Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.
Afgelopen reis 4 lounges gebruikt:
Brussel: The View Lounge: Hele fijne, moderne en grote lounge. We hebben lekker rustig kunnen ontbijten en wat kunnen drinken. Lekker begin.
Heathrow: Club Aspire en Plaza Premium: Allebei slecht. Heel druk, afgeleefd, matig eten en drinken. Een soort voetbalkantine op zondagmiddag. Maar dan niet gezellig. Dan kun je oprecht net zo goed bij de Mac gaan zitten.
LAX: Centurion Lounge: Mooie, grote lounge die luxe is ingericht. Ook vrij druk maar niet vervelend. Lekker kunnen lunchen in een prima sfeer. Wordt stevig gezopen daar. Cocktails, whisky etc.
Opmerkelijk hoe verschillend de lounges zijn. Voor mij ook een reden om Platinum wellicht op te zeggen. De toeristische lounges is in Spanje vind ik vaak ook maar veredelde snackbars.
Brussel: The View Lounge: Hele fijne, moderne en grote lounge. We hebben lekker rustig kunnen ontbijten en wat kunnen drinken. Lekker begin.
Heathrow: Club Aspire en Plaza Premium: Allebei slecht. Heel druk, afgeleefd, matig eten en drinken. Een soort voetbalkantine op zondagmiddag. Maar dan niet gezellig. Dan kun je oprecht net zo goed bij de Mac gaan zitten.
LAX: Centurion Lounge: Mooie, grote lounge die luxe is ingericht. Ook vrij druk maar niet vervelend. Lekker kunnen lunchen in een prima sfeer. Wordt stevig gezopen daar. Cocktails, whisky etc.
Opmerkelijk hoe verschillend de lounges zijn. Voor mij ook een reden om Platinum wellicht op te zeggen. De toeristische lounges is in Spanje vind ik vaak ook maar veredelde snackbars.
- bedeve
- Amerika-expert
In juni 2024 opende AirFrance-KLM een nieuwe LAX lounge in de Tom Bradley International Terminal (TBIT), ook wel bekend als Terminal B.
De afgelopen jaren lieten zij hun klanten gebruik maken van de One-World lounge : wat een heerlijke ruime loungen is.
ik ging op een mooie donderdag middag in mei met die lounge in mijn achterhoofd met de nodige voorbehoudens naar de AF-KLM lounge....
Dat KLM kunnen we wel schrappen : Die komt behoudens een jaren vijfig foto niet in het verhaal voor....het is een AirFrance lounge .
Tis makkelijk te vinden.
Je KLM vlucht zal vanaf een gate in de begin 200 serie vertrekken.
Voordat je die corridor inloopt loop je langs een zuil met liften.
Daarmee ga je naar nivo 6 et voila ....
Twee dingen vallen bij binnenkomst meteen op : de staff is vriendelijk, en -vooral voor onze Belgische reizigers wel plezierig : je kunt er gewoon Frans spreken. Iedereen die ik tegenkwam was tweetalig .
De lounge is vanaf binnenkomst in twee en gesplitst.
Rechtsaf is het wat donkerder, en qua zitjes gericht op rust.
Daar vind je ook de toegang naar de toiletten, de douches en de nap-room.
De afgelopen jaren lieten zij hun klanten gebruik maken van de One-World lounge : wat een heerlijke ruime loungen is.
ik ging op een mooie donderdag middag in mei met die lounge in mijn achterhoofd met de nodige voorbehoudens naar de AF-KLM lounge....
Dat KLM kunnen we wel schrappen : Die komt behoudens een jaren vijfig foto niet in het verhaal voor....het is een AirFrance lounge .
Tis makkelijk te vinden.
Je KLM vlucht zal vanaf een gate in de begin 200 serie vertrekken.
Voordat je die corridor inloopt loop je langs een zuil met liften.
Daarmee ga je naar nivo 6 et voila ....
Twee dingen vallen bij binnenkomst meteen op : de staff is vriendelijk, en -vooral voor onze Belgische reizigers wel plezierig : je kunt er gewoon Frans spreken. Iedereen die ik tegenkwam was tweetalig .
De lounge is vanaf binnenkomst in twee en gesplitst.
Rechtsaf is het wat donkerder, en qua zitjes gericht op rust.
Daar vind je ook de toegang naar de toiletten, de douches en de nap-room.
Laatst gewijzigd door bedeve op 19 mei 2026, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Ga je links af , dan ga je via de bemensde bar met teveel drankjes om op te noemen naar het aktievere deel van de lounge.
Kun je naar buiten kijken ;vind je werkplekken en ook het eten .
In dat laatste onderscheidt deze lounge zich van andere Air France lounges.
Ik kom heel graag in de 2F lounge op CDG ; maar vwb het eten haalt die het niet bij deze LAX lounge.
Het is mooi eten .
Het is het soort eten waarbij je twee uur aan tafel blijft zitten.
Air France pakt hier goed uit tbv haar USA klanten.
Ik had zalm in Dijon mosterdsaus.
kip in een Baskische saus . Mooie kwaliteit.
Vervolgens KL604 zo ingerold....
En toch...
Waarom geen aandacht voor KLM.?
Ondanks de minder verfijnde keuken blijft de One World lounge toch ook wel bij mij leven...
Mijn volgende bezoekje zal pas in januari zijn.
Wie van jullie gaat mijn beschouwingen kritisch toetsen en doet daar hier verslag van ?
Neem er well je tijd voor...
Kun je naar buiten kijken ;vind je werkplekken en ook het eten .
In dat laatste onderscheidt deze lounge zich van andere Air France lounges.
Ik kom heel graag in de 2F lounge op CDG ; maar vwb het eten haalt die het niet bij deze LAX lounge.
Het is mooi eten .
Het is het soort eten waarbij je twee uur aan tafel blijft zitten.
Air France pakt hier goed uit tbv haar USA klanten.
Ik had zalm in Dijon mosterdsaus.
kip in een Baskische saus . Mooie kwaliteit.
Vervolgens KL604 zo ingerold....
En toch...
Waarom geen aandacht voor KLM.?
Ondanks de minder verfijnde keuken blijft de One World lounge toch ook wel bij mij leven...
Mijn volgende bezoekje zal pas in januari zijn.
Wie van jullie gaat mijn beschouwingen kritisch toetsen en doet daar hier verslag van ?
Neem er well je tijd voor...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Laatste reizen deze lounges gebruikt:
Madrid - Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas, VIP-lounge, heel mooie, ruime en luchtige lounge. Heel groot aanbod van zowel eten (warm/koud) als dranken. Heel veel mogelijkheden om te zitten, aan tafels, op gewone stoelen en in bijzonder goed zittende zetels. Overal zicht op de startbanen.
Santiago de Chile - C. Arturo Merino-Benitez International Airport: LATAM VIP Lounge: nagelnieuw en de grootste lounge van Zuid-Amerika (4.000m²) met een gigantisch aanbod van eten en drinken. Heel comfortabele zetels.
Vancouver International Airport: Maple Leaf Lounge: veel mogelijkheden om te zitten en overal zicht op de gates. Eerder beperkt aanbod van eten.
Flughafen München Franz Josef Strauß: Lufthansa Business Lounge: ruim en vrij groot aanbod aan eten en drinken.
Madrid - Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas, VIP-lounge, heel mooie, ruime en luchtige lounge. Heel groot aanbod van zowel eten (warm/koud) als dranken. Heel veel mogelijkheden om te zitten, aan tafels, op gewone stoelen en in bijzonder goed zittende zetels. Overal zicht op de startbanen.
Santiago de Chile - C. Arturo Merino-Benitez International Airport: LATAM VIP Lounge: nagelnieuw en de grootste lounge van Zuid-Amerika (4.000m²) met een gigantisch aanbod van eten en drinken. Heel comfortabele zetels.
Vancouver International Airport: Maple Leaf Lounge: veel mogelijkheden om te zitten en overal zicht op de gates. Eerder beperkt aanbod van eten.
Flughafen München Franz Josef Strauß: Lufthansa Business Lounge: ruim en vrij groot aanbod aan eten en drinken.
- bedeve
- Amerika-expert
Je leest hier weinig over vliegen via Munchen.
Ik dwaalde er wat rond op een warme zaterdag en dacht terug aan de pre-covid tijden dat je met Lufthansa er nog wel eens kon komen.
Een 330 Euro Lufthansa /Swiss /United combo
Vanuit San Francisco achter ,bovenin een A380...
Dan is vliegplezier heel gewoon...
Enfin..deze zaterdag kwam ik er in de Air Frsnce/KLM lounge.
Een pijpenla voor 70 bezoekers in de frisse rood-wit-blauwe Air France kleuren.
En ook hier weer; buiten de bewegwijzering naar de lounge is er geen enkele verwijzing naar KLM....die doet gewoon niet mee.
Een goede week geleden viel het mij in Los Angeles op dat al het personeel ook Frans beheerste.
Dat is in deze lounge niet het geval....
Slavische talen , Pools ed zal wel lukken; Engels ook liever niet..
Terminal 1 ...tussen de D gates is de plek .
Geen hoogstandje , maar voor een uurtje of wat is er prima te vertoeven.
En is het simpele warm / koud buffet prima te eten De lounge heeft zelfs een gastenboek
Ik dwaalde er wat rond op een warme zaterdag en dacht terug aan de pre-covid tijden dat je met Lufthansa er nog wel eens kon komen.
Een 330 Euro Lufthansa /Swiss /United combo
Vanuit San Francisco achter ,bovenin een A380...
Dan is vliegplezier heel gewoon...
Enfin..deze zaterdag kwam ik er in de Air Frsnce/KLM lounge.
Een pijpenla voor 70 bezoekers in de frisse rood-wit-blauwe Air France kleuren.
En ook hier weer; buiten de bewegwijzering naar de lounge is er geen enkele verwijzing naar KLM....die doet gewoon niet mee.
Een goede week geleden viel het mij in Los Angeles op dat al het personeel ook Frans beheerste.
Dat is in deze lounge niet het geval....
Slavische talen , Pools ed zal wel lukken; Engels ook liever niet..
Terminal 1 ...tussen de D gates is de plek .
Geen hoogstandje , maar voor een uurtje of wat is er prima te vertoeven.
En is het simpele warm / koud buffet prima te eten De lounge heeft zelfs een gastenboek
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Randje " Off Topic " , want via OSL naar/van USA vliegen ....
Mijn vakantiebaantje liet mij op een zonnige july maandagmiddag van OSL naar AMS vliegen
Daardoor kon ik gebruik maken van de SAS Domestic Lounge bij Gate E2.
De SAS lounge bestaat uit twee gekoppelde carré vormen die met gangen aan elkaar verbonden zijn.
Je kunt er 8 vormpjes lopen of 4 kantjes ...
Het was er druk toen ik er binnen stapte.
automatisch binnenkomen, SAS systeem vraagt uit zichzelf of je alleen bent of een gast bij je hebt..
(Idee voor KLM ! )
Vriendelijk begroet.
Meteen aan de rechterhand is er de travelk service balie
Geen fotoos van de bufetten ; daar liepen steeds reizigers rond.
Als fan van de CPH SAS lounge viel me deze tegen.
En dat niet zo zeer door de stoelen als door het eten.
VWB de koude salades was het allemaal prima.
Net zoals de brood afdeling.
Ik heb dan wel heerlijke kippenvleugeltjes en aspergesoep op maar de kwaliteit van het warme eten was veel minder dan in CPH.
Blijft gezegd dat blij ben met de lounge mogelijkheid.
Ook bij drukte blijft het veel rustiger dan een plek in de terminal
Flying Blue Gold status (180 XP ) ev geeft je gratis toegang , SAS geeft ook betaalde toegang ad Euro 40.
Mijn vakantiebaantje liet mij op een zonnige july maandagmiddag van OSL naar AMS vliegen
Daardoor kon ik gebruik maken van de SAS Domestic Lounge bij Gate E2.
De SAS lounge bestaat uit twee gekoppelde carré vormen die met gangen aan elkaar verbonden zijn.
Je kunt er 8 vormpjes lopen of 4 kantjes ...
Het was er druk toen ik er binnen stapte.
automatisch binnenkomen, SAS systeem vraagt uit zichzelf of je alleen bent of een gast bij je hebt..
(Idee voor KLM ! )
Vriendelijk begroet.
Meteen aan de rechterhand is er de travelk service balie
Geen fotoos van de bufetten ; daar liepen steeds reizigers rond.
Als fan van de CPH SAS lounge viel me deze tegen.
En dat niet zo zeer door de stoelen als door het eten.
VWB de koude salades was het allemaal prima.
Net zoals de brood afdeling.
Ik heb dan wel heerlijke kippenvleugeltjes en aspergesoep op maar de kwaliteit van het warme eten was veel minder dan in CPH.
Blijft gezegd dat blij ben met de lounge mogelijkheid.
Ook bij drukte blijft het veel rustiger dan een plek in de terminal
Flying Blue Gold status (180 XP ) ev geeft je gratis toegang , SAS geeft ook betaalde toegang ad Euro 40.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
We vliegen op 3 augustus van Dusseldorf naar Londen-Heathrow en daarna door naar Vegas.
Kent iemand de lounge daar op terminal 5, en of het de moeite is als ik een overstap heb van 2,5 uur (aankomst --> vertrek).
Heb nog de AMEX Gold card lounge toegang in zou fijn zijn die te gebruiken een keer
Kent iemand de lounge daar op terminal 5, en of het de moeite is als ik een overstap heb van 2,5 uur (aankomst --> vertrek).
Heb nog de AMEX Gold card lounge toegang in zou fijn zijn die te gebruiken een keer
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- bedeve
- Amerika-expert
Dat wordt de Plaza Premium Lounge @nwolf .....
Als jij dan een review schrijft
, doe ik het in november over SkyTeam lounge in terminal 4
Als jij dan een review schrijft
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- nwolf
- Amerikakenner
Deal 
*edit*, echt heel warm wordt ik er niet van, maar het zit er nu eenmaal bij
*edit*, echt heel warm wordt ik er niet van, maar het zit er nu eenmaal bij
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
@nwolf als het eten dan maar warm is, en je drankjes koud…. Een lounge wint het wat mij betreft altijd, als het alternatief is om op een schaars beschikbaar bankje (meestal staand dus….) een te duur broodje en een schofterig geprijsd drankje te nuttigen. 
Zodra het kan gewoon de lounge gebruiken. 
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als het enigszins kan, doen wij het ook. Is gewoon onderdeel van de vakantie geworden. Even lekker genieten en jezelf verwennen.
- nwolf
- Amerikakenner
Hahahaha, zeker, helemaal mee eens.
Maar je hebt lounges en je hebt lounges
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Nu in de nagelnieuwe en heel mooie/grote Latam Lounge in Lima (Peru) met een bijzonder uitgebreid eten en drankaanbod.
Alles kraaknet met heel mooie douches en comfortabele bedden.
Latam is de grootste Zuid-Amerikaanse vliegtuigmaatschappij en dat weerspiegelt zich ook in de nieuwe lounges van Lima, Buenos Aires en Santiago (grootste van Zuid-Amerika).
Alles kraaknet met heel mooie douches en comfortabele bedden.
Latam is de grootste Zuid-Amerikaanse vliegtuigmaatschappij en dat weerspiegelt zich ook in de nieuwe lounges van Lima, Buenos Aires en Santiago (grootste van Zuid-Amerika).
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Afgelopen maand heeft Air France een nieuwe lounge geopend op Heathrow T4. Nou, hier kan ik wel uren zitten al laat ik mij waarschijnlijk beïnvloeden doordat alles nieuw is. Het is een prachtige lounge met panoramisch uitzicht over het vliegveld. Het is lekker licht en er is voldoende eten en drinken te vinden. Een plaatje! Ik heb momenteel geen eigen beelden maar de onderstaande review dekt de lading aardig.
https://www.headforpoints.com/2026/07/2 ... erminal-4/
https://www.headforpoints.com/2026/07/2 ... erminal-4/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Kreeg een mailtje van AMEX dat binnenkort de AMEX centurion lounge op Schiphol open gaat, en je met de platinum card nu daar ook toegang hebt. Ook wordt er een nieuwe Privium lounge geopend op Schiphol.
In Phoenix wordt op Terminal 3 verbouwd, waardoor er ook daar een nieuwe lounge komt (in plaats van de (veel te kleine) Escape Lounge die er nu zit in een voormalige Pizza take away). Op Terminal 4 is er wel een mooie Chase lounge, ook toegankelijk voor AMEX cardholders.
Downside van al dit moois is wel dat er gelijk ook werd aangekondigd dat de Amex platinum € 10 per maand omhoog gaat per 1 Oktober 2026.
In Phoenix wordt op Terminal 3 verbouwd, waardoor er ook daar een nieuwe lounge komt (in plaats van de (veel te kleine) Escape Lounge die er nu zit in een voormalige Pizza take away). Op Terminal 4 is er wel een mooie Chase lounge, ook toegankelijk voor AMEX cardholders.
Downside van al dit moois is wel dat er gelijk ook werd aangekondigd dat de Amex platinum € 10 per maand omhoog gaat per 1 Oktober 2026.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dit jaar geweest. Heel matig. Druk, warm en qua eten weinig keuze en zag er wat viezig uit allemaal. Dan kun je oprecht beter bij de McDonalds gaan zittennwolf schreef: ↑14 jul 2026, 12:14We vliegen op 3 augustus van Dusseldorf naar Londen-Heathrow en daarna door naar Vegas.
Heb nog de AMEX Gold card lounge toegang in zou fijn zijn die te gebruiken een keer![]()
- bedeve
- Amerika-expert
9 september is de dag dat de Centurion poort open mag
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 9889 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja
-