Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar naar toe in januari?
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Waar naar toe in januari?
Wij hebben eind dit jaar een bruiloft van een famlielid in de staat Virginia. Nou vinden we het best zonde om voor een paar dagen naar Amerika te reizen, dus we zouden er wel een rondreisje aan vast willen plakken (ca 11- 13 dagen). Maar wat is leuk om te doen midden in de winter, begin januari?
Ik zat te denken om met de auto naar New Orleans te rijden en vanaf daar terug vliegen, of via Charleston, Savannah, st Augustine naar Miami, maar daar is het wel hoogseizoen rond die tijd. Vliegen naar Las Vegas of San Francisco en daar een rondje doen?
In ieder geval geen rondje San Diego, daar zijn we al best vaak geweest. Heeft iemand een goed idee voor ons rond die tijd?
Ik zat te denken om met de auto naar New Orleans te rijden en vanaf daar terug vliegen, of via Charleston, Savannah, st Augustine naar Miami, maar daar is het wel hoogseizoen rond die tijd. Vliegen naar Las Vegas of San Francisco en daar een rondje doen?
In ieder geval geen rondje San Diego, daar zijn we al best vaak geweest. Heeft iemand een goed idee voor ons rond die tijd?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: waar naar toe in januari?
Florida lijkt me qua weer de beste keus, al kan de temperatuur daar ook erg verschillen in januari.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Waar naar toe in januari?
Begin Januari in Florida is niet echt hoogseizoen, het is meestal vrij rustig. Amerikanen hebben dan net alle vakantiedagen opgemaakt met Thanksgiving, Kerst en Nieuwjaar en de scholen zijn weer begonnen. Florida is qua weer waarschijnlijk het beste, je kunt een paar mindere dagen hebben maar het gaat bijna nooit onder de 15 graden overdag en het regent amper in de winter. In de rest van het Zuiden is dat anders en moet je een beetje geluk hebben met het weer.
Rondje Vegas is heel mooi in de winter maar je moet het een beetje open moeten houden qua invulling omdat er afsluitingen kunnen zijn vanwege sneeuwval.
Rondje Vegas is heel mooi in de winter maar je moet het een beetje open moeten houden qua invulling omdat er afsluitingen kunnen zijn vanwege sneeuwval.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tucson? Texas?
Of Las Vegas met Death Valley, Red Rock Canyon, Valley of Fire, Snowcanyon. Zie daarvoor eens in het 2020 verslag van Michelly. Zij waren er in februari.
Marianne
Of Las Vegas met Death Valley, Red Rock Canyon, Valley of Fire, Snowcanyon. Zie daarvoor eens in het 2020 verslag van Michelly. Zij waren er in februari.
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hawaii 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Perfecte tijd voor Death Valley en omgeving.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt allemaal voor het meedenken! Tucson en omgeving vind ik ook wel een goed idee, maar Death Valley is inderdaad ook een goeie
Ik hoef ook niet perse in mijn korte broek te kunnen lopen hoor, al de wegen maar begaanbaar zijn, en de bezienswaardigheden geopend zijn. We zeiden al, we kunnen ook juist extreem winters weer opzoeken zoals in Minneapolis
maar dan moet je weer zoveel meenemen (dikke jassen, skibroek etc)
We gaan van alle mogelijkheden eens iets van een rondje bedenken en naast elkaar leggen.

Ik hoef ook niet perse in mijn korte broek te kunnen lopen hoor, al de wegen maar begaanbaar zijn, en de bezienswaardigheden geopend zijn. We zeiden al, we kunnen ook juist extreem winters weer opzoeken zoals in Minneapolis

We gaan van alle mogelijkheden eens iets van een rondje bedenken en naast elkaar leggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zowel Tucson als Death Valley zou je ons 2024-verslag eens kunnen bekijken.
Marianne
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Oke, nu serieus, Hawaii is wel een andere tak van sport.. Maar Florida is natuurlijk een prima bestemming voor januari. Wij hebben in 2019 een rondje '' beyond '' the parks gedaan en is ons uitstekend gevallen. In het noorden wel wat koeler maar alsnog prima te doen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik ga al een aantal jaar achtereen naar Florida, en vooral in januari. Heerlijk als het in NL winter is.
Heb altijd mooi weer gehad, soms weleens een koude nacht (tegen nachtvorst aan) maar dan warmde het overdag op naar 20-22 graden.
Afgelopen januari echter heb ik echt koud weer gehad, 8 graden, regen en koude wind. Was in Seaworld, en compleet verkleumd. Was heel blij met de stoelverwarming in de auto
Dit duurde een dag of 5. Daarna werd het steeds warmer.
Heb ik januari ook weleens 30 graden gehad. Het kan alle kanten op.
Maar dat was een uitzondering, dat koude weer (hoop ik althans). Ga komende januari weer die kant op.
Heb altijd mooi weer gehad, soms weleens een koude nacht (tegen nachtvorst aan) maar dan warmde het overdag op naar 20-22 graden.
Afgelopen januari echter heb ik echt koud weer gehad, 8 graden, regen en koude wind. Was in Seaworld, en compleet verkleumd. Was heel blij met de stoelverwarming in de auto

Heb ik januari ook weleens 30 graden gehad. Het kan alle kanten op.
Maar dat was een uitzondering, dat koude weer (hoop ik althans). Ga komende januari weer die kant op.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1498 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 0 Reacties