Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorkeursplaats vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

voorkeursplaats vliegtuig

Bericht door lelie »

Sommige mensen kan het niks schelen waar ze zitten, maar ik zit toch het liefst bij het raam. Lekker naar buiten kijken en helemaal als ik straks voor de eerste keer boven Amerika vlieg!!

Ik heb mijn voorkeur aangegeven, is de kans groot dat ik daadwerkelijk een paatsje aan het raam krijg? Ik reis alleen.

Waar zitten jullie het liefst?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zo ver mogelijk vooraan en aan het gangpad !
Alleen bij opstijgen en dalen is er iets te zien - en ja dat is erg leuk - maar verder zit je boven de wolken of in het donker, vele uren lang.

Sommige raamplaatsen zijn zo krap ! Weet iemand daar iets meer over ?
Het lijkt wel of een raamplaats door de ronding van het vliegtuig nog minder ruimte heeft/geeft dan bv. de middenstoel. Gangpad-stoelen geven de meeste ruimte voor de benen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

ik zit ook het liefst aan het raam! en de reis naar amerika was waanzinnig! het was bijna de hele weg helder weer, dus ik kon alles super goed zien.
eerst de kust van Schotland, toen over ijsland, maar vooral over Groenland heenvliegen was waanzinnig mooi! Echt fantastisch!

op de terugweg in het midden gezeten, mijn man aan het raam. dat was toch een stuk minder! (dat had ook veel te maken met de dikke vent aan de andere kant naast me....)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

oortjes schreef:Alleen bij opstijgen en dalen is er iets te zien - en ja dat is erg leuk - maar verder zit je boven de wolken of in het donker, vele uren lang.
Hier ben ik het niet mee eens voor de vlucht naar Amerika, de hele reis in met daglicht en dus heb je een schitterend zicht op Groenland Canada en Amerika.
De vlucht van Amerika naar Europa is een beetje afhankelijk van het jaargetij en de tijd dat je moet vliegen, hier hebben we wel bijna volledig in het donker gevlogen maar we hebben het ook een keer meegemaakt dat het donker werd en 1 uur later al weer licht.
Dus mijn voorkeur gaat uit naar een raamplaats.
Voor de trip komend voorjaar hebben we in ieder geval op alle 4 de vluchten een raamplaats :dance:
Gr.
Rob
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk, ik had de vlucht terug in gedachten, aangezien dat voor mij de heenweg is, nu ik in de US woon. En ik reisde meestal in de donkere jaargetijden inderdaad, daar stond ik niet zo snel bij stil.
Ik heb een keer een raamplaats gehad op een intercontinentale vlucht, ik wilde dat aldoor al graag - inderdaad vanwege het uitzicht. Maar ik zag vnl. wolken en ik heb een hoge prijs betaald: de te krappe plaats heeft tot trombose geleid.
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Die site die in dat andere draadje werd genoemt is echt heel handig. Je moet even achterhalen welk type vliegtuig je hebt en dan gewoon uitzoeken welke plaatsen je voorkeur hebben. Vervolgens geef je dit bij het inchecken gewoon aan.

Nog beter is het online inchecken bij KLM (o.a.). Ik heb de laatste keer precies 30 uur voor de vlucht ingecheckt. Ik was dus 1 van de eerste. Veel plaatsen waren door KLM al vergeven aan mensen met voorkeursplaatsen, maar wij hadden nog heel veel keus. Wij hebben gekozen voor de meest achterste plaatsen in de 777. Dit zijn twee stoelen naast elkaar bij het raam, dus we hadden niemand naast ons EN we zaten aan het raam. Echt ideaal.

Daarnaast vind ik bij het raam zitten ook het leukst. Maar het hangt inderdaad af van het weer. Laatst hadden we wel een plaats bij het raam, maar bij de rij waar wij zaten miste net een raampje (rij 30 in een 747). Dat was dus mooi kl... We hadden toen niks aangegeven en niet zelf ingecheckt. voortaan willen we alleen nog maar online inchecken. Dan heb je alles zelf in de hand.
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

Raamplaatsen zyn idd heel mooi, met lstygen en landen maar als je mzzl heb en onbevolking heb is het wel mooi, zo vlogen wy over groenland wat mooi is en kon je de mooie lange rechte wegen van het noord-USA en Canada goed zien en vlogen we over het BRYCE wat je duidelijk kon zien en geloof me, de hoover dam. Maar als je graag aan het raam wilt kun je het ook bij het inchecken vragen, vaak kryg je dan wel je raamplek ( als je natuurlijk niet te laat bent ) .
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Op de heenweg niet aangegeven, maar was vroeg bij t inchecken en toen vroegen ze of k misschien bij t raam wilde. :nana: :D

Ik heb het van tevoren aangegeven voor de terugweg en heb toen ook n plaatje bij t raam gekregen. Ik had geluk, want er was zoveel plaats, dat ik 2 stoelen voor mij alleen had, was heel fijn.

Ik zat ook bij t raam op de terugweg en vond het echt supergaaf. Eerst een supermooie zonsondergang en n paar uurtjes later de zonsopgang. Bestaat er iets mooiers? 8)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik zal bij het inchecken nogmaals aangeven dat ik graag bij het raam wil zitten.
Ik reis trouwens met een groep (waar ik niemand van ken en ontmoet op Schiphol), is het raar als ik alvast ga inchecken om zo eerder in aanmerking te komen voor een raamplaats. Het zou normaler zijn denk ik als je samen gaat inchecken, maar ik wil heel graag een raamplaats.

Groetjes
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

lelie schreef:Ik zal bij het inchecken nogmaals aangeven dat ik graag bij het raam wil zitten.
Ik reis trouwens met een groep (waar ik niemand van ken en ontmoet op Schiphol), is het raar als ik alvast ga inchecken om zo eerder in aanmerking te komen voor een raamplaats. Het zou normaler zijn denk ik als je samen gaat inchecken, maar ik wil heel graag een raamplaats.

Groetjes
Ik vloog samen met iemand anders die ik op Schiphol zou ontmoeten. Ik heb toen alvast ingechecked en die raamplaats maar aangenomen, we zouden toch niet bij elkaar zitten. In het vliegtuig zelf hebben we toen aan degene die naast mij zat gevraagd of hij wou ruilen. Dat wilde hij wel. Was echt mazzel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer