Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchtnummer "verdwenen"?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm.. dergelijke vluchten moeten toch altijd wachten? Althans, zoiets is mij eens verteld namelijk.

We hebben de heen en terugvlucht wel gare plaatsen zeg, stoel 19 A en B. Volgens Seatguru zijn dat rotplekken omdat je schuin bij de wc's e.d. zit :) :wink:

Alhoewel, we zitten wel meteen voor een uitgang.
En achter ons dus geen stoelen, kan ik daar lekker gaan staan om mijn anti trombose oefeningen te gaan doen en ik kan de leuning heerlijk naar achteren gooien zonder dat de persoon achter mij klem zit :roll:

Waar je je al niet "druk" over kunt maken natuurlijk, bijna 2 maanden voor vertrek :lol:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hoeft er echt niet op te rekenen dat een transatlantiasche vlucht gaat wachten tot alle andere vluchten geland zijn, dit wordt alleen bij hoge uitzondering gedaan. In 2000 vlogen we met United van Las Vegas via Washington naar Amsterdam, we hadden meer dan twee uur voor de overstap. Het vliegtuig vertrok een uur te laat uit Las Vegas en moest vanwege slecht weer in het midden van Amerika omvliegen, we zaten zelfs boven Florida. We kwamen op Washington aan en konden onze vlucht naar Amsterdam die precies op tijd vertrok nog net zien wegtaxien. Dan begint de ellende, omdat het vliegtuig veel te laat was moest iedereen omgeboekt worden wij zaten achterin en waren dus als laatste bij de balie. Daar stond een persoon (later twee) die voor iedereen oplossingen moest zien te vinden voor omboekingen, na twee uur wachten waren we eindelijk aan de beurt en werden we omgeboekt op een vlucht via Parijs. We kwamen uiteindelijk s'avonds pas in Amsterdam aan i.p.v. s'ochtens en waren echt helemaal kapot. De bagage werd de volgende dag keurig thuisbezorgd, die was natuurlijk niet meegekomen.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hm ok... nou ja laten we er maar vanuit gaan dat alles goed gaat dan...
Heb wel vaker van die krappe overstaptijden gehad, en dat is godzijdank altijd goed gegaan.

Ik heb zelf regelmatig gehoord dat dergelijke vluchten wel gingen wachten (omdat de ene helft van het vertraagde vliegtuig zo'n beetje mee moest met de andere vlucht)

Zal wel goedkomen. (helemaal geen info die ik wil weten natuurlijk haha)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Ik wil graag evenwat checken! Heb net via viewtrip mijn vluchten gecheckt. Nu staan er voor de terugreis van denver naar atlanta sowieso andere vluchtnummers. De eerste is wel het tijdschema wat bekend was bij ons, maar die is volgens mij gecancelled. De tweede van denver naar atlanta is wel bevestigd, maar met een ander vluchtnummer. Op ons e-ticket staan nog netjes de oude gegevens. Zijn we nu automatisch overgeboekt? Misschien stomme vraag :oops: , maar heb hier gewoon nog nooit mee te maken gehad!
Van Atlanta naar Schiphol staat nog wel het juiste vluchtnummer!

Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)

2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Harry schreef: We kwamen op Washington aan en konden onze vlucht naar Amsterdam die precies op tijd vertrok nog net zien wegtaxien. Dan begint de ellende, omdat het vliegtuig veel te laat was moest iedereen omgeboekt worden wij zaten achterin en waren dus als laatste bij de balie. Daar stond een persoon (later twee) die voor iedereen oplossingen moest zien te vinden voor omboekingen, na twee uur wachten waren we eindelijk aan de beurt en werden we omgeboekt op een vlucht via Parijs. We kwamen uiteindelijk s'avonds pas in Amsterdam aan i.p.v. s'ochtens en waren echt helemaal kapot. De bagage werd de volgende dag keurig thuisbezorgd, die was natuurlijk niet meegekomen.
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt tijdens onze laatste vakantie. Terugvlucht Las Vegas - Atlanta - Amsterdam. Na vertrek binnen een uur kreeg iemand een hartaanval of iets wat er op leek en moest het vliegtuig landen in New Mexico, waar alle hulpdiensten met loeiende sirene en zwaailichten klaar stond. Na 1 uur vertraging konden we weer verder, maar toen was de cabinedruk weggevallen. Uiteindelijk 3 uur later stegen we op. Meegedeeld werd aan de Amerikaanse passagiers dat Delta voor aansluitende vluchten zou zorgen en eventueel slaapplaats en aan passagiers van internationale vluchten werd verzekerd dat die vluchten zouden worden tegengehouden.

En dat terwijl we 5 uur overstaptijd hadden :? :?

We kwamen in Atlanta aan en hebben als een gek gerend, want de terminal was natuurlijk precies aan het eind. We zagen het vliegtuig staan, maar mooi dat de deuren dicht waren en we er dus niet inkonden. Degene die er stond wist helemaal niks van de afspraken die tijdens de vlucht waren gemaakt en mooi dat we dus overgeboekt moesten worden.
Blhhhh..... ook wachten, wachten, wachten en ook via Parijs (wat ik nu bepaald geen prettig vliegveld vindt en waar we ook al door delay bijna te laat waren en ook meer dan een halve dag later thuis. Maar onze bagage zat er gelukkig wel bij en kwam als eerste op de band.

Dus nooit denken dat transatlantische vluchten wachten !! Nee.
Laatst gewijzigd door Girl_2004 op 20 mei 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nel
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Girl_2004 schreef:
We kwamen in Atlanta aan en hebben als een gek gerend, want de terminal was natuurlijk precies aan het eind. We zagen het vliegtuig staan, maar mooi dat de deuren dicht waren en we er dus niet inkonden. Degene die er stond wist helemaal niks van de afspraken die tijdens de vlucht waren gemaakt en mooi dat we dus overgeboekt moesten worden.
Blhhhh..... ook wachten, wachten, wachten en ook via Parijs (wat ik nu bepaald geen prettig vliegveld vindt en waar we ook al door delay bijna te laat waren en ook meer dan een halve dag later thuis. Maar onze bagage zat er gelukkig wel bij en kwam als eerste op de band.

Datzelfde hebben wij ook in september 2006 meegemaakt. We waren ruim op tijd op de vluchthaven van Las Vegas, maar vanwege de lange wachtrijen voor de incheckbalie en de douane, kwamen we te laat en was de gate al gesloten. Ons vliegtuig stond er nog, maar we mochten er niet meer op en deze vertrok mooi zonder ons. Onze vlucht werd naar de volgende dag omgeboekt via London.
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Eh ok. Maar wij vliegen dus van Miamia via Atlanta naar Amsterdam.

Dan check je dus in Miami in en dan neem ik aan dat je in Atlanta niet weer opnieuw in hoeft te checken toch.

Heb wel vaker een overstap meegemaakt en toen hadden we maar een overstap van een half uur (in Singapore) en konden we gewoon van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig sjokken en hoefden we verder nergens naar om te kijken.

Neem aan dat dat zelfs bij vluchten in Amerika zo is (je weet het nooit met ze natuurlijk :P )

En als ik mijn volgende vlucht mis omdat er iemand een hartaanval heeft gekregen dan maakt het me niet zoveel uit. Die man/vrouw heeft toch hulp nodig op dat moment natuurlijk :wink:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

jer van bia schreef:
Girl_2004 schreef:

Datzelfde hebben wij ook in september 2006 meegemaakt. We waren ruim op tijd op de vluchthaven van Las Vegas, maar vanwege de lange wachtrijen voor de incheckbalie en de douane, kwamen we te laat en was de gate al gesloten. Ons vliegtuig stond er nog, maar we mochten er niet meer op en deze vertrok mooi zonder ons. Onze vlucht werd naar de volgende dag omgeboekt via London.
Daarom ben ik er soms zelfs wel 4 uur van tevoren, best ziek opzich, maar heb nog nooit iets gemist daardoor :P
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat wij geen idee hebben van de kosten die een vertraagde ICA-vlucht kan geven. Dit kan nog dagen doorwerken met hoge kosten als gevolg. De vliegmaatschappijen hebben al genoeg problemen met hun "Slottijden" en zullen dus niet op late passagiers wachten. Vandaar dat die vluchten zoveel mogelijk proberen op tijd te vertrekken en nemen ze de kosten om een paar passagiers om te leiden of van hotelovernachting te voorzien voor lief.

Soms is het ook niet zo verstandig om hard een vliegveld over te rennen ivm het gemis van je bagage op je eindbestemming. De kans is groot dat je aan boord zit zonder je ruimbagage, die dan wordt nagezonden en dat heeft ook weer zijn nadelen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

ZeroXX schreef:
Daarom ben ik er soms zelfs wel 4 uur van tevoren, best ziek opzich, maar heb nog nooit iets gemist daardoor :P
Dit vind ik helemaal niet vreemd. Wij waren ook al ruim 4 uur vantevoren aanwezig, maar het was gewoon een gekkenhuis op Las Vegas Airport. In die week hadden we al genoeg vluchten gehad, waarbij het inchecken soepeltjes ging. De dikke rijen mensen in Las Vegas hadden wij nog niet meegemaakt. In onze zomervakantie waren we voor ons vertrek vanuit Orlando 4 uur van te voren aanwezig, maar hier duurde het inchecken hooguit een half uur. Je kan er vantevoren niet veel over zeggen.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nou ja, laten we er maar vanuit gaan dat alles soepeltjes verloopt en we gewoon onze vlucht terug halen :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ZeroXX schreef:Nou ja, laten we er maar vanuit gaan dat alles soepeltjes verloopt en we gewoon onze vlucht terug halen :)
Een vlucht terug missen lijkt mij niet zo'n ramp, dagje later thuis nou en :lol: .
Op de heenreis vind ik een groter probleem dan moet je heel de planning om gaan gooien, bellen naar hotel, bellen naar verhuurder, m.a.w. een berg gestres voor je vakantie goed en wel begonnen is.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Daarom plannen wij de eerste dag ook niets, hoeven we ons schema ook niet om te gooien. Dat is ons namelijk de eerste keer overkomen toen ik ziek werd de eerste dag.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Raquel schreef:Ik wil graag evenwat checken! Heb net via viewtrip mijn vluchten gecheckt. Nu staan er voor de terugreis van denver naar atlanta sowieso andere vluchtnummers. De eerste is wel het tijdschema wat bekend was bij ons, maar die is volgens mij gecancelled. De tweede van denver naar atlanta is wel bevestigd, maar met een ander vluchtnummer. Op ons e-ticket staan nog netjes de oude gegevens. Zijn we nu automatisch overgeboekt? Misschien stomme vraag :oops: , maar heb hier gewoon nog nooit mee te maken gehad!
Van Atlanta naar Schiphol staat nog wel het juiste vluchtnummer!
Om e.e.a te controleren moeten wij wel de vluchtgegevens hebben die op je e-ticket staat. Dus airline, vluchtnummers en tijden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Rob schreef:
ZeroXX schreef:Nou ja, laten we er maar vanuit gaan dat alles soepeltjes verloopt en we gewoon onze vlucht terug halen :)
Een vlucht terug missen lijkt mij niet zo'n ramp, dagje later thuis nou en :lol: .
Op de heenreis vind ik een groter probleem dan moet je heel de planning om gaan gooien, bellen naar hotel, bellen naar verhuurder, m.a.w. een berg gestres voor je vakantie goed en wel begonnen is.
Dat is waar ja inderdaad :wink:
De heenvlucht naar New York is gelukkig rechtstreeks. :)

Geloof alleen dat onze binnenlandse vlucht naar San Francisco nog een tussenlanding heeft in Atlanta met een overstaptijd van anderhalf uur.
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Bedankt Rob voor de reactie. Ben vanmiddag nog eens goed gaan speuren en heb uiteindelijk ons conformationnummer van Delta gevonden via viewtrip.com. En daar stonden ook de nieuwe vluchtnummer bij onze namen. Heb meteen stoelen gereserveerd.
We vliegen nu een uur later terug van Denver naar Atlante. Gelukkig hadden we 3 uur overstap, nu 2. Moet volgens mij gaan lukken!

Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Sorry Roland, haal nu jouw naam met Rob door elkaar. Moe aan het worden, zeg maar :oops:

meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Vorige week ontdekt dat onze terugvlucht vanuit Denver op 22 september was aangepast. Eerst zouden we om 11.40 uur vliegen en dan een overstap maken op Newark. We zouden ongeveer 2 uur overstaptijd hebben. Ga ik afgelopen week mijn vlucht nogmaals checken zie ik dat ze ons op een andere vlucht naar Newark hebben gezet, deze vlucht vertrekt 2 uur later, het vervelende daarvan was dat we om 18.41 uur landen in Newark en onze vlucht naar AMS vertrekt om 18.40 uur......
Nou wil ik best een sprintje trekken om een vlucht te halen maar dit.......

Vervolgens gebeld met Cheaptickets en die hebben alles netjes geregeld, we vliegen nu over Houston, we vertrekken 4 uurtjes later dus kunnen we nog lekker een aantal extra uurtjes van Amerika genieten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer