Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ik heb via Revolut het Metal plan en daar zit standaard een 3GB data bundel in welke ik in Amerika kan gebruiken.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
-
Hein & Erica
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Op zoek naar een Esim (3x) voor West Amerika kwam ik de volgende aanbieder tegen Simbye. Simbye is wat ik lees nog vrij nieuw, maar de reviews zijn goed. Ook zijn de prijzen vrij gunstig..
Heeft iemand hier ervaring met Simbye.
Heeft iemand hier ervaring met Simbye.
-
Jozs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Deze website is van een ‘Ebayer’ waar ik vroeger al eens van kocht:
jetsetnetworks
Ik heb de afgelopen trip naar Las Vegas zijn diensten opnieuw gebruikt via zijn website. Voordeel is dat je bij een kortere trip per dag betaalt. Ik betaalde voor 15 dagen maar 19 dollar voor unlimited everything. Na betaling krijg je onmiddellijk een QR code en na scannen installeert de esim. Is letterlijk 1 min werk. Is ‘helaas’ op t-mobile netwerk, maar in Vegas ging dit als een trein met soms download speeds tot 1 gbps. Ik vermoed dat je toegang krijgt tot een soort abonnement met hogere prioriteit. Geen gedoe met accounts aanmaken bij provider etc, gewoon direct installeren dag van vertrek en klaar. Zeer tevreden en aanrader.
jetsetnetworks
Ik heb de afgelopen trip naar Las Vegas zijn diensten opnieuw gebruikt via zijn website. Voordeel is dat je bij een kortere trip per dag betaalt. Ik betaalde voor 15 dagen maar 19 dollar voor unlimited everything. Na betaling krijg je onmiddellijk een QR code en na scannen installeert de esim. Is letterlijk 1 min werk. Is ‘helaas’ op t-mobile netwerk, maar in Vegas ging dit als een trein met soms download speeds tot 1 gbps. Ik vermoed dat je toegang krijgt tot een soort abonnement met hogere prioriteit. Geen gedoe met accounts aanmaken bij provider etc, gewoon direct installeren dag van vertrek en klaar. Zeer tevreden en aanrader.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
AT&T heeft vandaag aangekondigd zelf met esims voor reizigers te komen.
You get unlimited data, 5GB of hotspot access, and unlimited talk and text when that feature rolls out.
AT&T’s new eSIM offerings come a few days after T-Mobile introduced its own prepaid day passes for international travelers visiting the US, with pricing starting at $25 for seven days and topping out at $50 for 30 days. Unlike T-Mobile’s offering, AT&T’s current eSIM plans do not yet include unlimited talk and text out of the box. The company says that feature is “coming soon.”
You get unlimited data, 5GB of hotspot access, and unlimited talk and text when that feature rolls out.
AT&T’s new eSIM offerings come a few days after T-Mobile introduced its own prepaid day passes for international travelers visiting the US, with pricing starting at $25 for seven days and topping out at $50 for 30 days. Unlike T-Mobile’s offering, AT&T’s current eSIM plans do not yet include unlimited talk and text out of the box. The company says that feature is “coming soon.”
Klinkt interessant. Voor 4 weken kom ik op 36 dollar. En dat is inclusief roaming over de grens. Handig aangezien ik met een cruise ook 2 havens in Mexico aandoe (snap dat ik op zee geen bereik heb). Enige vraag die ik nog heb is of het gelijk start na aanschaf of dat het ook later geactiveerd kan worden?Jozs schreef: ↑17 mei 2026, 02:39Deze website is van een ‘Ebayer’ waar ik vroeger al eens van kocht:
jetsetnetworks
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Bedankt voor de tip!
Had enige tijd geleden nog gekeken bij AT&T maar toen was dit er nog niet.
Het lijkt mij wel interessant om eens te proberen. Alleen wel jammer dat het nu nog zonder 'spraak' is. Ik wil nl. graag ook een Amerikaans telefoonnummer zolang ik in Amerika ben. Dus mogelijk houd ik het de komende reis nog bij Airalo.
Je hebt een speciale app nodig om het op te zetten. De app kun je nu al downloaden maar aankopen en activeren kan pas in Amerika zelf als je met een Wifi netwerk verbonden bent (althans, zo lees ik het in onderstaande):
Je aanmelden/account aanmaken kan zo te zien wel vooraf. Als je niet direct verbonden hoeft te zijn als je aankomt in Amerika is dit prima. Bij Airalo is het juist zo handig dat je direct verbonden bent zodra je telefoon na landing contact maakt met het Amerikaanse netwerk.
Zodra spraak ook beschikbaar komt wil ik het wel eens proberen.
Alle info vind je hier.
Roland
-
Jozs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb deze gekocht de dag van vertrek zodat ik bij landen onmiddellijk bereik had. Vrijwel direct na betaling krijg je een QR code en start je periode. Maar je kan hem altijd even contacteren en vragen of het ook kan starten met uitstel als je dat verkiest? Eventueel kan je ook gewoon kopen als je al daar bent, want het start echt instant.Laredo schreef: ↑18 mei 2026, 20:55Klinkt interessant. Voor 4 weken kom ik op 36 dollar. En dat is inclusief roaming over de grens. Handig aangezien ik met een cruise ook 2 havens in Mexico aandoe (snap dat ik op zee geen bereik heb). Enige vraag die ik nog heb is of het gelijk start na aanschaf of dat het ook later geactiveerd kan worden?Jozs schreef: ↑17 mei 2026, 02:39Deze website is van een ‘Ebayer’ waar ik vroeger al eens van kocht:
jetsetnetworks
- bedeve
- Amerika-expert
Dat had ik de afgelopen weken ook voor ogen Roland...
Had met Airalo een prima dataverbinding maar geen talk/text.
Dat laatste wilde ik wel hebben.
Door al die enthousiaste verhalen van @harryh dacht ik : dat wil ik ook...
Daar ben ik blijven steken in de ID check.....deceptie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik zie allemaal "nieuwe" aanbieders voorbij komen.
Vorig jaar hadden we over het algemeen een prima verbinden (data + spraak) met Airalo.
Ik heb nu gewoon geen zin om iets nieuws te proberen, ondanks dat Airalo wel wat duurder is (geworden).
Toch bedankt voor alle nieuwe tips!
Gr.
Reny
PS: ik ga maar weer eens zoeken of ik de prijs voor de auto nog wat omlaag kan krijgen..........zucht.......
Vorig jaar hadden we over het algemeen een prima verbinden (data + spraak) met Airalo.
Ik heb nu gewoon geen zin om iets nieuws te proberen, ondanks dat Airalo wel wat duurder is (geworden).
Toch bedankt voor alle nieuwe tips!
Gr.
Reny
PS: ik ga maar weer eens zoeken of ik de prijs voor de auto nog wat omlaag kan krijgen..........zucht.......
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
harryh
- Amerika-expert
Ik gebruik intussen al jaren Google Voice met een data only eSIM; vast mobiel nummer, texting en onbeperkt gratis bellen en gebeld worden in de VS.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik HEB er uuuuuuuren aan besteed @harryh ...maar ik HEB het niet voor mekaar gekregen.
Kwam vast the kitten in de ID Check.
Kwam vast the kitten in de ID Check.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook nu weer naar volle tevredenheid Roamless gebruikt, alleen data, maar telefoneren doen we toch niet, en in een echt noodgeval kan je altijd even je eigen nummer gebruiken.
Ik heb het idee dat de dekking met Roamless een stuk beter is dan met andere aanbieders, maar het kan natuurlijk ook dat de dekking sowieso beter wordt.
Ik heb het idee dat de dekking met Roamless een stuk beter is dan met andere aanbieders, maar het kan natuurlijk ook dat de dekking sowieso beter wordt.
- bedeve
- Amerika-expert
DAt had ik begrepen @harryh , maar voor die 30 dagen trial bij Verizon heb je een USA nummer nodig om de bevestigings text van Verizon te krijgen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Inmiddels ben ik me ook aan het oriënteren voor e-sims voor mijn gezin.
Vorige keer Nomad zonder problemen gebruikt. Nav de recente mindere berichten op dit forum over Nomad ben ik iets verder aan het kijken.
Afgelopen kerst heb ik naar alle tevredenheid Jetpac gebruikt in het Midden-Oosten. Ook nu hebben ze een leuke prijs voor een e-sim (30gb voor 30 dagen) met daaroverheen een bulk korting voor de aankoop van 4.
Een leuk extraatje is hun smart-delay programma waarbij je na registratie ook nog lounge access krijgt als je vlucht 60 min of langer is vertraagd.
Iemand ervaring met Jetpac in de US? @sbgmulder?
Vorige keer Nomad zonder problemen gebruikt. Nav de recente mindere berichten op dit forum over Nomad ben ik iets verder aan het kijken.
Afgelopen kerst heb ik naar alle tevredenheid Jetpac gebruikt in het Midden-Oosten. Ook nu hebben ze een leuke prijs voor een e-sim (30gb voor 30 dagen) met daaroverheen een bulk korting voor de aankoop van 4.
Een leuk extraatje is hun smart-delay programma waarbij je na registratie ook nog lounge access krijgt als je vlucht 60 min of langer is vertraagd.
Iemand ervaring met Jetpac in de US? @sbgmulder?
-
harryh
- Amerika-expert
Ja klopt, ik heb Amerikaanse vrienden even gevraagd of ik die sms naar hun nummer mocht laten versturen. En op die manier zou je ook Google Voice zonder Verizon trial kunnen activeren, scheelt weer een stap.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht