Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
Als je hem nu koopt is hij geldig tot november 2026, staan geen restricties bij.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
Dokus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat klopt, maar je moet toch die $100 per persoon "toeristenbelasting" betalen.
-
Hein & Erica
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Staat nergens iets van die 100 euro die het reisbureau heeft gemaild.
Heb nu de pas digitaal gekocht, en is geldig tot november 2026
Heb nu de pas digitaal gekocht, en is geldig tot november 2026
tot en met november 2026 volgens mij
-
MariekeH
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vraag me af hoe dit werkt als er een auto een park inrijdt met deels Amerikanen en deels buitenlanders. De prijs is altijd per auto, dus ik neem aan dat als ik (LPR) en mijn man (USC) met mijn Nederlandse ouders op de achterbank een park in gaan, dat we gewoon de prijs voor Amerikanen betalen.
Ik zie hier wel een interessant business model ontstaan, voor Amerikanen die buitenlanders een park in kunnen loodsen...
Ik zie hier wel een interessant business model ontstaan, voor Amerikanen die buitenlanders een park in kunnen loodsen...
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
De 'basis' verhoging van $80 naar $250 vind ik niet meer dan logisch. En als je er eens goed overnadenkt, nog steeds een koopje.
Ik ben nog altijd een beetje geschokt van het feit dat ik in 2021 tijdens een NL weekje weg ontdekte dat een dag toegang tot de Hoge Veluwe € 13,40 p.p. kost... Dat is met 4 personen ineens ruim € 50. Per dag. Voor de Hoge Veluwe.
We hebben gewoon al die jaren bizar weinig betaald. Dat we gemiddeld genomen 'maar' 3 weken per jaar gebruik maken van die pas, doet daar in feite niets aan af. Maar goed, dat is mijn mening. Wij zijn van die mensen die hoe dan ook elk jaar een nieuwe pas kopen om de parken te steunen, ongeacht of die van het voorgaande jaar nog geldig was of niet.
De disclaimer voor mijn commentaar is dan wel dat die $100 niet bovenop de nieuwe prijs komt natuurlijk
Ik ben nog altijd een beetje geschokt van het feit dat ik in 2021 tijdens een NL weekje weg ontdekte dat een dag toegang tot de Hoge Veluwe € 13,40 p.p. kost... Dat is met 4 personen ineens ruim € 50. Per dag. Voor de Hoge Veluwe.
We hebben gewoon al die jaren bizar weinig betaald. Dat we gemiddeld genomen 'maar' 3 weken per jaar gebruik maken van die pas, doet daar in feite niets aan af. Maar goed, dat is mijn mening. Wij zijn van die mensen die hoe dan ook elk jaar een nieuwe pas kopen om de parken te steunen, ongeacht of die van het voorgaande jaar nog geldig was of niet.
De disclaimer voor mijn commentaar is dan wel dat die $100 niet bovenop de nieuwe prijs komt natuurlijk
VincentK schreef: ↑26 nov 2025, 07:08Tegenwoordig moet je je inderdaad legitimeren.
![]()
Ik lees dat bij aanschaf AtB mensen bij postcode
- het cijfer 0 voor hun eigen postcodecijfers zetten
of
- 5 x cijfer 0
of
- postcode 1e accommodatie in VS gebruiken etc
Mijn vraag: Wordt dan je postcode niet gecontroleerd (AtB —> Legitimatie)?
Relativeren is gezond en ik heb je advies ter harte genomen en er eens goed over nagedacht. Ik kom tot de conclusie dat ik $35 entree en een surcharge van 2× $100 voor een totaalbedrag van $235 om een dagje met mijn vrouw de Everglades te bekijken tijdens een volgende trip naar Florida allesbehalve een koopje vindTantelotje schreef: ↑26 nov 2025, 19:43De 'basis' verhoging van $80 naar $250 vind ik niet meer dan logisch. En als je er eens goed overnadenkt, nog steeds een koopje.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Antwoord van Yosemite dus duidelijk lijkt me
.
Had gezegd dat ik volgend jaar de pas wil kopen en of ik dan die extra kosten zou krijgen, dit is hun antwoord:
Thank you for reaching out regarding your upcoming trip. If you purchase the $250 annual pass, you will not have any additional entrance fees. The Park Service has not announced if there will be an entrance reservation system for the 2026 Summer yet, however, if they do, this will be a low-cost reservation (historically has been $2). More information will be available on the park service website as it arrives.
Please let me know if you have any questions.
Best,
<Naam medewerker>
She / Her
Development & Donor Services Assistant
Yosemite Conservancy
yosemite.org
415.966.5252
Had gezegd dat ik volgend jaar de pas wil kopen en of ik dan die extra kosten zou krijgen, dit is hun antwoord:
Thank you for reaching out regarding your upcoming trip. If you purchase the $250 annual pass, you will not have any additional entrance fees. The Park Service has not announced if there will be an entrance reservation system for the 2026 Summer yet, however, if they do, this will be a low-cost reservation (historically has been $2). More information will be available on the park service website as it arrives.
Please let me know if you have any questions.
Best,
<Naam medewerker>
She / Her
Development & Donor Services Assistant
Yosemite Conservancy
yosemite.org
415.966.5252
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt eens even goed de regels bestuderen. Mijn Amerikaanse echtgenote heeft een lifetime pass, waar ik dus op meelift. Maar die is natuurlijk niet geldig als ik alleen reis, toch is gaan kijken hoe dat zit.
En anders 31 december nog even die digitale kopen, zit ik volgend jaar nog goed.
En anders 31 december nog even die digitale kopen, zit ik volgend jaar nog goed.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
boonens schreef: ↑26 nov 2025, 21:20Relativeren is gezond en ik heb je advies ter harte genomen en er eens goed over nagedacht. Ik kom tot de conclusie dat ik $35 entree en een surcharge van 2× $100 voor een totaalbedrag van $235 om een dagje met mijn vrouw de Everglades te bekijken tijdens een volgende trip naar Florida allesbehalve een koopje vindTantelotje schreef: ↑26 nov 2025, 19:43De 'basis' verhoging van $80 naar $250 vind ik niet meer dan logisch. En als je er eens goed overnadenkt, nog steeds een koopje.![]()
Ik snap ook wel dat het voor 1 dag park veel geld is (alhoewel een dag Disney duurder is
Maar voor 3 weken een aantal.parken bezoeken zoals veel mensen doen bij een reis in het Westen.... nou dan vind ik persoonlijk die $ 250 nog steeds niet veel en kun je best discussiëren of die $80 niet altijd veel te weinig was.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Verschil met Disney is dat ik weet dat ik hooguit 20% meer betaal dan een echte local (die uit de regio komt, niet heel de USA) en niet 170,- meer betaal. Als ik naar de Efteling, het Louvre ga of DisneyLand parijs (hebben ook een 20% korting voor fransen) krijg ik ook geen korting omdat ik een EU passpoort heb toch? Maarja, wij hebben dan ook geen ME(urope)GA mindset 
Het is idd net wat je ervoor wilt betalen, helemaal mee eens, denk ook niet dat iemand een probleem heeft om iets meer bij te dragen, maar van 80 naar 250,- is wel een flinke stap. gelukkig is het antwoord wat ik van Yosemite heb gekregen wat hierboven staat duidelijk toch en blijft het hier bij
.
Het is idd net wat je ervoor wilt betalen, helemaal mee eens, denk ook niet dat iemand een probleem heeft om iets meer bij te dragen, maar van 80 naar 250,- is wel een flinke stap. gelukkig is het antwoord wat ik van Yosemite heb gekregen wat hierboven staat duidelijk toch en blijft het hier bij
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat is een heel andere situatie dan die waar @Tantelotje het over heeft; de AtB pas voor een bezoek aan meerdere parken, zonder de $100 surcharge.. Als je slechts één park bezoekt is het een heel ander verhaal.boonens schreef: ↑26 nov 2025, 21:20Relativeren is gezond en ik heb je advies ter harte genomen en er eens goed over nagedacht. Ik kom tot de conclusie dat ik $35 entree en een surcharge van 2× $100 voor een totaalbedrag van $235 om een dagje met mijn vrouw de Everglades te bekijken tijdens een volgende trip naar Florida allesbehalve een koopje vindTantelotje schreef: ↑26 nov 2025, 19:43De 'basis' verhoging van $80 naar $250 vind ik niet meer dan logisch. En als je er eens goed overnadenkt, nog steeds een koopje.![]()
Excuus, ik zie nu dat tantelotje ook al gereageerd heeft.
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Themaparken zoals Disney zijn natuurlijk wel bedrijven en daar betaalt de belastingbetaler niet aan mee.
Nationale parken worden voor het grootste gedeelte gefund door belastingbetalers.
Ik snap op zich wel dat ze toeristen dan meer willen laten betalen, $80 voor zo'n pas was natuurlijk ook peanuts als je een aantal parken bezocht.
Nationale parken worden voor het grootste gedeelte gefund door belastingbetalers.
Ik snap op zich wel dat ze toeristen dan meer willen laten betalen, $80 voor zo'n pas was natuurlijk ook peanuts als je een aantal parken bezocht.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Een prijsverhoging is op zich wel op zijn plaats, want de pas kost al heel veel jaren hetzelfde, maar dit is wel een beetje veel in een keer 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 9584 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 4 Reacties