Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Incuflex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Incuflex »

Dat doen we normaal gezien op andere (kortere) reizen met tricount. Hebben we voor de voorbereidende kosten alvast zo gedaan. Maar doordat de kosten nu zo hoog zijn en we zo lang weg zijn lijkt me dat veel omslachtiger dan op voorhand paar kaarten volstorten en dan met de kaarten betalen.

Enige is dat je moet zien welke kaart je gebruikt in amerika en welke in de vs. Voor de rest speelt het ni zo een rol.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Nu is Revolut de sjaak met een datalek..

https://www.dutchitchannel.nl/news/7600 ... everzoeken
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ze geven aan dat gegevens van 36 Nederlanders zijn gestolen.
https://www.nu.nl/tech/6409765/36-neder ... evens.html

Ik zit nu zelf al sinds 29 augustus in Los Angeles tot 28 september en voor het eerst
(7e keer vakantie in L.A. sinds 2015) gebruik ik niets anders meer dan Revolut.
Ik heb in januari ongeveer 1000 euro gewisseld in de app naar dollars toen de koers op 1,20 stond.
Op mijn Samsung telefoon Revolut in de wallet gezet en eenmaal hier aangekomen als hoofdbetaalmiddel aangezet.
In de revolut app de Amerikaanse rekening met dollars als standaard, zodat je ook geen omrekenkosten hebt.
En nu elke keer, winkels, pretparken, supermarkt, benzinestation, bar, enz. contactloos met de telefoon betaald.
En overal, van Santa Barbara tot Hollywood en in de Mojave desert tot San Diego.
Heb ook nog 900 dollar cash, maar dat heb ik nog helemaal niet gebruikt.
Werkt fantastisch.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Big-AL schreef:
15 sep 2026, 02:22
Op mijn Samsung telefoon Revolut in de wallet gezet en eenmaal hier aangekomen als hoofdbetaalmiddel aangezet.
In de revolut app de Amerikaanse rekening met dollars als standaard, zodat je ook geen omrekenkosten hebt.
En nu elke keer, winkels, pretparken, supermarkt, benzinestation, bar, enz. contactloos met de telefoon betaald.
Je Revolut pas/card op je telefoon/horloge (iPhone en AppleWatch bij mijzelf) als standaard betaalmiddel instellen (dus als 1e pas) werkt inderdaad erg fijn. Bij het betalen komt deze dan steeds als eerste naar voren. Ik doe dat ook. Afgelopen zomer had ik dat niet direct gedaan na aankomst in Amerika en wilde ik per abuis met mijn ABNAMRO pas betalen. Nu had ik deze niet voor Wereldgebruik ingesteld dus dat lukte (gelukkig) ook niet. :wink:

Als het goed is hoef je niet je USD rekening als standaard in te stellen in de app. Zodra je in Amerika iets afrekent gaat dat automatisch van je USD rekening af (zonder extra kosten). Dat geldt ook voor andere valuta rekeningen zoals GBP als je bijvoorbeeld is in Engeland afrekent, denk aan iets te eten/drinken op LHR.

Ik hoef zelfs de telefoon niet eens meer te pakken. Betalen met de AppleWatch gaat nog makkelijker. :wink: Slechts heel zelden heb ik de fysieke pas van Revolut nodig (Walmart en soms een tankstation). Dus het is aan te raden die achter de hand te hebben.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer