Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuring in Amerika en betalen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ZeroXX
Amerikafan

Bekeuring in Amerika en betalen?

Bericht door ZeroXX »

Ik heb helaas een bon mogen ontvangen voor speeding.
Ging een heuvel af, lette even niet op de de snelheid en we keken beide naar mooie Canyons aan de linkerkant, en toen kwam ome sheriff even buurten dus.

Nu heb ik dus een envelop gekregen met iets erbij wat ik moet invullen. Nu moet dat geld dus daarin begrijp ik? Had het al eens gelezen hier, maar wil het toch nog even checken voordat ik straks op het vliegveld gepakt word ofzo. ;)

Ik vertrouw het ergens niet, straks snaait iemand het geld eruit o.i.d. en kan ik nog langer op vakantie als ik het land uit wil. (in het ergste geval natuurlijk haha)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Balen, dat je nu net "gevangen" moest worden! Moet je die envelop niet opsturen, dan? Heeft degene, die je aanhield niet uitgelegd, wat je moet doen? Dit soort dingen zijn per staat verschillend. Wat betreft het uit de envelop halen, ik denk niet, dat je daar zo bang voor hoeft te zijn, ik stuur regelmatig cash op en ontvang het ook en heb nog nooit problemen gehad. Gewoon betalen.
Verder wordt je voor het niet betalen van een bekeuring niet het gevang in gegooid, hoor!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Je kunt het beste een Money Order kopen, op het postkantoor of bij een gas station. Geen geld sturen over de post! Ze kunnen je waar je het koopt wel uitleggen hoe je het moet invullen. De money order stop je in de envelop en stuur je naar het adres op de achterkant van je bekeuring. Klaar is Klara... uhhhh ZeroXX. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een heel goede suggestie, inderdaad. Money orders kun je ook bij Seven Eleven of andere "convenience stores" kopen. Maar nogmaals, ik heb nooit problemen gehad met het versturen van cash.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik wilde niet klinken alsof ik het beter weet Petra. :oops: We hebben zonet tegelijk gepost, maar als je mijn berichtje leest is het net of ik jou op je kop geef ('nooit geld sturen per post'). Dat was niet de bedoeling hoor! Beter safe than sorry, da's alles.

Hopelijk verziekt dit je vakantie (verder) niet, ZeroXX!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ben je gek, zo nam ik het helemaal niet op, hoor! Je suggestie van een money order is een hele goede, daar had ik niet aan gedacht :).
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm, ik doe wel gewoon 82 euro in de envelop dan. Dat met die money order vat ik nu al helemaal niet :P

Nee verder zei hij niet zoveel, alleen dat ik niet in Nederland was, en dat hier wel heuvels en bergen waren en hij vond mijn rijbewijs wel interessant, heb een pasje ipv dat papiertje, vond ie verrekte handig zei hij. :roll: :lol:

Nee ok, niet het gevang in uiteraard, maar heb weinig trek in gezeur als ik naar huis ga, vandaar.

Thanks voor de reacties!
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben een keer in Carmel (toen nog met burgemeester Mr. Eastwood) een parkeer ticket gehad. Verkeerde kant van de weg en te ver van de stoep.... Tsja.... Wie had dat van Dirty Harry verwacht, dat dat niet mocht.....
Maarja, ook wij hadden zo'n envelop en de bedoeling was dat je daar een cheque bij moest voegen en opsturen. Toen hadden wij allang geen cheques meer en contant geld vond ik ook maar zo wat.
Dus.... hebben we hem eigenlijk niet betaald. :oops:
Hebben er ook nooit meer wat van gehoord.
Nou wil ik niet zeggen dat je niet moet betalen, natuurlijk, maar denk dat je er zeker niet uitgepikt wordt op het vliegveld ;-)
Money order is misschien een optie.
Staat er niks bij over betalen per credit card trouwens?
Soms kan je dat doorbellen en wordt het gewoon afgeschreven.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nou ja, ik weet wel dat hij mijn paspoort nummer etc. heeft. Dat liet hij zien. Weet niet of zoiets ergens centraal in een computer komt te staan of iets dergelijks?

Kan het morgen eens vragen aan de LAPD ofzo, mocht ik daar toevallig voorbij komen. :wink:
Anders gewoon geld in de envelop. Raar gedoe.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij zijn die tickets per State (in jou geval dus Utah) geregeld en wordt daar landelijk niets van bijgehouden, bij het verlaten van het land zal je dus geen problemen hebben.
Wel als je ooit weer eens aangehouden wordt in Utah :(
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Rob schreef:Volgens mij zijn die tickets per State (in jou geval dus Utah) geregeld en wordt daar landelijk niets van bijgehouden, bij het verlaten van het land zal je dus geen problemen hebben.
Wel als je ooit weer eens aangehouden wordt in Utah :(
Dan ga ik daar gewoon niet meer heen :roll:

En zo ja, dan laat ik een ander wel rijden :lol:

Het maakte ook weinig indruk verder, dat ie mijn paspoortnummer heeft, maar toch :)
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

In 2000, toen ik in de USA was heb ik in San Francisco een parkeerboete gekregen voor het parkeren tegen de rijrichting in. Ik ben toen gewoon die boete gaan betalen op het politieburo. Heb uiteraard wel om een bewijs van betaling gevraagd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staceybeesie schreef: Staat er niks bij over betalen per credit card trouwens?
Soms kan je dat doorbellen en wordt het gewoon afgeschreven.
We hebben dit inderdaad een keer vanuit Nederland gedaan, toen we twee :oops: bekeuringen in DC hadden gekregen: één van $20 voor parkeren in een permit holders zone, en één van $25 voor parkeren in een school zone - bij de laatste mocht je tot 9:00 uur 's ochtends er parkeren, en wij kwamen om 9:09 uur bij de auto... :roll:
Gokken op het wel of niet krijgen van een bekeuring was goedkoper dan een week ergens betaald in Union Station de auto parkeren - mijn zwager woonde 2 blocks van Union Station, en parkeren daar was erg lastig.

Het was geen enkel probleem om vanuit Nederland met een Nederlandse credit card de bekeuringen te betalen.

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Geen cash geld in de envelop stoppen. Dan kan je niet bewijzen dat je betaald hebt.
Gewoon even naar een benzine station gaan en een money order halen. Een money order is een gegarandeerde check die niemand anders kan innen dan de party die op de money order staat.
Money order kost 50 cent of zo.
Je kan ook een certified check bij de bank halen . Kost iets meer
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ja en zo lastig is het echt niet hoor. Je vraagt gewoon om een money order voor $... en vertelt ze dat je toerist bent en of ze je even willen helpen invullen. Envelop in, postzegel erop en klaar ben je. Succes!
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm dan doe ik liever een money order inderdaad. Denk ik...

Ik weet ook niet meer wat die kerel zei eigenlijk, ik moet een briefje meesturen in de envelop en daar staat wel op dat ik het geld in de envelop moet doen en nog aan moet vinken of ik alleen betaal en de zaak gesloten is, of dat ik in beroep ga.

Bestaat er hier in Amerika niet iets is als aangetekende post ofzo
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

edit :wink:
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 31 jul 2007, 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Uhhh het was vriendelijk bedoeld hoor. Ik kom ook niet uit een ei, maar de eerste keer dat ik een money order gebruikte vond ik wat uitleg over wat ik waar moest invullen toch wel prettig.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

BuckeyeRed schreef:Uhhh het was vriendelijk bedoeld hoor. Ik kom ook niet uit een ei, maar de eerste keer dat ik een money order gebruikte vond ik wat uitleg over wat ik waar moest invullen toch wel prettig.
Sorry, was niet naar bedoeld, beetje moe enzo. :)
BuckeyeRed
Amerikakenner

Kan me zo ook voorstellen dat dit nou niet direct je favoriete vakantie-onderwerp is. ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer