Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hotelovernachtingen 5 personen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

hotelovernachtingen 5 personen

Bericht door gondelier »

Even een vraag: wij gaan volgend jaar met z'n vijven naar amerika (3 kinderen). Nu ben ik wat prijsvergelijkingen aan het maken, maar kan nergens zulke goedkope overnachtingen vinden als waar jullie allemaal over schrijven. Zou dat te maken heb met ons vijftal? Heb een offerte gekregen voor een camper of een auto met motelovernachtingen, maar dat scheelt enorm. Ze gaan dan van 2 kamers uit: 1 voor 2 personen, 1 voor 3 personen. Toch lees ik hier ook andere verhalen. bv 4 persoonkamer met een extra luchtbed voor 1 persoon. Nu vinden wij dat prima (kamperen altijd), maar wat als ik bij zo'n motel aankom en we worden geweigerd? Of boeken jullie alle motels zelf? Ook als je er bv een ontbijt bij hebt kom je in de problemen. wie heeft wat tips voor mij?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi,

Twee jaar geleden hadden wij (ook met 3 kinderen) de meeste hotels via het reisbureau geboekt. Wij hadden gevraagd of het mogelijk was om met z'n vijven op 1 kamer te slapen en na een paar telefoontjes van het reisbureau kon dit. Voor komende zomer heb ik alles zelf geboekt. Meestal gewoon rechtstreeks bij de website van het hotel. Soms kun je via deze website aangeven dat je een extra bed wilt, of soms kun je een suite nemen. Waar dit niet mogelijk is heb ik gewoon naar het desbetreffende hotel gebeld en dan is het nooit een probleem. Ik heb dit ook altijd liever vooraf geregeld, dan dat ik terplekke voor verrassingen kom te staan. Alleen in Las Vegas is dit niet mogelijk ivm de brandweervoorschriften. Dit had ik tenminste als antwoord op m'n mailtje. Op onze site staan per dag de hotels waar wij verbleven. Ook van 2007 staan de hotels er al op.

Elly
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Heeft ook een beetje te maken met de leeftijd van je kinderen, maar ook wij hebben er nooit problemen mee gehad om 1 kind op een luchtbed bij te plaatsen. Net als Elly lukt het ons niet in Las vegas, dan huren we er maar een kamer bij.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Bij ons in het hotel slapen regelmatig hele families op 1 kamer. Ze nemen dan een suite, die heeft een king bed, een 2-persoons slaapbank en je plaatst een rollaway bij. Klaar ben je. Ik vind het wel krap aandoen maar ja als je alleen wilt slapen maakt dat natuurlijk niets uit, dan heb je toch je ogen dicht. ;)

Ook in onze double kamers (met twee queen bedden) kan het, daar plaatsen ze geen rollaway bij maar je zou er wel een luchtbed kwijt kunnen.

Hoe het bij een motel gaat weet ik niet, die kamers zijn vaak toch wat kleiner.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

ik heb ondertussen een aantal reisbureau's gemaild met de vraag over 5 mensen op 1 kamer. En ze reageren allemaal dat ze dat niet boeken en dat we dus 2 kamers moeten nemen. Alleeen het reisbureau American Vacations geeft aan ook kamers voor 5 personen te boeken. Wie heeft ervaring met dit reisbureau? http://www.americanvac.nl?
Aangezien het onze eerste amerika reis wordt, wil ik toch wel graag boeken bij een reisbureau.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik kan het mij voorstellen dat als je via een reisbureau boekt ze de kamers splitsen. (provisie?) Als je rechtstreeks bij het hotel van je keus boekt, vraag je om een kamer met "Double Twin". Hoe je die vult zal ze daar een zorg zijn, je betaald in de VS per kamer. In jullie (ook in ons) geval blaas je even een luchtbedje op en rol je een slaapzakje uit. Kraait geen haan naar, behalve dus in Las Vegas.

Vwb betreft American vacations het volgende. Een collega van mij boekt al een aantal jaar via dit reisbureau voor een grotere groep naar Florida. Zij hebben zeer goede ervaring met dit reisbureau. Kijk ook maar eens op het floridaforum.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Als je weet in welk hotel je komt, kun je op het internet even kijken hoeveel gasten er op een kamer kunnen. Als je 2 bedden op een hotelkamer hebt, zijn dat 2 persoons bedden . Vaak kan en een extra bed worden bijgeplaatst, gratis, of voor een klein extra bedrag. Dit heet een 'rollaway bed'. Een en ander hangt af van het hotel waar je verblijft. Ikzelf ben vaak genoeg met 3 personen rondgetrokken waarin we een kamer met 2 -2 persoons bedden en een roll-away hadden.
jolijt
Amerika-ontdekker

geen reisbureau gebruiken

Bericht door jolijt »

Gondelier, wij gaan dit jaar voor de tweede keer met 4 kids. Het is ons nog steeds gelukt om het merendeel van de dagen op 1 kamer te slapen met z'n zessen. Wij hebben alles zelf gezocht en geboekt, want van die reisbureau's wordt je niet vrolijk. Soms moet je even bellen of mailen, maar vrijwel overal hebben ze wel een vijfpersoonskamer (onze jongste slaapt nog in een campingbedje). Zoek ook eens bij de wat duurdere ketens.... 1 kamer in het hilton is vaak goedkoper dan 2 bij een net goedkopere klasse. Ga vooral ver tevoren boeken. De meeste hotels accepteren reserveringen vanaf 1 jaar voor de dag van vertrek (dus verblijf 1 t/m 8 juni 2008, reserveren vanaf 9 juni 2007).
Bij http://www.expedia.nl kun je ingeven hoeveel kamers, met hoeveel personen... dan krijg je vaak kamers met 2 queensize bedden en daar kan meestal een rollaway bij.

Succes met zoeken... het lukt vast!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik geef iedereen gelijk hoor. Mijn enige foute boekingen waren die via het reisbureau! Alles wat ik zelf boek, is prima in orde. Internet is goud wat dat betreft en een telefoontje is ook zo gedaan.

Als je via reisbureau's boekt en je wilt nog wat veranderen, betaal je daar vaak nog voor ook!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dit jaar hebben wij zelf alles geboekt (kamers met 5 personen). Binnenkort weet ik te melden of dit goed bevallen is :wink:.
Twee jaar geleden hebben wij de meeste overnachtingen via het reisbureau geboekt. In eerste instantie zeiden ze ook dat het niet mogelijk was om voor 5 personen een kamer te boeken maar nadat ze wat telefoontjes gepleegd hadden, konden wij daar gewoon boeken. Dit was overigens bij VakantieXperts.

Elly
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

nieuwenoord schreef:I

Als je via reisbureau's boekt en je wilt nog wat veranderen, betaal je daar vaak nog voor ook!
Inderdaad.... 1 verandering in je route en je zit meteen aan annulerings- en administratiekosten bij een reisbureau. Wij zoeken tot we echt 100% tevreden zijn over alle hotels. En heb je een kleine verandering; toch een ander hotel, dagje meer, dagje eerder of later, dan is dat kosteloos .
Bij de meeste hotels kun je tot 3 dagen voor aankomst kosteloos annuleren, probeer dat maar eens via het reisbureau...
Aan de andere kant.. (da's wel zo eerlijk) onze vliegtickets kunnen niet geannuleerd worden en dat kan bij dringende omstandigheden met een pakketreis dan weer wel...
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

jolijt schreef:

Aan de andere kant.. (da's wel zo eerlijk) onze vliegtickets kunnen niet geannuleerd worden en dat kan bij dringende omstandigheden met een pakketreis dan weer wel...
Maar daar heb je dan weer je annuleringsverzekering voor. Verder heb je helemaal gelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn op het moment op reis met zijn vijven (de jongste is 11 en twee tieners, 15 en 17, volwassen proporties). Nu hebben we een huisje (ideaal!). Maar op weg hierheen hebben we met zijn vijven geslapen in twee suites. De eerste bij Embassy Suites ($159, maar ook in een gebied, waar alles uitverkocht bleek te zijn, toch, zeker aan de oostkust, een risico) en de tweede in een splinternieuwe Residence Inn voor $129 per nacht.
Je zult geen $50 kamers vinden voor grotere gezinnen, tenzij je echt miserabel wilt zijn (wij willen ook nog wel lekker slapen). Maar er zijn nu zoveel suite hotels, het moet gewoon lukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Ruud2004 schreef:
jolijt schreef:

Maar daar heb je dan weer je annuleringsverzekering voor. Verder heb je helemaal gelijk.
Nou...nee, geen annuleringsverzekering.... non refundable tickets zijn een stuk goedkoper:-) Dat risico nemen we dus maar.....
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Wat heeft een annuleringsverzekering met een non refundable ticket te maken. Als jij om een dringende omstandigheid (zoals je schrijft) moet annuleren kan je daar toch aanspraak op maken en wordt je ticket (en andere kosten) toch vergoed ?

Naar mijn mening is een annuleringsverzekering een absolute must voor een vakantiereis naar Amerika. (of begrijp ik je nu verkeerd?)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Bedankt, zo kom ik weer een stuk verder.
Het reisbureau vertelde ook in hun mailtje dat zij vliegtickets eerder kunnen boeken dan dat ze op de site van de vliegtuigmaatschappij staan, en dan ben je goedkoper uit heeft iemand daar ervaring mee?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat laatste weet ik niet zo zeker. Maar dan nog, je kan ook de tickets wél door een reisbureau laten doen en de hotels niet. Wij doen dat ook: tickets en camperhuur bij het reisbureau, de rest doen we zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer