Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verzekering in de USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Percussive
Amerika-ontdekker

Verzekering in de USA

Bericht door Percussive »

Hoi allemaal,

ik heb even een vraag ivm de verzekering bij een gehuurde auto: Ik heb mijn auto gehuurd bij usa-reisen.de (de U25-Special-Packet). Ik heb gezien dat de verzekering voor passagiers, inzittenden en bagage inclusief is, maar stel nu dat we (uiteraard hopelijk niet!) een ongeval hebben waardoor we in het hospitaal belanden of moeten terugvliegen... Zijn we hiervoor verzekerd of sluiten jullie voor een reis naar de USA altijd een extra reisverzekering af?

Bedankt,
Groeten
Sam

Noot van webmaster: dit onderwerp is enigdzins gedateerd. Klik hier voor meer informatie over reisverzekeringen voor Amerika.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Verzekering in de USA

Bericht door Annie »

Percussive schreef:Hoi allemaal,

ik heb even een vraag ivm de verzekering bij een gehuurde auto: Ik heb mijn auto gehuurd bij usa-reisen.de (de U25-Special-Packet). Ik heb gezien dat de verzekering voor passagiers, inzittenden en bagage inclusief is, maar stel nu dat we (uiteraard hopelijk niet!) een ongeval hebben waardoor we in het hospitaal belanden of moeten terugvliegen... Zijn we hiervoor verzekerd of sluiten jullie voor een reis naar de USA altijd een extra reisverzekering af?

Bedankt,
Groeten
Sam
Altijd een aparte reisverzekering afsluiten, de kosten van ziekenhuisopname ed., zitten niet bij de verzekering van de auto.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Aanvullend op wat Annie al zei; "Met werelddekking"!!!!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ruud2004 schreef:Aanvullend op wat Annie al zei; "Met werelddekking"!!!!
Was ik vergeten te vermelden, wij hebben een doorlopende iid met werelddekking, anders heb je er nog niks aan.
Die wij hebben is in combinatie met een annuleringsverzekering.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En kijk na tot welke bedragen ze terugbetalen. Misschien kan je ergens een goedkopere premie vinden, maar ben je amper voldoende gedekt. Want bedenk 1 ding: een ziekenhuisopname in Amerika kost veelvouden van deze in Be/Ne.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

En wat kan ik me voorstellen bij dit soort bedragen?

Ik heb net bij de KBC hun "reisverzekering" opgevraagd, en zij geven wel werelddekking, maar dit gaat maar tot 12500 Euro, en ik vraag me af of dit wel genoeg is.

Ik heb nu wat zitten surfen, en ben ook nog "Protections" tegengekomen, en als je daar een jaarcontract afsluit, ben je in principe voor medische zaken onbeperkt verzekerd. Maar ik heb nog nooit van hen gehoord, dus twijfel wel wat. (hun verzekering kost ook het dubbele dan diegene bij de KBC)
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Chi Sin X schreef:Ik heb net bij de KBC hun "reisverzekering" opgevraagd, en zij geven wel werelddekking, maar dit gaat maar tot 12500 Euro, en ik vraag me af of dit wel genoeg is.
Een dekking van 12500 Euro is zeker niet voldoende voor Amerika, dergelijke bedragen kun je hier in minder dan 2-3 dagen kwijt zijn. Let ook op voor polis voorwaarden die bijvoorbeeld maximaal 200% van de kosten van een vergelijkbare behandeling in Nederland/Belgie vergoeden. Ook dit is verre van voldoende en ik kan het weten, ik heb het zelf meegemaakt. Vraag dus altijd voor volledige dekking in het buitenland (Amerika).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kijk eerst eens naar je standaard ziektekosten verzekering, die dekken soms al meer dan je denkt.
Veel mensen gaan 3 dubbel verzekerd op vakantie.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Het is echt heel belangrijk om goed tegen ziektekosten verzekerd te zijn. Sluit een reisverzekering af en kijk in hoeverre ziektekosten gedekt zijn. De meeste reisverzekeringen dekken tot een maximum van bijvoorbeeld 200 %. Dat betekent dat de medische kosten vergoed worden tot het dubbele van wat het hier kost. Leuk zou je denken, maar bedenk wel dat het medische wereldje in de VS een grote geldklopperij is. Een ziekenhuisopname kost duizenden euro's. Dat red je niet met die 200 %.

Zo heb ik een doorlopende reisverzekering van het VGZ. Medische kosten in Amerika worden alleen voor de volle 100% vergoed als ik in combinatie met die reisverzekering een uitgebreide aanvullende ziektekostenverzekering neem. Als je dat niet weet, dan sta je mooi te kijken als je alleen maar een basisverzekering hebt. Bijna alle reisverzekeringen zijn alleen geldig i.c.m. een ziektekostenverzekering.

Jaren wist ik dit ook niet en was dus altijd onderverzekerd. Ooit eens nagevraagd of ik dat via een extra reisverzekering kon bijverzekeren, maar dat kon niet! Je moest een uitgebreid aanvullende verzekering nemen. En dat navragen deed ik trouwens niet bij het VGZ zelf, maar bij andere aanbieders zoals de ANWB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer