Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te veel willen zien in te weinig tijd!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sammie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Sammie »

Ik heb een sterk vermoeden dat mijn bericht over onze reisplannen (mede) de aanleiding van dit onderwerp is geweest :?

We zijn al eerder in de VS geweest en nemen als het even kan wel de tijd om plaatsen die de moeite waard zijn wat uitgebreider te ontdekken.

Deze keer zat er bij het maken toch ook wel een neiging bij van 'zo veel mogelijk willen zien' omdat we voor het eerst sinds drie jaar weer gaan en het misschien voorlopig wel de laatste keer is, omdat we nu twee kids hebben die straks naar school gaan en die als ze ouder worden meer gaan kosten als je op reis gaat. Op de een of andere manier ontstaat dan (in mijn geval) in eerste instantie een plan om er 'zoveel mogelijk uit te halen'.
We zijn bij het maken van de plannen eerst afgegaan op een plan van een reisorganisatie en dat daarna een beetje gaan aanpassen. Zo kwamen we op ons eerste plan, waarbij we inderdaad erg veel aan het rijden waren en niet lang op dezelfde plek bleven, mede om op tijd weer bij het eindpunt van de reis te komen.

Ik ben blij dat ik de route in het forum heb gezet, want hoewel ik me wel een beetje vervelend voelde door de 'veroordeling' die in sommige reacties doorklonk hadden we echt wel wat aan concrete tips en zijn we nog eens goed gaan overdenken of we onszelf niet aan het voorbij hollen waren. Onze conclusie was dat het inderdaad wel wat rustiger aan mocht, zowel voor de kinderen als voor onszelf. We hebben nu onze plannen aangepast en ik denk dat we daardoor meer plezier van onze vakantie zullen hebben.

Ieder doet zijn reis op z'n eigen manier en ieder maakt z'n plannen op z'n eigen manier. In mijn geval betekent dat plannen maken en weer bijschaven, mede door te leren van de ervaringen van anderen :)
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Sammie schreef:Ik heb een sterk vermoeden dat mijn bericht over onze reisplannen (mede) de aanleiding van dit onderwerp is geweest :?
Ik moet toegeven dat het heeft meegespeeld, ook al heb ik dezelfde vraag meer dan een jaar geleden op een ander Amerika forum geplaatst. Met ongeveer dezelfde reakties. Het gross van de Nederlanders willen zo veel mogelijk zien in een zeer korte tijd. Niet iedereen heeft de luxe en de tijd om elk jaar voor 4 of 5 weken naar Amerika te gaan, dus dat is ook wel begrijpelijk.

Ik heb ook gezegd dat wij dit ook in het verleden een flink aantal km's hebben gemaakt, maar dat we er voorzorgden in sommige parken langere tijd door brengen.

Ik ben echt van mening dat als je een park zoals Yellowstone bezoekt voor een dag dat je het geen recht doet. Mijn vraag is dan, wat is je motivatie om zo' n groot park dan toch aan te doen en waar maak je je keuzes?

In totaal zijn we 5 jaar achter een naar Amerika gegaan, altijd voor 4 of 5 weken. Het eerste jaar was om inderdaad te kijken of we het wel leuk vonden. Ik geloof dat we het eerste jaar 9.000 km hebben gereden in 4 weken. Maar een van de laatste keren was het nog maar 5.000 km in 5 weken. En in 2006 hebben we zo'n bijna 29.000 km gereden in 52 weken.
Ook kregen onze reizen een thema zoals:
Vulcanen, Woestijngebieden en Canyons.

Verschillende malen hebben we plekken bezocht die we tijdens andere reizen ook al hadden aangedaan, omdat we het gevoel hadden dat er zo veel meer te doen was dan we in eerste instantie hadden gezien.

Na inmiddels 4 maal Yellowstone te hebben bezocht heb ik nog steeds het idee dat wij slechts een klein deel van dit park hebben gezien. Alle keren waren wij hier minimaal vier dagen en de laatste keer zelfs 7 dagen, niets voor niets komen een heleboek Amerikanen hier meerdere keren per jaar. Ik gun het anderen zo om te kunnen zien wat wij hebben ervaren op plekken zoals Yellowstone, maar je moet er wel de tijd voor nemen.

Uiteindelijk moet je keuzes maken of je nu vier weken op vakantie gaat of zo als wij een jaar de tijd hadden, er zijn altijd plekken die je niet recht aan doet om er heel kort te blijven.

En als er mensen bij zijn die echt naar Amerika gaan om in de auto zitten en op die manier het land willen zien, al het je happy maakt, vooral doen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
malaga
Amerika-ontdekker

Re: Te veel willen zien in te weinig tijd!

Bericht door malaga »

Voor ons is het ook de eerste keer dat we naar de Verenigde Staten gaan, en ik denk (vrees) dat de 1e ook de laatste keer gaat zijn. Waarom? Het is en blijft toch een hele hap uit je budget, we gaan omdat we op huwelijksreis gaan en dus echt iets speciaals willen doen en dus bereid zijn om hiervoor meer geld uit te geven. Mijn vriend heeft vliegangst, dus een vlucht naar San Francisco zal niet echt een pretje voor hem zijn, maar hij heeft het er wel voor over.... en uiteraard willen we veel zien, maar tegelijkertijd toch vooral genieten. Eerst had ik veel te veel op mijn lijstje staan van dat willen we zeker zien, ondertussen al heel wat afgeschrapt en toch weet ik nog niet of het wel te doen is. Ook zit ik zo hard te twijfelen over het feit van leggen we de hotels op voorhand vast of niet. Heb hier ook al veel reacties over gelezen, maar ik vind het zo moeilijk omdat ik me moeilijk kan inbeelden wat je bv juist allemaal kan zien/doen in een NP.... en de afstanden die we moeten afleggen, stel we hebben pech met de auto, we worden bestolen..... vind het allesbehalve makkelijk
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

@Malaga,
Gewoon genieten en niet denken aan wat er allemaal voor nare dingen zouden kunnen gebeuren !
Neem de voorzorgsmaatregelen die je thuis ook zou nemen, je kunt niet alles vóór zijn. Meestal gebeurt er niets naars! :D
Je kunt echt niet "alles" in een national park zien. Bij de ingang krijg je een handige kaart met een boekje, waar je wat hoogtepunten uit kunt halen.
En zeker bij een eerste reis is ALLES mooi, of je nu 4 of 8 parken bezoekt. Ga eens een uurtje op een rots zitten en neem al het moois in je op.
Manlief en ik zijn geen reizigers met een uitgebreide voorbereiding. Een grove route, wat info van het internet gehaald over de parken die we willen aandoen. Klaar. Wij zijn in september voor het eerst in Yellowstone geweest, zelfs zonder ons er eerst in verdiept te hebben en het was prachtig ! Ik heb echt niet het gevoel dat we er mooie dingen "gemist" hebben.
Tenzij je echt IN de parken zelf wilt overnachten, is op voorhand reserveren niet nodig als je samen bent.
Wij doen het nooit en zijn nimmer voor een dichte deur gekomen. We reserveren alleen de accommodatie in de aankomstplaats.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

ik denk dat de meeste mensen op hun eerste reis inderdaad veel willen zien. wat mij ook normaal lijkt. je hebt er echt geen idee van hoe het gaat zijn ondanks alle verhalen en tips hier op het forum. :-) voor ons is het ook de eerste reis en wij zien ook een hele hoop. maar daarom noemen we het ook een rondreis natuurlijk :mrgreen: we hopen nu een eerste indruk te krijgen van alles en later (misschien zelfs volgend jaar al) nog eens terug te gaan om een paar parken uitgebreider te doen. maar daarvoor moeten we natuurlijk weten wat ons het meeste interesseert natuurlijk en dat is zeer persoonlijk. zo lees ik hier vaak dat zion mooier/fijner/... is dan bryce of grand canyon. een vriend van ons vond zion dan weer niet zo geweldig en was vol lof over de grand canyon en bryce canyon. tja, wat moet je dan geloven he! beter met je eigen ogen gaan zien :D voor t zelfde geld hebben we met één keer grand canyon genoeg of vinden we zion toch minder en gaan we volgende keer nog eens naar grand canyon.
voor alles is er een eerste keer he. en jullie mogen ook niet vergeten dat de meeste onder jullie al echt heel veel in amerika geweest zijn :mrgreen: maar nietemin vind ik dit een geweldig forum met geweldige tips. en ik ben er zeker van dat onze reis ook geweeeeldig gaat zijn :dance:
Esther van der Veen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Esther van der Veen »

Ook door de jaren heen veranderd vaak je manier van vakantie doorbrengen vind ik. Toen we nog geen kinderen hadden crosten we in drie weken met een stormtent door Schotland en elke dag zetten we dat grote ding op en braken hem weer af. Nu moeten we daar vaak nog om lachen als we daaraan terug denken, toch was het één van onze mooiste vakanties. Met kleine kinderen kwam er wat meer rust en ging het meer om het mooie weer en de leuke camping zodat iedereen het naar zijn zin had. Dat was ook genieten maar op een andere manier (voornamelijk van de kinderen). Toen ontdekten we het wandelen op Corsica en kreeg onze vakantie weer een andere dimensie. Dit jaar USA wordt een combinatie van wandelen, steden en elkaar. Maar als je aan het plannen slaat wordt je zo enthousiast van al die mooie dingen en fijne verhalen dat je gewoon op moet passen niet te veel in de beschikbare tijd te willen proppen. Ik probeer dan ook zo voor mezelf de 'mogelijke bezienswaardigheden' te verzamelen en ter plekke te beslissen waar we zin in hebben. Het weer en dan met name de warmte kan roet in het eten gooien; op deze manier hoop ik dat als bepaalde dingen niet lukken het geen teleurstelling is. Het was immers een optie!
Vaak als ik ergens een dag vanaf wil snoepen om toch nog meer leuke dingen te plannen denk ik aan de forummers die waarschuwen voor teveel in te weinig tijd en laat het dan staan en denk als we hier flauw van zijn rijden we verder en zoeken dan wel iets anders; dit gaat makkelijker dan andersom!
Groeten Esther

Volg onze reis live op: http://wiestojo.spaces.live.com
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Voor elke Amerika-reis maak ik altijd een mooi schema. In de praktijk loopt het in veel gevallen een beetje anders. Ook ik plan heel veel dingen, maar zorg wel dat er voldoende tijd tussen zit. Zeker dit jaar lijkt het mij niet te veel. Alles in een normaal tempo doen, daar houd ik van. Je bent tenslotte op vakantie. Als ik zie dat sommige mensen 's morgens al om 6 of 7 uur vertrekken om maar zo veel mogelijk te zien dan vind ik dat geen vakantie, maar dat is een persoonlijke mening.

Als je mijn schema ziet, zou je denken dat ik van toeristenattractie naar toeristenattractie ga. Dat valt echter wel mee. Onderweg kom ik leuke dingen tegen die in geen enkele reisgids staan vermeld. Ik ben ook niet iemand die alleen de bekende dingen wil zien. Ik vind het bijvoorbeeld net zo leuk om een keer de lokale Aldi binnen te lopen om te zien wat ze allemaal aan producten verkopen of om een zijstraatje te nemen waar je leuke winkeltjes en eetgelegenheden aantreft.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

6 uur in de ochtend vertrekken heb ik geen problemen mee, omdat de praktijk heeft bewezen dat je zeker de eerste dagen erg vroeg waker bent door het tijdverschikl.
Dan kan je daar beter maar gebruik van maken ook!
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Pete.Z schreef:6 uur in de ochtend vertrekken heb ik geen problemen mee, omdat de praktijk heeft bewezen dat je zeker de eerste dagen erg vroeg waker bent door het tijdverschikl.
Ben ik het mee eens. Eerste dagen sta ik altijd vroeger op. Naarmate de vakantie vordert, wordt dat echter steeds later.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Airmiles schreef:
Pete.Z schreef:6 uur in de ochtend vertrekken heb ik geen problemen mee, omdat de praktijk heeft bewezen dat je zeker de eerste dagen erg vroeg waker bent door het tijdverschikl.
Ben ik het mee eens. Eerste dagen sta ik altijd vroeger op. Naarmate de vakantie vordert, wordt dat echter steeds later.
De eerste dagen ben ik ook altijd vroeg wakker dus dan is het makkelijk om vroeg te beginnen. Toch probeer ik vrijwel de gehele vakantie vroeg op te staan. Op die manier kan ik mijn tijd optimaal benutten en kan ik van elk moment in Amerika genieten. Ik ben immers maar een week of 3, 4 in Amerika. Ik vind het zonde als ik dan tot een uur of 9 of 10 in bed blijf liggen. Ik probeer dus altijd tussen 7 of 8 (of eerder indien nodig) op te staan. Overigens lig ik meestal niet al te laat in bed in Amerika dus helpt ook om vroeg op te staan. :D

Voor mij is dát vakantie vieren in Amerika. Uitslapen kan ik thuis wel. :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Zo heeft ieder wel zijn persoonlijke tijdsinvulling, waar hij of zij het meest van geniet.
Wij( met 2 pubers) kwamen nooit voor 8.30 u uit ons bed. Maar wij gingen ook nooit voor 24 u slapen. Meestal was het zelfs iets later. 's Avonds zaten wij dan op het terras van het hotel te keuvelen, met of zonder de buren. Of we wandelden in SF op de Fishermans Wharf, we hebben in de GC tot een stuk in de nacht 'verbroederd' met een groepje Amerikanen, we speelden Catan met de kinderen,keken naar de Amerikaanse TV,......
Ook allemaal dingen die voor ons vakantie zijn want waar we in de loop van het jaar ook weinig tijd voor kunnen maken.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Ik ben ook een van die mensen die een veel te snelle route heeft geboekt. In mijn geval kwam ik pas achter dit forum nadat ik de reis al had geboekt. Het valt mij op dat de diverse reisorganisaties de reizen heel anders aanbieden dan dat ze hier als ideaal worden gezien. Alhoewel zowel de snelle als de langzame routes voor- en nadelen hebben, zit de balans op dit forum te ver naar de 'rustige' reizen.

Ik ga er zelf vanuit dat ik, ondanks een aantal lange reisdagen (San Fransisco - Mammoth Lakes via Yosemite, Mammoth Lakes - Las Vegas via DV en PH-LA) toch wel een leuke reis ga hebben, waar ik in relatief korte tijd, toch erg veel van het land kan gaan zien.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Masch schreef:Ik ben ook een van die mensen die een veel te snelle route heeft geboekt. In mijn geval kwam ik pas achter dit forum nadat ik de reis al had geboekt. Het valt mij op dat de diverse reisorganisaties de reizen heel anders aanbieden dan dat ze hier als ideaal worden gezien. Alhoewel zowel de snelle als de langzame routes voor- en nadelen hebben, zit de balans op dit forum te ver naar de 'rustige' reizen.
Ik ga er zelf vanuit dat ik, ondanks een aantal lange reisdagen (San Fransisco - Mammoth Lakes via Yosemite, Mammoth Lakes - Las Vegas via DV en PH-LA) toch wel een leuke reis ga hebben, waar ik in relatief korte tijd, toch erg veel van het land kan gaan zien.
Sorry, dat vind ik geen leuke opmerking.
De meeste hebben de ervaring dat ze ook een reis te vlug en te veel wilden zien.
Mijn eigen ervaring: onze eerste reis was ook teveel in 4 weken gepropt, op een gegeven moment was ik echt parken moe, en kon gewoon niks meer in me opnemen.
Ik ben hele stukken kwijt, weet niet meer waar en wat we de laaste dagen gezien hebben.

Natuurlijk ook in een reis waar je veel in een korte tijd gaat zien, is een belevenis.
Maar er wordt advies gevraagd op dit forum en dan kan je inderdaad van zulke antwoorden krijgen.
Maar uiteindelijk beslis je zelf hoe je je reis wilt indelen.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Ik bedoel het echt niet zo negatief als het misschien overkomt. Wat ik ermee bedoelde, is dat de meeste forummers hier al vaker zijn geweest. Mensen die voor het eerst (en misschien niet vaker kunnen) gaan, willen dan ook wel veel zien. Eigenlijk alle reisorganisaties waar ik advies heb ingewonnen raden een, voor de meeste mensen op dit forum, veel te snelle reis aan. Toch zullen deze organistaties toch ook wel iets weten?

Misschien wil de mainstream vakantieganger wel iets anders dan de gemiddelde bezoeker van dit forum, dat was wat ik ermee bedoelde. Alle tips op dit forum zijn natuurlijk geweldig en het was ook absoluut niet als kritiek bedoeld.
2013 -- Rondreis Florida
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Toen ik vorig jaar mijn eerste reis aan het plannen was en hier feedback vroeg kreeg ik als reactie dat het een goede, relaxte reis was.
Nu de reis achter de rug is, bedenk ik achteraf dat het zeker niet meer moest geweest zijn. Anders was ik zeker hele stukken vergeten zoals Annie hiervoor zegt.
Integendeel, ik vind dat hier zeker geen neiging is naar rustige reizen. Ik vind wel dat er een gezond evenwicht is tussen zoveel mogelijk zien, maar toch wel veel voldoening van je reis hebben. Ik had het zeker niet anders willen doen.

Misschien kan je ons je ervaring laten weten als je terug bent?

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Dat zal ik zeer zeker doen!
2013 -- Rondreis Florida
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

In dit topic herken ik veel van onze reizen! Wij gaan meestel 3 tot max. 4 weken, en maken dan érg veel kilometers, omdat we zoveel mogelijk "moeten" zien! Ook voor dit jaar hadden we een erg lange reis in gedachten, die zou beginnen in Houston en, na heel veel bezienswaardigheden, zou eindigen in San Francisco. Tijdens de voorbereiding bleek al snel dat we ettelijke dagen "in de auto" zouden moeten doorbrengen, wou de tijd niet te krap worden voor alle dingen die we zouden bekijken, zien en doen.
Toen hebben we maar besloten om deze zomer niet naar Amerika te gaan, maar in de winter kerst en oud en nieuw in NY te vieren, en dan vólgend jaar de (inmiddels al voorbereidde) route uit te voeren in 5 tot 6 weken!
Mijn vriendin heeft, omdat ze in het onderwijs werkzaam is, sowieso 6 weken vakantie, en ik spaar dit jaar een paar extra weken op! Meer tijd, dus relaxter! :doublethumb:
The USA...what else?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer