Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KLM steeds meer "Frans"

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

KLM steeds meer "Frans"

Bericht door Ruud2004 »

De KLM is de afgelopen dagen behoorlijk in het nieuws. Het lijkt er op dat de Nederlandse invloed in de raad v bestuur steeds minder wordt en de Fransen (Air France) steeds meer macht grijpen. Op zich niet zo gek, want het is tenslotte hun bedrijf. Steeds wordt geroepen dat de KLM zeker 5 jaar (nu nog 3 jaar) onder dezelfde naam en kleur zou blijven vliegen en 8 jaar Schiphol als thuishaven zou houden. (Nu dus nog 5 jaar)

Zou het voor jou uitmaken als de KLM eerdaags niet meer blauw is, maar wit met grote letters "Air France" en onder Franse vlag vliegt. ? De KLM kan dan niet meer als "nationale luchtvaartmaatschappij" worden gezien. Ik weet/denk (en lees ook vaak op dit forum) dat veel reizigers bewust voor KLM kiezen. Ik ben benieuwd of dat zo blijft of dat klanten weglopen en gaan voor de laagste prijs bij een andere maatschappij

Wat doe jij in de toekomst ???
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben bepaald geen KLM fan, maar ik zou het echt heel fout vinden wanneer het hele merk verdwijnt. Het is gewoon iets waar veel Nederlanders trots op zijn en ik kan me ook echt voorstellen dat het ze klanten gaat kosten.

Het zou voor mij persoonlijk niet zoveel uitmaken waarmee ik vlieg, al zou ik er wel wat op tegen hebben om een overstap op parijs te moeten maken (meerdere malen verkozen als slechtste vliegveld). Ik heb het niet echt op Frankrijk of Fransen, maar als ze het goedkoopst zijn, waarom niet (is me trouwens nog nooit gebeurd. In de tijden dat ik vlieg is KLM/Air France/NWA altijd het duurst).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij kiezen heel bewust juist niet voor de Nederlandse maatschappijen maar voor de Amerikaanse.
Betere service en meer (been)ruimte
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Uit het Financieele Dagblad:

Naam KLM bestaat nog zeker vijf jaar
De naam KLM blijft nog zeker vijf jaar bestaan. Dat beloofde KLM-directeur Peter Hartman donderdag naar aanleiding van speculaties over het voortbestaan van KLM als merk.

De speculaties werden niet alleen gevoed door het naderende einde van de garanties van Air France, ook een nieuwe bestuursstructuur speelde een rol. KLM wordt vanaf juni minder zwaar vertegenwoordigd in het dagelijks bestuur.

KLM blijft voorlopig als aparte maatschappij actief, zei Hartman. De hoogste baas van Air France-KLM, de Fransman Jean-Cyril Spinetta, heeft bovendien altijd gezegd de twee merken in stand te willen houden. Dat herhaalde hij donderdag bij de presentatie van de jaarcijfers.

Een andere garantie die Air France heeft gegeven, is de belofte om Schiphol als knooppunt in het netwerk te houden. Ook daar is volgens Hartman geen verandering in gekomen. KLM blijft wat hem betreft de belangrijkste klant van Schiphol.

Toen de Nederlandse luchtvaartmaatschappij drie jaar geleden werd overgenomen door Air France, hebben de Fransen toegezegd de naam KLM in ieder geval vijf jaar te behouden.
Doortje
Amerika-newbie

Bericht door Doortje »

Wij hebben een keer met KLM gevlogen en hebben daar geen fijne herinneringen aan. Krappe ruimte en zeer slechte service.

Voor reizen naar Amerika kijken we eerst naar een prijsvergelijking en dan kiezen we voor de voordeligste Amerikaanse maatschappij. We hebben nu een keer gevlogen met United en een keer met Delta airlines. Beide keren waren we zeer tevreden.

Dit keer gaan we weer met Delta airlines.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Heb met KLM/Air France gevlogen naar New York. Eerst met KLM naar Charles de Gaulle (Parijs) en dan naar New York.

Op zich geen klachten, behalve op Charles de Gaulle: wat een %^&*-vliegveld is dat. Verschrikkelijk. Daarom: vlieg nooit via Parijs!!!

Het is te hopen dat straks niet alle KLM / Air France vluchten via Charles de Gaulle gaan...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ik zou nooit Air France vliegen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb ook helemaal niets met Frankrijk of Air France maar ook niet met de KLM. Ik heb vroeger vreselijk veel met KLM (moeten) vliegen en heb de maatschappij alleen maar achteruit zien gaan. Net als wat Rob ook al schrijft, gaan ook wij voor de service en iets meer ruimte voor de beentjes. Stap maar eens aan boord van bv Lufthansa, BA of Swiss. Gaat toch net even anders.

Vandaag stond er weer een stukje over in de telegraaf. Men verwees al naar de naamsverandering die de postbank eerdaags ondergaat. Volgens Leo v Wijk ontkomen Air France en KLM hier, gezien de kosten, ook niet aan. Dan ben ik benieuwd wat het wordt. Ik gok gewoon Air France !!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als ze het dan maar niet wagen om het kroontje of het predikaat 'royal' te dragen. Als 'KLM' geen merk meer is, dient dat ook te verdwijnen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
sabine
Amerika-ontdekker

Bericht door sabine »

Vroeger wel vaker met KLM gevolgen, nooit geen problemen mee gehad. Begin dit jaar vlogen we met air france naar miami...En ik heb nog nooit zo'n ranzig toestel meegemaakt!!!! Wij zaten een paar rijen voor de toiletten en er hing meteen al een vieze pislucht. De wc's waren aan het begin van de vlucht al heeeeeeeel erg vies!!!! Dat kan niet anders of ze hadden het vliegtuig van te voren niet eens schoongemaakt, jah behalve wat rotzooi opruimen misschien. Het vliegtuig zelf leek nou ook niet een van hun beste toestellen en daar moet je dan wel zo'n eind mee vliegen...
Ik vlieg dus nooit meer met air france!!!!!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden :D Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven :shock: Misschien bij Air France?? oui
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden :D Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven :shock: Misschien bij Air France?? oui
Haha, ik ben dit weekend naar Malaga gevlogen met een vriend van mij en we hadden het toevallig ook over hetzelfde. De stewardessen worden bij elke maatschappij ouder, maar vooral bij de Amerikaanse maatschappijen viel mij dit op.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

a4plus schreef:Het nadeel van de Amerikaanse maatschappijen, vooral Continental, dat de stewardessen steeds ouder lijket te worden :D Waar zijn die slanke fotomodellen gebleven :shock: Misschien bij Air France?? oui
Dan moet je Singapore Airlines vliegen. Je weet niet wat je ziet!

**hè, wat, zijn we er nu al?** :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mack schreef:
Dan moet je Singapore Airlines vliegen. Je weet niet wat je ziet!

**hè, wat, zijn we er nu al?** :wink:
Vliegen ze ook naar Houston 8)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Dat ze ouder worden is nog tot daar aan toe, maar is het je ook weleens opgevallen dat er zoveel zijn die kaugom kauwend de bediening doen? Dat vind ik echt walgelijk! Ik vind Continental trouwens ook hard achteruit gegaan, vooral met de maaltijden.
Afgelopen week vlogen we met NWA en dat vond ik super. Leuke flight attendant had ik trouwens (al vermoed ik dat hij homo was). Hij bleef alleen steeds aan mij vragen wat mijn kinderen wilden drinken. Toen heb ik hem maar uitgelegd dat die ook prima in staat waren om engels te praten ;-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Er zijn oudere flight attendants omdat je er niet verplicht uitgezet wordt op een zekere leeftijd. Ik vind dat heel normaal. Er zijn zelfs Amerikaanse maatschappijen die gepensioneerden aannemen, als ze maar het werk kunnen doen dat van ze verwacht wordt.

Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Joke schreef: Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Vlieg met transavia ;-)
- Mike
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Michigan schreef:
Joke schreef: Ik heb eten in het vliegtuig altijd gezien als iets dat de tijd sneller doet gaan. Als je business of first-class vliegt kan het nog wel goed zijn, maar een vliegtuig is geen restaurant. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog iets krijgt, en van mij hoeft eten in het vliegtuig helemaal niet meer. Als ik wat wil eten, breng ik het zelf wel mee.
Vlieg met transavia ;-)

Sinds wanneer vliegen ze op Amerika?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

:offtopic:

kwam het net tegen en is een leuke aanvulling op de iets te dikke stewardessen :D

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6710845.stm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer