Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
-
nico.q
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Ik heb echt alle varianten geprobeerd. Ook verschillende pompstations, dat maakte ook geen verschil.
Bij alle pompen had ik ook alleen de mogelijkheid om 'debit' aan te klikken. (dus of direct de pas invoeren, of eerst debit aanklikken en dan de pas invoeren). Ook contactloos via apple pay zelfde probleem.
Ook werd er vaak om een ZIP gevraagd, daar kwam ik ook nooit doorheen. Tikte ik bijv. 90201 in kreeg ik de melding dat de ZIP niet klopte. Ging ik voor 'skip' kiezen werd de transactie ook meteen geweigerd.
Vorig jaar in Florida ben ik hier misschien 2 keer tegenaan gelopen, nu ging het gewoon bij iedere pomp niet goed.
Niet onoverkomelijk, maar wellicht wel goed voor anderen om te weten.
Bij alle pompen had ik ook alleen de mogelijkheid om 'debit' aan te klikken. (dus of direct de pas invoeren, of eerst debit aanklikken en dan de pas invoeren). Ook contactloos via apple pay zelfde probleem.
Ook werd er vaak om een ZIP gevraagd, daar kwam ik ook nooit doorheen. Tikte ik bijv. 90201 in kreeg ik de melding dat de ZIP niet klopte. Ging ik voor 'skip' kiezen werd de transactie ook meteen geweigerd.
Vorig jaar in Florida ben ik hier misschien 2 keer tegenaan gelopen, nu ging het gewoon bij iedere pomp niet goed.
Niet onoverkomelijk, maar wellicht wel goed voor anderen om te weten.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@nico.q dat is opmerkelijk! Wij zijn ook net terug en ik heb vrijwel overal met Revolut kunnen betalen! Tankstations, hotels, restaurants, winkels: overal. Twee uitzonderingen: Bij de eerste pomp tijdens de trip, een Arco, lukte het niet en heb ik mijn AMEX gebruikt. Ik was bang dat dit een slechte voorbode zou zijn maar niets bleek minder waar. Op de laatste dag wou ik tanken bij 76(?) en daar vroeg ie ook om een zip. Paar dingen geprobeerd en toen maar naar de Shell gereden en ook daar geen probleem!
Even mijn feedback betreft Krak.
Helaas is er nog geen Garmin ondersteuning. Hierdoor heb ik mijn dochter Krak laten gebruiken, en ik moet zeggen dat het een dikke plus was. De betalingen waren vrijwel gewoon 1 op 1 zonder toeslag. Het enige nadeel is dat je alles in euro's terugziet in het transactieoverzicht, waardoor de originele dollarbedragen niet direct zichtbaar zijn.
Als voorbeeld: de MTA in New York City kost $3 per rit, de afschrijving in euro's was € 2,57.
Ze kreeg ook 2% cashback op vrijwel alle uitgaven. Achteraf gezien is het dus behoorlijk stom dat ik zelf ook best veel heb uitgegeven maar Revolut heb gebruikt omdat ik daar al dollars op had staan.
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb dit topic vanaf ongeveer pagina 20 gelezen - en ik heb een aantal vragen. Ik hoop dat dit hier mag, zo niet hoor ik het graag. We zijn wellicht een beetje late to the party: we vertrekken op 8 juli naar de US. We waren eigenlijk in de overtuiging dat we met de passen die we hebben gerust wel konden betalen. Maar na het lezen van dit topic, denken we toch aan een Revolut rekening.
- We hebben beiden een creditcard van de ING en ook onze bankpassen zijn van de ING. Is een Revolut dan de beste optie om mee te nemen?
- Klopt het dat we 'gratis' 1000 euro per maand kunnen omzetten naar dollars? Gaat dat dan in vanaf de eerste van de maand? Dus als we het bij wijze van spreke vanavond zouden regelen, we op 1 juni weer 1000 euro kunnen omzetten? We hebben namelijk best een fors bedrag nodig daar we onze hotels ter plekke dienen te betalen.
- Zo ja, is het dan wijs om bijvoorbeeld een Revolut rekening op mijn mans naam en eentje op mijn naam te openen om dan optimaal gebruik te kunnen maken voor het omwisselen zonder opslag? Of is het niet zo spannend die extra opslag?
- Of is het nog beter om 1 Revolut en bijvoorbeeld 1 Wise rekening te openen.
Kortom: wie zou ons even op weg kunnen helpen voor onze situatie? Alvast hartelijk dank!
- We hebben beiden een creditcard van de ING en ook onze bankpassen zijn van de ING. Is een Revolut dan de beste optie om mee te nemen?
- Klopt het dat we 'gratis' 1000 euro per maand kunnen omzetten naar dollars? Gaat dat dan in vanaf de eerste van de maand? Dus als we het bij wijze van spreke vanavond zouden regelen, we op 1 juni weer 1000 euro kunnen omzetten? We hebben namelijk best een fors bedrag nodig daar we onze hotels ter plekke dienen te betalen.
- Zo ja, is het dan wijs om bijvoorbeeld een Revolut rekening op mijn mans naam en eentje op mijn naam te openen om dan optimaal gebruik te kunnen maken voor het omwisselen zonder opslag? Of is het niet zo spannend die extra opslag?
- Of is het nog beter om 1 Revolut en bijvoorbeeld 1 Wise rekening te openen.
Kortom: wie zou ons even op weg kunnen helpen voor onze situatie? Alvast hartelijk dank!
2026 : New York - Yellowstone - Zuidwesten
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Die $1000 wisselen is niet per kalendermaand. Volgens mij is het als je vandaag (19 mei )wisselt je dan volgend maand ook weer op de 19e gratis $1000 kunt wisselen. En beiden een Revolut rek openen kan dan handig zijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@FamdeVries Het is sowieso verstandig om ook een debitcard mee te nemen. Stel dat de ING creditcard onverhoopt ergens niet geaccepteerd wordt, dan heb je een back-up. Revolut is dan een prima optie. Of het de beste is, is persoonlijk, maar voor jullie doel volstaat het zeker.
Er kan tijdens de reis ook behoorlijk wat borg geblokt worden op de creditcard als je in hotels verblijft. Dat wordt niet bij elk hotel even snel weer vrijgegeven. Dat kan behoorlijk oplopen tijdens een rondreis en je bestedingsruimte op de creditcard beperken. Je kunt vooraf bij de bank vaak extra bestedingsruimte regelen, maar met een debitcard erbij blijf je altijd liquide.
Twee rekeningen openen kan inderdaad. Er is volgens mij nu een actie dat je twee maanden gratis het Revolut Premium plan kunt gebruiken. Daarbij kun je onbeperkt geld wisselen, ook in het weekend en zonder fees. Het kan wel zijn dat er ergens een addertje onder het gras zit als je het Premium plan stopzet tijdens de proefperiode, daar zou je de Actievoorwaarden even voor moeten doornemen of dat dubbelchecken bij de klantenservice.
De commissie in het gratis Standard plan is 1% als je boven de €1.000 wisselt of dat in het weekend doet. Niet heel spannend, maar het is vooral zonde omdat je eromheen kunt plannen. Als je vandaag een rekening opent en de eerste €1000 -> $ wissel doet, kun je over een maand inderdaad de volgende €1.000 zonder toeslag wisselen. Dat zou dan dus 19/20 juni zijn.
Als je ook een fysieke pas wil bestellen, houd dan rekening met een verzendtijd van een paar weken. Een fysieke pas is geen vereiste; na doorlopen van de KYC kun je meteen met de rekening en je digitale pas aan de slag. Maar mocht je wel een fysieke pas nodig hebben, wacht dan niet te lang met bestellen. Verzending kan sneller, maar daar staan kosten tegenover.
Vergeet ook niet dat je met Revolut €200 cash of de eerste vijf withdrawals (wat als eerst komt) zonder commissie uit de geldautomaat kunt halen.
Er kan tijdens de reis ook behoorlijk wat borg geblokt worden op de creditcard als je in hotels verblijft. Dat wordt niet bij elk hotel even snel weer vrijgegeven. Dat kan behoorlijk oplopen tijdens een rondreis en je bestedingsruimte op de creditcard beperken. Je kunt vooraf bij de bank vaak extra bestedingsruimte regelen, maar met een debitcard erbij blijf je altijd liquide.
Twee rekeningen openen kan inderdaad. Er is volgens mij nu een actie dat je twee maanden gratis het Revolut Premium plan kunt gebruiken. Daarbij kun je onbeperkt geld wisselen, ook in het weekend en zonder fees. Het kan wel zijn dat er ergens een addertje onder het gras zit als je het Premium plan stopzet tijdens de proefperiode, daar zou je de Actievoorwaarden even voor moeten doornemen of dat dubbelchecken bij de klantenservice.
De commissie in het gratis Standard plan is 1% als je boven de €1.000 wisselt of dat in het weekend doet. Niet heel spannend, maar het is vooral zonde omdat je eromheen kunt plannen. Als je vandaag een rekening opent en de eerste €1000 -> $ wissel doet, kun je over een maand inderdaad de volgende €1.000 zonder toeslag wisselen. Dat zou dan dus 19/20 juni zijn.
Als je ook een fysieke pas wil bestellen, houd dan rekening met een verzendtijd van een paar weken. Een fysieke pas is geen vereiste; na doorlopen van de KYC kun je meteen met de rekening en je digitale pas aan de slag. Maar mocht je wel een fysieke pas nodig hebben, wacht dan niet te lang met bestellen. Verzending kan sneller, maar daar staan kosten tegenover.
Vergeet ook niet dat je met Revolut €200 cash of de eerste vijf withdrawals (wat als eerst komt) zonder commissie uit de geldautomaat kunt halen.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Die 1000,- is dacht ik wel op de 1e van de maand, wij hebben ons budget ook "aangespekt" en op een gegeven moment zie je dat er conversie of wisselopslag bijkomt. Hetzelfde in de weekenden dan betaal je ook extra om euro's naar dollars om te zetten (het is maar 1%, maar toch).
Wij hebben ervoor gekozen (vriendin en ik) om 2 gratis rekeningen te nemen en daar een gezamelijke rekening aan te koppelen.
Dan kun je in feite tot 3000,- per maand omzetten naar dollars.
De gezamelijke rekening staat dan altijd een paar honderd dollar op om je rekeningen mee te betalen en iedere keer vullen we die van onze eigen rekeningen aan.
Voor ons ideaal omdat we gescheiden rekeningen hebben, maar kan me voorstellen dat het overbodig is als alles in 1 pot gaat.
Voordeel revolut is gewoon dat je op je lopende rekening meerdere valuta's kunt hebben, als je nu omzet en op die rekening dus dollars hebt staan en euro's en je betaalt in de US zullen dus eerst je dollars worden gebruikt, tot die op zijn en dan betaal je in euro's. ING zal altijd een conversie doen per transactie die je met je debitcard doet.
Zorg er altijd voor dat je een fysieke pas bij je hebt (of aanvraagt bij Revolut)!! Bij Walmart werken veel kassa's nog zonder apple pay/google pay dus moet je met een pasje komen ipv via je telefoon te kunnen betalen.
Als je toch een ING Creditcard hebt, zou ik voor die 2 euro extra per maand de CC omzetten naar een platinum card, dan heb je ook een limiet van 1000,- zonder koersopslag en heb je tot 1500,- dekking bij autohuur op je eigen risico (die in de US al maximaal 1200,-).
Wij hebben ervoor gekozen (vriendin en ik) om 2 gratis rekeningen te nemen en daar een gezamelijke rekening aan te koppelen.
Dan kun je in feite tot 3000,- per maand omzetten naar dollars.
De gezamelijke rekening staat dan altijd een paar honderd dollar op om je rekeningen mee te betalen en iedere keer vullen we die van onze eigen rekeningen aan.
Voor ons ideaal omdat we gescheiden rekeningen hebben, maar kan me voorstellen dat het overbodig is als alles in 1 pot gaat.
Voordeel revolut is gewoon dat je op je lopende rekening meerdere valuta's kunt hebben, als je nu omzet en op die rekening dus dollars hebt staan en euro's en je betaalt in de US zullen dus eerst je dollars worden gebruikt, tot die op zijn en dan betaal je in euro's. ING zal altijd een conversie doen per transactie die je met je debitcard doet.
Zorg er altijd voor dat je een fysieke pas bij je hebt (of aanvraagt bij Revolut)!! Bij Walmart werken veel kassa's nog zonder apple pay/google pay dus moet je met een pasje komen ipv via je telefoon te kunnen betalen.
Als je toch een ING Creditcard hebt, zou ik voor die 2 euro extra per maand de CC omzetten naar een platinum card, dan heb je ook een limiet van 1000,- zonder koersopslag en heb je tot 1500,- dekking bij autohuur op je eigen risico (die in de US al maximaal 1200,-).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Bij mij is het niet de 1e vd maand voor die 1000,-.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Bij mij is het ook niet op de 1e van de maand maar 1 maand nadat ik de vorige omwisseling heb gedaan.
Gr
Reny
Gr
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ok, "I stand corrected". Ik dacht dat het anders was!
Lees het nu ook op de site van Revolut dat ze een rollende periode hanteren dus idd iedere keer na 30 dagen mag je eenzelfde bedrag weer omzetten. Thnx en helder
Lees het nu ook op de site van Revolut dat ze een rollende periode hanteren dus idd iedere keer na 30 dagen mag je eenzelfde bedrag weer omzetten. Thnx en helder
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties!
We gaan in ieder geval een rekening openen bij Revolut. Zoals jullie ook al zeggen slim om een extra betaalmiddel mee te nemen. En zullen er ook een fysieke pas bij doen. We kijken even naar wat het handigste is om te doen, of het het er bij 1 laten of er 2 nemen. Feit is dat we nu wel een flink bedrag moeten gaan omzetten, dus dan is twee misschien wel gewoon handiger?
@nwolf bedankt ook voor de tip over de ING CC. Slim, daar gaan we even naar kijken!
@Moose91 we gaan even kijken naar het Premium plan, dank je voor de tip!
We gaan in ieder geval een rekening openen bij Revolut. Zoals jullie ook al zeggen slim om een extra betaalmiddel mee te nemen. En zullen er ook een fysieke pas bij doen. We kijken even naar wat het handigste is om te doen, of het het er bij 1 laten of er 2 nemen. Feit is dat we nu wel een flink bedrag moeten gaan omzetten, dus dan is twee misschien wel gewoon handiger?
@nwolf bedankt ook voor de tip over de ING CC. Slim, daar gaan we even naar kijken!
@Moose91 we gaan even kijken naar het Premium plan, dank je voor de tip!
-
FamdeVries
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie hulp en advies, het is gelukt. Zowel voor Revolut als voor Wise gekozen. En de eerste euro's omgezet naar dollars. 
-
Incuflex
- Amerika-ontdekker
Toch veel om rekening mee te houden ... Wij gaan met vier volwassennen en hebben voor onze situatie de volgende strategie uitgewerkt met behulp van AI
Voor onze reis in september van 23 dagen (dus nog drie keer gratis storten bij revolut).
In totaal nog in totaal nog € 5000 per persoon ter plaatse of vlak voor vertrek betalen.
2. Persoon 2 (Revolut Kaart 2) — Grote betalingen Amerika (USD). Deze persoon wisselt elke maand zijn gratis € 1.000 volledig naar USD.
3. Persoon 3 (Revolut Kaart 3) — Eten & Drinken (€ 2.000 p.p. budget). De helft naar CAD (voor de eerste 11 dagen) en de helft naar USD (voor de overige 12 dagen).
Persoon 4 (Revolut Kaart 4 of Wise) — Brandstof & Excursies. gelijke verdeling CAD en USD.
De waarborgen doen we dan met onze vaste mastercard (of visa).
Doen we goed aan deze strategie?
In totaal nog in totaal nog € 5000 per persoon ter plaatse of vlak voor vertrek betalen.
- Canada Pot (CAD): € 2.627 per persoon (Huurauto restant, 11 dagen hotels Canada, 11 dagen eten/drinken, brandstof Canada, Canadese excursies).
Amerika Pot (USD): € 2.666 per persoon (12 dagen hotels VS, 12 dagen eten/drinken, brandstof VS, Amerikaanse excursies).
2. Persoon 2 (Revolut Kaart 2) — Grote betalingen Amerika (USD). Deze persoon wisselt elke maand zijn gratis € 1.000 volledig naar USD.
3. Persoon 3 (Revolut Kaart 3) — Eten & Drinken (€ 2.000 p.p. budget). De helft naar CAD (voor de eerste 11 dagen) en de helft naar USD (voor de overige 12 dagen).
Persoon 4 (Revolut Kaart 4 of Wise) — Brandstof & Excursies. gelijke verdeling CAD en USD.
De waarborgen doen we dan met onze vaste mastercard (of visa).
Doen we goed aan deze strategie?
Wat een bezigheid denk ik persoonlijk
.
Ik zou Revolut gewoon iedereen voor zijn eigen uitgaven laten gebruiken. Voor het gezamenlijke potje zou ik eerder een Wise of bijvoorbeeld de recente Krak kaart gebruiken. De kaart ontvangen is nog steeds gratis. Dan hoeft niet iedereen zich bezig te houden met gratis wissellimieten, potjes en allerlei berekeningen.
Er zullen heus wat kosten worden gemaakt, maar die verdeel je toch onderling?. Uiteindelijk heb je het waarschijnlijk over een relatief klein verschil. Met Wise denk ik aan zo'n €15 tot €30 per persoon op een totaalbedrag van ruim €20.000, terwijl één persoon zich nu bijna als financieel planner met de vakantie moet bezighouden. Met Krak ben je zelfs nog iets goedkoper uit dan met Wise, Krak gebruikt de Mastercard koers zonder opslag.
Op een dure reis als deze levert al dat optimaliseren uiteindelijk niet bizar gek veel op. Het enige echte risico blijft de wisselkoers. Die is de afgelopen maanden redelijk stabiel geweest, maar het blijft natuurlijk een risico.
Als het mogelijk is om hotels vlak voor vertrek alvast af te rekenen en je zeker weet dat je daar gaat overnachten, dan zou ik dat persoonlijk ook doen met het geld dat je al hebt gewisseld. Dat doe ik zelf ook met mijn dollars(waar mogelijk) als er een optie is om handmatig vooraf te betalen. Dan heb je dat deel in ieder geval alvast afgevangen.
Ik zou Revolut gewoon iedereen voor zijn eigen uitgaven laten gebruiken. Voor het gezamenlijke potje zou ik eerder een Wise of bijvoorbeeld de recente Krak kaart gebruiken. De kaart ontvangen is nog steeds gratis. Dan hoeft niet iedereen zich bezig te houden met gratis wissellimieten, potjes en allerlei berekeningen.
Er zullen heus wat kosten worden gemaakt, maar die verdeel je toch onderling?. Uiteindelijk heb je het waarschijnlijk over een relatief klein verschil. Met Wise denk ik aan zo'n €15 tot €30 per persoon op een totaalbedrag van ruim €20.000, terwijl één persoon zich nu bijna als financieel planner met de vakantie moet bezighouden. Met Krak ben je zelfs nog iets goedkoper uit dan met Wise, Krak gebruikt de Mastercard koers zonder opslag.
Op een dure reis als deze levert al dat optimaliseren uiteindelijk niet bizar gek veel op. Het enige echte risico blijft de wisselkoers. Die is de afgelopen maanden redelijk stabiel geweest, maar het blijft natuurlijk een risico.
Als het mogelijk is om hotels vlak voor vertrek alvast af te rekenen en je zeker weet dat je daar gaat overnachten, dan zou ik dat persoonlijk ook doen met het geld dat je al hebt gewisseld. Dat doe ik zelf ook met mijn dollars(waar mogelijk) als er een optie is om handmatig vooraf te betalen. Dan heb je dat deel in ieder geval alvast afgevangen.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 15 jun 2026, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nou inderdaad, dat is heel wat werk. Je kunt ook denken aan opties als een gratis rekening bij Openbank. Voor 5 euro zet je dan Travel+ een maand lang aan en voor dat fixed bedrag betaal je de rest van de maand tegen Mastercard wisselkoers
-
Incuflex
- Amerika-ontdekker
Ik zou Revolut gewoon iedereen voor zijn eigen uitgaven laten gebruikenResetovic schreef: ↑15 jun 2026, 14:26Wat een bezigheid denk ik persoonlijk.
Die persoonlijke uitgaven zou ik net betalen met eigen mastercard want dat gaat maar over een heel klein bedrag ... Wij zijn namelijk alergisch aan het uitsplitsen van een rekening bijvoorbeeld op restaurant ... Of bedoel je het anders? In ons geval is het gewoon op voorhand het geld storten en ter plaatse de juiste kaart gebruiken. Als je dat dan over drie kaarten verdeeld is dat toch niet zo dramatisch? Je spreekt gewoon af dat iedereen hetzelfde bedrag op een kaart stort. En dan twee of drie kaarten.
Op een dure reis als deze levert al dat optimaliseren uiteindelijk niet bizar gek veel op.
Klopt, daar gingen wij tot hier toe ook van uit. Maar als je alles begint na te rekenen dan maken veel kleine beetjes een groot verschil. Tot nu was het ook van een iets duurdere hotelkamer wat maakt dat verschil, een groter model van huurauto dat is nu ook niet de kost, ...
Dus nu proberen we er wat op te letten, ook al is het alleen maar het gedacht.
Als je het zo uitlegt, snap ik jullie redenering wel beter. Ik dacht meer aan het klassieke scenario waarbij iedereen zijn eigen uitgaven doet en je achteraf alles moet verrekenen. Dat had ik ook in gedachten bij die kaart voor eten en drinken. Dan lijkt het mij nog steeds niet helemaal overzichtelijk. Iedereen stort er €2.000 op, maar gaat iedereen uiteindelijk wel hetzelfde uitgeven aan eten en drinken? En wat gebeurt er als er aan het einde geld overblijft of iemand juist meer heeft verbruikt?
Voor de vaste kosten zoals hotels, huurauto en brandstof vind ik het juist wel logisch. Dat deel je toch met z'n vieren, dus dan snap ik dat je dat vooraf strak organiseert.
Mijn opmerking zat vooral in het praktische deel. Drie verschillende Revolut kaarten gebruiken tijdens de vakantie betekent toch dat je afhankelijk bent van degene die op dat moment de juiste kaart moet trekken. Dat zou ik zelf minder prettig vinden.
Zelf doe ik altijd de auto, borg en hotelborg gewoon via mijn ICS creditcard. Iedereen zijn eigen eten en drinken laten betalen via Revolut, Wise, Krak of iets vergelijkbaars. Dan heb je minder gedoe, voorkom je discussies over wie wat heeft uitgegeven en ben je waarschijnlijk ook niet veel duurder uit.
Wise en Krak kan prima vanuit Euro's zonder weekendtoeslag, en zoals ik al aangaf is Krak via de Mastercard dagkoers zonder verdere kosten.
Maar ik snap jullie gedachte nu wel beter hoor. Het is denk ik vooral een verschil in instelling. Jullie kiezen ervoor om vooraf zoveel mogelijk dicht te timmeren, terwijl ik zelf eerder voor eenvoud in dit zou kiezen
.
Voor de vaste kosten zoals hotels, huurauto en brandstof vind ik het juist wel logisch. Dat deel je toch met z'n vieren, dus dan snap ik dat je dat vooraf strak organiseert.
Mijn opmerking zat vooral in het praktische deel. Drie verschillende Revolut kaarten gebruiken tijdens de vakantie betekent toch dat je afhankelijk bent van degene die op dat moment de juiste kaart moet trekken. Dat zou ik zelf minder prettig vinden.
Zelf doe ik altijd de auto, borg en hotelborg gewoon via mijn ICS creditcard. Iedereen zijn eigen eten en drinken laten betalen via Revolut, Wise, Krak of iets vergelijkbaars. Dan heb je minder gedoe, voorkom je discussies over wie wat heeft uitgegeven en ben je waarschijnlijk ook niet veel duurder uit.
Wise en Krak kan prima vanuit Euro's zonder weekendtoeslag, en zoals ik al aangaf is Krak via de Mastercard dagkoers zonder verdere kosten.
Maar ik snap jullie gedachte nu wel beter hoor. Het is denk ik vooral een verschil in instelling. Jullie kiezen ervoor om vooraf zoveel mogelijk dicht te timmeren, terwijl ik zelf eerder voor eenvoud in dit zou kiezen
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Ook even delen hoe ik het als kaarthouder van Wise, Revolut en Mastercard cc doe.
Revolut heeft een slim marketing model met die 1000,- 4-wekelijks zonder kosten kunnen storten - maar vooral voor henzelf als bank.
Want je gaat daar al maanden eerder geld storten voor een reis naar de VS van een paar weken, om hun omwisselkosten te voorkomen. Jouw geld daar parkeren is uiteraard voor de bank voordelig.
Maar voor ons als klant moet je nog wel iets anders meewegen: De koersstijging en - daling in de tussentijd. Want als de USD koers gunstiger wordt nadat je dollars had gekocht ben je je voordeel al heel snel kwijt. En je wordt soort van gedwongen om die 1000,- te gebruiken om maar geen kosten te hebben.
Met Wise of andere kaarten kun je onbeperkt USD kopen bij een gunstige koers, ook die totaal x duizend die je voor reis nodig hebt.
Nu heeft niemand een glazen bol dus het blijft een beetje een gok.
Toen de koers 1,18/1,19 was vond ik de 1000,- per 4 weken veel te weinig en heb ik daarom Wise gebruikt voor die x duizend.
En ik stort momenteel niet, niet op Wise niet op Revolut, vanwege de huidige koers van 1,15-1,16. Maar vind je dat een goede koers dan zou je ook in één keer nu met Wise kunnen kopen ipv maandelijks met Revolut.
Het verschil in kosten tussen Revolut en Wise is bovendien marginaal.
Revolut heeft een slim marketing model met die 1000,- 4-wekelijks zonder kosten kunnen storten - maar vooral voor henzelf als bank.
Want je gaat daar al maanden eerder geld storten voor een reis naar de VS van een paar weken, om hun omwisselkosten te voorkomen. Jouw geld daar parkeren is uiteraard voor de bank voordelig.
Maar voor ons als klant moet je nog wel iets anders meewegen: De koersstijging en - daling in de tussentijd. Want als de USD koers gunstiger wordt nadat je dollars had gekocht ben je je voordeel al heel snel kwijt. En je wordt soort van gedwongen om die 1000,- te gebruiken om maar geen kosten te hebben.
Met Wise of andere kaarten kun je onbeperkt USD kopen bij een gunstige koers, ook die totaal x duizend die je voor reis nodig hebt.
Nu heeft niemand een glazen bol dus het blijft een beetje een gok.
Toen de koers 1,18/1,19 was vond ik de 1000,- per 4 weken veel te weinig en heb ik daarom Wise gebruikt voor die x duizend.
En ik stort momenteel niet, niet op Wise niet op Revolut, vanwege de huidige koers van 1,15-1,16. Maar vind je dat een goede koers dan zou je ook in één keer nu met Wise kunnen kopen ipv maandelijks met Revolut.
Het verschil in kosten tussen Revolut en Wise is bovendien marginaal.
-
Incuflex
- Amerika-ontdekker
Wij gaan al lang samen op wintersport en kennen elkaar redelijk goed. Dus onze rekeningen zijn eigenlijk altijd volledig geddeeld. Als er iemand toch een uitspatting wil doen dan betaald die het wel uit eigen zak. Dus daar zit inderdaad een andere insteek.Resetovic schreef: ↑15 jun 2026, 15:49Als je het zo uitlegt, snap ik jullie redenering wel beter. Ik dacht meer aan het klassieke scenario waarbij iedereen zijn eigen uitgaven doet en je achteraf alles moet verrekenen. Dat had ik ook in gedachten bij die kaart voor eten en drinken. Dan lijkt het mij nog steeds niet helemaal overzichtelijk. Iedereen stort er €2.000 op, maar gaat iedereen uiteindelijk wel hetzelfde uitgeven aan eten en drinken? En wat gebeurt er als er aan het einde geld overblijft of iemand juist meer heeft verbruikt?
Maar ik snap jullie gedachte nu wel beter hoor. Het is denk ik vooral een verschil in instelling. Jullie kiezen ervoor om vooraf zoveel mogelijk dicht te timmeren, terwijl ik zelf eerder voor eenvoud in dit zou kiezen.
@Incuflex Kun je dan niet beter de wie betaald wat app gebruiken en dan op het eind gewoon het teveel betaalde aan de ander terugbetalen? Dan maakt het niets uit wie er wanneer betaald. Dat doen wij als we met vrienden op vakantie gaan. Je persoonklijke uitgaven staan daar dan los van.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht