Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

biometrisch paspoort?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
carny
Amerika-ontdekker

biometrisch paspoort?

Bericht door carny »

Beste forum fans,

Van de week heb ik gehoord op het nieuws dat je vanaf 2006 een biometrisch paspoort nodig bent om Amerika in te mogen. Helaas begint Nederland pas eind 2006 met het maken van deze paspoorten. We zouden dan volgens het nieuws van RLT4 een Visum moeten aanvragen. Is dat ook wel echt waar? en wat gaat dat dan weer kosten?????? :?:

Mvg Carny
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: biometrisch paspoort?

Bericht door Njit »

carny schreef: Is dat ook wel echt waar? en wat gaat dat dan weer
Zie hier de discussie over dit onderwerp: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2151

En een al wat ouder onderwerp: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=528
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Carny,

Zoals Njit hierboven ook al aangaf, afgelopen week is hier al uitgebreid over gesproken op het forum in de topic: Alleen modern paspoort geeft toegang tot de VS

Het komt er in het kort op neer dat paspoorten uitgegeven vanaf 26 oktober 2005 moeten zijn voorzien van de biometrische gegevens. Paspoorten van vóór deze datum dus nog niet. Mocht je paspoort dus tussen 26 oktober 2005 en het moment dat Nederland de nieuwe paspoorten invoert (waarschijnlijk dus eind 2006), aflopen, dan zou je beter alvast voor 26 oktober dit jaar een nieuw paspoort kunnen nemen. Mijn paspoort bijv. loopt in 2008 af, ik ga er vanuit dat dan het nieuwe paspoort allang ingevoerd is.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Hallo,

In september ga ik terug naar de states :lol: en mijn paspoort was aan vervanging toe. Dus heb ik enkele maanden geleden een nieuw paspoort aangeschaft. Ik kom uit België en ik heb nu dus reeds een paspoort met biometrische gegevens :lol: of toch tenminste een paspoort met de mogelijkheid om die gegevens erop te plaatsen, want vingerafdrukken en/of scans van gelaat of iris zijn niet genomen :? . Dus ik heb zo'n ding maar momenteel is dit niet meer of minder dan de oudere paspoorten....
Mijn paspoort is nu dus 5 jaar geldig en ik vraag mij af of ik dan binnenkort opnieuw langsmoet om die biometrische gegevens erop te laten plaatsen. (ze moeten eerst nog wel de apparatuur hebben om die gegevens te verzamelen haha)
Nu, als ze bij aankomst in de states toch de vingerafdrukken nemen hebben ze die gegevens ook.

Pascal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer