Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Heimwee naar Amerika

Bericht door Souraia »

Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? hoe gaan jullie hiermee om?
Overigens heb ik dit nooit gehad met reizen naar andere landen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Depressief wakker worden gaat mij te ver, maar een beetje herken ik het gevoel wel.
En het vervelende is, het gaat nooit echt over. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, het enige wat bij mij ook helpt is de volgende reis alweer gaan plannen. Ik kom zo'n eerste week (twee, drie ...) ook helemaal niet op gang en wil alleen maar terug. Dit jaar ben ik er gewoon een beetje ziek van geweest ...
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Gelukkig ben ik niet de enige :D
En Pete het gaat ook nooit meer over vrees ik. Het lijkt wel een hardnekkig virus :lol:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Heimwee naar Amerika

Bericht door markro »

Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Ga lekker bezig met bijvoorbeeld het schrijven van een reisverslag van de afgelopen vakantie. Of maak een digitaal fotoboek of plak foto's in een album, eventueel scrapbook.
Dat is erg leuk om te doen en dan kan je op die manier je vakantie nog eens herbeleven.

En vooral dit forum blijven bezoeken, lekker meekletsen en jouw ervaringen delen met alle andere bezoekers.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik herken het zeker! Ik word elke morgen wakker naast een Amerikaanse, wat aan de ene kant wel helpt, maar andere kant het gevoel nog sterker maakt dat ik naar Amerika wil.

En ooit komt het er wel van; helaas hebben we een geplande verhuizing naar Amerika door omstandigheden moeten verplaatsen naar later, maar het gevoel wordt steeds sterker om te willen gaan.

Op dit moment heb ik in een nieuwe baan een carrièreswitch gemaakt waarmee ik (gelukkig) ook in Amerika een heel goede baan kan krijgen (opleiding tot Six Sigma Black Belt). Helaas betekende dit bij het accepteren van de baan dat ik een bepaalde periode bij de werkgever moet blijven om hun investering in mij terug te laten verdienen, of anders moet ik een deel van de opleidingskosten terugbetalen (en dat is niet goedkoop).

Dus van de ene kant willen we heel graag, aan de andere kant is het beter om nog even te wachten.

Maar de heimwee is er elke dag...

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En toch, zoals bij Dennis, is het bij mij geen heimwee in de zin van daar willen wonen. Ik wil Amerika blijven beleven als vakantieland, steeds een nieuw stuk ontdekken, niet op dezelfde plaats blijven. En inderdaad, zoals Marco schrijft, reisverhalen blijven schrijven, nieuwe reisplannen blijven maken en online zetten, mooie fotoalbums als herinnering fabriceren.

Als ik in Amerika zou wonen, zou ik voor mijn gevoel niet meer op vakantie gaan in mijn favoriete vakantieland.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Overigens heb ik dit nooit gehad met reizen naar andere landen.

Jeetje, dat klinkt wel erg bekend ja.... Ik heb er vorig jaar wel iets meer last van gehad als afgelopen mei/juni. Ik wil ook absoluut weer terug. Ik heb onze nieuwe route alweer uitgestippeld, maar helaas, waarschijnlijk wordt het niet 2008, maar pas daarna, manlief wil liever weer eens een jaartje naar Zweden. ( is ook erg mooi, heb ik ook elke keer van genoten, maar toch...)
Het USA virus heeft me te pakken :D , gek eigenlijk, want toen wij in 2002 naar Florida zijn geweest had ik daar helemaal nog niet zo'n last van...
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Als ik in Amerika zou wonen, zou ik voor mijn gevoel niet meer op vakantie gaan in mijn favoriete vakantieland.
Ik snap wat je bedoelt: zolang je er niet woont, blijft het voor vakanties een bepaalde magie houden. Woon je er eenmaal, dan is het 'gewoon' je thuis.

Hetzelfde hebben veel Amerikanen met Europa - mijn vrouw had dat ook voordat ze hierheen verhuisde, nu is het gewoon thuis.

Van de andere kant denk ik dat, ook al woon je er, het land toch wel de magie zal behouden, zij het in een ietwat andere vorm.
Aangezien Amerika zo weids, groots en uitgestrekt is, zullen er altijd plekken blijven die de moeite waard zijn om naar uit te kijken...

Maar inderdaad: de heimwee om er te gaan wonen is anders dan de heimwee om er naar terug te keren voor een vakantie...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die vakanties zijn gewoon altijd te kort, maar ja, na een maand wil ik ook weer naar mijn kinderen. Maar toch, we gaan een keer zeker voor 3 maanden of misschien wel langer ... (komt Visum om de hoek).
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 23 aug 2007, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Die vakanties zijn gewoon altijd te kort...
Kijk, daar heb ik nou altijd last van, ongeacht waar ik naar toe ga! :lol:

Zelfs als ik nergens naar toe ga in een vakantie (al is dat nog nooit voorgekomen...)

Onze website | Mijn blog
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Hhhmmmm,

wij gaan volgende week zaterdag pas, maar misschien moeten we maar thuis blijven om achteraf geen heimwee te krijgen........ :lol:

Ik dacht het niet....hahahahahahaha.... :D

Ik zit hier al maanden al die mooie verhalen te lezen en nu zijn wij eindelijk zelf bijna aan de beurt.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik heb het eigenlijk als ik terugkom van alle vakanties, ongeacht het land.
Maar dan vooral de "langere" vakanties, 2 weken of meer, niet van een weekendje weg.
Na mijn vakantie in Nw-Zeeland heb ik er wel 2 maanden last van gehad, het was een soort gevoel van "lekker-rustig-aan" dat die Nw-Zeelanders hebben, ik kon ook gewoon niet meer wennen aan Nederland, dat gehaaste gedoe hier. Na een paar dagen liep ik al weer te hollen om de trein te halen en zo. Ik dacht: wat doe ik hier?!

Ik ben nu bijna 3 weken terug uit Amerika en heb hetzelfde gevoel, daar ging alles op z'n gemakkie, ik moet nog steeds wennen hier.
Ik geef me er maar gewoon aan over.
Als ik een dag een beetje down ben, dan denk ik: morgen is er weer een dag. Ik heb al twee lange vakanties in mijn hoofd voor volgend jaar en voor 2009, dat helpt ook wel.
En ik heb nog allerlei andere leuke dingen in het vooruitzicht, dat helpt ook goed: concert Prince in Londen, weekendje Belgie, weekje New York (misschien...) lang weekend Frankrijk... Daar leef ik echt naar toe. :D
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:En toch, zoals bij Dennis, is het bij mij geen heimwee in de zin van daar willen wonen. Ik wil Amerika blijven beleven als vakantieland, steeds een nieuw stuk ontdekken, niet op dezelfde plaats blijven. En inderdaad, zoals Marco schrijft, reisverhalen blijven schrijven, nieuwe reisplannen blijven maken en online zetten, mooie fotoalbums als herinnering fabriceren.

Als ik in Amerika zou wonen, zou ik voor mijn gevoel niet meer op vakantie gaan in mijn favoriete vakantieland.
Ik zou niet in Noord Amerika willen wonen. We hebben wel eens met onze vrienden er erover gehad en ze willen ons wel sponseren. Maar het leven is daar totaal anders dan hier in het rustige Groningen (stad). We zouden dan in Vancouver wonen. Wat ik een fantastische stad vind, maar ik zal mijn paardensport moeten opgeven iets wat voor mij onbespreekbaar is. Je maakt voor je werk lange dagen en dan komen de reistijden er ook nog bij. En je hebt maar een paar vakantiedagen. Ik heb nu een goede baan om op mijn werk te komen hoef ik maar 5 minuten te fietsen. Mijn paard staat op een 15 min rijden met de auto op een goede pensionstal. Ik heb 50 vrije dagen per jaar en een leuk salaris voldoende om jaarlijks een maand in Noord Amerika vakantie te vieren (wat we niet eens doen)... ik kies dus voor vakanties in dit geweldige werelddeel.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Natuurlijk heb je allemaal dat heimwee-achtige gevoel als je weer thuis komt na een fijne vakantie. Maar na een reis door de VS heb ik dat niet erger als na 2 weken Griekenland. Als we echter weer volop in de dagelijkse running zijn is dat katterige gevoel gelukkig snel weg. Dan komen er vanzelf wel weer leuke dingen om naar uit te kijken.
We zijn niet in de financiële omstandigheden om meteen alweer een nieuwe Amerikareis te plannen. Dat kan echt alleen maar om de paar jaar. Maar we verheugen ons al weer op ons geliefde eilandje Skiathos volgend jaar. :lol:
Sterker nog, ondanks het voorzicht van een heerlijke Amerikareis volgende week, hebben we het er steeds over dat we Skiathos zo "missen" dit jaar.... :(
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee.
Dat gevoel heb ik al als wij op schiphol uit het vliegtuig stappen, :cry: ik wil altijd gelijk op de eerste vlucht terug (zou met hetzelfde toestel kunnen) 8)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:
Na vierentwintig jaar hier wonen heb ik dat vakantiegevoel toch nog heel vaak, hoor! Vandaag misschien toevallig niet, want we zijn net terug uit Aruba, zitten dus midden in de uitpakstress en maken als eerste dag terug een bewolkte, koelere dag mee. Maar als ik de krekels al hoor buiten en weet, dat het morgen weer zonnig en 30 graden zal worden en in het weekend ook, dan heb ik wel degelijk een vakantiegevoel.
Bovendien gaan wij heel regelmatig op vakantie in eigen land :D, het is er zeker groot en gevarieerd genoeg voor!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En toch . ... nee, laat Amerika maar iets zijn om steeds weer naar uit te kijken!
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Rob schreef:
Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee.
Dat gevoel heb ik al als wij op schiphol uit het vliegtuig stappen, :cry: ik wil altijd gelijk op de eerste vlucht terug (zou met hetzelfde toestel kunnen) 8)
LOL ik herken het helemaal.

Overigens zou ik absoluut wel in Amerika willen wonen, maar helaas zal het voor ons altijd een vakantieland blijven.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Van de week hoorde ik het verhaal van een echtpaar dat enkele jaren geleden hier 3 jaar gewoond heeft. De vrouw kon eenmaal terug in Nederland slecht op gang komen en raakte in een dip. Ze had heel veel heimwee naar Amerika. Van een ander echtpaar kon de vrouw hier niet wennen en had veel heimwee naar Nederland. Ze hebben de periode niet volgemaakt, zij is na een half jaar terug gegaan haar man is haar een half jaar later gevolgd toen er een opvolger was gevonden.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer