Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Tsja. Het is ook maar net wat je belangrijk vindt.

Als je goedkoop wilt dan is Airalo zeker een uitkomst (en met de stap voor stap uitleg zeker niet zo moeilijk als het lijkt)
Als je een US nummer belangrijk vindt (ook hergebruik) is een kaartje halen in de US ook een uitkomst (maar dan heb je vaak wel de "dualSim discussie waar mensen ook niet helemaal begrijpen hoe dat werkt.

Als je echt een leek bent, of geen zin hebt in dat constant wisselen kijk dan goed in Nederland naar abbonementen die bij jou passen.
Ik heb zo Odido unlimited genomen, al vanaf 20 per maand waar je voor 40GB en bellen per maand in de US mag gebruiken.

Nu dus al 2x gebruikt voor mijn reizen en werkt gewoon prima, geen gedoe meer met andere nummers, e-sims of kaartjes en ook bellen werkt prima (zonder extra kosten).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Aggie
Amerika-ontdekker

Bericht door Aggie »

Wij hebben sinds een jaar ook een unlimited abonnement bij Odido, eerste kost 40 euro en de volgende 20 euro per persoon. We betalen nu dus 80 euro voor drie abonnementen, waardoor we ook buiten de EU gewoon kunnen bellen, sms-en en internet. Wij vinden het ideaal op deze manier.
Geen gedoe meer met wachten op wifi...niet dat dat zo'n groot probleem was, maar door het tijdsverschil soms wel lastig. :roll:
Retrx
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Retrx »

Ik kon het antwoord op mijn vraag hier niet zo snel vinden tussen de 155 pagina’s, vandaar dat ik hier de vraag nog eens stel!

Ik ben op zoek naar een prepaid data simkaart die ik in een spare telefoon kan stoppen zodat ik een hotspot kan opzetten.

Ik zie online zoveel verschillende sims en niet overal staat bij vermeld of een hotspot maken mogelijk is.

Het doel is om met 2 iphones en 1 android toestel te verbinden met een los android toestel waarop de hotspot moet draaien. Om zodoende de 2 iphones en het ene android toestel online te houden i.v.m. dingen opzoeken en whatsapp.

Mochten mensen hier tips hebben hoor ik dat graag!
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@mara25

Mocht je mijn bericht lezen.

Hoe is Nomad?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

nwolf schreef:
09 apr 2025, 10:55
Als je echt een leek bent, of geen zin hebt in dat constant wisselen kijk dan goed in Nederland naar abbonementen die bij jou passen.
Ik heb zo Odido unlimited genomen, al vanaf 20 per maand waar je voor 40GB en bellen per maand in de US mag gebruiken.
Klinkt zeker interessant, maar als ik op de ODIDO site kijk is bellen en internet in de US pas van toepassing bij een Unlimited Plus abonnement, welke dan weer €37,50 per maand kost...maar dan krijg je wel 60GB.

Overigens kun je maar 1 eSIM tegelijk actief hebben, dat is dus heel wat anders dan een dual SIM (fysieke SIM kaart) in je telefoon.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Je hebt gelijk, ik heb de premium (42 p/m) en samen met mijn zoontje en vriendin dus voor 40,- extra 3 abonnementen (82, totaal).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Blijft een goede aanbieding :thumbup: plus je houdt je eigen nummer en bent gewoon bereikbaar.
Ik heb een Amerikaanse iPhone 15 Pro en dus geen sim slot meer, dus dan is zon'n abonnement wel handig omdat maar 1 eSIM actief kan zijn.

Ik heb net even gekeken op de KPN site, maar die bieden dat soort abonnementen nu ook aan. Ik ga mijn huidige abonnement gelijk overzetten, dus dank voor de tip! :thumbup:
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Retrx schreef:
09 apr 2025, 13:26
Ik zie online zoveel verschillende sims en niet overal staat bij vermeld of een hotspot maken mogelijk is.

Het doel is om met 2 iphones en 1 android toestel te verbinden met een los android toestel waarop de hotspot moet draaien. Om zodoende de 2 iphones en het ene android toestel online te houden i.v.m. dingen opzoeken en whatsapp.

ALs je kiest voor Airalo op die ene telefoon (moet die wel E-Sim ondersteunen) dan is dit geen probleem, dit heb ik namelijk ook gedaan vorig jaar tijdens een vakantie in Florida, je zet die ene telefoon op Hotspot functie. Gezien je device dan eigenlijk als "Wifi punt" gaat functioneren kan je meerdere devices koppelen.

Of er anno 2025 nog steeds providers zijn die dit blokkeren (dus mocht je echt perse een kaartje willen halen in de US) durf ik je niet te zeggen. In Europa is het al jaren zo dat je vrijheid van internet hebt en ze het niet mogen blokkeren.
Retrx
Amerika-ontdekker

Bericht door Retrx »

nwolf schreef:
09 apr 2025, 14:23
Retrx schreef:
09 apr 2025, 13:26

ALs je kiest voor Airalo op die ene telefoon (moet die wel E-Sim ondersteunen) dan is dit geen probleem, dit heb ik namelijk ook gedaan vorig jaar tijdens een vakantie in Florida, je zet die ene telefoon op Hotspot functie. Gezien je device dan eigenlijk als "Wifi punt" gaat functioneren kan je meerdere devices koppelen.

Of er anno 2025 nog steeds providers zijn die dit blokkeren (dus mocht je echt perse een kaartje willen halen in de US) durf ik je niet te zeggen. In Europa is het al jaren zo dat je vrijheid van internet hebt en ze het niet mogen blokkeren.
Oowja dat kan natuurlijk ook! Op dat extra toestel een esim nemen en daarop de hotspot aanzetten. Of in amerika een prepaid sim kopen en dan de hotspot erop aanzetten. Simkaarten via amazon worden die nog aangeraden hier? Die kan ik natuurlijk ook in dat extra toestelletje stoppen en dan een hotspot aanzetten, heb alleen van een collega gehoord dat die aangaf dat je met die simkaarten van amazon geen hotspots kon aandoen. Blijft lastig wat nu te doen, dank voor de reactie!
Retrx
Amerika-ontdekker

Bericht door Retrx »

Goedenavond,

Ik zit een beetje in een dilemma en vind het maar moeilijk te begrijpen, zojuist door de meeste pagina's heengespit. Nergens vind ik een concreet antwoord jammer genoeg.

Onze situatie: Ik mijn broer en mijn vriendin hebben 2 iphones en 1 samsung telefoon. Wij willen alle 3 bereikbaar zijn voor het opzoeken van routes restaurantjes en natuurlijk voor whatsapp.

Nu heb ik als optie, alle 3 een Esim bij airolo nemen.

Nu wil ik als backup ook een fysieke simkaart meenemen WANT ik neem ook een los android telefoontje mee waar dus een fysieke simkaart in kan, die wil ik gebruiken met de hotspot functie van de telefoon zodat de andere telefoons van ons erop kunnen (2 iphones, 1 samsung).

Waar vind ik nu die fysieke simkaart? https://www.amazon.nl/dp/B0BY7X7B45/?th=1 hier wordt vaag aangegeven dat deze sim niet werkt in een MIFI, maar werkt de hotspot functie van de android telefoon wel?

Of weet iemand welke simkaart er wel gebruikt kan worden met de hotspot functie van het losse android telefoontje..

Het liefst haal ik geen fysiek simkaartje in amerika want die zijn als ik zo lees behoorlijk prijzig.

Graag linkjes indien mensen die natuurlijk hebben en willen delen! thanks! :thumbup:
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Volg de tip die hier al veel wordt genoemd als je niet alleen een Airalo E-Sim wilt.

Neem bv dan 1 E-Sim Airalo als backup, zodra je aankomt in de US ga je naar de 1e de beste Walmart/Target/etc. en koop je daar een kaartje van je favoriete provider (prepaid is handiger dan) ik zou niet hier een kaar bestellen, via amazon kun je ze we aan komen maar betaal je veel meer dan als je het gewoon daar koopt. Ja, ze zijn niet goedkoop, maar hier kopen voor de US is nog veel duurder dan daar kopen.
Maar nogmaals, als je 1 toestel hebt die je als hotspot wilt gebruiken, en die ondersteunt een E-Sim koop je daar Airalo voor en gebruik je die als hotspot. Hou er wel rekening mee dat een hotspot opzetten veel van je batterij vraagt dus dat de telefoon sneller leeg zal zijn!

Dus helemaal geen dilemma, je hebt opties ;)
Retrx
Amerika-ontdekker

Bericht door Retrx »

nwolf schreef:
09 apr 2025, 20:07
Volg de tip die hier al veel wordt genoemd als je niet alleen een Airalo E-Sim wilt.

Neem bv dan 1 E-Sim Airalo als backup, zodra je aankomt in de US ga je naar de 1e de beste Walmart/Target/etc. en koop je daar een kaartje van je favoriete provider (prepaid is handiger dan) ik zou niet hier een kaar bestellen, via amazon kun je ze we aan komen maar betaal je veel meer dan als je het gewoon daar koopt. Ja, ze zijn niet goedkoop, maar hier kopen voor de US is nog veel duurder dan daar kopen.
Maar nogmaals, als je 1 toestel hebt die je als hotspot wilt gebruiken, en die ondersteunt een E-Sim koop je daar Airalo voor en gebruik je die als hotspot. Hou er wel rekening mee dat een hotspot opzetten veel van je batterij vraagt dus dat de telefoon sneller leeg zal zijn!

Dus helemaal geen dilemma, je hebt opties ;)
oh! ik dacht dat Esims niet konden icm de hotspot functie.. goed om te weten dat dit werkt! dus in het makkelijkste geval zou ik dus op dat losse android toestelletje een ESIM kunnen aanschaffen via airolo en dan de hotspot aanzetten en dan met de andere 3 telefoons op dat wifi netwerkje inloggen? dat toestelletje hang ik dan non stop aan de auto stekker of powerbank dat komt wel goed! en dan koop ik inderdaad wel een prepaid simkaart in walmart of target als ik daar eenmaal ben. of gewoon ieder een esim kan natuurlijk ook. Thanks voor de opties! :wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Quoten van een direct bovenliggend bericht is niet nodig en niet toegestaan :wink:
Retrx
Amerika-ontdekker

Bericht door Retrx »

sorry dit wist ik niet! (ik ben reddit gewend) dank voor de tip Ingrid!
roadtrip2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roadtrip2025 »

Moest je toestel geen eSIM ondersteunen, kan je online altijd een '9eSIM' kaart kopen ($20-25 afhankelijk van het type). Dit is een klassieke SIM kaart waar je eSIMS op kan installeren.
Bijkomende handigheid is dat je er meerdere eSIM op kan plaatsen en daar tussen kan switchen via de NekokoLPA app (Android/iOS). Je kan deze SIM kaart ook verplaatsen van toestel naar toestel.

Qua eSIM: Indien je een maand of meer naar de US zou reizen, ben ik voorstander van US Mobile (AT&T - Verizon - T-Mobile) Of eventueel Tello (T-Mobile).
Je krijgt bij deze ook effectief een US telefoonnummer én een US IP adres. (Bijkomend voordeel is dat je bij US Mobile tussen de verschillende carriers kan switchen - afhankelijk van het gekozen plan)

Blijft natuurlijk belangrijk dat je smartphone ondersteuning heeft voor de nodige US 4G/5G banden. (Ik heb een Amerikaanse Google Pixel 6 Pro gekocht via eBay)
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Handige tip, die wist ik ook nog niet.
Laatst een familielid een nieuwe telefoon laten kopen omdat ze een E-Sim nodig hadden (dacht voor Afrika ergens).
Maar dit was stukken goedkoper geweest :D
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@Retrx
Wij hebben een simkaart gekocht bij simcorner met onbeperkte data, die in een oude iphone gedaan en daarna kon ik die als hotspot gebruiken met zowel mijn eigen samsung gsm en andere iphone.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Nomad heeft nu een aanbieding op de 30 dagen plannen voor 10gb, 20gb en 50gb.
Als je 20gb neemt kost deze nu 18 USD. Met een promo code gaat er nog eens 5 USD af. Dus 13 USD.
Met de huidige USD koers erg gunstig.
avl2020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door avl2020 »

Weet er iemand wat er gebeurt als ik nu een esim zou aankopen bij bijvoorbeeld Nomad, maar tegen dat we naar de US vertrekken in juli een andere gsm heb? Kan je dit meenemen? Of is dit dan verloren?
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Je hoeft je esim niet te installeren, bij Nomad heb je hier 60 dagen voor vanaf datum aanschaf.

In jouw geval dus pas aanschaffen ergens in mei.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer