Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Bericht door d_vdploeg »

Alle artikelen die de afgelopen weken voorbij zijn gekomen daarvan vraag ik mij af of dit het hele verhaal is. Of een verhaal wat aangedikt is. Natuurlijk pakken de media de uitzonderingen en spannende verhalen eruit.

Persoonlijk denk ik dat je nog prima naar de VS op vakantie kunt. Het lijkt mij zeer sterk dat de gemiddelde toerist met dit soort zaken te maken gaat krijgen. Alles ligt nu wel onder vergrootglas door de nieuwe termijn van President Trump. Maar deze praktijken zijn toch van alle dag? En kwam ook voor, voor de nieuwe termijn van Trump.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

Gisteren door immigrations op Tampa. Niets aan de hand of andere vragen dan vroeger, zelfs minder. Mijn vrouw en ik met GE kregen letterlijk geen enkele vraag. Onze dochters met MPC enkel de vraag waar ze heen gingen en hoe lang. "Have fun!".
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Er is totaal niks aan de hand, los van wat incidenten die waarschijnlijk ook al eerder voorkwamen. Erwas een volle rij en na iets meer dan een uur waren we aan de beurt bij LAX.

Was het de eerste keer? Wanneer ga je weer weg? Doei. Het duurde hooguit twee minuten, want alleen mijn dochter (voor het eerst) moest vingerafdrukken afgeven.

Dus uiteindelijk gaat het in het algemeen vooral om mensen die graag discussiëren over gebakken lucht, omdat ze daar blijkbaar een bepaalde kick van krijgen denk ik dan weer.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Er zijn meer dan voldoende apps en websites waar je precies kunt zien wat de gemiddelde wachttijd is. CBP en Homeland Security geven hier info over. En als die je vertrouwen niet meer hebben dan is er genoeg info online te vinden over de situatie.

Gebruik de MPC app. Daar staan hier ook al pagina's vol van. Werkt bijna overal perfect en je bent meestal in no time langs immigrations.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

''Leuk'' nieuw artikel van onze vrienden van het AD:

https://www.ad.nl/buitenland/roadtrip-v ... ~a1a7fd35/

Ook hier weer bijzondere verhalen naar mijn mening waar de doorsnee toerist die 3 weken gaat rondreizen of een stedentrip New York maakt praktisch nooit mee te maken krijgt.

We hebben vandaag in de aanbieding:

Een beetje naïeve jonge reizigers die voor een reis van 5 weken geen hotel hadden geboekt voor aankomst op Hawaii. Dat kan natuurlijk best verdacht zijn.. Daarnaast moet je volgens mij bij een vlucht vanaf een luchthaven buiten de VS altijd je eerste hotel opgeven. De zogenaamde API informatie. Hoe kan je anders dan met een vliegtuig op Hawaii komen?

Verder een situatie die neigt naar werken... en een dame met een werkvisum die werkt voor een bedrijf wat cannabis producten verkoopt..

Tja.. Ik weet niet zo goed wat ik nou met zulke artikelen moet... Ik vind het allemaal zo onder een vergrootglas liggen sinds de 2e termijn van Trump...Terwijl deze praktijken ook al voor kwamen onder Biden en ik denk zelfs onder Obama.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik zag ze ook en moest ook gelijk aan dit topic denken. Dit zijn toch mensen die anders reizen dan de meesten onder ons. Het valt nog mee dat ze überhaupt een Esta hebben aangevraagd. Maar ze zullen wel lekker scoren (de verhalen dus).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het is heerlijk scoren voor sensatiepers en YouTuber s
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

d_vdploeg schreef:
23 apr 2025, 12:31
Terwijl deze praktijken ook al voor kwamen onder Biden en ik denk zelfs onder Obama.
In de jaren 90 al. En sinds 11 September 2001 is het allemaal nog strenger geworden.

Dan negeren we nog even dat we al jaren programma's op tv hebben waarin we kunnen zien hoe streng ze in Australië en Nieuw Zeeland zijn.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Hockey doelt op het programma " Border Security "
Is dat er nog steeds ?

Australie / Nieuw Zeeland en USA kwamen in beeld met inkomende reizigers en inkomende post...

Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

We lachen ons dood om die idioterie....
Maar ondertussen...zie je ook aan reacties hier dat mensen die onzin voor waarheid aannemen.
Er wordt angst gewekt en vanuit angst gooien mensen hun vakantieplannen om ..
En het allerergste van alles vind ik dat we geen echte journalistiek meer hebben.
Dat je alleen nog maar copy-paste stuktjes ziet.
Dat de berichtgeving niet verder komt dan de onderbuik .
En er nergens naar het Waarom wordt gezocht.
Stuur mij een PB !
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Hoe is dit een onderbuik/sensatie verhaal? Dames gaan op reis, komen het land niet in en worden teruggestuurd. Dat zijn de feiten, netjes vermeld. Er is een officiële reactie vanuit de VS, wat al best bijzonder is. En de dames komen ook zelf aan het woord. De verhalen komen uiteraard niet overeen. Er is verder niks verzonnen, er staan ook geen meningen in.

Voor ons is het misschien geen nieuws want dit gebeurde voorheen ook al regelmatig, maar blijkbaar wordt dit soort artikelen nu goed gelezen. Het wordt zelfs hier verder verspreid, de krant zal dankbaar zijn.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Ik vermoed dat de huidige repercussies van dergelijke gevallen iets meer in de kijker loopt dan voorheen. En bijgevolge nieuwswaarde heeft.

@bedeve
Diversificatie in je media-aanbod zou ik voorstellen. Want poneren dat er geen ‘echte’ journalistiek meer is, lijkt me ook behoorlijk onderbuik.
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Hmm, onderbuikgevoelens.

Vandaar dat ik nu allemaal reclame zie voor buikvetverminderaars… :lol:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

De sensatie (of beter gezegd eigenlijk geen sensatie) zit hem voor mij in het feit dat dit soort verhalen nu de (Nederlandse) media halen, waar dit voorheen niet het geval was. Dit is nu sinds de opening van dit topic al zeker het 3e of 4e artikel (of misschien wel meer) in een maand tijd, waar we voorheen hooguit 1x per zoveel jaar zo'n artikel zagen.

Ja het zijn zeker verhalen die echt gebeurd zijn.. Dat ontken ik zeker niet. Ik kan mij ook voorstellen dat mensen niet meer naar de VS willen of durven, door dit soort verhalen.

Wat ik alleen wel opvallend vind is dat het nu vaker het nieuws haalt, toevallig omdat de VS een andere president heeft. Toevallig een president die wat hoekig is en keuzes maakt die misschien niet mijn of jouw keuzes zouden zijn.

Maar verder zijn het vooral de uitzonderingsverhalen en is er naar mijn mening veel te veel aandacht voor. En als je dan gaat inzoomen op zo'n verhaal dan blijkt het een verhaal op zich te zijn en zijn er op zijn minst discutabele dingen gebeurd die onder alle andere presidenten ook geleid zouden hebben tot terugsturen of detentie. Het verschil is dat het nu het nieuws haalt en meer aandacht voor is.

Deze verhalen zijn m.i. niet representatief voor de gemiddelde toerist die 3 weken naar de westkust gaat of een weekje NYC. Soms mis ik in die artikelen wel die kant van de zaak. Ja natuurlijk leest zo'n artikel meer als er in staat dat mensen geweigerd zijn ipv een andere tekst. Maar of het meer nieuwswaarde heeft...

Ik kom voor het prachtige diverse land om daar vakantie te vieren. Ik zou het zonde vinden als er mensen hier op het forum, of andere vakantievierders niet meer naar de VS durven door dit soort verhalen.

Als mensen hier hun vakantie annuleren, omboeken of besluiten niet meer te gaan vanwege Trump, uiteraard helemaal ok :thumbup:

Maar als mensen dat doen omdat ze bang zijn niet meer toegelaten te worden dan is dat zonde en m.i. niet aan de orde als je je zaken op orde hebt en gewoon 3 a 4 weken vakantie gaat vieren. Net zoals het altijd is gegaan in verreweg de meeste gevallen.

Ik begin mij pas zorgen te maken als de doodgewone toerist die 3 weken gaat rondreizen met bosjes geweigerd wordt aan de grens, of als er een inreisverbod komt e.d.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Het maakt denk ik niet uit met welke feiten of argumenten je komt, jules zijn politieke mening staat al vast. Jammer dat jules geen daadwerkelijke tips meer geeft voor reizigers die op zoek zijn naar advies mbt hun reis, wat hij eerder wel deed.
19 States so far...
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Oh, maar mijn mening over de staat van de media was niet politiek ingegeven. Je kent ze ook niet. Ze is verder ook niet belangrijk noch relevant in deze. Ik reageerde enkel op een post over de staat van de media. Het waardevolle van een forum als dit lijkt me het uitwisselen van meningen en ideeën over ons favoriete (vakantie)land en de discussies die daaruit voortvloeien.

Mocht ik vinden - al dan niet terecht :-) - dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren in het reisforum zal ik dat niet nalaten. Want ik vermoed dat we daarover wel eensgezind zijn hier: onze liefde en/of fascinatie voor de VS. Maar soms lijkt het wel, ik wik mijn woorden, alsof die liefde bij sommigen blind maakt…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer