Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Optimale prijs naar New York

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
abhelar
Amerika-ontdekker

Optimale prijs naar New York

Bericht door abhelar »

Beste mensen,

Ik wil op de economisch optimale manier naar New York in Juli 2008. Ik heb nu hierover een aantal vragen, en ik hoop dat een van jullie mij kan helpen:
1 ik heb de sites van priceline en cheaptickets.com een tijdje in de gaten gehouden en reeds wat internet fora bezocht, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe je nou het beste van NL naar USA een retourticket kan boeken, wie kan mij hierover adviseren obv eigen ervaringen?
2 hoe kom ik aan een retour ticket_welke websites of reisbureaus, vliegen van welke luchthaven_welke websites niet? Kan een NL'er zijn ticket in dollars kopen_wisselkoers voordeel?
3 kan iemand een ondergrens beschrijven voor een retourticket prijs voor 1 volwassene vertrek medio Juli _ bijv. 650 eur_?
4 heeft iemand ervaring/suggesties met boeken op hotels via priceline icm reizen met een peuter van 2 jaar_moeten peuters de volle pond betalen_kunnen ze een kinder-bedje regelen, kan dit gratis ?
5 kan je probleemloos als non-us-resident zijnde binnenlandse vluchten boeken (in the states) via priceline_ en klopt het dat je "buitenlands naar US" vluchten niet kan (electronisch)boeken?
6 zullen er problemen optreden wanneer je als non-us-resident een e-retourticket boekt (cheaptickets.com)van brussel naar NYC met je amex-kaart (fictief adres: zipcode 12345, Delaware)?
7 ik heb de amex kaart, is er een andere kaart ofzo waardoor je veel goedkoper naar de states ea bestemmingen kan vliegen? Vliegt hier iemand flying blue, is dit voordelig?

Alle (deel)antwoorden en of suggesties zijn van harte welkom.

Groet,
Ray.
Clint
Amerika-expert

Re: Optimale prijs naar New York

Bericht door Clint »

abhelar schreef: 1 ik heb de sites van priceline en cheaptickets.com een tijdje in de gaten gehouden en reeds wat internet fora bezocht, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe je nou het beste van NL naar USA een retourticket kan boeken, wie kan mij hierover adviseren obv eigen ervaringen?
De meningen hierover verschillen, ik boek meestal via US websites, om zo te profiteren van de dollar koers, waardoor het totaal dus een stuk minder wordt.
2 hoe kom ik aan een retour ticket_welke websites of reisbureaus, vliegen van welke luchthaven_welke websites niet? Kan een NL'er zijn ticket in dollars kopen_wisselkoers voordeel?
http://www.kayak.com (zoekmachine voor tickets, 99% het voordeligst). Ik vlieg altijd vanaf AMS, omdat het reizen naar een andere luchthaven wat betreft kosten voor mij niet voordelig is.
3 kan iemand een ondergrens beschrijven voor een retourticket prijs voor 1 volwassene vertrek medio Juli _ bijv. 650 eur_?
Heel lastig. Hangt van maatschappij en markt af.. kijk op kayak.com, neem de goedkoopste, dat is wss een realistische ondergrens.
4 heeft iemand ervaring/suggesties met boeken op hotels via priceline icm reizen met een peuter van 2 jaar_moeten peuters de volle pond betalen_kunnen ze een kinder-bedje regelen, kan dit gratis ?
Geen ervaring mee, al zie ik bij veel amerikaanse hotels wel dat baby/kinder bedjes gratis, of tegen een heel klein bedrag te huur zijn.
5 kan je probleemloos als non-us-resident zijnde binnenlandse vluchten boeken (in the states) via priceline_ en klopt het dat je "buitenlands naar US" vluchten niet kan (electronisch)boeken?
Binnelandse vluchten in de US zijn niet alleen voorbehouden voor residents. Je tweede vraag snap ik niet.
6 zullen er problemen optreden wanneer je als non-us-resident een e-retourticket boekt (cheaptickets.com)van brussel naar NYC met je amex-kaart (fictief adres: zipcode 12345, Delaware)?
Is je AMEX een Nederlandse kaart of een Amerikaanse? Bij Cheaptickets.com kan je namelijk gewoon als nederlander met een nederlandse creditcard en een nederlands adres tickets boeken (heb ik een paar weken geleden nog gedaan).
7 ik heb de amex kaart, is er een andere kaart ofzo waardoor je veel goedkoper naar de states ea bestemmingen kan vliegen? Vliegt hier iemand flying blue, is dit voordelig?
credit card is credit card.. Je kan hooguit een CC van een airline nemen om zo extra miles te sparen. Flying Blue is het airmiles programma van Air France-KLM. Wanneer je met hun vliegt kan je miles sparen en als je een x aantal miles hebt kan je deze inleveren voor een retourticket.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Tickets boek je het voordeligst lang vantevoren. Dan zijn de goodkoopste boekingsklassen nog verkrijgbaar. Zeker nu de dollarkoers zo gunstig is gaan veel mensen naar de VS en zullen in de zomermaanden de vliegtuigen goed gevuld zijn. Last-minute-aanbiedingen zul je daardoor nauwelijks aan gaan treffen.
Een ondergrens van de prijs is niet aan te geven, de prijzen verschillen vaak per dag (dinsdag of woensdag als vertrekdag kan wel eens gunstig uitpakken) en uiteraard per maatschappij. Zoek zelf via de verschillende boekingssites en speel wat met de vertrek- en retourdata, de verschillende vliegvelden in en om New York etc. Wie weet vind je nog wat leuks.

Koersvoordeel door te boeken op een Amerikaanse website? Levert meestal niet zoveel op! De Nederlandse boekingssites zijn ook niet gek en berekenen scherp hun prijzen.

Priceline garandeert dat je een tweepersoonskamer krijgt. De prijzen van "extra's" zijn afhankelijk van het hotel dat je wint. Bij sommige hotels moet je iets extra betalen als je met meer dan twee personen in de kamer verblijft. Kamers in de wat oudere hotels kunnen soms te klein zijn voor het bijplaatsen van een kinderbed. Maar vaak zijn ze wel bereid je in zo'n geval een iets grotere kamer te geven. De prijs van het bijplaatsen van een kinderbed verschilt ook per hotel. Soms is het gratis, soms $5-10 per nacht. Als je ervoor moet betalen kun je ook overwegen daar ergens een Walmart of zo op te zoeken en een bedje te kopen.
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

Bedankt voor de reacties.

We kunnen dus gewoon zorgeloos tickets boeken naar de states via cheaptickets.com en we betalen dan in dollars. Is het echt zo simpel dat je voor een ticket ams-nyc op cheaptickets.nl 1000 eur betaald en op cheaptickets.com 1000 usd ...voila 333 eur winst....?????????

Auto huren....., kan je dit het beste in Nederland regelen?? of is dit advies ook alweer achterhaald? 30 euro per dag voor een auto incl all risk verzekering. Wat gebeurt er eigenlijk bij schade op je huur-auto door toedoen van een ander......is dit veel hoofdpijn?

Priceline.com: stelling: de meeste nederlanders gebruiken priceline voor het winnen (boeken) van hotels voor korte periodes 3 a 4 dagen en voor het winnen van binnenlandse vluchten. waar of onwaar??

Alitalia: deze airliner worselt met faillisement,... idem enkele us-airliners... wie heeft wel eens te maken gehad met een ticket, waarvan de l-vaart.mij voor vertek failliet ging.

thx!!
Ray
Den Haag
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

abhelar schreef: Alitalia: deze airliner worselt met faillisement,... idem enkele us-airliners... wie heeft wel eens te maken gehad met een ticket, waarvan de l-vaart.mij voor vertek failliet ging.
Als je daar geen verzekering op genomen hebt, ben je je geld kwijt...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

abhelar schreef:
We kunnen dus gewoon zorgeloos tickets boeken naar de states via cheaptickets.com en we betalen dan in dollars. Is het echt zo simpel dat je voor een ticket ams-nyc op cheaptickets.nl 1000 eur betaald en op cheaptickets.com 1000 usd ...voila 333 eur winst....?????????
Jup :)
plus, Nederlandse sites als cheaptickets.nl rekenen vaak nog boekingskosten van 30+ euro.. op de meeste Amerikaanse sites is dit stukken lager.. expedia.com is iets van 5 dollar.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer