Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen op Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Overstappen op Chicago

Bericht door Tim1980 »

Komende zomer vliegen wij naar San Fransisco met een overstap op Chigaco.
We landen om 1.14 pm en vertekken om 3.00 pm.

Ik lees over het overstappen wat verschillende verhalen daarom nog even een aantal vragen. Alle vluchten zijn overigens met United Airlines:

1) Is hier iemand bekend met overstappen op Chigago met United?
2) Is 1 uur en 3 kwartier voldoende?
3) Hoe gaat het met de bagage, moet je die nog oppikken en opnieuw inchekcen of gaat dit anders? Het wordt onze eerste keer VS, daarom nog wat vragen!

Alvast bedankt!
paula58
Amerika-expert

Re: Overstappen op Chicago

Bericht door paula58 »

Tim1980 schreef:
Alvast bedankt!
Wij gaan een paar dagen eerder (13-7) en zal het laten weten via mijn web-log.
Hebben dezelfde route en ook die tijd op Chicago, misschien niet veel maar neem aan dat het wel te halen is anders zouden ze het niet zo plannen lijkt me.
gr. Paula
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Ik denk inderdaad dat het met de tijd gewoon goed te doen moet zijn. Ik ben erg benieuwd naar hoe het gaat met de koffers.
paula58 schreef:
Tim1980 schreef:
Alvast bedankt!
Wij gaan een paar dagen eerder (13-7) en zal het laten weten via mijn web-log.
Hebben dezelfde route en ook die tijd op Chicago, misschien niet veel maar neem aan dat het wel te halen is anders zouden ze het niet zo plannen lijkt me.
gr. Paula
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb zelf nog nooit met United gevlogen, maar van wat ik ervan hoor zijn de meeste mensen hier op het forum er wel tevreden over.
Ik heb even op de website van Chicaho O'Hare gekeken en United werkt vanuit 3 terminals (1,2 en 5). Het ziet er naar uit dat je aan zal komen in 5 en weer zal vertrekken vanuit 1 of 2. Terminal switchen duurt altijd lang, dus loop door e.d.!

Je tweede vraag.. 1 uur en drie kwartier moet wat mij betreft te doen zijn, zolang je zorgt dat je flink doorloopt, niet treuzelen! Niet winkeltjes aandoen, meteen naar je volgende terminal en gate. Probeer ook vlot uit het vliegtuig te stappen.

Ok, als je uit het vliegtuig stapt gebeurt er grofweg dit:
1) je moet naar immigrations. Hier geef je het (waarschijnlijk) groene formulier af wat je in het vliegtuig hebt gekregen. De immigration officers stellen wat vragen, ze nemen je vingerafdrukken en een foto.
2) je komt bij de bagageclaim. Hier wacht je op je koffers, neemt deze van de band en gaat verder.
3) Customs, hier geef je je witte formulier af, ze zullen meestal nog wat vragen stellen en dan mag je door
4) Of je kan nu het vliegveld uit, of je gaat naar connecting flights.
5) bij connecting flights zet je je baggage op een centrale band en ga je zonder je bagage op weg naar je nieuwe terminal/gate. Check altijd even of je bagage is doorgecheckt naar je uiteindelijke bestemming. Zo niet, dan moet je even contact opnemen met de connecting flights desk van je airline.

Ik zei eerder al grofweg, omdat de volgorde op sommige vliegvelden anders is. Kijk dus even goed waar je heen moet :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Bedankt voor je reactie, komt er dus eigenlijk opneer om gewoon lekker door te lopen en alles even goed in de gaten te houden :D
Clint schreef:Ik heb zelf nog nooit met United gevlogen, maar van wat ik ervan hoor zijn de meeste mensen hier op het forum er wel tevreden over.
Ik heb even op de website van Chicaho O'Hare gekeken en United werkt vanuit 3 terminals (1,2 en 5). Het ziet er naar uit dat je aan zal komen in 5 en weer zal vertrekken vanuit 1 of 2. Terminal switchen duurt altijd lang, dus loop door e.d.!

Je tweede vraag.. 1 uur en drie kwartier moet wat mij betreft te doen zijn, zolang je zorgt dat je flink doorloopt, niet treuzelen! Niet winkeltjes aandoen, meteen naar je volgende terminal en gate. Probeer ook vlot uit het vliegtuig te stappen.

Ok, als je uit het vliegtuig stapt gebeurt er grofweg dit:
1) je moet naar immigrations. Hier geef je het (waarschijnlijk) groene formulier af wat je in het vliegtuig hebt gekregen. De immigration officers stellen wat vragen, ze nemen je vingerafdrukken en een foto.
2) je komt bij de bagageclaim. Hier wacht je op je koffers, neemt deze van de band en gaat verder.
3) Customs, hier geef je je witte formulier af, ze zullen meestal nog wat vragen stellen en dan mag je door
4) Of je kan nu het vliegveld uit, of je gaat naar connecting flights.
5) bij connecting flights zet je je baggage op een centrale band en ga je zonder je bagage op weg naar je nieuwe terminal/gate. Check altijd even of je bagage is doorgecheckt naar je uiteindelijke bestemming. Zo niet, dan moet je even contact opnemen met de connecting flights desk van je airline.

Ik zei eerder al grofweg, omdat de volgorde op sommige vliegvelden anders is. Kijk dus even goed waar je heen moet :)
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik vlieg zelf 14 juli naar Chicago en onze overstaptijd is maar anderhalf uur!

Ik heb mezelf al gerustgesteld met dit:

Airport Transit System (ATS) at O'Hare

The Airport Transit System (ATS) is a quick, convenient, and economical way to get around the airport. The ATS is a free, 24-hour rail system that operates between the three domestic terminals, the international terminal, long-term parking, the Metra station and PACE stop.

The ATS is fully automated and spans 2.7 miles. It accommodates up to 2,400 passengers per hour. From beginning to end - Terminal 1 to Lot E - the travel time is just nine minutes. All points on the ATS route system are fully accessible to persons with disabilities. Elevators are available at each of the five stops.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Kijk eens aan, dat zijn altijd goede berichten
antonia schreef:Ik vlieg zelf 14 juli naar Chicago en onze overstaptijd is maar anderhalf uur!

Ik heb mezelf al gerustgesteld met dit:

Airport Transit System (ATS) at O'Hare

The Airport Transit System (ATS) is a quick, convenient, and economical way to get around the airport. The ATS is a free, 24-hour rail system that operates between the three domestic terminals, the international terminal, long-term parking, the Metra station and PACE stop.

The ATS is fully automated and spans 2.7 miles. It accommodates up to 2,400 passengers per hour. From beginning to end - Terminal 1 to Lot E - the travel time is just nine minutes. All points on the ATS route system are fully accessible to persons with disabilities. Elevators are available at each of the five stops.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Veel amerikaanse vliegvelden hebben tegenwoordig van die trams idd, werkt heel prettig! Zeker in vergelijking met bussen die ze ook veel gebruiken :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

2 jaar terug ook via Chicago gevlogen en geen problemen gehad. De afstand is niet zozeer een probleem maar eventueel de douane. Als je daar pech hebt en net na een paar andere vluchten aankomt kun je daar in een hele lange rij komen te staan.
Bagage is geen probleem, je pikt hem op en 20 meter verder geef je je koffer alweer af.

Dus gewoon relaxen en genieten van je vakantie....dus ook de vlucht en overstap...
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Alle vluchten zijn met United. Zullen zei niks regelen als er een lange rij staat? Anders moeten ze ook nog ons hotel betalen :D
meerhoven schreef:2 jaar terug ook via Chicago gevlogen en geen problemen gehad. De afstand is niet zozeer een probleem maar eventueel de douane. Als je daar pech hebt en net na een paar andere vluchten aankomt kun je daar in een hele lange rij komen te staan.
Bagage is geen probleem, je pikt hem op en 20 meter verder geef je je koffer alweer af.

Dus gewoon relaxen en genieten van je vakantie....dus ook de vlucht en overstap...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Tim1980 schreef:Alle vluchten zijn met United. Zullen zei niks regelen als er een lange rij staat? Anders moeten ze ook nog ons hotel betalen :D
United kan niets regelen wat betreft de rij bij immigrations. Ga ook zeker niet gehaast staan doen voor die mensen, dit zal alleen maar averechts werken :wink:
Clint's Thoughts
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Tim1980 schreef:Komende zomer vliegen wij naar San Fransisco met een overstap op Chigaco.

Ik lees over het overstappen wat verschillende verhalen daarom nog even een aantal vragen. Alle vluchten zijn overigens met United Airlines:

3) Hoe gaat het met de bagage, moet je die nog oppikken en opnieuw inchekcen of gaat dit anders? Het wordt onze eerste keer VS, daarom nog wat vragen!

Alvast bedankt!
Ik kom net terug uit LA en moest dezelfde overstap maken die jullie moeten doen. Je landt op Chicago O'Hare terminal 5 daar ga je door de immigration (zonder je koffers), pikt ze daarna van de bagageband. Wanneer je de bagagehal uitloopt kun je direct de koffers weer inleveren bij United medewerkers die de overstappers opvangen. Vervolgens ga je zelf met het treintje naar ik dacht terminal 2, ondergaat de poespas van riem en schoenen uittrekken weer en viola u kunt boarden. Een uur en drie kwartier is genoeg. Eventueel kun je aangeven dat je een overstap hebt je wordt dan sneller geholpen (bij securitycheck vliegtuig). Vraag als het echt noodzakelijk is ook rustig bij customs en immigration, het zijn echt geen boe-mannen/vrouwen.

Inchecken via beide vluchten doe je via united.com lukt dit niet dan ff bellen met united nl nummer staat op unitedairlines.nl
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Het klinkt gelukkig alsof het goed is geregeld.
Kun je ook al inchekcen van te voren voor de vlucht Chicago - San Francisco of alleen voor de vlucht Amsterdam - Chicago?
Bostonlover schreef:
Tim1980 schreef:Komende zomer vliegen wij naar San Fransisco met een overstap op Chigaco.

Alvast bedankt!
Ik kom net terug uit LA en moest dezelfde overstap maken die jullie moeten doen. Je landt op Chicago O'Hare terminal 5 daar ga je door de immigration (zonder je koffers), pikt ze daarna van de bagageband. Wanneer je de bagagehal uitloopt kun je direct de koffers weer inleveren bij United medewerkers die de overstappers opvangen. Vervolgens ga je zelf met het treintje naar ik dacht terminal 2, ondergaat de poespas van riem en schoenen uittrekken weer en viola u kunt boarden. Een uur en drie kwartier is genoeg. Eventueel kun je aangeven dat je een overstap hebt je wordt dan sneller geholpen (bij securitycheck vliegtuig). Vraag als het echt noodzakelijk is ook rustig bij customs en immigration, het zijn echt geen boe-mannen/vrouwen.

Inchecken via beide vluchten doe je via united.com lukt dit niet dan ff bellen met united nl nummer staat op unitedairlines.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je checkt over het algemeen in voor je gehele reis. Soms komt het voor dat je een paar uur moet wachten tussen vlucht 1 en vlucht 2 (sommige airlines nemen de 24u van tevoren stricter dan andere)
Clint's Thoughts
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Clint schreef:
Tim1980 schreef:Alle vluchten zijn met United. Zullen zei niks regelen als er een lange rij staat? Anders moeten ze ook nog ons hotel betalen :D
United kan niets regelen wat betreft de rij bij immigrations. Ga ook zeker niet gehaast staan doen voor die mensen, dit zal alleen maar averechts werken :wink:
Toen wij met American Airlines vlogen en in de rij voor de douane moesten wachten, stond er personeel van AA om mensen die een connecting flight moesten halen te verwijzen naar de balie voor de amerikanen. Wij mochten toen daar heen en haalden zo alsnog onze vlucht. Dit was overigens in New York.

Elly
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

In Nederland gaat het vaak ook zo! Dan zijn vaak die snelle autootjes die je voorbij ziet komen!! Hopen dat het bij United ook zo gaat. Vooralsnog er maar vanuit gaan dat we gewoon voldoende tijd hebben!
michelly schreef:
Clint schreef: United kan niets regelen wat betreft de rij bij immigrations. Ga ook zeker niet gehaast staan doen voor die mensen, dit zal alleen maar averechts werken :wink:
Toen wij met American Airlines vlogen en in de rij voor de douane moesten wachten, stond er personeel van AA om mensen die een connecting flight moesten halen te verwijzen naar de balie voor de amerikanen. Wij mochten toen daar heen en haalden zo alsnog onze vlucht. Dit was overigens in New York.

Elly
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Van alle vliegvelden in Amerika heb ik de slechste ervaringen met Chicago. Diverse aansluitingen gemist vaak door slecht weer/ Maar het moet kunnen, normaal gesproken :D Maar vrienden van ons zijn al de mist ingegaan door een uur vetraging op Schiphol, dus weg overstaptijd, maar ze vlogen ook met United en zijn een uurtje of 4 later op Houston geland.
kemper67
Amerika-newbie

Bericht door kemper67 »

Ik kom net terug uit California en op de heenweg ben ik ook met united via Chicago gegaan. Ik had iets minder dan anderhalf uur om over te stappen en dat was precies genoeg maar dan kon ik bij immigrations wel direct doorlopen (geen rij). Met een 20 minuten extra moet het dus helemaal te doen zijn. Dat treintje van terminal 5 naar 1 of 2 werkt in elk geval super, duurt maar een paar minuutjes. Maar zoals iedereen al zegt, is doorlopen wel aan te raden (van terminal 5 naar immigrations is best een stukje lopen). Succes
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Bedankt voor je reactie. We gaan gewoon lekker doorstappen en dan komt het vast goed!
kemper67 schreef:Ik kom net terug uit California en op de heenweg ben ik ook met united via Chicago gegaan. Ik had iets minder dan anderhalf uur om over te stappen en dat was precies genoeg maar dan kon ik bij immigrations wel direct doorlopen (geen rij). Met een 20 minuten extra moet het dus helemaal te doen zijn. Dat treintje van terminal 5 naar 1 of 2 werkt in elk geval super, duurt maar een paar minuutjes. Maar zoals iedereen al zegt, is doorlopen wel aan te raden (van terminal 5 naar immigrations is best een stukje lopen). Succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer