Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Us Airways Stop(geen overstap)
Us Airways Stop(geen overstap)
Hallo Iedereen !
Na veel te hebben gelezen over diverse vliegmaatschappijen en drama/horror verhalen over uitgevallen diensten en gemiste vluchten, wil ik toch even mijn vraag hier stellen.
Ik vlieg 3 januari (jeetje wat is het nog ver)
vanaf Amsterdam Schiphol met Us Airways naar Orlando.
Deze heb ik geboekt op ebookers.nl
Deze geeft aan dat dit een "directe" vlucht is, maar wel met een stop (geen overstap) in Philadelphia van 15.25 tot 18.15 uur.
Nu kon ik niet helemaal duidelijk op de site vinden wat precies een stop inhoud, dus ik bellen met ebookers callcenter.
Krijg ik vervolgens een mevrouw aan de lijn die DENKT dat dit alleen bijtanken inhoud, maar dit ook niet met zekerheid kon zeggen.
Fijn....
Mijn vraag ; Wat houd dit dan WEL precies in ?
Ik heb de zoekfunctie (hopelijk goed gebruikt) maar kan niet de juiste informatie vinden over het hele wel stop geen overstap verhaal.
Alvast bedankt.....
Na veel te hebben gelezen over diverse vliegmaatschappijen en drama/horror verhalen over uitgevallen diensten en gemiste vluchten, wil ik toch even mijn vraag hier stellen.
Ik vlieg 3 januari (jeetje wat is het nog ver)
vanaf Amsterdam Schiphol met Us Airways naar Orlando.
Deze heb ik geboekt op ebookers.nl
Deze geeft aan dat dit een "directe" vlucht is, maar wel met een stop (geen overstap) in Philadelphia van 15.25 tot 18.15 uur.
Nu kon ik niet helemaal duidelijk op de site vinden wat precies een stop inhoud, dus ik bellen met ebookers callcenter.
Krijg ik vervolgens een mevrouw aan de lijn die DENKT dat dit alleen bijtanken inhoud, maar dit ook niet met zekerheid kon zeggen.
Fijn....
Mijn vraag ; Wat houd dit dan WEL precies in ?
Ik heb de zoekfunctie (hopelijk goed gebruikt) maar kan niet de juiste informatie vinden over het hele wel stop geen overstap verhaal.
Alvast bedankt.....
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Re: Us Airways Stop(geen overstap)
Heb even voor je gekeken, het is wel degelijk een overstap, maar met het zelfde vluchtnummer.
Waarschijnlijk zijn dit jou vluchten:
12:35 PM 03 Jan Sat
Amsterdam, Netherlands 3:25 PM 03 Jan Sat
Philadelphia, PA Flight: 799
Class: Coach Boeing 767
6:15 PM 03 Jan Sat
Philadelphia, PA 9:00 PM 03 Jan Sat
Orlando, FL Flight: 799
Class: Coach Boeing 737-400
Amsterdam-Philadelphia is vlucht 799, uitgevoerd met een 767, komt om 15:25 lokale tijd aan.
Philadelphia-Orlando is OOK vlucht 799, maar dan uitgevoerd met een 737, vertrek 18:15.
Je zult dus uit het vliegtuig moeten en waarschijnlijk ook naar een andere gate moeten.
Wat me nog meer verbaasd is dat ebookers dit niet weet, want ook op hun eigen site staat aangegeven dat AMS-PHL een 767 is en PHL-MCO(orlando) een 737 is.
Waarschijnlijk zijn dit jou vluchten:
12:35 PM 03 Jan Sat
Amsterdam, Netherlands 3:25 PM 03 Jan Sat
Philadelphia, PA Flight: 799
Class: Coach Boeing 767
6:15 PM 03 Jan Sat
Philadelphia, PA 9:00 PM 03 Jan Sat
Orlando, FL Flight: 799
Class: Coach Boeing 737-400
Amsterdam-Philadelphia is vlucht 799, uitgevoerd met een 767, komt om 15:25 lokale tijd aan.
Philadelphia-Orlando is OOK vlucht 799, maar dan uitgevoerd met een 737, vertrek 18:15.
Je zult dus uit het vliegtuig moeten en waarschijnlijk ook naar een andere gate moeten.
Wat me nog meer verbaasd is dat ebookers dit niet weet, want ook op hun eigen site staat aangegeven dat AMS-PHL een 767 is en PHL-MCO(orlando) een 737 is.
Klopt inderdaad.
Ook vind ik het raar dat dit word aangegeven als "directe vlucht".
Wel had ik dus gewoon beter op moeten letten,
me eerste eigen booking, en het gaat dus helemaal fout
Pffff... baal beetje, maar niks meer aan te doen
Edit : Ach wat maakt het uit, als ik er maar kom, Usa.... here i come
Ook vind ik het raar dat dit word aangegeven als "directe vlucht".
Wel had ik dus gewoon beter op moeten letten,
me eerste eigen booking, en het gaat dus helemaal fout

Pffff... baal beetje, maar niks meer aan te doen

Edit : Ach wat maakt het uit, als ik er maar kom, Usa.... here i come
Laatst gewijzigd door Bara op 29 apr 2008, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is heel gewoon voor maatschappijen om hetzelfde vluchtnummer te gebruiken voor een internationale en nationale vlucht en dan van type vliegtuig te veranderen. Het is jammer, dat ebookers.nl daar niet duidelijk in was. Maar je hebt genoeg tijd om over te stappen, dus het zal allemaal wel loslopen (je had toch het vliegtuig uitgemoeten om door de douane te gaan).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het is toch werkelijk niet te geloven wat een onvoorstelbare onkunde er is bij sommige tussenpersonen
, het kan toch niet zo zijn dat ze dit soort infomatie gewoon niet weten, en dan ook nog zeggen dat ze denken dat het alleen voor bijtanken is. 
Harry

Harry
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
sommige dingen zijn ook echt niet te geloven. Ik was met een vriend op het reisbureau (hij ging naar Kenia) en hij vroeg aan die dame hoe het zat met de reisverzekering.Harry schreef:Het is toch werkelijk niet te geloven wat een onvoorstelbare onkunde er is bij sommige tussenpersonen, het kan toch niet zo zijn dat ze dit soort infomatie gewoon niet weten, en dan ook nog zeggen dat ze denken dat het alleen voor bijtanken is.
![]()
Nou, zei de dame, heel europa is gedekt

Hoort Kenia bij Europa dan ?????
Dus die vriend zegt dat Kenia volgens hem Afrika is. Zegt die muts ook nog: ow, zeg dan dat je naar Afrika gaat, ik dacht dat je net zei Kenia.
*ik kwam stiekem niet meer bij*
*zoiets werkt dan op een reisbureau?*
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
phillybilly schreef:sommige dingen zijn ook echt niet te geloven. Ik was met een vriend op het reisbureau (hij ging naar Kenia) en hij vroeg aan die dame hoe het zat met de reisverzekering.Harry schreef:Het is toch werkelijk niet te geloven wat een onvoorstelbare onkunde er is bij sommige tussenpersonen, het kan toch niet zo zijn dat ze dit soort infomatie gewoon niet weten, en dan ook nog zeggen dat ze denken dat het alleen voor bijtanken is.
![]()
Nou, zei de dame, heel europa is gedekt![]()
Hoort Kenia bij Europa dan ?????
Dus die vriend zegt dat Kenia volgens hem Afrika is. Zegt die muts ook nog: ow, zeg dan dat je naar Afrika gaat, ik dacht dat je net zei Kenia.
*ik kwam stiekem niet meer bij*
*zoiets werkt dan op een reisbureau?*

:hilarious: :hilarious:
Het is voor die vriend te hopen dat hij wel de goede vliegtickets krijgt...
Het is voor die vriend te hopen dat hij wel de goede vliegtickets krijgt...

Echt belachelijk !
Kan me wel voorstellen dat je heel hard moest lachen.
Heb net dan wel weer antwoord op een emailtje gehad die ik had gestuurd naar ebookers ! Is duidelijk niet dezelfde mevrouw als ik aan de telefoon had
Antwoord:
Naar aanleiding van uw email, kunnen wij u het volgende mededelen. U maakt inderdaad een tussenstop in Philadelphia. Hier vliegt u verder met hetzelfde toestel of een toestel met hetzelfde vluchtnummer. Dit wordt gezien als rechtstreekste vlucht, hoevel er dus wel een stop in zit. Omdat Philadelphia de plaats is waar u aan land komt in de VS moet u het toestel verlaten en door de douane. U moet hierbij ook uw koffer ophalen en deze nadat u door de douane bent gegaan weer op een lopende band plaatsen. Het personeel zal u hierbij helpen. In principe is de stop die u maakt dus exact hetzelfde als een overstap.
U komt om 15:25 uur lokale tijd aan in Philadelphia en uw volgende vlucht vertrekt om 18:15 uur. U heeft dus 2 uur en 50 minuten de tijd voor de overstap. Op de terugweg hoeft u tijdens de stop in Philadelphia niet uw koffer op de halen en door de douane.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
...
Ik blijf ervan overtuigd dat ik beter had op moeten letten, maar vind alsnog dat ze het niet als directe vlucht horen te registreren....
Heb net dan wel weer antwoord op een emailtje gehad die ik had gestuurd naar ebookers ! Is duidelijk niet dezelfde mevrouw als ik aan de telefoon had

Antwoord:
Naar aanleiding van uw email, kunnen wij u het volgende mededelen. U maakt inderdaad een tussenstop in Philadelphia. Hier vliegt u verder met hetzelfde toestel of een toestel met hetzelfde vluchtnummer. Dit wordt gezien als rechtstreekste vlucht, hoevel er dus wel een stop in zit. Omdat Philadelphia de plaats is waar u aan land komt in de VS moet u het toestel verlaten en door de douane. U moet hierbij ook uw koffer ophalen en deze nadat u door de douane bent gegaan weer op een lopende band plaatsen. Het personeel zal u hierbij helpen. In principe is de stop die u maakt dus exact hetzelfde als een overstap.
U komt om 15:25 uur lokale tijd aan in Philadelphia en uw volgende vlucht vertrekt om 18:15 uur. U heeft dus 2 uur en 50 minuten de tijd voor de overstap. Op de terugweg hoeft u tijdens de stop in Philadelphia niet uw koffer op de halen en door de douane.
...
Ik blijf ervan overtuigd dat ik beter had op moeten letten, maar vind alsnog dat ze het niet als directe vlucht horen te registreren....
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het al eens vaker vermeldt, maar een rechtstreekse vlucht is niet hetzelfde als een non-stop vlucht, bij een rechtstreekse vlucht kan er best een tussenstop inzitten, alleen het vluchtnummer is toevallig hetzelfde, een hele bekende is bv. United vluchtnr.909 naar Denver, deze wordt als één vlucht gezien, maar je moet wel degelijk overstappen in Chicago.Bara schreef:Echt belachelijk !
Antwoord:
...
Harry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht