Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mileage Plus van United Airlines

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Mileage Plus van United Airlines

Bericht door sachasenne »

Hey,

Misschien een stomme vraag, maar eigenlijk weet ik er niks van :
Ik heb vier vliegticketten geboekt (via united) voor ons gezin, bij jetair.
Enkele weken later zag ik op de united site staan dat je je kon inschrijven voor mileage plus. Ik heb dat dan gedaan en aan jetait gevraagd mijn nummer aan onze vlucht te koppelen.
Op united kan ik nu inloggen en via mijn nummer onze vlucht bekijken.

Nu, mijn vraag is eigenlijk :

1. Ik vermoed dat na de vlucht er miles op mijn kaart komen?
2. Zo ja, tellen die miles van de gezinsleden ok mee, of worden alleen de mijne op de kaart gezet?

Alvast merciekes,

Carine
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: mile age plus

Bericht door Knabbeltje »

sachasenne schreef:Hey,

Misschien een stomme vraag, maar eigenlijk weet ik er niks van :
Ik heb vier vliegticketten geboekt(united) voor ons gezin, bij jetair.
Enkele weken later zag ik op de united site staan dat je je kon inschrijven voor mileage plus. Ik heb dat dan gedaan en aan jetait gevraagd mijn nummer aan onze vlucht te koppelen.
Op united kan ik nu inloggen en via mijn nummer onze vlucht bekijken.

Nu, mijn vraag is eigenlijk :

2. Zo ja, tellen die miles van de gezinsleden ok mee, of worden alleen de mijne op de kaart gezet?

Alvast merciekes,

Carine
Hoe het met kinderen zit ,weet ik niet maar ik en mijn man hebben elks een mileageplus kaart (die krijg je later toegezonden).Bij het inchecken geef je tesamen met je tickets je mileageplus nummer ,dan ben je zeker dat je je punten krijgt die bij die vlucht horen.Als veiligheid hou je alles van boardingsstrookjes bij ,bij thuiskomst kan je dan op de site controleren of je je punten hebt gekegen.Is dit niet is dan kan je (dacht) binnen 2 maanden die nog laten bijzetten met je boardingpass.
Groetjes Nancy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sachasenne schreef:Nu, mijn vraag is eigenlijk :

Carine,

1. Ja, na de vlucht zie je na enkele weken dat er Miles "op je kaart" gekomen zijn. Je kunt dit controleren door in te loggen op de United Airlines site en te kijken bij "My mileage summary" in het menu "Mileage Plus".

2. Heb je alleen voor jezelf een Mileage Plus nummer aangevraagd? Als dit nummer voor alle gezinsleden gebruikt wordt bij het inchecken, krijg jij volgens mij ook alle miles. Het kan dus geen kwaad om het nummer dan nog even door te geven. Zo heeft Marjan (hekkie op het forum) enkele jaren geleden ook de punten van haar man Jan gekregen, ondanks dat ze beiden een Mileage Plus nummer hebben. Kennelijk is er destijds iets fout gegaan en heeft men enkel het nummer van Marjan gebruikt.

Je kunt dus ook voor alle gezinsleden een nummer aanvragen en die nummers laten koppelen aan het ticket tijdens het inchecken op het vliegveld. Op die manier spaart iedereen miles (en uiteindelijk voor een gratis vlucht of een gratis upgrade). Wel moet je steeds binnen 3 jaar gebruik maken van de Mileage Plus kaart. Op je boardingpass wordt het Mileage Plus nummer ook altijd vermeld zodat je het dan ook kan controleren.

Of je met één Mileage Plus kaart meerdere tickets kunt kopen (als je natuurlijk genoeg gespaard hebt) weet ik niet zeker maar ik vermoed het wel. Je hoort heel vaak dat mensen die zakelijk vliegen op die manier miles sparen en daar een ticket voor zichzelf en voor hun partner voor kopen. Mocht je genoeg miles gespaard hebben dan heb je dus een gratis vlucht (voor Europa naar Amerika moet je daar bijv. min. 50.000 miles voor hebben). Ik heb zelf al genoeg gespaard en kan mijn eerstvolgende vlucht met miles betalen. :D Wel moet je dan nog de luchthavenbelasting zelf betalen. Gelukkig valt dat bij United mee, ik heb laatst nog gekeken en de totale kosten zouden minder dan $ 100 zijn voor een retourtje naar Amerika. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Coyote schreef:Mocht je genoeg miles gespaard hebben dan heb je dus een gratis vlucht (voor Europa naar Amerika moet je daar bijv. min. 50.000 miles voor hebben). Ik heb zelf al genoeg gespaard en kan mijn eerstvolgende vlucht met miles betalen. :D Wel moet je dan nog de luchthavenbelasting zelf betalen. Gelukkig valt dat bij United mee, ik heb laatst nog gekeken en de totale kosten zouden minder dan $ 100 zijn voor een retourtje naar Amerika. :D
Ik vraag me wel nog af hoe dat werkt met de gratis vlucht vanuit Europa voor 50.000 miles. Geldt dat dan voor een vlucht tot je eindbestemming of tot de plaats waar je overstapt in Amerika? Wij hebben nu een ticket naar Seattle, maar met een overstap (en dus nieuwe vlucht?) in Philadelphia.

Karin
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Karinita schreef:Ik vraag me wel nog af hoe dat werkt met de gratis vlucht vanuit Europa voor 50.000 miles. Geldt dat dan voor een vlucht tot je eindbestemming of tot de plaats waar je overstapt in Amerika? Wij hebben nu een ticket naar Seattle, maar met een overstap (en dus nieuwe vlucht?) in Philadelphia.
Dat geldt tot je eindbestemming. Zo kan ik voor 50.000 miles bijv. naar Washington DC of Chicago vliegen (zijn rechtstreekse vluchten) maar ook naar bijv. Los Angeles, Seattle etc. (met een tussenstop). Ik heb toevallig laatst nog gekeken voor een vlucht naar Seattle via Miles. :wink:

Dat je vlucht een tussenstop heeft maakt niets uit. Kijk maar eens naar prijzen van tickets. Vaak maakt het niets eens veel uit of je tot Washington, DC vliegt of bijv. tot Phoenix. Ik heb wel eens gezien dat vluchten naar Phoenix (waarbij je dus een tussenstop hebt op Washington DC of Chicago) goedkoper zijn dan een vlucht naar alleen Washington, DC of Chicago.

Maar goed, zoals gezegd, geldt het voor de eindbestemming, het maakt dus niet uit waar dat is in Amerika.

Roland

bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Heeft iemand ook ervaring met het gebruik van KLM Flying Blue pas bij Delta Airlines?
Ik zag eigenlijk pas onlangs dat Delta ook lid is van Skyteam. Ik neem aan dat ook in dit geval voldoende is om bij inchecken je Flying Blue pas te laten zien.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Coyote schreef: Maar goed, zoals gezegd, geldt het voor de eindbestemming, het maakt dus niet uit waar dat is in Amerika.
Dat is mooi :D Het geldt toch ook wel in het hoogseizoen?

Karin
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Karinita schreef:
Coyote schreef: Maar goed, zoals gezegd, geldt het voor de eindbestemming, het maakt dus niet uit waar dat is in Amerika.
Dat is mooi :D Het geldt toch ook wel in het hoogseizoen?
Ik vermoed dat het niet op elk gewenst moment kan. Of er ook echte "black-out days" zijn weet ik niet, maar toen ik keek kon ik niet elke dag terecht met mijn Mileage Plus. Als je het van plan bent, zou ik dus ruim op tijd gaan kijken of het mogelijk is.

Roland

Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

United: je kunt alleen de miles die jezelf vliegt bij laten schrijven dus ook al betaal je voor je hele gezin , je krijgt alleen de miles van jezelf. Kinderen onder 18 weet ik niet.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Coyote schreef:
Op die manier spaart iedereen miles (en uiteindelijk voor een gratis vlucht of een gratis upgrade). Wel moet je steeds binnen 3 jaar gebruik maken van de Mileage Plus kaart.
Wat kan je nu nog meer doen met die kaart? behalve die vluchten.
Waar kan ik vinden hoeveel miles je moet inleveren voor een upgrade en moet je dat al bij het boeken doen of kan dat later ook nog? :?
gr. Paula
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:Wat kan je nu nog meer doen met die kaart? behalve die vluchten.
Waar kan ik vinden hoeveel miles je moet inleveren voor een upgrade en moet je dat al bij het boeken doen of kan dat later ook nog? :?
gr. Paula
Paula,

via deze link kun je zien wat je allemaal met je gespaarde miles kunt doen. Zo kun je ze gebruiken voor een complete vlucht maar ook voor een upgrade.

Wil je t.z.t. boeken met miles dan kun je dat doen via deze site. Aan de linkerkant onderaan (schuin onder de knop "Search") staat "Book with miles". Waar ik nog niet achter ben gekomen is of je ook multi-city met miles kunt boeken. Volgens mij niet, ben het in ieder geval nog niet tegengekomen. Je kunt volgens mij daarom alleen een retourtje naar één stad boeken.

Roland

KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Coyote schreef:
paula58 schreef:Wat kan je nu nog meer doen met die kaart? behalve die vluchten.
gr. Paula
Paula,

via deze link kun je zien wat je allemaal met je gespaarde miles kunt doen. Zo kun je ze gebruiken voor een complete vlucht maar ook voor een upgrade.

Wil je t.z.t. boeken met miles dan kun je dat doen via deze site. Aan de linkerkant onderaan (schuin onder de knop "Search") staat "Book with miles". Waar ik nog niet achter ben gekomen is of je ook multi-city met miles kunt boeken. Volgens mij niet, ben het in ieder geval nog niet tegengekomen. Je kunt volgens mij daarom alleen een retourtje naar één stad boeken.

Roland
Ik weet niet precies hoe het zit bij United, maar bij DL en de meeste andere maatschappijen kan je alle soorten tickets boeken met miles. Als je online zal zoeken zal je dikwijls wel geen beschikbare plaatsen vinden. Of voor een multi-city zal je niet altijd online kunnen zoeken, even bellen naar de helpdesk kan ook al veel oplossen.

Miles zijn altijd persoonsgebonden. Zo zal je voor de kinderen ook een aparte account moeten aanmaken, en die aan de reservatie koppelen.

Voor upgrades (zo zit het althans bij Delta, ik weet niet of United 100% hetzelfde is maar ik vermoed dat het wel zo zal zijn): upgrades zijn slechts beschikbaar voor hogere tariefklasses (discounted economy) en zelfs al heb je in die tariefklasse geboekt, dan ben je nog niet zeker dat je je upgrade zal krijgen. (Opletten hiermee dus, en je belt best naar een callcenter van de maatschappij zelf als je dit wil regelen).

Flying Blue account kan je inderdaad ook bij DL (en alle andere SkyTeam alliantie partners gebruiken, dus ook bvb Northwest, Continental, etc). Let wel op dat sommige tariefklasses slechts een beperkt % miles kunnen verkrijgen. Als je via een reisagent boekt zal dit meestal geen probleem zijn, via een touroperator kan dit wel voorkomen.

Veel succes met het miles sparen! :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Miles zijn altijd persoonsgebonden. Zo zal je voor de kinderen ook een aparte account moeten aanmaken, en die aan de reservatie koppelen.
Voor United geldt dit in ieder geval niet. Ik heb vorig jaar mijn miles gebruikt om een ticket te boeken naar Dallas voor mijzelf en mijn vrouw en dat was geen probleem.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Loek schreef:
Voor United geldt dit in ieder geval niet. Ik heb vorig jaar mijn miles gebruikt om een ticket te boeken naar Dallas voor mijzelf en mijn vrouw en dat was geen probleem.
Om ze te gebruiken kan je ze idd van iemand anders gebruiken. Ik had het op het verzamelen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Je moet dus heel wat vliegen om een gratis retourtje er uit te kunnen halen? En als je het binnen drie jaar moet gebruiken zal dat hier niet zo lukken.
Wij vliegen ééns per jaar die kant uit, gaat dus niet zo snel.
Maar ik dacht misschien kan je wel iets anders ermee doen (zoals bij airmiles) of een gratis upgrade leek me ook wel wat, maar dat zit er niet in zo te lezen.
Jammer :cry:
gr. Paula
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:Je moet dus heel wat vliegen om een gratis retourtje er uit te kunnen halen? En als je het binnen drie jaar moet gebruiken zal dat hier niet zo lukken.
Wij vliegen ééns per jaar die kant uit, gaat dus niet zo snel.
Maar ik dacht misschien kan je wel iets anders ermee doen (zoals bij airmiles) of een gratis upgrade leek me ook wel wat, maar dat zit er niet in zo te lezen.
Jammer :cry:
gr. Paula
Voor een retourtje naar Amerika moet je inderdaad eerst minstens 50.000 miles sparen. Het is echt niet zo dat je dat binnen 3 jaar bijelkaar gespaard moet hebben. (Had ik eerder in een bericht niet duidelijk vermeld). Je moet volgens mij steeds binnen 3 jaar (misschien is de termijn inmiddels aangepast) gebruik maken van je Mileage Plus kaart. Als je 1x per jaar naar Amerika vliegt (met United) is het dus geen probleem. Na 3 jaar (of korter dus) kan het zijn dat een aantal miles vervallen, volgens mij de promotiemiles die je bijv. krijgt als je rechtstreeks boekt bij United.

Lees anders de site nog maar eens door, daar zal het vast wel op staan.

Roland

paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Coyote schreef:
Voor een retourtje naar Amerika moet je inderdaad eerst minstens 50.000 miles sparen. Het is echt niet zo dat je dat binnen 3 jaar bijelkaar gespaard moet hebben. (Had ik eerder in een bericht niet duidelijk vermeld).

Lees anders de site nog maar eens door, daar zal het vast wel op staan.

Roland
Dat had ik inderdaad uit jouw verhaal begrepen.
Als ik de site ooit weer hier thuis te pakken kan krijgen zal ik het eens goed doorlezen.
gr. Paula
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer