K@t schreef:<knip>De vraag die wij ons stellen: hebben Amerikaanse auto's eigenlijk wel zo'n sigarettenaansteker (met al het anti-rookgedoe daar...)? We huren er eentje bij Alamo.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
K@t
Hoi K@t,
Een goede vraag! Ik zat mezelf ook af te vragen of de Amerikaanse auto's voorzien waren van een 12V aansluiting. Ik heb hem nodig voor de digitale camera, zodat ik de batterijen onderweg kan opladen.
Een goede vraag! Ik zat mezelf ook af te vragen of de Amerikaanse auto's voorzien waren van een 12V aansluiting. Ik heb hem nodig voor de digitale camera, zodat ik de batterijen onderweg kan opladen.
Bedankt allemaal, voor de tips en de antwoorden!
Hoi Jacqueline,
Op jouw vraag heb ik 2 mei al antwoord gegeven. Ik herhaal het nog wel even.
Wij maken altijd gebruik van de sigaretteaansteker(s) in de auto, omdat we kamperen in een tentje en geen stroom hebben.
Onze ervaring is dat meestal 2 aanstekers voor in de auto (fullsize) zitten en 1 achter in de kofferbak.
We hebben ook een splitter/verdeler bij ons zodat we een aansluiting extra hebben. Wij hebben in ieder geval 3 nodig. 1 voor de dig. camera, 1 voor de camcorder en 1 voor de GSM.
Het werkt altijd perfect. Zo'n splitter kan je overal kopen voor een paar dollar of hier voor een paar euro.
hekkie schreef:Op jouw vraag heb ik 2 mei al antwoord gegeven. Ik herhaal het nog wel even.
Hoi Marjan,
Ik had de antwoorden al gezien, heb jullie daarvoor ook allemaal bedankt (zie berichtje). Maar als ik niet duidelijk was: nogmaals bedankt! Ik wilde K@t alleen ook even bedankt voor het stellen van de vraag!
jullie hebben het hierboven over autoopladers voor digitale camera's enz
weet misschien hier iemand toevallig ook waar je in Amerika autochargers voor een digitale camcorder kan kopen?
Ik heb zon beetje elke online zaak in nederland gemaild hierover en voor mijn camcorder schijnt die in Nederland niet te verkrijgen te zijn. Mijn hoop is nu dus gevestigd op om zon ding dan maar in Amerika te kopen.
Hoop dat een van jullie me hierin advies kan geven
wanita schreef:We hebben een digitale camcorder Samsung VP-D80
Marianne,
volgens de handleiding (via internet gevonden) van deze camcorder kan hij 100 - 240 V aan. Met enkel nog een speciale stekker, zie begin deze threat, kun je de batterijen dus ook in Amerika opladen.
Ja Roland dat weet ik heb hem vorig jaar in t motel in Florida ook opgeladen.
Maar het gaat nu om een autolader omdat we gaan kamperen met een tent en daar heb je geen netstroom he of???? In amerika op campings wel? anders zouden we toch echt afhankelijk van een autocharger zijn.
wanita schreef:oh sorry helemaal niet aan gedacht ik vroeg het gewoon in zijn algemeen maar specifiek is inderdaad natuurlijk nog handiger
We hebben een digitale camcorder Samsung VP-D80
gr marianne
Hoi marianne,
Het lijkt erop dat deze camera hier niet verkocht is met de door jou gegeven typeaanduiding. De digitale Samsung videocamera's die ik tegen kwam, hadden geen car charger als accessoire.
Toch zou ik je willen adviseren, als je hier bent, om even bij de grotere zaken zoals Circuit City, Best Buy of RadioShack binnen te lopen, want misschien is er desondanks een passende (letterlijk en figuurlijk) oplossing voor je probleem. Vooral RadioShack heeft veel van dat soort spul in huis.
wanita schreef: Maar het gaat nu om een autolader omdat we gaan kamperen met een tent en daar heb je geen netstroom he of???? In amerika op campings wel? anders zouden we toch echt afhankelijk van een autocharger zijn.
Hoi Marianne,
Op veel campgrounds kan je ook als tenter een electric Hook-Up krijgen, dat kost natuurlijk wel iets meer als een kale site reken op $2 tot $3 per nacht.
Ook kan je het vragen aan een buurman met een camper of je daar mag opladen.
Campers zijn hele vriendelijke en behulpzame mensen.
Happy Camping
Gr.
Rob
ftwproductions schreef:hallo ,ik vertrek over een paar maanden naar Amerika ,en ik wil mijn gereedschap meenemen .Met gereedschap bedoel ik lasapparatuur,slijptollen ect ect.Weet iemand mischien of daar ontvormers voor te krijgen zijn .Ik heb nog geen tijd gehad om me teverdiepen in het stroom gebeuren maar er staat me iets van bij dat er een probleem was ,weet alleen niet meer wat het probleem was.Mocht iemand iets weten dan hoor ik dit graag
We hebben ze nog niet binnen overigens, maar mijn man heeft wel met iemand van dat bedrijf gesproken en die had er veel verstand van zeg maar. Ook voor praktische vragen. Weet niet hoe het met Ierland verschilt maar het kwam er wel op neer dat veel apparaten niet meegaan bij ons. Broodrooster (gebruikt veel wat), stofzuiger, tv en ook verschillende gereedschappen van mijn man. Bel ze eens. (geloof dat ze nu tot 24 januari op vakantie zijn)
Groetjes Petra
Op Ebay zijn diverse kleine Amerikaanse bedrijfjes te vinden die "step up/step down converters (transformers)" verkopen. Nieuwe apparaten dus, geen tweedehands. Ook wij hebben daar een trafo gekocht, die prima bevalt. De prijzen daar zijn beduidend lager dan hier in NL. Ter vergelijking: bij Omvormer.net kost een transformator met 500W capaciteit 54 euro. Op Ebay worden die aangeboden voor zo'n $32, dus bij de huidige wisselkoers is dat nog geen 25 euro ofwel minder dan de helft. Er worden overigens transformatoren aangeboden tot wel 5000W.
Om ze te vinden kun je bijv. de volgende zoektermen op Ebay ingeven:
step up transformer
step up converter
Op Ebay zijn diverse kleine Amerikaanse bedrijfjes te vinden die "step up/step down converters (transformers)" verkopen. Nieuwe apparaten dus, geen tweedehands. Ook wij hebben daar een trafo gekocht, die prima bevalt. De prijzen daar zijn beduidend lager dan hier in NL. Ter vergelijking: bij Omvormer.net kost een transformator met 500W capaciteit 54 euro. Op Ebay worden die aangeboden voor zo'n $32, dus bij de huidige wisselkoers is dat nog geen 25 euro ofwel minder dan de helft. Er worden overigens transformatoren aangeboden tot wel 5000W.
Om ze te vinden kun je bijv. de volgende zoektermen op Ebay ingeven:
step up transformer
step up converter
speciaal stekkertje kopen en dan maar hopen dat mijn stijlstang het doet in Amerika. En anders loop ik de hele vakantie rond met een dikke bos krullen!!!
sabine schreef:speciaal stekkertje kopen en dan maar hopen dat mijn stijlstang het doet in Amerika. En anders loop ik de hele vakantie rond met een dikke bos krullen!!!
Ik vrees dat je stijltang (met een speciaal stekkertje) het niet zal doen in Amerika - Ik had vorig jaar ook mijn hair straightener meegenomen, maar die deed het daar niet. Ik heb nu net een stijltang gekocht met keramische platen van babyliss (Multi Volt, 100V-240V ~ ) .. niet eens zo duur!
volgens de verkoper (ook een Amerika gek : )) moet ie daar werken. Ik dacht eigenlijk dat er een knop op zou zitten om het voltage om te zetten, maar dat gaat dus vanzelf.. Ik hoop het maar
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.