Vandaag was ik van plan om een chevy equinox bij USA Reisen (ALAMO) te boeken voor onze 31-daagse USA reis naar het zuidwesten van 1/5 t.e.m. 31/5. Toen ik eerst nog even bij de andere verhuurders rondkeek zag ik dat bij USA Reisen (DOLLAR) men een Dodge Caliber kan huren voor 70 EUR minder.
Is de Dodge Caliber te vergelijken met de Chevy Equinox of loont het de moeite om die 70 EUR meer te spenderen aan de Equinox?
Wij reizen met 2 volwassenen en zullen de meeste parken bezoeken.
Graag snelle reacties want de vroegboekkorting loopt slechts tot 31.3...
Ik heb "beide" al gehad, de Caliber is een midsize en totaal niet vergelijkbaar met (in mijn geval) de Toyota Highlander
Neem de Equinox, je weet hopelijk dat je bijna altijd een gelijkwaardig voertuig krijgt, zie het topic hierover. http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=14095
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Wij hebben vorig jaar de Equinox gehuurd in Orlando en zoals je in het andere topic kunt lezen wordt dit model slechts op een paar plaatsen daadwerkelijk verhuurd. Veel verhuurstations voeren dit model niet waardoor je dus veel kans maakt op een upgrade. Dit was ook in Orlando het geval, wij mochten kiezen uit een rijtje RAV4's en Jeep Legends. We hebben voor de Jeep gekozen en daar veel plezier van gehad, een fijne auto die we voor erg weinig geld gehuurd hadden (ik meen iets van 350 Euro voor 14 dagen).
6foot6 : waarin ligt het verschil in rijden tussen de Caliber en de Highlander? Waarschijnlijk zal de Highlander wel veel meer drinken dan de Caliber, nee?
En wat wordt er zoal aangeboden als de Caliber niet voorradig is?
Wij hadden bij usareisen.de een Chevrolet Equinox geboekt, maar konden uiteindelijk kiezen uit een Toyota RAV4 of Toyota Highlander. We hebben voor het laatste gekozen, omdat deze een afdekscherm had boven de kofferruimte en de andere niet... Het maakt bij Alamo niet uit hoor, of je een Equinox boekt. In ons geval, zojuist in Atlanta, werden we gewoon gedirigeerd naar het vak Midsize SUV en kies er maar een uit...! Equinox stond er niet eens bij. Zo zijn daar zo makkelijk in alle opzichten.
Ik ken de Dodge Caliber niet, maar als dit ook een midsize is, zou ik gewoon kiezen voor het goedkoopste, je komt m.i. toch op het zelfde uit...
Ik denk dat mijn keuze dan snel gemaakt is en ik zeker 70 EUR meer wil betalen om dan met een Toyota RAV4 of Highlander te mogen bollen in plaats van met een oldsmobile alero of nog erger ...een hyundai sonata...
Maar is het dan net zo als met de Equinox dat men ook weinig kans heeft om een Caliber te krijgen?
L&M schreef:Maar is het dan net zo als met de Equinox dat men ook weinig kans heeft om een Caliber te krijgen?
Er staat altijd of gelijkwaardig bij de boeking. Wat dus betekent dat je elke auto die gelijkwaardig is aan het model dat je huurt mee kunt krijgen. Overigens valt er ter plekke vaak nog wel wat te onderhandelen hoor. En dat hoeft heus niet altijd tegen meerkosten te zijn. Gewoon vragen of een bepaald type auto in jouw klasse beschikbaar is. Met vriendelijkheid kom je heel ver is mijn ervaring.
Ik denk L&M, maar ik spreek natuurlijk voor National/Alamo in Atlanta, in dit geval, dat je gewoon voor een klasse boekt en niet voor een bepaalde auto. Wij werden eerst gedropt bij het vak "Midsize" en daar konden we ook gewoon kiezen uit van allerhande merken middenklasse gewone personenauto's. Maar dit was een foutje, want we hadden "Midsize SUV' op ons briefje staan dus. Toen moesten we naar een ander vak, waar weer gekozen kon worden. Er was echter niet zoveel keus. Dus ze haalden onze auto uit de wasstraat (was net ingeleverd) en we konden hem direct meenemen.
Ik vond dat ze daar helemaal nergens moeilijk over deden. Er zaten wat beschadigingen op de voor en achterbumper. Ik moest het gewoon maar melden bij het uitrijloket en ze gaven op een briefje aan, waar de beschadigingen overal zaten, zonder ook maar zelf te kijken. Ze hebben rondom ALLES aangetekend, ook OVERAL binnen, terwijl er maar een paar vlekjes zaten... Bij terugkomst hebben ze NERGENS naar gekeken. Ze scannen de streepjescode op je voorruit en "you're done"... 'Mijn briefje was niet eens nodig geweest!!! Zo makkelijk allemaal!
Of gelijkwaardig is nogal en subjectief begrip hé.....ik vind bv. een hyundai sonata NIET gelijkwaardig aan een Dodge Caliber...maar ja....vandaar dat ik dan toch wel beter de Equinox boek omdat daar het begrip "gelijkwaardig" echt wel gelijkwaardig is volgens mijn normen....(Highlander, ....)
Ik vind het ook raar dat de Caliber onder de compact klasse staat bij Dollar.
Ik had echter graag geweten of er al mensen zijn die een Caliber geboekt hadden en ook daadwerkelijk gekregen hebben?.....
Caliber is ook niet zo groot, ik had zelf bijna een gekocht, ging niet door omdat ik te lang op een nieuwe auto moest wachten.
Ik wou hem in het geel en als diesel. Toen maar een Subaru gekocht.
Maar ik vind de Caliber net een maatje groter dan de Mercedes A, die ik hier voor had (nog heb, maar niet meer in rij).
Bedankt CMK, ik wist echt niet dat de Caliber zo klein was dat je hem zelfs kunt vergelijken met een Mercedes A-klasse.
Ik ben nu wel degelijk overtuigd om voor de Equinox te kiezen...is die 70 EUR zeker waard dan !
L&M schreef:6foot6 : waarin ligt het verschil in rijden tussen de Caliber en de Highlander? Waarschijnlijk zal de Highlander wel veel meer drinken dan de Caliber, nee?
En wat wordt er zoal aangeboden als de Caliber niet voorradig is?
Ik had die Caliber in Florida waar ik altijd ecomomy boek en nooit (1x) krijg, maar vond em niet byzonder.
Wat er dus verder in die klasse wordt aangeboden weet ik niet.
De Highlander rijdt meer zoals je van een terreinwagen of 4x4 verwacht en inderdaad het benzineverbruik voldoet ook aan die verwachting.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Voor de kosten van verbruik hoef je het eigenlijk niet te laten. De benzineprijs is daar niet hoog. Wij hebben met onze Toyota Highlander 2000 km gereden. Hadden 1 tank benzine gratis en hebben hem hem vrijwel leeg ingeleverd. Zelf nog uitgegeven aan benzine: 155 Euro! Ik spreek dus over vorige week en de week daarvoor, dus dit is niet "vooroorlogs"...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.