Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Langer dan drie maanden naar Amerika
-
Xientje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Langer dan drie maanden naar Amerika
Beste menskes
Een grote droom zou voor mij in vervulling gaan mocht ik de Verenigde Staten kunnen doorkruisen. Omdat we hier niet spreken over Belgie weet ik dat ik langer dan 3 maanden nodig heb eer ik alles gezien heb. Nu is het probleem dat een visum maar een drie maanden geldig is. Nu had ik gedacht om drie maanden in de States te blijven en dan naar Canada te trekken om zo terug te gaan naar de States. Ik weet het klinkt onlogisch maar is er iemand die weet hoe ik dit kan omzeilen.
vriendelijke groetjes
Een grote droom zou voor mij in vervulling gaan mocht ik de Verenigde Staten kunnen doorkruisen. Omdat we hier niet spreken over Belgie weet ik dat ik langer dan 3 maanden nodig heb eer ik alles gezien heb. Nu is het probleem dat een visum maar een drie maanden geldig is. Nu had ik gedacht om drie maanden in de States te blijven en dan naar Canada te trekken om zo terug te gaan naar de States. Ik weet het klinkt onlogisch maar is er iemand die weet hoe ik dit kan omzeilen.
vriendelijke groetjes
-
Fioontje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb er lang niet zoveel verstand van als andere leden hier op het forum, maar ik weet wel dat sommige van mijn Au Pair vriendinnen hier op een 6 maanden reisvisum zijn gekomen. (Ja ik weet dat ze illegaal werken, maar da's hun probleem!)
Ze hebben dat visum wel moeten aanvragen op de ambassade, maar mogen daarmee dus 6 maanden door de USA reizen!
Ze hebben dat visum wel moeten aanvragen op de ambassade, maar mogen daarmee dus 6 maanden door de USA reizen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, je kunt een verlengd toeristenvisum aanvragen (waarmee je officieel niet mag werken, zoals Fioontje schrijft zijn er mensen, die dat toch doen, met alle risico's van dien). Naar Canada gaan en dan terug is vragen om moeilijkheden, je hebt met zeer argwanende douane beambtes te maken!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inderdaad gewoon een verlengd visum aanvragen, je omzeilt daarmee het "normale" 90 dagen "waiver" visum. Zou niet moeilijk moeten zijn om daar aan te komen, vooral als je kunt aantonen dat je alleen maar gaat rondtrekken.
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
Xientje
- Amerika-ontdekker
Dus dat mag geen problemen vormen om het visum te laten verlengen? Ik zal daar zeker eens voor gaan informeren bij de ambassade. Onze reis is wel maar voor binnen twee jaar maar zoiets vergt veel voorbereiding daarmee beginnen we er al vroeg mee. We hadden graag de States met de wagen gedaan maar ik denk dat dit nogal veel problemen zal geven en een redelijk grote kost zal worden zoals ik bij vorige geposte berichten gelezen heb. Nu hebben we een multicityprogramma waarbij we werken met binnenlandse vluchten...heeft iemand hier al beetje ervaring over?
vriendelijke groetjes
vriendelijke groetjes
-
Xientje
- Amerika-ontdekker
Daar hebben we ook aan gedacht maar word dat dan niet wat moeilijk met verzekering en zoverder en wat als we defecten krijgen aan de wagen, kosten voor de garage kunnen hoog oplopen...liggen de luchthavens niet dichtbij de grote steden? We zijn vorig jaar in Tampa in Florida beland en daar bij de luchthaven raakten we makkelijk tot in St Petersburg. Ook qua prijzen maak ik mij zorgen. We zijn gaan rondsurfen voor de prijzen van een multicityprogramma zodat we in één boeking de verscheidene vluchten hebben en dit zou ons zo'n 1500 euro kosten en we gaan van Florida naar de Oostkust en dan naar de Westkust dus ik vind dat qua prijs behoorlijk meevallen. Ter plaatse zijn we ook gaan zijn voor de verbindingen van de Amtrak, natuurlijk kunnen we de afgelegen plaatsen niet zien maar ik denk dat als we vindingrijk zijn toch behoorlijk wat kunnen zien en nu maar hopen dat we ons visum kunnen verlengen. Of klinkt dit allemaal wat dromerig? Want ik weet er niet zodanig veel vanaf.
met vriendelijke groeten
met vriendelijke groeten
-
jta
- Amerika-expert
de ene stad is de andere niet. san francisco bijvoorbeeld is prima te bezoeken via het openbaar vervoer, los angeles daarentegen is echt een auto-stad: enorm groot en een niet zo uitgebreid openbaar vervoer. en er zijn ook de kleinere steden en het ,,wilde" westen. je zit in flagstaff en wil meteor crater bezoeken: hoe ga je daar geraken zonder auto? of je zit in kayenta en wil naar monument valley? of je zit in chinle en wil canyon de chelly bezoeken maar hoe ga je de rimroad afrijden? voor alles de georganiseerde rondritten gebruiken gaat veel kosten. misschien weten anderen oplossingen...liggen de luchthavens niet dichtbij de grote steden?
jacques
-
Xientje
- Amerika-ontdekker
Beste Jacques,
Bedankt voor je reactie, je hebt idd gelijk het is nogal moeilijk om de meer afgelegen gebieden te bezoeken dus daar zouden we nog een oplossing voor moeten vinden. We vertrekken vanuit Florida omdat ik ginder kenissen heb, ik had ook gedacht of zij miss geen vrienden of kenissen zouden hebben doorheen de States. Als we miss goeie contacten kunnen leggen met de lokale bevolking kunnen zij ons een dagje meenemen naar vb paar Nationale Parken. Liften daar heb ik redelijk schrik voor, het gevaar moet je nu ook niet gaan opzoeken vind ik. Anders maken we een duidelijke selectie van wat wel of wat nu niet mogelijk is. Nu had ik nog een vraagje omtrent het verlengen van de visum weet iemand tot hoe lang je de visum kunt verlengen?
mvg
Bedankt voor je reactie, je hebt idd gelijk het is nogal moeilijk om de meer afgelegen gebieden te bezoeken dus daar zouden we nog een oplossing voor moeten vinden. We vertrekken vanuit Florida omdat ik ginder kenissen heb, ik had ook gedacht of zij miss geen vrienden of kenissen zouden hebben doorheen de States. Als we miss goeie contacten kunnen leggen met de lokale bevolking kunnen zij ons een dagje meenemen naar vb paar Nationale Parken. Liften daar heb ik redelijk schrik voor, het gevaar moet je nu ook niet gaan opzoeken vind ik. Anders maken we een duidelijke selectie van wat wel of wat nu niet mogelijk is. Nu had ik nog een vraagje omtrent het verlengen van de visum weet iemand tot hoe lang je de visum kunt verlengen?
mvg
We praten hier niet over "verlengen", maar over het aanvragen van een verlengd vakantie visum in Nederland!Xientje schreef:Dus dat mag geen problemen vormen om het visum te laten verlengen? Ik zal daar zeker eens voor gaan informeren bij de ambassade. Onze reis is wel maar voor binnen twee jaar maar zoiets vergt veel voorbereiding daarmee beginnen we er al vroeg mee. We hadden graag de States met de wagen gedaan maar ik denk dat dit nogal veel problemen zal geven en een redelijk grote kost zal worden zoals ik bij vorige geposte berichten gelezen heb. Nu hebben we een multicityprogramma waarbij we werken met binnenlandse vluchten...heeft iemand hier al beetje ervaring over?
vriendelijke groetjes
Veel plezier,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4708 Weergaves
-
Laatste bericht door CaroLine
-
- 29 Reacties