Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop opladen in Delta vliegtuig / Auto & Internetten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Laptop opladen in Delta vliegtuig / Auto & Internetten

Bericht door Njit »

Hallo,

we zitten er aan te denken om een laptop aan te schaffen voor ons CA reis.
(We hebben vorig jaar in Orlando en Miami meestal in een Internet cafe onze email gechecked maar dat vonden we toch wel een beetje onhandig. Veel motels/hotels bieden tegenwoordig Highspeed internet aan op de kamer en anders zijn er nog genoeg Hotspots te vinden om even te kunnen inloggen.)

Op de Delta site stond dat je de laptop kon opladen in het vliegtuig (::Link::)

-------------------------------------------------------------------------------
Laptop Power Adapter

Get more accomplished with your laptop by using Delta's battery-saving EmPower™ system. Outlets are available in BusinessElite® and all classes of service on 777, 737-800 and 767-400 aircraft.

An affordable, small, lightweight adapter makes it safe and easy to plug virtually any notebook computer into an in-seat power supply available on major airlines and includes an adapter for standard cigarette lighters in cars, boats and RVs. It also allows users to conveniently recharge most notebook batteries during travel.

Compatibility
The adapter is compatible with many of today's most popular notebook brands including: Acer, Apple, AST, Canon, Compaq, CTX, Dell, Digital, Epson, Fujitsu, Gateway, HP, Hitachi, IBM, Micron, NEC, Sony, TI, Toshiba and WinBook.

Ze verwijzen naar de volgende site: ::iGo EverywherePower 7500 Series Universal Wall/Auto/Air Notebook Power Adapter (voor Nederland verwijzen ze naar deze ::site::. Hier bieden ze ook nog een ::alternatief:: aan..)

Compatible with more notebook brands and models than any other power adapter on the market, iGo EverywherePower 7500 Series runs even the most power-hungry notebooks at peak performance.

iGo EverywherePower 7500 Series provide an all-in-one power solution for your mobile gear. From any power source – auto, air or standard wall outlets – you can power and charge your notebook plus a portable electronic device such as a mobile phone, handheld/PDA, digital camera or MP3 player.

So lose the jumble of cords, cradles and cables for your notebook and portable electronics. Lighten your load and heighten your power - everywhere you go - with iGo EverywherePower 7500 Series.

Heeft iemand ervaring met dit soort adapters. We willen de laptop in het vliegtuig gebruiken om DVD's te kijken. In de auto willen we hem in combinatie met ::Microsoft Streets and Trips 2005:: (met GPS ontvanger) gebruiken als navigatie-systeem. Dan moeten we hem dus wel kunnen opladen onderweg anders is de pret snel over denk ik :)

En verder willen we er dus mee internetten.. Ik neem aan dat je voor Highspeed Internet gewoon een standaard netwerk-kabel in de muur moet pluggen?
Moeten we voor Wireless Internet nog ergens rekening mee houden?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Njit,

kijk eens hier http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=laptop

en via het "zoeken" op het forum kan je misschien nog meer nuttige tips vinden.

Voor het gebruik van een laptop in de auto zijn er aansluitsnoertjes om stroom te halen uit de sigarettenaansteker.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Contacteer:

Re: Laptop opladen in Delta vliegtuig / Auto & Internett

Bericht door markro »

Njit schreef: En verder willen we er dus mee internetten.. Ik neem aan dat je voor Highspeed Internet gewoon een standaard netwerk-kabel in de muur moet pluggen?
@ Ja.
Moeten we voor Wireless Internet nog ergens rekening mee houden?
@ Meestal werkt het direct. Of je krijgt bij de receptie van het h(m)otel (te leen) een antenne, die je in je laptop steekt, en een CD-rom met een programma, die je moet laden op de laptop. Dat hebben wij vorig jaar trouwens maar 1 x meegemaakt.

Marco.
Marco.

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

markro schreef:Hoi Njit,

kijk eens hier http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=laptop
die had ik al gelezen. Samen met de andere topics hierover..
markro schreef: Voor het gebruik van een laptop in de auto zijn er aansluitsnoertjes om stroom te halen uit de sigarettenaansteker.
Marco.
dat weet ik...vroeg me dus af of er mensen zijn die zo'n adapter ook daadwerkelijk gekocht hebben voor gebruik in het vliegtuig/auto...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

De meeste hotels hebben "gratis" wireless internet in de lobby en omgevende het business center. De high speed internet waar jij over praat is meestal in alle kamers en kost meestal zo'n $10 per dag en dan moet je een netwerk aansluiting maken met het hotel netwerk. Is allemaal geen probleem maar als je dit voor 2 weken doet, reken uit je winst/verlies!!!

De adapters kun je overal kopen, vooral op het vliegveld, ik vind ze wat prijzig en gebruik in de auto b.v. een omvormer, die zet de 12V gewoon om in 110V (hier in de VS) zodat je elk 110V apparaat kunt gebruiken. Voor laptops is dit geen probleem, maar probeer er geen haardroger of krultang op aan te sluiten a.u.b. daar zijn ze niet voor gemaakt :wink:

En om je vraag te beantwoorden, ik heb ze gebruikt en zie ze in gebruik de hele tijd...... die adapters werken :!:

In het vliegtuig ben ik benieuwd of dat je in een vliegtuig komt waar die aansluitingen al gemaakt zijn. Ik heb ze in de laatste jaren in de economie nog niet gezien in ieder geval. Maar misschien is het ondertussen al gerealiseerd!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

rperre schreef:De meeste hotels hebben "gratis" wireless internet in de lobby en omgevende het business center. De high speed internet waar jij over praat is meestal in alle kamers en kost meestal zo'n $10 per dag en dan moet je een netwerk aansluiting maken met het hotel netwerk. Is allemaal geen probleem maar als je dit voor 2 weken doet, reken uit je winst/verlies!!!
Vorig jaar hebben wij lang niet in alle h(m)otels een high speed internet aansluiting gehad/gebruikt, maar daar, waar wij er wel de beschikking over hadden hebben wij hem op de kamer gebruikt. Wij hebben daar nooit iets extra's voor hoeven te betalen. Vaak hing er een spandoek buiten aan de gevel of stond het op de balie van de receptie aangegeven, dat er "Free High Speed Internet" aanwezig was. Of draadloos, of met een normaal netwerk-kabeltje, dat wij dan in de contactdoos in de muur inplugden.
Eén keer hadden wij een draadloze internetverbinding in het stadsparkje in Estes Park, CO. Een rare gewaarwording om aan een picnictafel in een park in de buitenlucht te internetten.
Een andere keer zaten wij in een motel zonder draadloos internet en toch hebben wij op de motelkamer draadloos zitten internetten. Waar dit signaal vanaf is gekomen hebben wij niet kunnen ontdekken. Misschien van een aanpandig bedrijf.
Ook hebben wij een keer de auto geparkeerd achter een hotel (beetje uit het zicht :wink: ), waar boven de ingang een spandoek over wireless internet hing, en hebben wij even onze mail opgehaald in de auto.
Ook schijn je in de Starbucks-koffiezaken draadloos te kunnen internetten, maar daar moet dan voor betaald worden heb ik begrepen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Groet, Marco.
Marco.

PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

markro schreef: Een andere keer zaten wij in een motel zonder draadloos internet en toch hebben wij op de motelkamer draadloos zitten internetten. Waar dit signaal vanaf is gekomen hebben wij niet kunnen ontdekken. Misschien van een aanpandig bedrijf.
Dat is grappig Marco, en er zijn meer "vrije" spots dan je denkt. Zo ook in NL, bekijk deze map maar eens : http://www.wardrivemap.nl/

markro schreef: Ook hebben wij een keer de auto geparkeerd achter een hotel (beetje uit het zicht :wink: ), waar boven de ingang een spandoek over wireless internet hing, en hebben wij even onze mail opgehaald in de auto.
Ook schijn je in de Starbucks-koffiezaken draadloos te kunnen internetten, maar daar moet dan voor betaald worden heb ik begrepen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Groet, Marco.
Hier is een link naar een site met RV-Hot Spots in de VS.

http://www.rvtravel.com/wifi.html?bcsi_ ... =wifi.html[/url]

Happy Surfing... :lol:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Nodig?

Bericht door nieuwenoord »

Wat heb je nodig voor WiFi op campgrounds?

En voor High Speed Internet? Een gewoon netwerkkabeltje of draadloze netwerkkaart, krijg je die dan aan de balie of zo?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Nodig?

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Wat heb je nodig voor WiFi op campgrounds?
Volgens mij alleen een laptop die geschikt is voor WiFi, die hebben wij gekocht bij de Aldi en gaan het dit voorjaar in ieder geval proberen ik moet alleen nog uitvogelen hoe het zit met een provider om het net op te kunnen.
Rob
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

markro schreef:Ook schijn je in de Starbucks-koffiezaken draadloos te kunnen internetten, maar daar moet dan voor betaald worden heb ik begrepen. Daar heb ik geen ervaring mee.
Starbucks werkt officieel met T-Mobile (http://www.t-mobile.com/hotspot/services_plans.htm) maar omdat Starbucks lokaties veel bezocht worden, richten ook andere wi-fi providers zich op de populaire Starbucks vestingen, met name in de grote steden.

Ze installeren ergens in de buurt een WiFi hub...en als je dan je laptop aanzet in Starbucks zie je dus meerdere Access Points. Starbucks weet niet of jij via TMO of via een andere provider online bent. Dat kan behoorlijke pegels schelen. Altijd even proberen dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer