Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte overstaptijd in Atlanta; halen we dit?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Lexicon
Amerikafan

Korte overstaptijd in Atlanta; halen we dit?

Bericht door Lexicon »

Op de terugreis vliegen we van Salt Lake City naar Atlanta. Daar moeten we overstappen naar Brussel

De vluchttijden zijn nu 2x aangepast. Eerst hadden we een uur en 3 kwartier, daarna 1,5 uur.

Maar nu nog maar 1 uur en 25 minuten. Ik ben nog nooit op het vliegveld van Atlanta geweest. Wel weet ik dat onze koffers vanzelf overgezet worden van het ene in het andere vliegtuig (had er iets mee te maken dat we ook niet meer door de immigratie hoeven).

Maar is dit wel te doen? Het lijkt erg weinig tijd.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik ben zelf vorig jaar teruggevlogen via Atlanta, en dat is makkelijk te doen.
Je hoeft nl niet meer door immigration heen en je bagage wordt inderdaad doorgestuurd.
Lijkt me geen probleem!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik kan wat antonia zegt beamen. Ik was op Atlanta in ongeveer een kwartiertje bij mijn gate. Toen ik er was waren ze druk bezig met het bouwen van allerlei restaurantjes in de internationale vertrekterminal, ik weet niet in hoeverre dit al klaar is, maar anders is het misschien handig om iets te eten mee te nemen. Toen ik er was viel dit namelijk enorm tegen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Dat klinkt wel geruststellend. Hoewel het geen ramp zou zijn als we deze vlucht missen. Het zal niet leuk zijn om langer op dat vliegveld vast te zitten, maar het is toch op de terugweg en de dagen daarna heb ik nog gewoon vrij.

Maar fijn dat het goed te doen is. Het zal er ook wel aan liggen hoe lang het duurt om het vliegtuig te komen.
Als ze onze koffers eenmaal hebben overgezet op de vlucht naar Brussel, vertrekken ze dan zeker niet zonder ons? Of hoe zit dat tegenwoordig?
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Lexicon schreef:Als ze onze koffers eenmaal hebben overgezet op de vlucht naar Brussel, vertrekken ze dan zeker niet zonder ons? Of hoe zit dat tegenwoordig?
Als ze jouw koffers in het vliegtuig hebben geladen is dat zeker geen garantie dat jij ook meevliegt.
Wat wel een garantie is, is dat als jij niet meevliegt jouw koffers ook niet vliegen......

Als jij te laat bent, niet op komt dagen enz enz dan laden ze jouw koffers uit het vliegtuig, ze wachten niet op je.....
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ook naar mijn idee is Atlanta wel een goed vliegveld. Ik ben twee maanden geleden geemigreerd en ik moest dus door customs heen en nog een gedeelte papierwerk afhandelen. Ondanks dat, was ik binnen een kleine anderhalf uur bij mijn volgende gate...... :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

yvet schreef:Als ze jouw koffers in het vliegtuig hebben geladen is dat zeker geen garantie dat jij ook meevliegt.
Wat wel een garantie is, is dat als jij niet meevliegt jouw koffers ook niet vliegen......

Als jij te laat bent, niet op komt dagen enz enz dan

Zo had ik het nog niet bekeken.
Dan zouden ze dus in 1,5 uur tijd de boel moeten inladen, maar ook weer uitladen. Maar ik snap je punt.

Ik hoop dat we het gewoon halen. Ik heb gehoord dat het een heel groot vliegveld is.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Lexicon schreef: Ik hoop dat we het gewoon halen. Ik heb gehoord dat het een heel groot vliegveld is.
ATL is inderdaad de nummer 1 luchthaven in de wereld (op vlak van aantal passagiers).

Je haalt dat zeker wel hoor als je vlucht uit SLC op tijd aankomt. In ATL is er een "airtrain" die de verschillende concourses (terminals) met elkaar verbindt in een 5 tal minuten, je kan deze nemen in het midden van iedere terminal.
Je vlucht uit SLC kan op zowat ieder concourse aankomen, maar je vlucht naar BRU zal sowieso vanuit concourse E vertrekken.

Geen zorgen over maken :)
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Bij de luchtvaartmaatschappijen vertellen ze mij altijd dat als je overstaptijd minder dan 30 minuten is, het tijd wordt om je zorgen te gaan maken.
Met 3x zoveel komt het zeker goed.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer