Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gasoline price

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
TimaniaC
Amerika-ontdekker

Gasoline price

Bericht door TimaniaC »

Beste allesamerika vrinden,

Een vriend en ik willen vanaf half januari 2006 een roadtrip door de VS maken, van Boston naar Los Angeles. Eigenlijk lukt het meeste wel wat het plannen betreft. Deze site en jullie reisverhalen zijn erg behulpzaam. We vragen ons alleen af hoe het zit met de benzineprijzen in de VS. Waar kan ik die vinden? Ik begrijp dat je nu de prijs van 2006 nog niet kunt weten, maar waar of hoe kan ik terzijner tijd te weten komen? We willen het liefst zelf rijden en het is natuurlijk wel handig te weten wat voor ruim 6000 km aan bezine gaat kosten!
Alvast erg bedankt,

grtn,
Marijn en Tim
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

In iedere staat en ieder gebied van de US is er een andere prijs voor wat betreft de benzine.
Maar probeer tegen die tijd deze link http://www.gaspricewatch.com/usgas_index.asp (als ie dan nog bestaat) eens.

Groeten
Wendy
TimaniaC
Amerika-ontdekker

Bericht door TimaniaC »

Ey wendy!

bedankt voor je snelle reactie! dit is idd precies wat we zochten!

grtn,

Marijn en Tim
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het hangt er ook van af wat je rijdt, dat begrijp je wel, een compact of een soort PC-Hooft-tank. Plus je rijstijl !
De meeste auto's hebben cruise-control, da's handig.
Er is prijs-verschil tussen de diverse benzine stations, hoe minder stations in een omgeving, hoe hoger de prijs, over het algemeen.
Je zit in zoverre goed dat je niet hoog-zomer gaat - dan zijn de prijzen in bepaalde regio's hoger omdat dan in een aantal staten minder vervuilende benzine geleverd moet worden - die is schaarser en dus duurder.
Veel plezier ! Wij reden vorig jaar van Wisconsin naar Califonia. Zorg dat je voldoende tijd uittrekt voor Colorado, Utah. Utah is zo ongeveer het mooiste wat ik ooit van mijn leven gezien heb - en wij reden er alleen maar in hoog tempo doorheen !
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ook hangt het er vanaf de winter.
Gedurende een strenge winter gaan de prijzen omhoog omdat vele huizen nog met olie verwarmd worden.
Met een zachte winter is de benzine goedkoper.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer