Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door woutervg »

Wij hebben ook erg goede ervaringen met Tello. Voor de frequente reizigers kun je je nummer ook behouden voor $5 per maand.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ja want in het slechtste geval krijg je dus een nieuw nummer als je zeg maar in april naar de VS gaat en in september weer en in de tussentijd het weer opzegt?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Google Voice gaan gebruiken, dan heb je een vast US nummer zonder kosten wat ook in NL werkt. En esim met data. Dan werkt zowel je NL nummer als US.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@deebee7

Hoe is de Airalo e-sim mét Amerikaans nummer bevallen?
Werkte het goed?

Ik twijfel tussen de e-sim met alleen data of tóch ook met bellen, vandaar mijn vraag.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@harryh hoe werkt dat dan? Dat kan toch niet voor Europeanen? Of misschien met een omweg?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Reny Ik ben dan wel geen @deebee7 maar ik had ook Airalo mét Amerikaans nummer.

Is prima bevallen. Heb slechts enkele keren gebruik gemaakt van mijn Amerikaanse nummer en dat werkte prima. Was het echt nodig geweest? Nee! Is het handig om te hebben? Ja!

Zal er een volgende keer waarschijnlijk weer voor kiezen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
24 mei 2025, 13:28
@harryh hoe werkt dat dan? Dat kan toch niet voor Europeanen? Of misschien met een omweg?
Als je in de US bent kun je een gratis account aanmaken, dat werkt met een bestaand NL Google account. Om account aan te maken heb je eenmalig een US nummer nodig om de verificatie code te ontvangen. Ik heb dat met een Verizon trial gedaan, daarmee krijg je een US nummer. De meeste van die gratis text apps zoals TextMe enz. werken daarvoor helaas niet, dat houdt Google tegen.
Je kiest bij Google zelf een US nummer. Daarmee kun je via internet data gratis bellen, gebeld worden en SMSen, ook vanuit NL. Heb hetzelfde nummer al jaren intussen. Er is een app voor Android en iOS en het werkt ook in een browser op PC. Ik vind het super handig, Amerikanen bellen en texten graag ipv Whatsapp.

Instructies: https://support.google.com/voice/answer/115061
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Cocyote

Thanks Roland, goed te weten!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MiesVB »

Volgens mij is het al eerder gezegd maar goed om te herhalen.
Mijn vriendin heeft Odido (zakelijk) en kreeg daardoor 65GB data gratis in de VS.
Met KPN kan je voor 35 euro 15GB data kopen. Voordeel is dat je gebruik kunt maken van (snel) 5G verkeer van Verizon (als je je provider handmatig selecteert). 15GB is prima als je je bundel niet gebruikt voor social en/of video.

Ik wilde zelf een esim van Verizon aanschaffen maar in de winkel kreeg men dat op de 1 of andere manier niet voor elkaar. Toen heb ik eieren voor mijn geld gekozen en heb ik tegoed via KPN aangeschaft. Geen gedoe met extra simkaarten en wel zo makkelijk.

Overigens raad ik iedereen aan voor Verizon te gaan. Op je iPhone kan je handmatig een voorkeursnetwerk selecteren en over het algemeen was de coverage van Verizon het beste.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

MiesVB schreef:
24 mei 2025, 15:24
Met KPN kan je voor 35 euro 15GB data kopen. Voordeel is dat je gebruik kunt maken van (snel) 5G verkeer van Verizon (als je je provider handmatig selecteert). 15GB is prima als je je bundel niet gebruikt voor social en/of video.
...
Overigens raad ik iedereen aan voor Verizon te gaan. Op je iPhone kan je handmatig een voorkeursnetwerk selecteren en over het algemeen was de coverage van Verizon het beste.
Alleen weet ik uit ervaring - ik heb een zakelijk abo van KPN - dat KPN je in de VS met roaming een NL IP adres geeft als je Verizon, AT&T, T-Mobile etc. gebruikt. Sites die in NL niet werken werken als je daar bent daardoor ook niet, die denken dat je in NL zit. Oplossing: VPN gebruiken op je mobiel of een esim kopen bij de bekende esim providers en je KPN data uitzetten als je daar bent.

Verizon heeft overigens nog steeds de 1 maand gratis trial met esim. En die kun je na 12 maanden weer gebruiken.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Reny Airailo met eigen Amerikaans nummer is prima bevallen Zoals @Coyote ook al aangaf werkte het naar wens.
Ik koop voor m'n rondreis in juli wellicht opnieuw Airalo.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

harryh schreef:
24 mei 2025, 15:40
Alleen weet ik uit ervaring - ik heb een zakelijk abo van KPN - dat KPN je in de VS met roaming een NL IP adres geeft als je Verizon, AT&T, T-Mobile etc. gebruikt. Sites die in NL niet werken werken als je daar bent daardoor ook niet, die denken dat je in NL zit. Oplossing: VPN gebruiken op je mobiel of een esim kopen bij de bekende esim providers en je KPN data uitzetten als je daar bent.
Dat is bij Odido ook zo. VPN is dan inderdaad handig om te gebruiken. Bij Odido mag je roamen op het 4G netwerk van AT&T en het 4 en 5 G netwerk van T Mobile. Bij twee abonnementen zit 75GB inbegrepen
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Deebee7

Thanks!
Gr.
Reny
Onze verslagen:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

MiesVB schreef:
24 mei 2025, 15:24
Volgens mij is het al eerder gezegd maar goed om te herhalen.
Mijn vriendin heeft Odido (zakelijk) en kreeg daardoor 65GB data gratis in de VS.
Is ook voor Odido niet zakelijk ;).
Je krijgt bij de unlimited pakketten de GB's er gratis bij (per maand dat wel).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@harryh je tip voor google voice ben ik aan het uitproberen, maar hij accepteert mijn usa tel nr niet van arialo. Ik ben in de USA, weet jij waar het aan ligt, wat doe ik fout?
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Elendan Ik heb niet direct een idee, ik neem aan dat je niet alleen een data esim hebt, want dan werkt het niet?
Kun je vanaf een ander nummer wel sms ontvangen?

Ik heb het met een trial van Verizon gedaan, dat nummer werkte wel.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@harryh ik heb mijn usa nummer van Airalo ingevuld. We hebben voor het eerst een Sim met telefonie genomen. Ik zal later eens de trail van Verizon proberen, ik kan volgens mij maar twee actieve sims tegelijk aanzetten met de iPhone 15 pro Max.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Ik kan iedereen deze e-SIM aanraden :

https://www.amazon.nl/dp/B0BZ415MMG?ref ... title&th=1

Je krijgt een code per POST en met die code kan je op een website je e-sim laten activeren voor de datum die je wilt.
Wij vlogen op 24 mei dus ik heb 24 mei opgegeven. In de ochtend een bevestiging dat de e-sim actief is gemaakt.
Bij aankomst op JFK werkte de e-sim gelijk.
(Speedtest op tmobile-5G in de hotelkamer notabene : 185Mbps Down en 11.9Mbps Up.)

Inclusief US telefoonnummer. In ons geval met netnummer 760 (westkust) en onbeperkt bellen binnen de US.
VossieUnited
Amerika-ontdekker

Bericht door VossieUnited »

Hoi,

Donderdag vertrekken wij naar Amerika en ik probeer via de qr code van Verizon de free trail te installeren, maar krijg een melding dat de app niet beschikbaar is. Ik heb een iPhone 16. Heb geprobeerd om in deze rubriek tips te zoeken, maar kom er niet echt uit. Heeft iemand tips / een korte instructie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt,
Debby
Ancent
Amerika-ontdekker

Bericht door Ancent »

VossieUnited schreef:
02 jun 2025, 19:28
Hoi,

Donderdag vertrekken wij naar Amerika en ik probeer via de qr code van Verizon de free trail te installeren, maar krijg een melding dat de app niet beschikbaar is. Ik heb een iPhone 16. Heb geprobeerd om in deze rubriek tips te zoeken, maar kom er niet echt uit. Heeft iemand tips / een korte instructie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt,
Debby
Het probleem waar jij (waarschijnlijk) tegenaan loopt is dat de app alleen geïnstalleerd kan worden vanuit de Amerikaanse Apple App Store. Je lost dit op door of de landinstelling te wijzigen of met een (extra) Apple ID met deze instellingen.

Over dat laatste gaat mijn vraag. Wat is het handigst? Voor onze vakantie in juli wil ik de Verizon app op 3 iPhones installeren, waarvan 2 van de kinderen.

Zet ik hun Apple ID op Amerika, download ik de App en daarna weer terug op NLD? Of toch de route van een extra Apple ID? En kan ik dan via 1 Apple ID 3x een trial aanvragen?

Jullie zien, ook hier behoefte aan meer info :wink:
Menno, Angela, Sem en Luuk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer