Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper waterpas zetten
Camper waterpas zetten
Als we met onze caravan op een camping aankomen, zijn we altijd even bezig met hem waterpas te zetten. Hoe doe je dat met een camper? Zit er bij de camperuitrusting een waterpas en materiaal om hem recht te zetten? Of zijn de campgrounds zelf al recht, of sta je gewoon scheef en neem je dat voor lief? Ben benieuwd hoe jullie dat oplossen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Er zitten levelingsblock bij de camper altans bij El-Monte en Road Bear ander weet ik niet.
ook een klein waterpasje (vierkant blokje met luchtbel) deze ligt meestal in de koelkast.
100% waterpas hoeft niet als de luchtbel de circel raakt is voldoende.
De koelkast/vriezer werkt niet goed als je scheef staat.
Veel campgrounds zijn redelijk gelijk maar iets levelen moet je in de meeste gevallen toch wel.
Dit jaar hadden we een 34 ft met hydrolic leveling dat wend er vlug moet ik zeggen
ook een klein waterpasje (vierkant blokje met luchtbel) deze ligt meestal in de koelkast.
100% waterpas hoeft niet als de luchtbel de circel raakt is voldoende.
De koelkast/vriezer werkt niet goed als je scheef staat.
Veel campgrounds zijn redelijk gelijk maar iets levelen moet je in de meeste gevallen toch wel.
Dit jaar hadden we een 34 ft met hydrolic leveling dat wend er vlug moet ik zeggen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waterpasje nog nooit gebruikt
Ik ben supergevoelig voor 'rechtstaan'. Als mijn bed maar enigszins scheef hangt, gil ik al.
Wij doen het 'op z'n boers'. Water in de koffiekan of het aanrechtbakje, camper parkeren, kijken of het water recht staat en zo niet, eventueel een blok onder een of meerdere wielen. Maar eerlijk gezegd is het niet echt vaak nodig hoor. Ik kan me voorstellen dat het op parken in de natuur vaker voorkomt dan op de campings waar wij vaak staan, de meer private campings of KOA's. Die hebben bijna altijd vrij glad aangelegde plaatsen.
Wij doen het 'op z'n boers'. Water in de koffiekan of het aanrechtbakje, camper parkeren, kijken of het water recht staat en zo niet, eventueel een blok onder een of meerdere wielen. Maar eerlijk gezegd is het niet echt vaak nodig hoor. Ik kan me voorstellen dat het op parken in de natuur vaker voorkomt dan op de campings waar wij vaak staan, de meer private campings of KOA's. Die hebben bijna altijd vrij glad aangelegde plaatsen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zoals Monique al aangaf de meeste private campgrounds zijn redelijk vlak of met de levelblocks te levelen, soms sta je op een betonplaat die vlak is maar het kan ook voorkomen dat die plaat afloopt om er voor te zorgen dat er geen water op blijft staan, Oasis Resort in Las Vegas heeft mooie grote betonplaten maar ze lopen wel af
Maar we hebben ook wel eens met een extra steen onder de levelers gestaan om niet uit bed te rollen.
Beetje heen en weer rijden of een half metertje om wil ook wel eens helpen.
Meestal kijk ik even naar de plek voor ik ga parkeren.
zeker als je mag gaan staan waar je zelf wil is het slim eerst een rondje rijden of lopen om een mooi en vlak plekje te zoeken.
Maar we hebben ook wel eens met een extra steen onder de levelers gestaan om niet uit bed te rollen.
Beetje heen en weer rijden of een half metertje om wil ook wel eens helpen.
Meestal kijk ik even naar de plek voor ik ga parkeren.
zeker als je mag gaan staan waar je zelf wil is het slim eerst een rondje rijden of lopen om een mooi en vlak plekje te zoeken.
Wij hebben nergens de boel echt waterpas gezet. Gewoon de beste plek uitzoeken en over het algemeen sta je dan recht genoeg om niet uit bed te rollen en je boter normaal in de pan te kunnen smelten.
Nu moet ik er wel aan toevoegen dat wij via Cruise America een camper hadden gehuurd en daar zitten geen levellers bij. Komend jaar wordt het dan ook Road Bear.
Nu moet ik er wel aan toevoegen dat wij via Cruise America een camper hadden gehuurd en daar zitten geen levellers bij. Komend jaar wordt het dan ook Road Bear.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden dit jaar ergens een plek waar het enorm afliep naar achteren. We hadden eventueel niet zo ver achteruit hoeven rijden, maar de waterkraan zat zeker een meter of acht achter de betonplaats. En tja, zolang was de slang niet, dus toen toch maar een stukkie terug, camper achter op blokken en alsnog de kraan wél halen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 4003 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties