Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefoneer tip!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
frenkie
Amerika-ontdekker

Telefoneer tip!!

Bericht door frenkie »

Hallo,

Omdat ik hier heb gelezen dat telefoneren vanuit Amerika naar bv Nederland erg duur is heb ik de volgende tip:

- Men neme een laptop. (veel America gangers nemen er een mee)
- Men neme een USB telefoon mee. (hier)
- Men downloade het gratis programmaatje VOIPBUSTER en installeert dit op de laptop.
- Men zoekt een draadloos netwerk op (veel motels hebben dat al dan niet gratis).

Om naar het buitenland te bellen moet je wel een beltegoed aanschaffen. Ik heb vanuit Nederland naar Las Vegas gebeld en was €0.01/minuut kwijt. De kwaliteit laat wel wat te wensen over (weet niet of dat aan mijn verbinding/telefoon ligt of aan het op die manier bellen). Heb wel nog nooit vanuit America gebeld maar zou goed moeten werken.

Gr,
Frank
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Skype doet iets soortgelijks. En werkt erg goed, ik bel elke week een half uurtje met mijn moeder in Amsterdam en maak zo eens in de paar maanden een $10 over naar mijn Skype rekening. 2 dollarcent per minuut.

Plus het hele jaar bellen in de VS en Canada voor $30! En goede kwaliteit, mijn moeder zegt beter dan via de ouderwetse telefoon. Plus video met andere Skypers.

In de VS heeft Radioshack (overal te vinden) een aantal telefoons die je via de USB poort op de computer kunt aansluiten.

http://www.skype.com
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Is inderdaad een prima tip!

Het kan echter ook goedkoop via Skype. Je werkt dan gewoon met een headset die de meesten wel bij hun pc of laptop zullen hebben. Scheelt weer de aanschaf van een USB telefoon. De belkosten hiervoor zijn EUR 0,017 per minuut naar vaste nummers over de hele wereld.

Kwaliteit is heel goed. Ik weet dat Rob en Annie zo ook al een aantal jaren bellen vanuit Amerika naar Nederland. Sinds kort bel ik zo af en toe met Marjan (hekkie) die nu in Amerika zit.

Roland

Edit: Benno was me net voor terwijl ik bezig was met dit bericht. :wink:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Kun je met Skype ook bellen naar mobiele nummers?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jerbia schreef:Kun je met Skype ook bellen naar mobiele nummers?
Ja, dat moet ook kunnen (nog niet geprobeerd) maar die gesprekken zijn duurder. Helaas vermeldt de internetsite van Skype niet hoeveel die kosten bedragen. :? Ik kan het in ieder geval nergens terug vinden.

Gebruikt de ontvanger ook Skype dan betaal je helemaal niets aan gesprekskosten. Werkt dus eigenlijk hetzelfde als MSN, daar kan dat ook mee. En je kunt video erbij gebruiken zoals Benno ook al aangaf.

Roland

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja dat kan ook, alleen is het tarief dan een stuk hoger ( 0,25 per minuut dacht ik)

Ik gebruik hier vandaan ook altijd skype om te bellen naar gewone telefoonnummers in NL en werkt heel goed.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Een nieuwe goede oplossing is Debitel One (zie site debitel) hiermee kun je overal vandaan gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. Heb zo vanuit de VS uren gebeld voor het luttele bedrag van 0,00 cent. Het enige dat je nodig hebt is wifi in je hotel.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb de site bekeken.
Als ik het goed begrijp heb je daar een abonnement voor nodig bij Debitel.
En er staat ook dat bellen naar het buitenland 0,05 per minuut kost?

Niet dus als je in het buitenland naar een NL nummer belt, uit jouw berichtje begrijpende.

Helaas voor mij geen mogelijkheid, maar ziet er goed uit inderdaad.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Bel met skype regelmatig mobiele nummers in de VS, kost 1 a 2 cent per
minuut, helaas is bellen naar nederlandse gsm niet goedkoop iets van 24 cent ofzo.
can't wait to travel again.....
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Als je van Skype naar Skype belt via pc's, dan is het toch gratis? Ik weet dat je inderdaad kunt bellen naar vaste nummers en dan moet betalen, maar je kunt ook bellen van pc naar pc toch?
onze blog - Bouwmanfamily
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Becs08 schreef:Als je van Skype naar Skype belt via pc's, dan is het toch gratis? Ik weet dat je inderdaad kunt bellen naar vaste nummers en dan moet betalen, maar je kunt ook bellen van pc naar pc toch?
Klopt ja, dat is gratis. Werkt hetzelfde als msn. Kijk hier maar 's op. Wijst zich vanzelf.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Skype naar vaste telefoons in Nederland: 2 dollarcent per minuut, naar mobiele nummers 26 dollarcent, naar PC of Mac overal in de wereld: gratis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
SemJes
Amerika-expert

Voipbuster

Bericht door SemJes »

Ook ik kan Voipbuster aanraden. Het werkt hetzelfde als skype, alsin: je download een programmaatje en gebruikt je microfoon/headset/usb-telefoon.

Je betaald dan eenmalig 10euro (dit krijg je dan als een soort beltegoed terug op je account.) waarna je 4 maanden 100% gratis is naar vaste nummers in vele landen (en zelfs gratis naar USA mobiele telefoons!) kan bellen.

Ik gebruik hiervoor voipdiscount.com (zelfde als voipbuster.com)

Dus mijn tip luidt:
- neem je laptop mee
- meld je aan bij voipdiscount/voipbuster,
- betaal 10euro (wat je tevens je beltegoed wordt naar alle niet gratis bestemmingen zoals Nederlandse mobiele telefoons), en voila je kan 4 maanden gratis bellen naar vaste telefoons in Nederland, Amerika, belg ie en sommige landen zelfs gratis naar mobiele telefoons.

Je kan trouwens ook je beltegoed gebruiken voor SMS (tussen de 2 en 5 cent per stuk)
Laatst gewijzigd door SemJes op 11 jun 2007, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voipbuster

Bericht door Coyote »

SemJes schreef:Je betaald dan eenmalig 10euro (dit krijg je dan als een soort beltegoed terug op je account.) waarna je 3 maanden 100% gratis is naar vaste nummers in vele landen (en zelfs gratis naar USA mobiele telefoons!) kan bellen.

Ik gebruik hiervoor voipdiscount.com (zelfde als voipbuster.com)
Kijk, dat verandert de zaak. Hier kunnen we wat mee als ik weer naar Amerika ga.

Bedankt voor de tip!

Roland

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

PFFFFF wat een moeite.

Gewoon bij walmart een telefoonkaart kopen en gewoon bellen
Kost geen kapitaal en als het een urenlang gesprek wordt laat je nederland gewoon het nummer terugbellen dat op de telefoon staat.

als je 4 weken op vakantie gaat en ipv $25 met een telefoonkaart je 10 dollar gaat besparen door zo onhandig te gaan klooien dan is voor mij de verkeerde zuunigheid van de nederlander bevestigd :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

als je 4 weken op vakantie gaat en ipv $25 met een telefoonkaart je 10 dollar gaat besparen door zo onhandig te gaan klooien dan is voor mij de verkeerde zuunigheid van de nederlander bevestigd
Misschien wel, maar niet als je de andere voordelen meeneemt. Ik heb afgelopen jaar een paar keer gebeld bij een public phone op campgrounds. Verschillende keren was het er zo druk om me heen (auto's!) dat ik moest stoppen omdat de andere kant me niet kon verstaan. Als je een reservering wilt maken en je moet je creditcardnummer op volume 20 over de campground gillen, wordt je ook niet blij.

En dan vind ik het weleens prettig om even in mijn eigen campertje te bellen. Wij bellen regelmatig via MSN naar huis, kost bijna niks en die laptops hebben we toch mee, het enige extra is een headsetje.

Voor bellen binnen Amerika ga ik het volgend jaar toch anders doen. Onze zoon had een goedkoop Cingular-toestelletje dit jaar (18 dollar bij Wal*Mart) en had daar heel veel plezier van. Ik denk dat we volgend jaar ook zo'n ding aanschaffen voor het bellen binnen Amerika, we doen dat toch vrij frequent omdat we meestal een dag van te voren of op de dag zelf onze campgrounds vast leggen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:
als je 4 weken op vakantie gaat en ipv $25 met een telefoonkaart je 10 dollar gaat besparen door zo onhandig te gaan klooien dan is voor mij de verkeerde zuunigheid van de nederlander bevestigd
Misschien wel, maar niet als je de andere voordelen meeneemt. Ik heb afgelopen jaar een paar keer gebeld bij een public phone op campgrounds. Verschillende keren was het er zo druk om me heen (auto's!) dat ik moest stoppen omdat de andere kant me niet kon verstaan. Als je een reservering wilt maken en je moet je creditcardnummer op volume 20 over de campground gillen, wordt je ook niet blij.

En dan vind ik het weleens prettig om even in mijn eigen campertje te bellen. Wij bellen regelmatig via MSN naar huis, kost bijna niks en die laptops hebben we toch mee, het enige extra is een headsetje.

Voor bellen binnen Amerika ga ik het volgend jaar toch anders doen. Onze zoon had een goedkoop Cingular-toestelletje dit jaar (18 dollar bij Wal*Mart) en had daar heel veel plezier van. Ik denk dat we volgend jaar ook zo'n ding aanschaffen voor het bellen binnen Amerika, we doen dat toch vrij frequent omdat we meestal een dag van te voren of op de dag zelf onze campgrounds vast leggen.
Als je een beltegoed op skype of MSN hebt kan je ook in Amerika naar vaste nummers bellen voor 2 cent per minuut.
Hebben wij vorige week ook gedaan toen we naar Loek gebeld hebben.

Annie
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je een beltegoed op skype of MSN hebt kan je ook in Amerika naar vaste nummers bellen voor 2 cent per minuut.
Hebben wij vorige week ook gedaan toen we naar Loek gebeld hebben.
Weet ik, we doen dat ook regelmatig naar Dick en Elly in Chowchilla. Maar dan moet je dus wel WIFI hebben én een verbinding die snel genoeg is. Soms is het stotteren en soms heb je geen WIFI en dan is zo'n mobieltje wel erg handig.
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Ik koop gewoon een kaart van $20 en bel tijdens mijn vakantie net zo lang als nodig is. Heb ik niet genoeg aan die kaart koop ik er gewoon nog eentje.... :lol:

Ik bedoel op het totale budget van 3 weken US kan een telefoonkaartje de pret niet drukken... :D
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik heb vorig jaar een kaart gekocht van $ 5,- en daar 3 weken mee gedaan. 8)
Volgens mij had ik nog tegoed over toen ik wegging en heb de kaart aan andere Nederlanders gegeven.
Ik bel ook niet vaak, alleen even een teken van leven geven af en toe. Het is tenslotte vakantie!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer