Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camper ophalen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
peter1962
Amerika-ontdekker

camper ophalen

Bericht door peter1962 »

Vorig jaar kregen we een aanbieding (van 2 camperverhuurders) om een camper op te halen bij de fabriek in Indiana en af te leveren bij een dealer naar keuze (bijv New York, Los Angeles of San Francisco).
Heeft iemand zoiets weleens gedaan en wat zijn de ervaringen want het lijkt ons wel leuk (en goedkoop) om zoiets te doen als we tenminste weer eens zo'n aanbieding krijgen......

Peter
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: camper ophalen

Bericht door Annie »

Wij gaan dit jaar samen met hekkie en Jhek, bekend van dit forum, twee campers van Road Bear bij de fabriek in Middlebury (Indiana)ophalen en leveren deze na 4 weken af bij het verhuurstation in Las Vegas.
Van deze reis zullen we een liveverslag bij houden, daar kan je in lezen hoe het en en ander in zijn werk ging.
Op onze website kan je al iets lezen over de voorbereidingen, ook onze route is daar te zien, zie onderschrift.

Hier kan je ook iets lezen van mensen die dit vorig jaar ook gedaan hebben.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Misschien is dit verslag nog interessant.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dank je, deze hadden wij nog niet gelezen.
Het is altijd fijn om van te voor al te weten wat je te wachten staat.
Zag hier al een goede tip staan.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Fijn dat jullie nog iets aan dat verslag hebben. Ik heb het wel niet helemaal gelezen, maar ik kwam toch iets tegen van bevroren leidingen. Het zal je maar gebeuren. Het kan toch ook kapot vriezen, veronderstel ik.

Dat is ook één van de redenen, dat jullie komende vakantie na het ophalen van de camper vlug naar het zuiden willen, waar het warmer is, zodat je de watervoorziening kan gebruiken.
Ik vraag mij echter af, hoe doet men dat met campers in bijvoorbeeld Canada. Daar rijden er toch ook heel wat en in het voor- en naseizoen vriest het daar, zeker 's nachts, in de Rocky Mountains. Hebben die campers soms een speciale voorziening, waardoor de leidingen niet, of minder snel, kunnen bevriezen?
Hebben jij of Rob daar enig idee van?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben gelukkig nooit gehad dat het systeen bevroren was, wel een keer de waterslang die buiten lag.
Die nacht hadden we de verwarming in de camper aan gelaten, op een graad of 10.
Ik denk als je de verwarming aan laat dat het binnen wel mee zal vallen met het bevriezen van de leidingen en voor de buiten slang deze niet permanent op de kraan laten zitten, maar alleen gebruiken om je tank te vullen.
Er zijn campers die uitgerust zijn met verwarmingselementen in de grijs en zwart watertanks, maar dat zullen geen huur campers zijn.

Omdat de campers alleen in maart en april op te halen zijn bij de fabriek, hebben we er voor gekozen om zo snel mogelijk naar het zuiden te gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

markro schreef:Misschien is dit verslag nog interessant.
Leuk verslag! Jammer genoeg geen namen van campings, dat vind ik altijd erg handig.

Ben benieuwd naar de tip Annie :lol: Mijn tip (die ik daar ook las): anti-aanbakpan, hebben wij ook altijd een mee, want die RB-pannen bakken inderdaad vreselijk aan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Grappig, dit verslag heb ik vorige maand nog gejureerd en kwam mij dan ook erg bekend voor...... :wink:

Ten aanzien van het ophalen van de camper uit Middlebury heb ik toch weer wat geleerd door bepaalde details die werden beschreven in dit verslag. De kans is groot dat er veel campers afgeleverd moeten worden zo'n dag en naar aanleiding van deze informatie gaan we dan ook proberen telefonisch te regelen dat we de camper vroeg kunnen ophalen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:
Leuk verslag! Jammer genoeg geen namen van campings, dat vind ik altijd erg handig.

Ben benieuwd naar de tip Annie :lol: Mijn tip (die ik daar ook las): anti-aanbakpan, hebben wij ook altijd een mee, want die RB-pannen bakken inderdaad vreselijk aan.
De tip die ik las was, om de fabriek vanuit Nederland te bellen, we willen natuurlijk zo vroeg mogelijk weg.
Hoeven geen uitgebreide uitleg, we hebben het nog "druk" die dag. :)
Stel dat we pas om 16.00 aan de beurt zijn dan missen we de afspraak met Dennis.
Maar Rob had er daar natuurlijk al aan gedacht, om van hier te bellen. :)

Anti-aanbakpan, had ik al in de vorige camper, koop in de eerste winkel een niet zo dure en op het eind mogen ze hem van me hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer