Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

18 jaar naar USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
pieter_234890
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

18 jaar naar USA

Bericht door pieter_234890 »

Goedenavond forum-leden,
Ik heb al wel eens eerder hier een topic gemaakt over het gaan naar de USA als minderjarigen. Er zijn ontwikkelingen!
We zijn nu beide 18, beide een rijbewijs en een paspoort, ik heb een creditcard (en we hebben geld :thumbup: ).

We willen graag naar New York City voor de herfstvakantie (ergens tussen vrijdag 9 oktober en zondag 18 oktober voor iets van 5 á 6 dagen).
Wat is een manier om dit aan te pakken? We moeten het e.e.a. regelen maar we weten niet heel goed wat. Een visum/esta, vliegtickets en overnachting. Dat laatste kan nog wel eens een ding worden want voor de meeste hotels moet je >21 jaar zijn om in te checken.

Hebben mensen hier ervaring mee hoe zij dit destijds hebben aangepakt? Een reisbureau ofzo?
Ik hoor het graag :thumbup:

Groetjes, Pieter!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 18 jaar naar USA

Bericht door Pete.Z »

Dit is wat AI zegt, klinkt logisch.

While many NYC hotels require guests to be 21, several options allow 18-year-old check-in. Key choices include Pod Times Square, Comfort Inn, and select Hilton/DoubleTree locations. Always call the specific hotel beforehand to confirm, as policies can change and some may require a signed release form.

Top 18+ Check-in Hotels in NYC:
Pod Times Square: explicitly allows 18+ check-in.
Belvedere Hotel: 18+ accepted.
DoubleTree by Hilton New York Downtown.
Conrad New York Downtown.
Best Western Plus Soho Hotel.
Canopy by Hilton Jersey City Arts District (Nearby option).

Tips for 18-Year-Old Check-in:
Call directly: Confirm the policy before booking, as third-party sites can be inaccurate.
Bring ID/Card: You must have a valid photo ID and usually a credit card in your name.
Consider alternatives: Airbnb or hostels are reliable options if hotels are strict
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij een goede tip om contact op te nemen met het hotel zelf. De zoon van iemand op het forum had een hotel in DC waar volgens booking geen restrictie was, maar volgens het hotel zelf wel. Zie hier het betreffende topic: viewtopic.php?p=1356512#p1356512. Ik zie dat zij ook naar NY gaan, misschien kan @jill1234 aangeven welk hotel ze daar hebben geboekt.
Je kunt natuurlijk ook naar een hostel kijken.

Alles via een reisbureau regelen kan ook. Voor een rondreis zou ik dat nooit doen, maar voor een stedentrip is het niet zo gek denk ik.

En verder inderdaad een Esta aanvragen. Wacht daar niet te lang mee, want als dat niet lukt wil je nog wel tijd hebben om een visum aan te kunnen vragen.

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Bereid je reis goed voor en mij tip zou zijn: Regel eerst je ESTA en als je die hebt, de rest. Visa trajecten kunnen lang duren en dan is het de vraag of je het op tijd geregeld krijgt voor de herfstvakantie. Boek dus pas daarna je vlucht, want overbodig om te vermelden maar zonder goedgekeurde ESTA/visum wordt je niet toegelaten op de vlucht.

Hotel kun je boeken, mits je deze gratis kunt annuleren en let dus inderdaad op de incheckleeftijd. Maar ook op andere zaken die belangrijk voor jullie kunnen zijn. Vertrouw daarbij niet wat op de booking.com zegt maar treed in contact met het hotel of kijk op hun eigen website. Zoals @Martin & Marianne ook aangeeft.

Wij hebben ooit eens gehad in een hotel, geboekt via booking.com dat het zwembad gesloten was voor onderhoud. Stond keurig vermeld op de website van het hotel, niet op booking.com, toch lullig als je speciaal bij dat hotel in de Mojave Dessert bij 35 graden plus, op die dag een rustdag inpland en juist dan het zwembad gesloten is :lol:

T.z.t. zou ik ook, als jullie besluiten te gaan, je bewust zijn van het feit dat je 18 jaar bent en dat je hierover vragen kunt krijgen van de immigratie officer. Is allemaal niet heel spannend, maar wees voorbereid op de vraag wat je als 18 jarige komt doen in de VS en hoe je dit gaat betalen. Vooral dat laatste en zorg ervoor dat je dat kunt aantonen.

Ohja en tenslotte. Ik neem niet aan dat je een auto gaat huren in New York City maar houdt er rekening mee dat je vaak een fee betaald voor autohuur als je onder de 25 bent en er misschien ook daar een minimale leeftijd kan gelden. (Omdat je zegt dat je een rijbewijs hebt).
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Onze zoon gaat ook naar de USA deze zomer; hij is dan 19. In New York hebben we het LIC Plaza West End hotel voor hem en een vriend geboekt. In Washington het CitizenM NOMA hotel.
Veel plezier!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer