Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Douane

Bericht door blaatschaap »

Hallo,

Ik zit op dit moment in Amerika (vind het hier echt geweldig :D) maar was nog ergens nieuwgierig naar. Toen we aankwamen in LA en naar de douane gingen moesten we die groene formulieren laten zien en kregen we stempel ed in ons paspoort. Maar toen ik aan de beurt was (was met mn familie) moest ik opeens mee naar een andere kamer en bleef mn familie daar achter.

Toen werd ik opgeroepen in die kamer en moest ik allemaal vragen beantwoorden (met wie ik was, wat ik voor een living deed, wat ik studeerde :S) en moest ook nog mn europese ID laten zien, retourticket ed. (heb uiteindelijk niet eens vingerafdruk en foto hoeven laten maken :?)

Is dit normaal, want we kwamen met zn 4en tegelijk bij dezelfde man en alleen ik moest mee, terwijl ik ook nog de jongste was (niet erg relevant misschien, maargoed). Vond het allemaal maar een beetje vaag, of doen ze dit gewoon bij 1 in de zoveel mensen ofzo? Mensen zijn hier wel geintreseerd over Europa, het lijkt wel of de 1% vd mensen die je hier niet willen bij de douane werkt. :roll: Voor de rest gigantisch vriendelijke/behulpzame mensen, je wordt gewoon op straat begroet ed, iets wat je in nederland niet veel ziet

Groeten.

Bericht is wel wat chaotisch geworden, maargoed. :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Stond je al immigrations (geen douane zoals jij het noemt) en had men al jouw paspoort e.d. bekeken? Of werd je zomaar ineens eruit gepikt en moest je mee naar een apart kamertje?

Mijn indruk is dat men bij jou extra controleerde of je niet met andere bedoelingen naar Amerika kwam. Ik geloof niet dat dat willekeur is, soms controleerd men aan de hand van een naam iemand extra. Of je bent niet duidelijk genoeg bij immigrations geweest.

Gelukkig is het goed afgelopen voor je. Als je geen goede verklaring kunt afgeven, bestaat er een kans dat je direct weer op het vliegtuig terug wordt gezet. Je komt dan tevens Amerika niet zomaar meer in, je zult dan eerst een visum moeten aanvragen.

Een fijne vakantie in ieder geval! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heb ik ook al twee keer gehad,gezellig uit de rij geplukt voor een extra check en gesprekje.

Waarom?
Geen idee,ik hou het op steekproeven.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Pete.Z schreef:Heb ik ook al twee keer gehad,gezellig uit de rij geplukt voor een extra check en gesprekje.

Waarom?
Waarschijnlijk zie je er verdacht uit :D

En dan nog uit Rotterdam... Vragen om problemen :roll:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Mack schreef:
Pete.Z schreef:Heb ik ook al twee keer gehad,gezellig uit de rij geplukt voor een extra check en gesprekje.

Waarom?

Ja die Rotterdammers worden altijd extra in de gaten gehouden. :P Waarschijnlijk heb ik een heilig gezicht voor een Rotterdamse want ik ben (gelukkig) nog nooit uit een rij gepikt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Coyote schreef:Stond je al immigrations (geen douane zoals jij het noemt) en had men al jouw paspoort e.d. bekeken? Of werd je zomaar ineens eruit gepikt en moest je mee naar een apart kamertje?

Mijn indruk is dat men bij jou extra controleerde of je niet met andere bedoelingen naar Amerika kwam. Ik geloof niet dat dat willekeur is, soms controleerd men aan de hand van een naam iemand extra. Of je bent niet duidelijk genoeg bij immigrations geweest.

Gelukkig is het goed afgelopen voor je. Als je geen goede verklaring kunt afgeven, bestaat er een kans dat je direct weer op het vliegtuig terug wordt gezet. Je komt dan tevens Amerika niet zomaar meer in, je zult dan eerst een visum moeten aanvragen.

Een fijne vakantie in ieder geval! :D

Roland
Ja ze hadden mijn paspoort al, want we stonden met z'n vieren bij zo'n balie en om de beurt moesten we ons groene formulier inleveren met paspoort en foto maken ed, maar toen die mijn paspoort kreeg met formulier keek die er naar en moest ik ineens meekomen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mack schreef:

Waarom?

Ik denk het.... :D
peter verhoeven
Amerika-ontdekker

douane

Bericht door peter verhoeven »

Hallo Blaatschaap e.a

Wij hadden afgelopen woensdag eenzelfde ervaring in LA (lucht klm 603).
Mijn zoon van 16 werd ook "uitgenodigd" voor een nader gesprek zonder zijn ouders.
:?
Wij hebben daar met enkele andere "slachtoffers" gesproken en constateerden daar een bijzondere overeenkomst bij de "verdachten".
:roll:
Het waren allemaal blanke jongere mannen met in de meeste gevallen (4) een "nieuw"paspoort. Het paspoort van mijn zoon is nog geen maand geleden afgegeven bij de gemeente Alphen aan den Rijn!

Wij komen dus niet uit Rotterdam !

Wie komt er met de echte reden van deze ontvangstrituelen?

Onze reis is trouwens live te volgen op het WWW
http://www.bpnjinamerika.punt.nl

groeten uit een warm Bullhead city

Peter en de rest
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Nieuw paspoort... jonge jongens.... hmmm. Ik ga mijn theorie er even op loslaten: nieuw paspoort wordt in de VS veelal opgevat als 'nog niet (veel) gereisd' --> dus deze persoon houdt wellicht niet van reizen ---> waarom komt-ie dan naar de VS --->ohhh hij is vast iets onzuivers van plan en hij is ook nog jong dus per definitie gemakkelijk te beinvloeden/radicaal. ;)

Momenteel zijn 'ze' hier erg bezorgd over de binnenkomst van terroristen op Europese paspoorten (ivm met geen visum nodig). Ik heb het vermoeden dat het gewoon een nieuw profiel is waar ze op checken danwel of in combinatie met een verhoogde controle van de visa waiver-toeristen.
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Dat zou best kunnen kloppen, mijn paspoort is ook nog net nieuw (minder da 2 maand oud).
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik had altijd het idee dat ze selecteerden op afwijkend uiterlijk.
De eerste keer,1999, dat wij Amerika binnen kwamen, stonden ze al heel vriendelijk op ons te wachten, we moesten meteen uit het vliegtuig al in line, om de zoveel meter stond er een militair met een karabijn en ze liepen er met honden.
De honden werden gericht naar mensen gestuurd en als je pech had werd je uit de rij gehaald, wij dus, we moesten alle papieren laten zien en er werden wat vragen gesteld, zo van wat komen jullie doen, hebben je drugs bij je.
De vragen werden specifiek aan Rob gesteld (lees lang haar),ik kreeg alleen de vraag, is he your husband, en toen mocht hij door lopen.
Zijn geluk was natuurlijk mijn betrouwbare uiterlijk. :lol:

Twee jaar later hebben we weer het zelfde, staan we al in line bij Immigration wordt hij er weer uit gehaald, ik als een goede vrouw :lol: er achter aan, wordt ik zeer onvriendelijk terug de line ingestuurd.
Toen krijg hij de vraag of hij verslaafd is,( ja aan koffie en tabak :lol: )

Dit was allemaal voor 9/11 en toen waren ze natuurlijk niet zo gespitst op terroristen.
Btw, in de computer staat precies aan gegeven wanner je bent binnen gekomen en weg gegaan.
Rob mocht mee kijken de laatste keer.
Misschien dat het met een nieuw paspoort niet meer te voorschijn komt en ze dan steekproef gewijs iemand meenemen.
Dat wordt opassen volgend jaar, Rob moet een nieuw paspoort.
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Nee volgens mij niet op afwijkend uiterlijk, want ik zou niet weten waarom ze mij er dan tussen uit gehaald hebben. Ze vroegen verder ook niks over drugs ed, alleen waar ik geweest wat, wat ik deed, waarom ik kwam, etc.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ik had ook een nieuw paspoort, en werd er inderdaad ook uitgepikt!
Zie "Live" reisverslag onderaan. Dat maakt weer een hoop duidelijk.

Theo
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tokheim schreef:Ik had ook een nieuw paspoort, en werd er inderdaad ook uitgepikt!
Zie "Live" reisverslag onderaan. Dat maakt weer een hoop duidelijk.

Theo
Leuk verslag! Zonde van je schema, want business class vliegen is wel heel erg lekker!

Ik ga jullie vanaf nu dagelijks volgen, jullie zitten 'op onze route' voor volgend jaar.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ze pikken niet alleen jonge mensen eruit. Wij waren vorig jaar al bijna door de douane toen Ger (47) eruit gepikt werd. Hij heeft twee uur in een kamertje gezeten en moest af en toe een vraag beantwoorden.
Daarna mocht hij gaan. We weten nu nog niet waarom. Hij had geen nieuw paspoort en ziet er vrij normaal uit :D
Wel hebben we daardoor onze aansluitende vlucht gemist.

Wat ik me afvraag is of dit nu in de computer vermeld staat en hij er voortaan elke keer uitgepikt wordt.

Marjon
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Om het allemaal nog wat onduidelijker te maken: Ik ben een jonge man (20) mét een nieuw paspoort (bij binnenkomst nog geen maand oud) en ik kwam zonder ook maar enige problemen binnen :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marjon vroeg:
Wat ik me afvraag is of dit nu in de computer vermeld staat en hij er voortaan elke keer uitgepikt wordt.
Als het al in de computer vermeld staat heeft het volgens mij geen consequenties. Ik ben er drie jaar geleden uitgepikt en een paar minuten ondervraagd, gelukkig geen uren, daarna al drie keer weer geweest en geen enkel probleem gehad.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer