Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

medische zorgen tijdens vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

medische zorgen tijdens vakantie

Bericht door zrx1100 »

Ik heb wat gezocht op de site, maar niets concreet gevonden.
Stel je bent in de US en wordt ziek: griep, ... whatever. What doe je dan? Laat je een dokter naar je motel/hotel/camping komen of zijn er daar huisartspraktijken, enz? Wat bijvoorbeeld als je hevige tandpijn krijgt en je moet een tandarts vinden? En hoe zit het met de betaling? Ik ga ervan uit dat je daar betaald en dat je hier van je verzekering terugvordert...
Zijn er mensen uit België of Nederland die hier ervaring mee hebben?
Hopelijk is het niet nodig maar je weet nooit... :?
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Mij is het overkomen dat ik naar een tandarts moest. Via de receptie van het motel was dat zo geregeld. Er zijn daar net als hier huisartsen- en tandartspraktijken. Een tip: neem een kopie van je reisverzekering in het engels mee. Ik moest trouwens wel direct betalen en kreeg netjes een rekening mee die ik later hier weer kon indienen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Meestal zal je als je medische zorg nodig hebt naar een eerste hulp gaan, of een losstaande "urgent care". Artsen praktijken nemen niet altijd nieuwe patienten aan.
Je zal inderdaad moeten betalen, en later van je verzekering terug vragen, iets wat ik met mijn Amerikaanse verzekering in Nederland ook een heb moeten doen.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ovries
Amerika-ontdekker

Re: medische zorgen tijdens vakantie

Bericht door ovries »

zrx1100 schreef: En hoe zit het met de betaling? Ik ga ervan uit dat je daar betaald en dat je hier van je verzekering terugvordert...
Ik zou het sowieso navragen bij je eigen verzekering. Mijn ziektekostenverzekering dekt in Europa alle kosten. Echter voor mijn vakantie in Amerika moet ik mij apart bijverzekeren. Mijn verzekeraar vergoedt de kosten in Amerika op basis van de nederlandse tarieven. Mijn reisverzekeraar dekt weer het verschil tussen deze. Maar het is wel verstandig om dat van te voren te weten.

Gr.
Olaf
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Creditcard

Bericht door nieuwenoord »

Zorg voor voldoende ruimte op je creditcard-krediet!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Als je ziek wordt, doe 't dan als 't effe kan in de buurt van Lone Pine (California). Dan kan je in het Medical Center daar vragen naar dokter Everett Shareck... geweldig leuke kerel die zo Doug Ross in ER zou kunnen vervangen :lol:

Mijn dochter was dus ziek, in Lone Pine. We hebben de kosten met onze creditcard moeten betalen, en hebben die later volledig van het ziekenfonds teruggekregen. Dus inderdaad, zorg voor voldoende ruimte op je creditcard en neem een kopie van je verzekeringsbewijs mee. Als het om een ziekenhuisopname gaat moet je (indien mogelijk, uiteraard) vooraf contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Henriëtte schreef:Als je ziek wordt, doe 't dan als 't effe kan in de buurt van Lone Pine (California).
Liever niet eigenlijk want da's de 2e dag van mijn trip :D

Bedankt voor de info allemaal :doublethumb:
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In september 2001 kreeg ik in een motel in Hatch (Utah) een niersteenaanval. We moesten naar een streekziekenhuis(je) in Panguitch, zo'n 20 km. verderop. Daar ben ik direct heel vriendelijk geholpen door de dienstdoende arts. Na 10 minuten lag ik al aan een infuus met morfine (tegen de zeer hevige pijn - ik hoop dit nooit meer mee te maken) en er zijn diverse onderzoeken gedaan en röntgenfoto's gemaakt. Ik maakte me erge zorgen dat ik zou moeten blijven of zelfs geopereerd, maar de steen zakte in de loop van de dag vanzelf en mochten we weer op pad, met urinezeefjes en -opvangbak om het steentje op te vangen. Sterke pijnstillers meegekregen voor als het weer zou gaan gebeuren. Nooit nodig gehad, gelukkig.

We hebben de rekeningen per creditcard betaald. Zorg dat je een hoge limiet hebt (of credit cards van verschillende maatschappijen), want de kosten zijn ongeveer 3x zo hoog als in Nederland.
De reisverzekering heeft bij thuiskomst alles vergoed.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Wij zijn ook in dat ziekenhuis geweest toen mijn vrouw haar enkel brak in Bryce canyon (beneden op de Queens garden) dat was in september 2002.
De foto's waren $700,- en per creditcard betaald, had ook anders gekund dan zouden ze de gegevens van de verzekeringsmaatschappij opsturen maar dit was makkelijker.
Vakantie voorbij natuurlijk dat was balen. Overigens de rangers moesten haar met 6 man uit de canyon halen via een achterafpad (rechtstreeks naar boven kon niet) dat kostte helemaal niks.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ook ik heb een aantal jaren geleden eens een arts moeten bezoeken ivm een luchtweginfectie en een hardnekkige hoest.

Gewoon in een dorpje naar een artsenpraktijk gegaan en verteld dat ik een rondreis aan het maken was. Kon, na een poosje wachten, meteen geholpen worden.
Moet zeggen, ik ben door mijn eigen huisarts nog nooit zo goed onderzocht. Kreeg een anti-hoest drankje, kosten $ 50, dat ontzettend goed hielp. Rekening arts iets van $ 70 als ik me goed herinner.
Later alles van mijn reisverzekering teruggekregen.
Kijk bij een reisverzekering overigens wel uit dat je wereld-dekking hebt met onbeperkte vergoeding voor medische kosten!

Afgelopen vakantie (vorige maand) bij een tandarts geweest omdat er een stukje van mijn kies afgebroken was.
Tandarts keek even, niets aan te doen op dat moment (ik had er geen last van), thuis naar eigen tandarts voor een kroon.
No charge, hoefde niets te betalen! Aardige man.

groetjes, Ineke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer