Bereid je reis goed voor en mij tip zou zijn: Regel eerst je ESTA en als je die hebt, de rest. Visa trajecten kunnen lang duren en dan is het de vraag of je het op tijd geregeld krijgt voor de herfstvakantie. Boek dus pas daarna je vlucht, want overbodig om te vermelden maar zonder goedgekeurde ESTA/visum wordt je niet toegelaten op de vlucht.
Hotel kun je boeken, mits je deze gratis kunt annuleren en let dus inderdaad op de incheckleeftijd. Maar ook op andere zaken die belangrijk voor jullie kunnen zijn. Vertrouw daarbij niet wat op de booking.com zegt maar treed in contact met het hotel of kijk op hun eigen website. Zoals
@Martin & Marianne ook aangeeft.
Wij hebben ooit eens gehad in een hotel, geboekt via booking.com dat het zwembad gesloten was voor onderhoud. Stond keurig vermeld op de website van het hotel, niet op booking.com, toch lullig als je speciaal bij dat hotel in de Mojave Dessert bij 35 graden plus, op die dag een rustdag inpland en juist dan het zwembad gesloten is
T.z.t. zou ik ook, als jullie besluiten te gaan, je bewust zijn van het feit dat je 18 jaar bent en dat je hierover vragen kunt krijgen van de immigratie officer. Is allemaal niet heel spannend, maar wees voorbereid op de vraag wat je als 18 jarige komt doen in de VS en hoe je dit gaat betalen. Vooral dat laatste en zorg ervoor dat je dat kunt aantonen.
Ohja en tenslotte. Ik neem niet aan dat je een auto gaat huren in New York City maar houdt er rekening mee dat je vaak een fee betaald voor autohuur als je onder de 25 bent en er misschien ook daar een minimale leeftijd kan gelden. (Omdat je zegt dat je een rijbewijs hebt).