Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Hoe ga jij het liefst naar Amerika?

Vaak ook al betekent dat low budget
20
29%
Minder vaak maar wel meer comfort
50
71%

Totaal aantal stemmen: 70

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Waarom zou iemand veel geld uitgeven als het ook low-budget kan? (dat betekend niet dat de vakantie niet luxe is!)
Tja, waarom? Omdat mensen genieten van luxe? Omdat ik het heerlijk vind om een hele grote camper te hebben? Omdat je voor veel geld midden in New York toch nog een ruime kamer en goede service kan hebben?

Low budget is prima voor wie dat wil of moet, maar als mensen het anders willen doen, ook goed toch?
Daisy
Amerika-newbie

Bericht door Daisy »

nieuwenoord schreef:
Waarom zou iemand veel geld uitgeven als het ook low-budget kan? (dat betekend niet dat de vakantie niet luxe is!)
Tja, waarom? Omdat mensen genieten van luxe? Omdat ik het heerlijk vind om een hele grote camper te hebben? Omdat je voor veel geld midden in New York toch nog een ruime kamer en goede service kan hebben?

Low budget is prima voor wie dat wil of moet, maar als mensen het anders willen doen, ook goed toch?
Ok, dat is waar. Wat een ander doet moet hij zelf weten.
Laat ik het dan zo zeggen: Waarom zou IK veel geld uitgeven als het ook low-budget kan?
Walking with my baby down by the San Francisco Bay
San Francisco Bay Blues- Eric Clapton
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat klinkt al heel anders. Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, dat low-budgetreizen.

Maar wij hebben nu eenmaal de mogelijkheid om minder low te gaan, onze gezondheid speelt mee, we zoeken ook daarom wat meer comfort en toch is het soms nog een sport om ergens een paar dollar op te besparen :lol:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik heb toch maar voor het laatste gekozen, dat komt het dichtst bij onze situatie.
Voorheen gingen we altijd 4 weken camperen in Europa en dan met de herfst- en voorjaarsvakantie een week naar een warm land (Turkije, Can. Eilanden etc.) en dat zit er dan niet in. Dat is een keuze die je maakt.
Omdat je bijna het hele jaar met je voorbereidingen en voorpret bezig bent heb je het eigenlijk niet eens zo in de gaten dat je maar één keer gaat.

Wat het vliegen betreft wil ik toch wel graag wat luxe zitten, we nemen wel een upgrade naar economy plus, is toch iets comfortabeler en een eigen tv schermpje vind ik ook wel prettig.
Dat ik een keer moet over stappen vind ik niet zo erg, liever natuurlijk rechtstreeks maar dat is vaak zo'n gigantisch verschil dat ik dat er niet voor over heb.

De auto die we huren moet ook wel groot genoeg zijn, je leeft 4 weken lang in zo'n auto en dan moeten er geen ruimteproblemen zijn, passen en meten met koffers en er dan achter komen dat het niet past en een koffer op schoot daar pas ik voor.

Hotels hoeven voor mij niet superdeluxe zijn als het maar schoon is en dan vooral het bed en de badkamer.
Ik hou sowieso niet van die gigantische en luxe hotels, het liefst een hotel uit een BW keten of iets dergelijks, waar je lekker naar buiten kunt lopen zonder eerst een kilometer gang, 50 etages met de lift en dan nog een hele wandeling moet maken voor je buiten staat.
Dit jaar kreeg ik het daar wel een beetje benauwd van in LV waar ook geen raam open kan, niet dat dat echt lekker zou zijn geweest met die temperaturen daar maar dat is meer het idee.

Als ik echt low budget zou moeten gaan, wat voor mij dan betekent op alles moeten letten wat je uit geeft zou ik gewoon een jaartje overslaan, want dan zou ik geen lekker vakantie gevoel hebben en bij alles wat je wilt doen of kopen je afvragen of dat wel verantwoord is.

M.a.w. ik ga voor wat meer comfort. :lol:
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Ik heb niet gestemd, omdat de optie er niet bij staat: de nodige comfort maar niet minder vaak.

