Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naam goed bij KLM maar niet bij Delta,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mike.USA
Amerika-ontdekker

Naam goed bij KLM maar niet bij Delta,

Bericht door Mike.USA »

Enige maanden terug hebben we via KLM tickets naar Amerika geboekt en moeten we 23 Juni naar new York gaan vliegen vanaf Schiphol.
Ik ben flying blue member en heb dit ook voor mijn vrouw en onze dochter aangemaakt.
Inmiddels ESTA aangevraagd en op de site van KLM al onze gegevens geupload incl. onze paspoorten etc etc.
Nu staat er in de app van KLM dat de vlucht via Delta gaat en ik ook daar alles moet regelen met bagage, stoelen en dat soort zaken.

Account aangemaakt op Delta Airlines en als ik daar onze boeking code ingeef staan onze namen verkeerd gespeld, ze hebben het tussenvoegsel aan de achternaam geplakt.

Dit heeft als gevolg dat ik onze paspoorten niet kan uploaden bij Delta, systeem geeft aan dat de achternaam niet klopt.
Ik krijg het handmatig ook niet aangepast. Heb hierop KLM gebeld maar na 38 minuten in de wacht de moed opgegeven. Heb Delta gebeld maar die verwijzen mij naar KLM omdat ik daar heb geboekt.
Uiteindelijk KLM via Whatsapp weten te bereiken en die geven aan dat in hun systeem alles goed staat en dat zij de checkin doen op Schiphol voor Delta.
Dus ik hoefde mij geen zorgen te maken…. Nou ben ik geen doemdenker maar….

Afijn heel verhaal maar met een belangrijke vraag:

In hoeverre kan het problemen geven bij aankomst in Amerika en wellicht nog meer op de terugweg vanaf JFK als we moeten inchecken en de gegevens kloppen niet
Bijlagen
WhatsApp Image 2026-04-29 at 08.58.48.jpeg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Naam goed bij KLM maar niet bij Delta,

Bericht door Martin & Marianne »

Martin heeft ook een voorvoegsel in zijn achternaam. In Amerika plakken ze dat aan je naam vast. Zo hebben ze bij ons bij de autohuur eens de reservering niet kunnen vinden omdat die bij de V stond en niet bij de N. (Daar heb jij minder last van :wink: )
Ik vermoed dat het alleen maar onhandig is maar dat je er echt geen problemen mee krijgt. Met het uploaden van paspoorten hebben wij echter nog geen ervaring.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Naam goed bij KLM maar niet bij Delta,

Bericht door Tantelotje »

Ik heb even gecheckt hoe dat eigenlijk in het systeem stond bij onze vlucht afgelopen maart/april naar Florida die geboekt was via KLM (Flyingblue account) en uitgevoerd werd door Delta, idem voor 2024 en onze terugvlucht zomer 2025.

Ik heb ook een tussenvoegsel in m'n naam, en bij Delta staat er dan gewoon VanVessem. En bij KLM Van Vessem.
Wij konden gewoon de paspoorten uploaden in de KLM app, want daar was het ticket geboekt. Ik heb niet ook nog eens alles geupload in de Delta app. Volgens mij hoeft dat ook niet.

Ook in de VS, waar het inchecken dan aan de balie bij Delta moest omdat de app niet wilde gaf geen enkel probleem.
Bij hotels ofzo is het idd soms even zoeken omdat in Nederland mijn achternaam met een S begint, maar in de US met voorvoegsel D.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer