We zijn al eerder in de VS geweest en nemen als het even kan wel de tijd om plaatsen die de moeite waard zijn wat uitgebreider te ontdekken.
Deze keer zat er bij het maken toch ook wel een neiging bij van 'zo veel mogelijk willen zien' omdat we voor het eerst sinds drie jaar weer gaan en het misschien voorlopig wel de laatste keer is, omdat we nu twee kids hebben die straks naar school gaan en die als ze ouder worden meer gaan kosten als je op reis gaat. Op de een of andere manier ontstaat dan (in mijn geval) in eerste instantie een plan om er 'zoveel mogelijk uit te halen'.
We zijn bij het maken van de plannen eerst afgegaan op een plan van een reisorganisatie en dat daarna een beetje gaan aanpassen. Zo kwamen we op ons eerste plan, waarbij we inderdaad erg veel aan het rijden waren en niet lang op dezelfde plek bleven, mede om op tijd weer bij het eindpunt van de reis te komen.
Ik ben blij dat ik de route in het forum heb gezet, want hoewel ik me wel een beetje vervelend voelde door de 'veroordeling' die in sommige reacties doorklonk hadden we echt wel wat aan concrete tips en zijn we nog eens goed gaan overdenken of we onszelf niet aan het voorbij hollen waren. Onze conclusie was dat het inderdaad wel wat rustiger aan mocht, zowel voor de kinderen als voor onszelf. We hebben nu onze plannen aangepast en ik denk dat we daardoor meer plezier van onze vakantie zullen hebben.
Ieder doet zijn reis op z'n eigen manier en ieder maakt z'n plannen op z'n eigen manier. In mijn geval betekent dat plannen maken en weer bijschaven, mede door te leren van de ervaringen van anderen