Wij zijn heel apart met het uitgeven van geld, maar ik lees dat we niet de enige zijn. Aan de ene kant geven wij makkelijk geld uit (dit jaar buisness class gevlogen) maar aan de andere kant zit ik dan wel 3 uur achter de pc om het goedkoopste ticket naar onze bestemming te vinden. Dat scheelt dan 2 tientjes :lol: :lol:
Maar natuurlijk ook de saving-cards, coupons etc maar aan de andere kant weer de auto 4 weken op schiphol parkeren. We doen wat we willen, maar als het op de hoek goedkoper is, maak ik dat ritje. De mindere tijden poetsen die zuinigheid niet weg.

Maar het is ook moeilijk vooruit praten .. wie weet waar we over 5 of 10 jaar staan
Zo is het maar net Sandy. Als ik 10 jaar terug kijk herken ik onze eigen situatie niet eens. We waren blij met af en toe een weekendje Belgie. Amerika lag niet binnen het bereik.
Tja en dan gebeuren er verschillende positieve dingen in je leven.
Nu gaan we drie keer per jaar op vakantie en hebben we vooraf geen vastgesteld budget. De rekeningen van de laatste vakantie zijn betaald, maar de optelsom is nog niet gemaakt (want zo ben ik dan weer wel, alle bonnen bewaren en controleren en optellen maar :wink: ).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

EvdB schreef:Wij zijn heel apart met het uitgeven van geld, maar ik lees dat we niet de enige zijn. Aan de ene kant geven wij makkelijk geld uit (dit jaar buisness class gevlogen) maar aan de andere kant zit ik dan wel 3 uur achter de pc om het goedkoopste ticket naar onze bestemming te vinden. Dat scheelt dan 2 tientjes :lol: :lol:
Het is denk ik maar net wáár je extra geld aan wilt uitgeven. Voor tickets probeer ik ook de meest voordelige te krijgen maar vervolgens heb ik wel weer geld over voor een upgrade zodat ik comfortabel kan zitten. :wink: :lol:

Een auto vind ik wel belangrijk dus daar bezuinig ik zeker niet op. Motels hoeven van mij ook niet zo duur te zijn maar moeten er wel netjes uitzien. Is dat niet het geval, betaal ik liever wat meer. Gelukkig zijn er genoeg betaalbare én schone/nette motels te vinden.

Eten is ook belangrijk vind ik. Ik zal niet bezuinigen op het budget door zo goedkoop mogelijk te eten. Zou ik enkele dagen op fastfood leven, dan weet ik dat dat zijn weerslag op mijn fitheid en humeur heeft. Liever geef ik daar dan wat meer aan uit zodat ik een goede maaltijd krijg (geldt zowel voor het ontbijt als het avondeten). Dat wil niet zeggen dat ik nooit eens een goedkope maaltijd neem (bijv. in een Mall of bij de Taco Bell).

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb ook gekozen voor de laatste optie. Vroeger (jullie weten wel) sliepen we in Motel 6 en vonden dat absoluut geen probleem. Tegenwoordig willen we toch wel "ietsjes" meer comfort (de bedden bij 6 waren niet altijd even geweldig en met Wijbe's lengte werd dat wel eens een probleem).

Ik kijk trouwens ook goed rond in reisland. Wachten op usareisen voor de "beste" en "goedkoopste" auto, vroeg boeken zodat we voor een redelijk tarief de plas kunnen oversteken. Ik vind het trouwens superleuk om te doen en zie het als een zeeeeer uitgebreide voorpret voor de vakantie. Priceline is een uitstekende optie om voor een redelijke prijs aan goede hotels te komen dus spendeer ik daar ook tijd aan.(als ik die tegenwoordig al heb).

Al met al moet iedereen lekker zelf weten hoe en wat en hoeveel en hoevaak als je maar plezier hebt. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Als we gaan doen we het liever goed. We willen het op vakantie niet slechter als thuis hebben. Qua slapen niet, maar ook qua eten niet. Iedere dag alleen de echte ongezonde amerikaanse hap is niet goed voor me. Dan groei ik echt dicht denk ik. We eten 5 x in de week in de prijzigere restaurants en dan andere twee keer pakken we bijv een denny's ofzo. Als het een jaartje er niet in zit, dan gaan we lekker in Europa weg, daar zijn ook leuke plekjes.
Liezo
Amerika-ontdekker

Bericht door Liezo »

wij (mid-twintigers) passen ons aan, aan de financiële mogelijkheden die we momenteel hebben.

we hebben er -tegen onze natuur in- (elke Belg zou met baksteen in maag geboren zijn :wink: ) bewust voor gekozen om voorlopig nog geen (zware) lening aan te gaan om een huis te kopen zodat we gedurende de eerstekomende jaren kunnen sparen en tegelijkertijd op reis kunnen gaan.

net omdat we jaarlijks op reis willen gaan en blijven sparen blijft ons jaarlijks reisbudget uiteraard beperkt.
omdat een rondreis in de States van enkele weken toch wel een iets groter budget vergt, zijn we als het ware gedwongen om ergens te besparen; wij doen dat door de nuttige tips van de Nederlanders te volgen :doublethumb: bv door vroeger te boeken en door de keuze van onze overnachtingsplaatsen.

beperken in tijd doen we dus niet, in comfort ergens wel maar dan in beperkte mate.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Het begrip low-budget is kennelijk niet voor iedereen hetzelfde.

Voor mij is besparen op iets of een voordelig tarief niet low-budget. In wat voor prijsklasse je ook reist, je probeert altijd wel een voordeel te behalen of op iets te besparen. Low-budget is volgens mij zo goedkoop mogelijk op vakantie omdat men in veel gevallen niet anders kan en het geld er simpelweg niet voor heeft. Of dat verstandig is, is een tweede ...

Wij zijn toen we net getrouwd waren naar Malgrat geweest en dat was pas een low-budget vakantie. Ik wilde per se samen weg, maar wij hadden bijna geen geld. We hadden toen een last minute naar Malgrat geboekt. Met de bus tussen een groep jongelui als enig getrouwd stelletje. We hadden een volpension hotelletje en niet veel zakgeld voor 10 dagen. Het eten viel enorm tegen, het zwembad was heel klein (wel strand) en geen fluit te doen in het hotel s'avonds .. na een paar dagen waren wij al bijna door ons zakgeld heen. Geen geld om op een terrasje te zitten, dus zaten we om 19.30 s'avonds op ons piepklein balkonnetje van ons hotel zonder uitzicht, ons stierlijk te vervelen met 1 handgame spelletje Tetris en het gedreun van house muziek de hele nacht door! :roll:

Op zo'n manier low-budget zou ik het nooit meer doen .. zeker niet met kinderen en zeker niet de oceaan over ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 09 nov 2007, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Omdat we om de 2 a 3 jaar op vakantie gaan doen we het gelijk zeer uitgebreid en lekker lang. We sparen maandelijks ervoor, zodat we een ruim budget hebben. Wat overblijft is voor de volgende keer.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

yarrah schreef: Wat overblijft is voor de volgende keer.

Vrolijke groetjes,
Hou jij wel eens wat over dan?? :shock:

Marjon
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Verkeren we niet allemaal in de luxe positie dat we uberhaupt een reis naar Amerika kunnen maken? Als ik in mijn omgeving kijk, zijn we een van de weinige die zo'n reis maken met de kinderen. Wij hebben er ook jaren over gedaan om zo'n super reis te mogen maken.
Niet alleen vanwege het geld, ook dat de kinderen nu de juiste leeftijd hebben. Maar nu we dan eindelijk gaan, betekent dat niet dat we alles aan luxe en comfort gaan uitgeven. Dat heeft deels met het budget te maken, maar ook dat we niet alle luxe nodig hebben voor die paar weken. Het liefst overnachten we in een leuke klein motelletje of pesion. Helaas is dat niet altijd haalbaar met zijn vijven.
Maar genieten doen we toch, of het nu naar Amerika is of op de camping in Europa.
Maar als ik naar de poll kijk, kies ik toch voor vaker naar Amerika, met minder luxe.
gr monique
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wat is het toch fijn dat er zoveel verschillende manieren zijn om vakantie te vieren.
Stel je voor dat iedereen hetzelfde leuk zou vinden.
Dan zou het wel heel erg druk en duur worden in Amerika. :lol:
Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden voor de diverse budgetten die men te besteden heeft.

De eerste jaren gingen wij om het andere jaar naar Amerika en verbouwden we aan ons huis in de jaren dat we niet gingen.
De grote verbouwingen zijn nu achter de rug en de laatste jaren zijn wij zo gelukkig geweest dat we elk jaar konden gaan.
Soms nog op de valreep zoals dit jaar omdat we pas op het laatste moment wisten dat we buiten het seizoen vakantie konden krijgen.
Wij hebben geen kinderen dus dat scheelt alweer een slok op een borrel.

Wij gaan dus altijd buiten het hoogseizoen naar Amerika.
Ik vind het op de eerste plaats zonde geld om bijna het dubbele uit te geven voor dezelfde vakantie die buiten het seizoen een stuk goedkoper is, en op de 2e plaats is het dan een stuk rustiger.
Zoals het overgrote deel van de groep zit ik ook avonden achter de pc om de beste tickets en auto voor het minste geld te vinden.
De goedkoopste zijn niet altijd de beste.
De vertrek- en transfertijden moeten ook redelijk zijn.

Nadat we eenmaal een SUV gehad hadden willen we eigenlijk ook geen andere auto meer.
Vooral ook omdat we toch al heel wat gezien hebben en nu de wat meer afgelegen gebieden opzoeken.
Dan heb je zo'n auto gewoon nodig om daar te kunnen komen.

Qua motels zitten we meestal in de middenmoot. Meestal een keten waarbij je triprewards punten kan verzamelen voor gratis overnachtingen, maar we hebben ook al mindere motels gehad omdat er verder niks beschikbaar of veel te duur was.
Indien mogelijk overnachten we ook wel eens bij familie of vrienden, maar niet vanwege het goedkope (want we nemen dan ook kadootjes mee en trakteren onze gastgezinnen op een etentje), maar voor het gezellige.

Op het eten wordt ook niet bezuinigd.
Ik krijg David niet eens op gang als hij 's morgens zijn eieren niet krijgt :wink:
En zelf koken is 'not done' tijdens onze vakantie. Dat doen we thuis wel weer.
Ik ken mensen die ook naar Amerika gaan en met z'n 2en niet meer als $10 per dag uitgeven aan eten.
Ze halen 's avonds een pizza en eten wat overblijft de dag erna als ontbijt.
Als het zo moet, dan hoeft het niet voor mij.

Vriendinnen van ons kwamen in Amerika eens echte "Hollanders" tegen.
Die hadden 1 fotorolletje bij zich voor een vakantie van 4 weken.
Dan konden ze iedere dag welgeteld 1 foto maken. Anders werd het te duur. Nou ja!
In de fotorolletjes-tijd hadden we soms nog te weinig aan 1 rolletje per dag. Lang leve het digitale tijdperk :P

Zolang we het ons kunnen veroorloven en we de mogelijkheid hebben proberen we toch ieder jaar naar 'huis' te gaan.
Toen een bevriend koppel dit jaar beiden door een ernstige ziekte geveld werden schrokken we behoorlijk en ga je relativeren.
Dit kan ons ook gebeuren.
Daarom genieten we ervan zolang en zo vaak als het kan.

Groetjes,

Sonja
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Vooral jouw laatste stukje raakt me Sonja. Ik voel dat ook zo sterk. Als je zoals Albert en ik heel plotseling veel te jong je eerste echtgeno(o)t(e) kwijt raakt, gaat genieten een hele grote rol spelen als je het wel weer goed krijgt.

Ik moet inderdaad wel grinniken om de fotorolletjes, dat soort voorbeelden bedoel ik dan. Wel naar Amerika, maar verder daar zo krenterig zijn, dat begrijp ik dan echt niet. Het gaat niet om mensen die wat minder uitgeven en beter opletten, maar van die echte krenterige dingen.

En ja, ook wij gaan tegenwoordig buiten de schoolvakanties, dat scheelt (ook bij camperhuur!) héél veel geld.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

En daar zit dus vaak het grote verschil, als je zoals wij met 2 schoolgaande kinderen zulke vakantie wilt maken dan "bezuinigen" wij op de vlucht en hotels, gewoon om daar meer uit te geven te hebben.

Ook op vakantie vind ik het heel gewoon om op te blijven letten maar valt dat bij ons niet onder die categorie.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

gondelier schreef:Verkeren we niet allemaal in de luxe positie dat we uberhaupt een reis naar Amerika kunnen maken?
Precies mijn idee, gondelier!
Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die naar de States op vakantie gaan.
Het blijft hoe je het ook doet een flinke kostenpost, veel duurder dan bv. een reisje Turkije/Griekenland.

Ik heb me op dit forum dan ook best verbaasd dat er mensen zijn die zelfs vaker dan 1 x per jaar ri USA gaan.
Maar het blijft natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten.
Wij geven ook graag geld uit aan andere dingen dan vakantie, bv. onze woonomgeving en de paarden (voor wie het spreekwoord nog niet kent: mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen ze sterven dan valt er niets te erven :lol: )

Maar als wij naar Amerika gaan dan graag wel comfortabel en niet beknibbelen. Dus geen goedkoop motelletje maar ook niet super de luxe. Best Western, Comfort Inn/Suites en dat soort ketens.
Auto wel graag wat luxer, liefst een SUV.
Vliegen doen we nu via United met het Economy Plus programma.
Overigens betekent dat niet dat wij nooit naar Mac of BK gaan, maar dat is meer omdat wij nu eenmaal fastfoodliefhebbers zijn :oops:
Volgend jaar gaan wij naar een villa met prive-zwembad, dat wilde ik dan weer wel perse. :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen ze sterven dan valt er niets te erven
Ken het al járen, er hing bij mijn ouders al een tegeltje van aan de muur, ik weet dus waar ik aan toe ben :lol: :P
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

En daar zit dus vaak het grote verschil, als je zoals wij met 2 schoolgaande kinderen zulke vakantie wilt maken dan "bezuinigen" wij op de vlucht en hotels, gewoon om daar meer uit te geven te hebben
Zo werkt het dus inderdaad. Dan moeten er dus keuzes worden gemaakt. Zelf zou ik ook nooit in Juli of Augustus weggaan, maar dat brengt nu eenmaal schoolgaande kinderen met zich mee.
Ik ken wel mensen die zeggen: zo'n mooie reis ga ik pas maken, als de kinderen uit huis zijn. Maar wij willen nu juist zo graag zo'n reis maken mét de kinderen. (En gelukkig kan dat ook financieël).
En wie weet worden we dan ook wel besmet met het amerikavirus...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Budget

Bericht door ina »

Daisy schreef:
CaroLine schreef:Waar ik me soms over verbaas is dat mensen naar Amerika op vakantie willen maar daar niet al te veel geld voor willen betalen.
Als ik dan lees dat mensen een gastgezin zoeken omdat ze een hotel niet kunnen betalen of dagelijks naar de Mac gaan omdat een ander restaurant te duur is dan begrijp ik niet waarom men niet gewoon een jaartje langer spaart
In mijn geval is het zoeken van een gast gezin nodig. Ook als ik nog 2 jaar zou wachten.
Ik, als 20 jarige student ben 3 jaar geleden met mijn ouders naar Amerika geweest en wil dolgraag nog een keer.
Ben ik het helemaal mee eens, als je maar lol hebt, ik ga liever vaker en dan wat meer budget. Zowiezo vind ik een Amerika reis niet bepaald budget, zeker niet als je tijdens de kindervakanties moet, alleen de (budget)tickets is voor ons al 3000 euro. In plaats van een hotel in Manhattan neem ik er dan liever een net daar buiten scheelt dik 100 dollar per nacht, 5 dagen 500 dollar kan je heel veel leuke dingen mee doen en buiten de stad is het vaak zelfs nog luxer dan midden in de stad.
Wij zijn afgelopen jaar ook 2 nachten wezen logeren bij mensen, was heel leuk en dan zie je ook hoe de Amerikanen thuis leven. :wink: :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer