Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips Hollandse souvenirs voor gezin met kinderen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
zozolala
Amerika-newbie

Tips Hollandse souvenirs voor gezin met kinderen?

Bericht door zozolala »

Eind september ga ik twee weken logeren bij mijn (Amerikaanse) vriendin en haar gezin in Maryland.
Ik kijk er ongelooflijk naar uit, omdat dit ook de eerste keer is dat we elkaar in 'het echt' ontmoeten!

Natuurlijk wil ik allerlei Nederlandse spulletjes voor hen meenemen, en ik heb al veel nuttige dingen (vooral snoep en etenswaren) op dit forum kunnen vinden.
Ik wil echter ook graag wat echte cadeautjes/souvenirs meenemen, en dat vind ik wat moeilijker.
Natuurlijk een fotoboek van mijn eigen stad Dordrecht, zodat ze kunnen zien waar ik vandaan kom, en ik dacht dat een plaatjesboek of verjaardagskalender van Anton Pieck ook wel leuk zou zijn? (zo echt oud-Hollands)
Heeft iemand misschien meer leuke ideeën? Ik ben niet zozeer op zoek naar de geijkte souvenirs als Delfts Blauw, klompen en molens.. eerder iets in de 'alternatieve' sfeer.

Vooral voor de kinderen, jongen van 15 en meisje van 8, zou ik heel blij zijn met enkele goeie tips!

Ik ben nog zo enthousiast (pas twee dagen geleden geboekt), dat helder nadenken me nog even wat moeite kost :wink:

Alvast heel erg bedankt!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Als ze sportief zijn is het misschien een optie om iets van een Nederlandse voetbalclub mee te nemen of een echte voetbal van Ajax of iets dergelijks.
silly
Amerika-ontdekker

Bericht door silly »

of PSV natuurlijk! :wink: En als ze muziekfans zijn en wat ouder misschien een Hard Rock Café shirtje? Als ze wat jonger zijn zijn spulletjes van Jip en Janneke altijd erg leuk. Of van Nijntje bijvoorbeeld.

Groeten,
silvia
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

wendyjol schreef:Als ze sportief zijn is het misschien een optie om iets van een Nederlandse voetbalclub mee te nemen of een echte voetbal van A..x of iets dergelijks.
:shock: NEEEEE, neem dan iets van een echte club.... PSV 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
silly
Amerika-ontdekker

Bericht door silly »

een echte club.... PSV
Je haalt me de woorden uit mijn mond! :D

groeten,
silvia
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor de 8-jarige is het niet zo moeilijk, die vindt spulletjes van Nijntje (hier heet ze Miffy) of Jip en Janneke nog leuk. Of een cd van K3 of zo. Verder leuk zijn prikblokken, die hebben we hier niet en die vindt mijn 9 jarige ook nog leuk. Of een Nederlandse puzzel of kalender.

Oh, ik weet al iets leuks voor de 15-jarige, een school agenda met Rock of zo als thema of iets met racen of zo. We hebben hier helemaal geen thema agenda's en mijn zusje heeft onze kinderen er aan het begin van het schooljaar een gegeven, dat werd zeer op prijs gesteld.

En dan heb je natuurlijk de optie om t-shirts mee te nemen. Ik was in Nederland ook meer een PSV fan (sorry, Wendy :D), maar ik denk, dat Ajax hier veel meer bekend is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

hmm!! PSV ??
Is dat niet de voetbalclub van dat gloeilampenfabriekje ???
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

marcuscj schreef:hmm!! PSV ??
Is dat niet de voetbalclub van dat gloeilampenfabriekje ???
Ajax, is dat niet van dat wasmiddel??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heren, heren, please take the soccer rivalry elsewhere ;). Laten we dit topic over Nederlandse souvenirs voor kinderen houden :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
zozolala
Amerika-newbie

Bericht door zozolala »

Ach, hoe kon ik Jip en Janneke vergeten!? Dit is inderdaad iets super Hollands, en leuk voor een (bijna) 8-jarige! Ik weet dat er bij de HEMA heel wat van te koop is, ook badspulletjes en dergelijke.. en daar ben je natuurlijk nooit te oud voor :D
Geweldige tip, bedankt!

Het idee van een Rock thema schoolagenda is ook heel goed, en ik zal eens informeren of zoonlief wel van voetbal/soccer houdt..
Ik kom voordat ik wegga ook nog wel in Amsterdam, waar het scala aan T-shirts (hetzij Ajax of Holland) lekker uitgebreid is.

Prima tips! Keep 'm coming :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien hebben ze in Amerstam ook hele leuke shirts waar 'Amersterdam' op staat, met de grachten, de fietsen, de geveltjes?
Ik weet dat de kinderen van onze vrienden dat altijd leuk vonden, T-shirts van Londen, of van Brugge of zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
zozolala
Amerika-newbie

Bericht door zozolala »

kastelke schreef:Misschien hebben ze in Amerstam ook hele leuke shirts waar 'Amersterdam' op staat, met de grachten, de fietsen, de geveltjes?
Dat is precies waar ik ook aan dacht! :)
Rondom de Dam weet ik enkele winkeltjes die leuke shirts verkopen, zeker voor kinderen. Ik ga er beslist kijken!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik krijg hier net nog een tip van de 17-jarige Amerikaanse die momenteel bij mij logeert:
ik heb haar eens een rugzak en een handtas van Samsonite bezorgd. Daar was ze heel blij mee want die blijken heel erg duur te zijn in de States.
Samsonite heeft ook leuke spullen voor jonge kinderen: boekentassen in de vorm van een lievenheersbeestje, of een pennenzak in de vorm van een schildpad. Echt heel leuk. Dit is de link voor de producten die ze in Nederland verkopen: http://www.samsonite.be/nl/local_produc ... CQFGPD54QY
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
zozolala
Amerika-newbie

Bericht door zozolala »

Ooh.. dankjewel, Kastelke!
Die tassen zijn geweldig leuk.. het lieveheersbeestje en de pinguin :D
En ik heb gezien dat er ook een Samsonite dealer hier in de stad zit - daar ga ik dus binnenkort eens langs. Heel erg bedankt!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

zozolala schreef:Ooh.. dankjewel, Kastelke!
Die tassen zijn geweldig leuk.. het lieveheersbeestje en de pinguin :D
Cute!

Afbeelding

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer