Wat is het toch fijn dat er zoveel verschillende manieren zijn om vakantie te vieren.
Stel je voor dat iedereen hetzelfde leuk zou vinden.
Dan zou het wel heel erg druk en duur worden in Amerika.
Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden voor de diverse budgetten die men te besteden heeft.
De eerste jaren gingen wij om het andere jaar naar Amerika en verbouwden we aan ons huis in de jaren dat we niet gingen.
De grote verbouwingen zijn nu achter de rug en de laatste jaren zijn wij zo gelukkig geweest dat we elk jaar konden gaan.
Soms nog op de valreep zoals dit jaar omdat we pas op het laatste moment wisten dat we buiten het seizoen vakantie konden krijgen.
Wij hebben geen kinderen dus dat scheelt alweer een slok op een borrel.
Wij gaan dus altijd buiten het hoogseizoen naar Amerika.
Ik vind het op de eerste plaats zonde geld om bijna het dubbele uit te geven voor dezelfde vakantie die buiten het seizoen een stuk goedkoper is, en op de 2e plaats is het dan een stuk rustiger.
Zoals het overgrote deel van de groep zit ik ook avonden achter de pc om de beste tickets en auto voor het minste geld te vinden.
De goedkoopste zijn niet altijd de beste.
De vertrek- en transfertijden moeten ook redelijk zijn.
Nadat we eenmaal een SUV gehad hadden willen we eigenlijk ook geen andere auto meer.
Vooral ook omdat we toch al heel wat gezien hebben en nu de wat meer afgelegen gebieden opzoeken.
Dan heb je zo'n auto gewoon nodig om daar te kunnen komen.
Qua motels zitten we meestal in de middenmoot. Meestal een keten waarbij je triprewards punten kan verzamelen voor gratis overnachtingen, maar we hebben ook al mindere motels gehad omdat er verder niks beschikbaar of veel te duur was.
Indien mogelijk overnachten we ook wel eens bij familie of vrienden, maar niet vanwege het goedkope (want we nemen dan ook kadootjes mee en trakteren onze gastgezinnen op een etentje), maar voor het gezellige.
Op het eten wordt ook niet bezuinigd.
Ik krijg David niet eens op gang als hij 's morgens zijn eieren niet krijgt
En zelf koken is 'not done' tijdens onze vakantie. Dat doen we thuis wel weer.
Ik ken mensen die ook naar Amerika gaan en met z'n 2en niet meer als $10 per dag uitgeven aan eten.
Ze halen 's avonds een pizza en eten wat overblijft de dag erna als ontbijt.
Als het zo moet, dan hoeft het niet voor mij.
Vriendinnen van ons kwamen in Amerika eens echte "Hollanders" tegen.
Die hadden 1 fotorolletje bij zich voor een vakantie van 4 weken.
Dan konden ze iedere dag welgeteld 1 foto maken. Anders werd het te duur. Nou ja!
In de fotorolletjes-tijd hadden we soms nog te weinig aan 1 rolletje per dag. Lang leve het digitale tijdperk
Zolang we het ons kunnen veroorloven en we de mogelijkheid hebben proberen we toch ieder jaar naar 'huis' te gaan.
Toen een bevriend koppel dit jaar beiden door een ernstige ziekte geveld werden schrokken we behoorlijk en ga je relativeren.
Dit kan ons ook gebeuren.
Daarom genieten we ervan zolang en zo vaak als het kan.
Groetjes,
Sonja