Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lenzenvloeistof in handbagage
Lenzenvloeistof in handbagage
Weet iemand of je lenzenvloeistof wel gewoon mee mag nemen in je handbagage? Of moet dit perse in een doorzichtig 100 ml flesje? Ik kan hier niks over vinden bij de vloeistof verboden
Re: Lenzenvloeistof in handbagage
de 100ml regel geldt voor alle vloeistoffen, dus ook voor lenzenvloeistof ben ik bang..
Het flesje hoeft trouwens niet doorzichtig te zijn. Het moet echter wel in een doorzichtig hersluitbaar zakje zitten.
Het flesje hoeft trouwens niet doorzichtig te zijn. Het moet echter wel in een doorzichtig hersluitbaar zakje zitten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Inderdaad op lenzenvloeistof is de liquid & gel regel van toepassing: max. 10 x 100 ml p.p. in een doorzichtig zakje, en wordt dus niet beschouwd als een medicijn, waarvoor een uitzondering gemaaakt wordt.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De laatste keer is bij mij de vloeistof helemaal niet gecontroleerd. Ik had wel alles netjes in een zakje zitten, maar die heb ik gewoon in m'n tas laten zitten, er is niet naar gekeken en niet naar gevraagd. Wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer gecontroleerd wordt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
vorige week kwam ik van engeland en toch wordt altijd gevraagd of we vloeistoffen bij hebben. steek alles in een doorzichtig zakje, en zorg dat je niet boven de 100ml zit. ga mss eens langs bij je optieker om een kleine bus lensvloeistof, ik doe dit ook altijd. anders zal de enige oplossing zijn om de vloeistof in de gewone bagage te steken.mirdj schreef:De laatste keer is bij mij de vloeistof helemaal niet gecontroleerd. Ik had wel alles netjes in een zakje zitten, maar die heb ik gewoon in m'n tas laten zitten, er is niet naar gekeken en niet naar gevraagd. Wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer gecontroleerd wordt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Bij onze opticien staan speciale flesjes 'reisvloeistof' in een verpakking van 100 ml.
Ik had de fles lenzenvloeistof gewoon in mijn koffer zitten, samen met een stel reserve lenzen.
Mijn bril had ik ook meegenomen, voor de zekerheid, toch lullig als je met -3.5 moet autorijden... Mijn lenzen had ik gewoon in maar omdat we in het vliegtuig toch gingen pitten (en wie niet?) had ik het lenzenhoudertje met vloeistof in mijn handbagage gestopt. Omdat ik zelf niet voor verrassingen wilde zorgen of voor verassingen wilde komen te staan heb ik overal bij de douane, zowel vanuit Nederland naar USA als andersom, netjes aangegeven dat ik lenzenvloeistof bij me had en dit was geen enkel probleem. Als ze toen hadden gezegd: dat mag niet, gooi maar weg, dan had ik nog geen probleem, dan had ik die lenzen bij de 1e keer uitdoen gewoon weggegooid en was ik verder gegaan met mijn bril. Eenmaal in het hotel had ik dan nieuwe lenzen ingedaan, of de dag erna.
Mijn bril had ik ook meegenomen, voor de zekerheid, toch lullig als je met -3.5 moet autorijden... Mijn lenzen had ik gewoon in maar omdat we in het vliegtuig toch gingen pitten (en wie niet?) had ik het lenzenhoudertje met vloeistof in mijn handbagage gestopt. Omdat ik zelf niet voor verrassingen wilde zorgen of voor verassingen wilde komen te staan heb ik overal bij de douane, zowel vanuit Nederland naar USA als andersom, netjes aangegeven dat ik lenzenvloeistof bij me had en dit was geen enkel probleem. Als ze toen hadden gezegd: dat mag niet, gooi maar weg, dan had ik nog geen probleem, dan had ik die lenzen bij de 1e keer uitdoen gewoon weggegooid en was ik verder gegaan met mijn bril. Eenmaal in het hotel had ik dan nieuwe lenzen ingedaan, of de dag erna.
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee
For there you have been,
and there you long to return.
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee
For there you have been,
and there you long to return.
Ik giet de lenzenvloeistof die ik onderweg nodig heb (met een reservehoeveelheid) over in kleine plastic merkloze knijpflesjes van de opticien. En dat dan weer in zo'n plastic vloeistoffenzakje.
Heb zo`n flesje ook wel eens per ongeluk in mijn tas laten zitten bij de controle, nooit iets van gehoord.
Heb zo`n flesje ook wel eens per ongeluk in mijn tas laten zitten bij de controle, nooit iets van gehoord.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb bij de opticien een flesje lensvloeistof meegekregen van 100 ml, specifiek om mee te nemen in de handbagage.
Het heeft alle 9 controles op Hawaii en in New York met glans doorstaan.
Het heeft alle 9 controles op Hawaii en in New York met glans doorstaan.

A journey of a thousand miles begins with the first step...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Bij de drogist (Kruidvat/Etos/...) verkopen ze ook kleinere flesjes.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 608 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-