Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mijn vliegtuigstoelen bestaan niet????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kira
Amerika-ontdekker

mijn vliegtuigstoelen bestaan niet????

Bericht door Kira »

Hoi,

zoals anderen op dit forum, hebben ook mijn vriend en ik e-tickets gekregen voor onze trip naar Amerika.

En nieuwsgierig als ik ben, ben ik gaan kijken waar we zitten. In de boeing 747-400 zouden wij plaats 46D en 46E hebben. Ik zoeken en zoeken.... die plaatsen lijken niet te bestaan!!

Dus ik vliegtarieven gebeld hoe dat nou zit. Zij ook zoeken (op seatguru.nl, ik kan hem niet opvragen, alleen seatguru.com) en ze kon hem ook niet vinden. Dat was wel vreemd :shock: Nadat ik een poosje in de wacht gestaan had, kwam het verlossende antwoord: ze bestonden wel, we zaten helemaal achterin.

Nu ben ik nog een keer gaan zoeken, maar nog steeds kan ik die plaatsen niet vinden.

Iemand enig idee waar we zitten?????????

Groetjes,

Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Het voordeel van een e-Ticket is dat je 30 uur voor de vlucht online kan inchecken. Je kun dan in ieder geval zelf een paar stoelen selecteren die WEL bestaan!

Ik heb ook even gekeken op SeatGuru.com. Het is wel raar dat ze van rij 45 ineens overspringen op 51 en verder. Daarnaast vliegen ze op LA volgens mij met 747-400 combi's (die hadden wij), maar ook die heeft geen rij 46.

Ik hoop voor je dat ze met rij 46 niet de WC's bedoelen :lol:
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

hehe, dat hoop ik ook. :D

Hoe zit dat eigenlijk met dat 30 uur van tevoren inchecken? Hoe gaat dat in zijn werk? Ben je verzekerd van een plaats dan? Want wij hebben twee vluchten die nog niet geboekt kunnen worden en mijn vriend denkt dat dat dus overboeking is.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kira,

Met welke maatschappij vlieg je? Als je met United vliegt dan toont Seatguru voor hun 747-400 wel rij 46 (bij de nooduitgang). Of mag ik uit jouw bericht afleiden dat je met KLM/Northwest vliegt, waarbij de rijnummers inderdaad van 45 naar 51 lijken te verspringen?

Marcel
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Sorry, we vliegen met United. En inderdaad toont hij dan rij 46, maar alleen stoelen 46A/B/C en H/J/K.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Inderdaad vreemd. De website van United zelf heeft ook plattegrondjes en ook daar bestaan 46D/E niet. Je kunt natuurlijk wachten tot het online inchecken en dan je seat assignment regelen of je kunt als je heel nieuwsgierig bent naar de oplossing van dit mysterie even bellen naar United: 020-2013708.
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Dank je wel. Het mysterie is opgelost. Het is geboekt bij United, maar wordt gevlogen door Lufthansa. En daarin bestaan die stoelen wel!

Mijn hartje is weer helemaal gerust :lol:

Groetjes,

Kira
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Kira schreef:... maar wordt gevlogen door Lufthansa. En daarin bestaan die stoelen wel!

Aaaah Luftwaffe, ja die hebben wel stoel 46, ik geloof dat ze stoel 40-45 niet hebben.... :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Maar hoe zit het met die e-tickets? En dat 30 uur van tevoren inchecken? En die "overboeking"?
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

30 uur van tevoren inchecken geldt voor KLM. Elke maatschappij heeft hiervoor andere tijden. Je kunt dan zelf een plekje uitzoeken. Omdat jij je stoel al weet, is die stoel voor anderen niet meer beschikbaar. Alle stoelen die dus nog niet zijn toegewezen zijn vrij om te kiezen. Zodra jij hebt bevestigd, komen je 'oude stoelen' vrij en zijn je 'nieuwe stoelen' bezet.

Wat betreft die overboeking kan ik je niet helemaal volgen. Ik weet wel dat veel maatschappijen bewust tot een bepaald aantal stoelen overboekingen toestaan, omdat er gemiddeld altijd dat aantal mensen niet op komen dagen (laatste moment annuleringen / gemiste aansluitingen e.d.). Mochten ze toch in de problemen komen, dan bieden ze mensen vaak tegoed bonnen. Bij onze vlucht van Detroit naar LA waren er 5 overboekingen. Toen ze omriepen dat mensen 300 dollar per stoel aan waardebonnen konden krijgen + gegarandeerd dezelfde dag nog vertrekken naar LA, stond er direct een rij met mensen die dat wel een goeie deal vonden.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

ik geloof dat ze stoel 40-45 niet hebben....
:lol: :lol: :lol: Ik weet weer waarom jij verkozen bent tot grappigste forumlid!!!!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

:hilarious:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Peejay te cool voor dit forum :wink:

Voor mij ben je nu al weer de grappigste van 2005 :doublethumb:
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Het is niet altijd garandeert dat je de geboekt zitplaats hebt,
wij hebben twee jaar geleden via internet een stoel gereserveert
bij de KLM en hadden alleen handbagage,
dus we waren laat op schiphol.

Daar aangekomen bleek dat de KLM niet vloog maar NW en waren
alle toegewezen plaatsen vervallen. Dan heb je dus pech en
zit je niet bij elkaar.
Groet Antoinette
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

stoelreserveringen zijn nooit definitief, maar altijd onder voorbehoud. Medische indicaties hebben nl. altijd voorrang en dan moeten ze weer schuiven, Gewoon altijd op tijd inchecken en veel duimen.
Fijne reis :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer