Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.

Bericht door DireStraits »

Afgelopen reis 4 lounges gebruikt:
Brussel: The View Lounge: Hele fijne, moderne en grote lounge. We hebben lekker rustig kunnen ontbijten en wat kunnen drinken. Lekker begin.
Heathrow: Club Aspire en Plaza Premium: Allebei slecht. Heel druk, afgeleefd, matig eten en drinken. Een soort voetbalkantine op zondagmiddag. Maar dan niet gezellig. Dan kun je oprecht net zo goed bij de Mac gaan zitten.
LAX: Centurion Lounge: Mooie, grote lounge die luxe is ingericht. Ook vrij druk maar niet vervelend. Lekker kunnen lunchen in een prima sfeer. Wordt stevig gezopen daar. Cocktails, whisky etc.

Opmerkelijk hoe verschillend de lounges zijn. Voor mij ook een reden om Platinum wellicht op te zeggen. De toeristische lounges is in Spanje vind ik vaak ook maar veredelde snackbars.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In juni 2024 opende AirFrance-KLM een nieuwe LAX lounge in de Tom Bradley International Terminal (TBIT), ook wel bekend als Terminal B.
De afgelopen jaren lieten zij hun klanten gebruik maken van de One-World lounge : wat een heerlijke ruime loungen is.
ik ging op een mooie donderdag middag in mei met die lounge in mijn achterhoofd met de nodige voorbehoudens naar de AF-KLM lounge....
Dat KLM kunnen we wel schrappen : Die komt behoudens een jaren vijfig foto niet in het verhaal voor....het is een AirFrance lounge .

Tis makkelijk te vinden.
Je KLM vlucht zal vanaf een gate in de begin 200 serie vertrekken.
Voordat je die corridor inloopt loop je langs een zuil met liften.
Daarmee ga je naar nivo 6 et voila ....
lax1.jpeg
lax2.jpeg
Twee dingen vallen bij binnenkomst meteen op : de staff is vriendelijk, en -vooral voor onze Belgische reizigers wel plezierig : je kunt er gewoon Frans spreken. Iedereen die ik tegenkwam was tweetalig .
De lounge is vanaf binnenkomst in twee en gesplitst.
laxrust.jpeg
Rechtsaf is het wat donkerder, en qua zitjes gericht op rust.
Daar vind je ook de toegang naar de toiletten, de douches en de nap-room.
laxnattecel.jpeg
Bijlagen
lax4.jpeg
Laatst gewijzigd door bedeve op 19 mei 2026, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

laxdouche.jpeg
laxnap.jpeg
Ga je links af , dan ga je via de bemensde bar met teveel drankjes om op te noemen naar het aktievere deel van de lounge.
Kun je naar buiten kijken ;vind je werkplekken en ook het eten .
In dat laatste onderscheidt deze lounge zich van andere Air France lounges.
Ik kom heel graag in de 2F lounge op CDG ; maar vwb het eten haalt die het niet bij deze LAX lounge.
Het is mooi eten .
laxmenu.jpeg
laxmenu2.jpeg
Het is het soort eten waarbij je twee uur aan tafel blijft zitten.
Air France pakt hier goed uit tbv haar USA klanten.
Ik had zalm in Dijon mosterdsaus.
kip in een Baskische saus .
laxdish.jpeg
Mooie kwaliteit.
Vervolgens KL604 zo ingerold....

En toch...
Waarom geen aandacht voor KLM.?
Ondanks de minder verfijnde keuken blijft de One World lounge toch ook wel bij mij leven...
Mijn volgende bezoekje zal pas in januari zijn.
Wie van jullie gaat mijn beschouwingen kritisch toetsen en doet daar hier verslag van ?
Neem er well je tijd voor...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Laatste reizen deze lounges gebruikt:
Madrid - Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas, VIP-lounge, heel mooie, ruime en luchtige lounge. Heel groot aanbod van zowel eten (warm/koud) als dranken. Heel veel mogelijkheden om te zitten, aan tafels, op gewone stoelen en in bijzonder goed zittende zetels. Overal zicht op de startbanen.

Santiago de Chile - C. Arturo Merino-Benitez International Airport: LATAM VIP Lounge: nagelnieuw en de grootste lounge van Zuid-Amerika (4.000m²) met een gigantisch aanbod van eten en drinken. Heel comfortabele zetels.

Vancouver International Airport: Maple Leaf Lounge: veel mogelijkheden om te zitten en overal zicht op de gates. Eerder beperkt aanbod van eten.

Flughafen München Franz Josef Strauß: Lufthansa Business Lounge: ruim en vrij groot aanbod aan eten en drinken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer