
Heb je een tip voor een goede (& grote) winkel die een beetje op de route ligt tussen el monte en de weg naar yosemite?
Of is het daar heel gemakkelijk om een winkel te vinden?
Ben twee keer eerder in Amerika geweest (Chicago en New York), maar toen nooit in een supermarkt geweest. Lijkt me wel een bijzondere ervaring!
Groetjes,
Esther
Heb je een tip voor een goede (& grote) winkel die een beetje op de route ligt tussen el monte en de weg naar yosemite?
Of is het daar heel gemakkelijk om een winkel te vinden?
Ben twee keer eerder in Amerika geweest (Chicago en New York), maar toen nooit in een supermarkt geweest. Lijkt me wel een bijzondere ervaring!
Groetjes,
Esther
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even bij El Monte vragen, die geven je vast wel een tip!
-
JGK
- Amerikakenner
- Contacteer:
Esther,
I.z. Pickup en Redelivery schrijft El Monte:
TRANSFER PROCEDURES
Clients must call the depot on the morning of scheduled pick-up to arrange vehicle takeover time. Even if clients arrange their own transfers, they still must call for time of vehicle readiness. Under no circumstances should clients arrive unannounced.
Standard takeover time: After 1:00 pm, even if clients arrive earlier. Subject to vehicle readiness.
PAD (Priority AM Departure) takeover time: 8:00 am and 11:00 am if participating in the PAD.
Courtesy transfer to and from Bellingham airport by El Monte RV is provided at no charge.
Transfers (except PAD) are provided as a courtesy and are not financially negotiable or refundable. Transfers to or from rental station at times may be subject to restrictions or limitations beyond El Monte RV’s control. In such circumstances, transfers may be the financial and logistical responsibility of the renter.
Standard Transfer: Pick Up
Pick up transfers are included from a selection of airport hotels as a courtesy for most locations
Locations with complimentary transfers: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, New York, Orlando, Dallas.
Locations with NO transfers: Denver, Miami, Salt Lake City and Bellingham (see below).
Contact number: Client must call 1-800-367-6507 no later than 9:00 am the morning of motor home takeover to schedule pick up time and confirm hotel entrance. Under no circumstances should clients arrive unannounced.
Transfer time:
Courtesy Shuttle arrives between 10:00 am and 2:00 pm at designated hotels only.
Note: Delays may occur during peak season and certain holiday periods. No refunds are given for transfer delays.
Vancouver transfer for Bellingham location:
Pick up from Vancouver airport area hotels only. Must be pre-booked
Pick up time approximately 11:30 am.
Surcharge applies in each direction. (see quotation for details)
US Border Crossing Fee of $6 per person is required at the border. Clients should be aware that a visa to enter the United States may be required.
Due to increased security and traffic, delays crossing into the US are possible. El Monte RV is not responsible for refunds of any type as a result of border crossing delays.
Priority AM Departure (PAD) Transfer $85.00
PAD locations: Restricted to the following: Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, New York and Orlando.
Not offered at Denver, Dallas, Miami, Salt Lake City and Bellingham.
Hotel restrictions: PAD is restricted solely to those hotels designated as PAD hotels and advised at time of booking.
Hotel notification: Client or agent must inform El Monte RV of PAD hotel no fewer than 14 days prior to vehicle takeover date.
PAD Transfer instructions
Contact numbers:
A pre-recorded message is available at 1-800-337-2199 which instructs at what time and at which entrance clients should wait for transfer shuttle.
It is recommended that clients also call 1-800-367-6507 the day before motor home takeover to confirm pick up time and hotel entrance.
Transfer time: PAD Shuttle arrives between 7:15 am - 8:00 am.
PAD surcharge: This option guarantees a departure-ready motor home by 11:00 am.
Please indicate PAD hotel at time of booking, or at least 7 days in advance.
A ‘Client Information’ form is available for clients and must be filled out and faxed to us in advance of motor home takeover indicating PAD hotel.
There are no refunds for PAD surcharge if we do not receive PAD hotel information 7 days prior to pick up. No exceptions.
Standard Transfer: Return
Locations with complimentary transfers: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, New York, Orlando, Dallas.
Locations with NO transfers: Denver, Miami, Salt Lake City and Bellingham (see below).
Transfer time: Courtesy Shuttle departs from rental station between 10:00 am and 2:00 pm
Van het hotel naar de El Monte basis SFO (Dublin) is ongeveer 35-40 mijl rijden.
Omdat wij van de zomer ook in Dublin bij El Monte (met PAD) de campers ophalen heb ik al even gekeken waar je goed boodschappen kunt doen. Vlak bij (net aan de andere kant van de 580) zit op de Rosewood Dr een grote Walmart en Safeway nasst elkaar. Het is slechts een paar minuten rijden.
Succes verder!
Groeten,
I.z. Pickup en Redelivery schrijft El Monte:
TRANSFER PROCEDURES
Clients must call the depot on the morning of scheduled pick-up to arrange vehicle takeover time. Even if clients arrange their own transfers, they still must call for time of vehicle readiness. Under no circumstances should clients arrive unannounced.
Standard takeover time: After 1:00 pm, even if clients arrive earlier. Subject to vehicle readiness.
PAD (Priority AM Departure) takeover time: 8:00 am and 11:00 am if participating in the PAD.
Courtesy transfer to and from Bellingham airport by El Monte RV is provided at no charge.
Transfers (except PAD) are provided as a courtesy and are not financially negotiable or refundable. Transfers to or from rental station at times may be subject to restrictions or limitations beyond El Monte RV’s control. In such circumstances, transfers may be the financial and logistical responsibility of the renter.
Standard Transfer: Pick Up
Pick up transfers are included from a selection of airport hotels as a courtesy for most locations
Contact number: Client must call 1-800-367-6507 no later than 9:00 am the morning of motor home takeover to schedule pick up time and confirm hotel entrance. Under no circumstances should clients arrive unannounced.
Transfer time:
Courtesy Shuttle arrives between 10:00 am and 2:00 pm at designated hotels only.
Note: Delays may occur during peak season and certain holiday periods. No refunds are given for transfer delays.
Vancouver transfer for Bellingham location:
Pick up from Vancouver airport area hotels only. Must be pre-booked
Pick up time approximately 11:30 am.
Surcharge applies in each direction. (see quotation for details)
US Border Crossing Fee of $6 per person is required at the border. Clients should be aware that a visa to enter the United States may be required.
Due to increased security and traffic, delays crossing into the US are possible. El Monte RV is not responsible for refunds of any type as a result of border crossing delays.
Priority AM Departure (PAD) Transfer $85.00
PAD locations: Restricted to the following: Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, New York and Orlando.
Not offered at Denver, Dallas, Miami, Salt Lake City and Bellingham.
Hotel restrictions: PAD is restricted solely to those hotels designated as PAD hotels and advised at time of booking.
Hotel notification: Client or agent must inform El Monte RV of PAD hotel no fewer than 14 days prior to vehicle takeover date.
PAD Transfer instructions
Contact numbers:
A pre-recorded message is available at 1-800-337-2199 which instructs at what time and at which entrance clients should wait for transfer shuttle.
It is recommended that clients also call 1-800-367-6507 the day before motor home takeover to confirm pick up time and hotel entrance.
Transfer time: PAD Shuttle arrives between 7:15 am - 8:00 am.
PAD surcharge: This option guarantees a departure-ready motor home by 11:00 am.
Please indicate PAD hotel at time of booking, or at least 7 days in advance.
A ‘Client Information’ form is available for clients and must be filled out and faxed to us in advance of motor home takeover indicating PAD hotel.
There are no refunds for PAD surcharge if we do not receive PAD hotel information 7 days prior to pick up. No exceptions.
Standard Transfer: Return
Transfer time: Courtesy Shuttle departs from rental station between 10:00 am and 2:00 pm
Van het hotel naar de El Monte basis SFO (Dublin) is ongeveer 35-40 mijl rijden.
Omdat wij van de zomer ook in Dublin bij El Monte (met PAD) de campers ophalen heb ik al even gekeken waar je goed boodschappen kunt doen. Vlak bij (net aan de andere kant van de 580) zit op de Rosewood Dr een grote Walmart en Safeway nasst elkaar. Het is slechts een paar minuten rijden.
Succes verder!
Groeten,
Jan Gijs
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt, wij hebben daar in 2006 ook onze eerste inkopen gedaan, is maar 5 minuten rijden vanaf E-M. Vraag even om een plattegrond met de winkels, hebben ze zo voor je leggen.JGK schreef:Omdat wij van de zomer ook in Dublin bij El Monte (met PAD) de campers ophalen heb ik al even gekeken waar je goed boodschappen kunt doen. Vlak bij (net aan de andere kant van de 580) zit op de Rosewood Dr een grote Walmart en Safeway nasst elkaar. Het is slechts een paar minuten rijden.
Succes verder!
Groeten,
Als je al in SF zit kan je de middag voor de pickup dag even bellen dan geven ze de juiste tijd dat de bus voor het hotel staat door, als je de vaste (oud Bulgaar) hebt kan je er op rekenen dat je vlug op het verhuurstation bent hij rijdt lekker door. (vergeet niet te tippen
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
O, dat scheelt een stuk zo`n camper is ook 2,5 m langesther307 schreef:We zijn idd geen ervaren campingrijders, maar ik ga met mijn ouders en broer (jubileumreis van ouders 35-jarig huwelijk) en mijn ouders zijn ervaren caravanrijders, mijn broer rijdt heftruck en ik ben best veel gewend om in het buitenland te rijden (maar dan wel met personenauto's). Dus ik voorzie niet zoveel rijproblemen. We nemen ook een TomTom mee.
Crisis ? What Crisis ?
Hihi, alle beetjes helpen tochbluemoon schreef: O, dat scheelt een stuk zo`n camper is ook 2,5 m lang
(glas is altijd halfvol bij mij
Groetjes,
Esther
P.s. nog een weekje!! :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 875 Weergaves