Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chicago en Detroit zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
allesnetandres
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Chicago en Detroit zomervakantie

Bericht door allesnetandres »

Hallo,
Onze zoon gaat na de zomer studeren en voetballen in Amerika.
Waarschijnlijk zal het Detroit worden.
Nu willen wij deze zomer er dan toch ook eens samen heen en laten we hem daar achter ;-)
We hebben zo'n 3 weken.
Chicago en Detroit willen we zeker bezoeken, nu zoeken we alleen nog iets wat er hier aan kunnen toevoegen.
Ik zat te denken aan key west, miami. Maar ben echt op zoek naar advies. We moeten nog even wennen aan het idee dat we misschien op 3 weken helemaal geen strand gaan zien, vinden we toch ook wel erg lekker. Alle tips zijn welkom om nog 1 locatie toe te voegen. We vliegen waarschijnlijk vanaf Brussel.

bedankt
Andres de Witte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Chicago en Detroit zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Dit is jullie eerste keer naar de VS? Ik neem aan dat jullie een binnenlandse vlucht nemen als jullie naar Miami zouden gaan? Je zou ook de Niagara Falls mee kunnen nemen, en dan misschien richting de kust? Waar houden jullie van (naast strand)? Vooral steden?

Marianne
allesnetandres
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door allesnetandres »

We hebben al zoveel gereisd, vaak ook langer dan een maand lekker rondreizen. Maar nog nooit naar de VS.
Ik dacht aan 6 dagen Detroit, 6 dagen Chicago, dan zijn er dus nog zo'n 6 dagen over. We zaten eerst ook te denk aan de "Niagara Falls". Misschien naar Canada vliegen en dan eindigen in de VS. Maar wij houden ook van wat golfsurfen, snorkelen, strandactiviteiten maar misschien moeten we dat maar houden mochten we hem in de komende jaren bezoeken.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Welkom,
Wij hebben onze dochter een paar jaar geleden naar Alabama gebracht voor studie (tennis scholarship). Nu ik er aan terugdenk alweer 12 jaar geleden... :) . Wij vlogen eerst naar Las Vegas voor een korte roadtrip naar Denver en vlogen daarna naar Atlanta. Vervolgens paar jaar dagen introductie en ''op weg helpen''. 6 dagen Detroit en 6 dagen Chicago ?? Terwijl er zoveel moois te zien is ? Ik zou eerlijk gezegd gewoon kijken wat je de 2 weken vóór het wegbrengen wilt gaan zoen en dan naar Detroit vliegen... Je komt waarschijnlijk de komende 4 jaar juíst vaker in die buurt voor (korte) bezoekjes... Die eerste trip heeft bij ons trouwens het USA virus aangewakkerd en zijn daarna nog vele malen terug geweest...
Paul
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Waarom 'voor de grap' niet rond lake Michigan rijden? Sleepin Bear Dunes, Traverse City, Mackinac Island, Green Bay, Milwaukee, Chicago.. stranden genoeg hoor, onderweg. Florida in de zomer...veel te heet en benauwd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Eventueel Canada meepakken, Toronto is ook interessant.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat @GoBucks zegt dat was ook mijn eerste gedachte voor jullie trip. Een trip langs de Great Lakes. Afgelopen sep/okt heb ik Detroit en het gebied boven Detroit bezocht tot aan Marquette, MI aan Lake Superior. Vooral de kustlijn langs Lake Superior vond ik prachtig!

Een andere optie is natuurlijk om te eindigen in Detroit na 3 weken. Je zou dan ook een heel ander deel van Amerika kunnen bezoeken en je bezoek daarop kunnen concentreren. Voor de terugreis plan je dan een tussenstop (kan met Delta) in Detroit in, eventueel met wat extra dagen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heb je enig idee hoeveel strand je kan zien aan de great lakes?

https://shaleewanders.com/the-best-beaches-in-michigan/

En dat is misschien 1 procent van alle stranden….
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ik zou ook zeggen, volop strand bij de great lakes. Maar, het hangt wel af van wat je wil, ik lees surfen en snorkelen, geen idee wat daarvoor de mogelijkheden zijn ( wij zijn absoluut geen strandmensen). Ook kan het weer wel eens tegenvallen, dichterbij Chicago en Detroit is het hopelijk wel lekker weer, maar wij zijn vorg jaar in Minnesota and het upper peninsula van Michigan geweest, en troffen daar (in juni) behoorlijk koud weer (maxima onder de 15 graden). Dus als je perse (warm) strand wil zou ik voor een binnenlandse vlucht kiezen. Aan de andere kant, strand kun je overal vinden, er zijn zoveel andere dingen te zien in de VS.
En de tip van paulr is een goede, je zult nog zo vaak bij Detroit komen, waarom dan niet een andere regio nu als je voldoende tijd hebt.
En 6 dagen Chicago en 6 dagen Detroit zou ik zelf nooit doen, het zijn leuke steden, maar 1-2 dagen daar vonden wij wel voldoende.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer