Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffer of Tas
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij vliegen natuurlijk meestal binnenlands en daar zijn ze flink streng geworden. Zonde om $25 of meer te betalen enkel omdat het gewicht van de koffer zelf al zo meetelt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij ons hangt het af van de soort vakantie die we gaan houden in Amerika.
De afgelopen vijf weken hebben we gereisd met 4 zachte reistassen, omdat we deze keer een kampeervakantie (met tentje) hebben gehouden. Er zitten geen wieletjes onder en vooral twee van deze tassen hebben maximum aan gewicht. Heel moeilijk dus om mee te sjouwen.
Het voordeel is dat wij de 2 grote tassen met kampeerspullen volledig uitpakken en in elkaar vouwen en ergens onder de bodem van de kofferbak stoppen. Daar hebben we dus geen last meer van tijdens de vakantie.
Gaan we echter van motel naar motel reizen, dan nemen we ieder een halfzachte koffer mee op wieletjes omdat je toch steeds mee moet sjouwen in de div. hotels/motels. In deze koffers nemen we dan nog een lege extra reistas mee voor de aankopen die we plegen te doen....
Marjan
De afgelopen vijf weken hebben we gereisd met 4 zachte reistassen, omdat we deze keer een kampeervakantie (met tentje) hebben gehouden. Er zitten geen wieletjes onder en vooral twee van deze tassen hebben maximum aan gewicht. Heel moeilijk dus om mee te sjouwen.
Het voordeel is dat wij de 2 grote tassen met kampeerspullen volledig uitpakken en in elkaar vouwen en ergens onder de bodem van de kofferbak stoppen. Daar hebben we dus geen last meer van tijdens de vakantie.
Gaan we echter van motel naar motel reizen, dan nemen we ieder een halfzachte koffer mee op wieletjes omdat je toch steeds mee moet sjouwen in de div. hotels/motels. In deze koffers nemen we dan nog een lege extra reistas mee voor de aankopen die we plegen te doen....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij ons gaat een combinatie mee van beiden. Ik heb een tweetal koffers, waarvan 1 een harde bodem heeft en een zachte bovenkant (heel handig!), ik heb geen volledig harde koffers. De andere koffer is wel heel stevig, en tevens ook uitbreidbaar.
Op de heenreis reizen we altijd met ieder 1 (halflege) koffer en 1 tas handbagage (voor apparatuur en verzorgingsspullen). Er gaan altijd 2 lege grote reistassen mee, die stoppen we in de koffers, en 1 grote reistas voor handbagage. Meestal komen we dus terug met 4 koffers/reistassen (helemaal gevuld) en 2 tassen handbagage. De verzorgingsspullen gaan op de terugweg in de koffer, de twee tassen handbagage gebruiken we altijd voor onze apparatuur en de breekbare souvenirs die ik aanschaf (ik koop altijd een heleboel ornamenten voor de kerstboom). Al onze reistassen hebben trouwens wel wieletjes, wel zo handig.
Tja, op onze eerste vakantie naar Amerika hebben we ook een hoop extra koffers moeten aanschaffen, dus daar hebben we duidelijk van geleerd!
Op de heenreis reizen we altijd met ieder 1 (halflege) koffer en 1 tas handbagage (voor apparatuur en verzorgingsspullen). Er gaan altijd 2 lege grote reistassen mee, die stoppen we in de koffers, en 1 grote reistas voor handbagage. Meestal komen we dus terug met 4 koffers/reistassen (helemaal gevuld) en 2 tassen handbagage. De verzorgingsspullen gaan op de terugweg in de koffer, de twee tassen handbagage gebruiken we altijd voor onze apparatuur en de breekbare souvenirs die ik aanschaf (ik koop altijd een heleboel ornamenten voor de kerstboom). Al onze reistassen hebben trouwens wel wieletjes, wel zo handig.
Tja, op onze eerste vakantie naar Amerika hebben we ook een hoop extra koffers moeten aanschaffen, dus daar hebben we duidelijk van geleerd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ik reis al jaren met een harde koffer. Nadeel vind ik inderdaad wel dat deze al aardig wat weegt, ook al is 'ie leeg. Maar, ik heb ooit een kijkje "achter de schermen" mogen nemen op schiphol en ze GOOIEN daar enorm met de koffers. Als je alleen al weet wat voor klappen die koffers/tassen maken op de bagageband ....
Daarom gebruiken wij uitsluitend harde koffers.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Ik heb ook inderdaad een tijdje geleden een documentaire daarover gezien op tv. Je wilt niet weten hoe er met je koffers omgegaan wordt, niet zozeer puur door de medewerkers, maar dat transportsysteem smijt gewoon met koffers en ze vallen soms best van een afstand op een andere band of ondergrond... Het zal allemaal wel binnen een bepaalde limiet moeten blijven hoor, maar mijn voorkeur valt toch op een harde koffermonster schreef:Ik reis al jaren met een harde koffer. Nadeel vind ik inderdaad wel dat deze al aardig wat weegt, ook al is 'ie leeg. Maar, ik heb ooit een kijkje "achter de schermen" mogen nemen op schiphol en ze GOOIEN daar enorm met de koffers. Als je alleen al weet wat voor klappen die koffers/tassen maken op de bagageband ....

Verder vind ik het niet zo erg om met zo'n groot ding te leuren, maar ieder zo z'n voorkeur natuurlijk!
Wesley
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn met drieën en nemen 3 koffers mee. Thuis verdeel ik ieder zijn spullen over de 3 valiezen , je weet nooit er kan er altijd 1 kwijtraken hé. Als we in ons eerste hotel aankomen leg ik ieder zijn kleding en schoenen in zijn eigen koffer . Zo heb je elke dag maar de koffer open te klappen en is het net zoals een verplaatsbare kleerkast op wieltjes.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht