Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen modern paspoort geeft toegang tot VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Alleen modern paspoort geeft toegang tot VS

Bericht door Njit »

Uitgegeven: 12 mei 2005 23:14 (nu.nl)

WASHINGTON - Toeristen uit de meeste Europese landen, waaronder Nederland, kunnen vanaf 26 juni alleen nog toegang krijgen tot de Verenigde Staten met een modern paspoort waarvan de gegevens door een apparaat gelezen kunnen worden. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Veiligheid in Washington donderdag gezegd.

De VS wilden dergelijke paspoorten eigenlijk al vanaf 1 oktober 2003 verplicht stellen als onderdeel van de strijd tegen terroristen. Omdat veel landen productieproblemen hadden met de passen werd de invoeringsdatum uitgesteld.

Boete

Vliegtuigmaatschappijen kunnen een boete krijgen van 3300 dollar voor iedere passagier die is toegelaten voor een vlucht naar de VS met een machinaal onleesbaar paspoort.

Gelaatsscan

Washington wil eigenlijk dat 27, vooral Europese, landen waarvoor nu geen visumplicht geldt, nog dit jaar paspoorten verstrekken aan hun burgers met een chip die ook onder meer een gelaatsscan bevat.

De Europese Unie heeft uitstel van deze eis gevraagd omdat veel landen daaraan niet tijdig kunnen voldoen. Nederland zal deze passen met "biometrische kenmerken" voor 28 augustus 2006 invoeren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor diegene die het originele bericht willen lezen, deze staat hier:
Machine Readable Passports Required For All Visa Waiver Program Travel as of June 26, 2005

En als je er nog meer over wilt lezen dan kun je dat hier vinden.

Op de DHS site staat dit stukje erover:
The machine-readable passport requirements do not affect the separate congressionally mandated deadline requiring VWP country passports issued on or after October 26, 2005, to contain biometrics in order to be used for visa free travel to the United States.

Maar hier wil Europa dus niet aan meewerken...
Laatst gewijzigd door Njit op 13 mei 2005, 09:12, 3 keer totaal gewijzigd.
cale
Amerika-newbie

Machine Readable Passports

Bericht door cale »

En hoe herken ik of ik een "Machine Readable Passport" paspoort heb?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Machine Readable Passports

Bericht door Njit »

cale schreef:En hoe herken ik of ik een "Machine Readable Passport" paspoort heb?
Afbeelding

Het gaat hierbij om het rood omcirkelde stuk..
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Njit schreef:Op de DHS site kan ik nergens iets vinden over dit stukje:

Washington wil eigenlijk dat 27, vooral Europese, landen waarvoor nu geen visumplicht geldt, nog dit jaar paspoorten verstrekken aan hun burgers met een chip die ook onder meer een gelaatsscan bevat.
Dit onderdeel van het nieuwsbericht is helemaal correct (en dus geen stemmingmakerij), maar staat geheel los van het verhaal over het machinaal leesbare paspoort. Eerder verschenen ook al verwarringscheppende berichten in de media over de eis voor biometrische kenmerken in nieuw af te geven paspoorten. Zie deze thread en mijn posts daarin.

Alles bij elkaar brengt het bericht dus helemaal niets nieuws. Het is hooguit een reminder (van het DHS) dat het nu bijna echt zover is.
Laatst gewijzigd door Marcel op 13 mei 2005, 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is good in the Tarheel State.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Dat zijn volgens mij die paspoorten waarvan 'zoals in een eerder topic aangehaald', de paspoortfoto vager is dan het afgegeven orgineel.

Wij hebben vorig jaar ‘vanwege een inbraak’ niewe paspoorten en rijbewijs moeten aanschaffen. Heb net even mijn paspoort met het voorbeeld wat Njit gepost heeft vergeleken en het komt overeen met het roodomcirkelde stuk..

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 13 mei 2005, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Vrijdag 13 mei 2005, 09.00 uur in NL.

Nu op RTL.5-nieuws en op RTL-teletekst, dat er ingaande 26 juni aanstaande, in het paspoort een chip moet zitten met onder meer een gezichtsscan, die door een apparaat gelezen kan worden.

Ik neem aan dat dit de chip met de biometrische kenmerken is en vraag mij af of deze info wel juist is van RTL-nieuws :?: .

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markro schreef:Vrijdag 13 mei 2005, 09.00 uur in NL.

Nu op RTL.5-nieuws en op RTL-teletekst, dat er ingaande 26 juni aanstaande, in het paspoort een chip moet zitten met onder meer een gezichtsscan, die door een apparaat gelezen kan worden.

Ik neem aan dat dit de chip met de biometrische kenmerken is en vraag mij af of deze info wel juist is van RTL-nieuws :?: .

Marco.
Ervan uitgaand dat jij het bericht hier correct samenvat, is het inderdaad klinkklare onzin, althans qua datum (moet zijn 26/10) en het betreft alleen nieuw (na genoemde datum) af te geven paspoorten. Er loopt een verzoek van de EU om uitstel, waarop van Amerikaanse zijde nog geen reactie is ontvangen. RTL haalt kennelijk twee zaken door elkaar (machinaal leesbare paspoorten en paspoorten met biometrische kenmerken). Zie ook mijn post hierboven en de verwijzing daarin.
Life is good in the Tarheel State.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marcel schreef: Dit onderdeel van het nieuwsbericht is helemaal correct (en dus geen stemmingmakerij), maar staat geheel los van het verhaal over het machinaal leesbare paspoort.
heb mijn bericht al aangepast..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

markro schreef:Nu op RTL.5-nieuws en op RTL-teletekst, dat er ingaande 26 juni aanstaande, in het paspoort een chip moet zitten met onder meer een gezichtsscan, die door een apparaat gelezen kan worden.

Ik las dit vanochtend ook op RTL-teletext en dacht in eerste instantie "Wat krijgen we nu ??" Juist dit soort berichten zaait verwarring onder de mensen.

Het leek mij ook al sterk dat men het onderdeel van de biometrische kenmerken eerder zou gaan invoeren.

Wat ik mij overigens afvraag, iedereen beschikt toch inmiddels al lang over een "machine-readable passport"? De mijne heb ik in 2003 laten vernieuwen en zelfs mijn vorige was al machine-readble. Ook daarin zat al het gedeelte zoals Njit met zijn afbeelding aangaf.

----------
Toevoeging: (Alle Nederlandse paspoorten uitgegeven sinds 1 januari 1995 zijn machinaal leesbaar.)

Bron: http://www.usemb.nl/dcnvviwa.htm
----------

Het zal de komende dagen wellicht weer heel wat (onnodige) discussies geven op de diverse forums. :wink:

Roland 8)
Laatst gewijzigd door Coyote op 13 mei 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wat ik mij overigens afvraag, iedereen beschikt toch inmiddels al lang over een "machine-readable passport"? De mijne heb ik in 2003 laten vernieuwen en zelfs mijn vorige was al machine-readble. Ook daarin zat al het gedeelte zoals Njit met zijn afbeelding aangaf.
Dat dacht ik ook: die regeltjes staan toch al jaren in elk NL-paspoort? Dus voor Nederlanders zou dit niet uit moeten maken.

Toch?

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Dat dacht ik ook: die regeltjes staan toch al jaren in elk NL-paspoort? Dus voor Nederlanders zou dit niet uit moeten maken.

Toch?
Inderdaad, zie ook de toevoeging aan mijn vorige bericht.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

markro schreef:Vrijdag 13 mei 2005, 09.00 uur in NL.

Marco.
Ik heb zojuist contact gehad met de amerikaanse ambassade en die hebben bevestigd dat het verhaal van RTL5 onzin is. Met een nieuw machinaal leesbaar paspoort kunnen we gewoon naar Amerika. Wel blijft Amerika vasthouden aan de regels per 26 oktober 2005.

Gr.
Olaf
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer