Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Ik heb geprobeerd alle 25 pagina's terug te lezen maar krijg het niet helemaal duidelijk voor mijzelf. Ik heb een Revolut basic met Euro rekening. Ik zie dat ik ook een Dollar rekening kan openen. Dat is ondertussen gelukt. Zetten jullie dan op de dollar rekening gled dmv een bankoverschrijving (of vanaf een creditcard)? Maar ik zie nergens de wisselkoers staan. Kijk ik dan toch op de verkeerde plek?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik zet eerst euros op mijn euro rekening. Je kunt zien wat de koers wordt als je euros naar je dollar rekening wilt omzetten door op verplaatsen te klikken.
@Laredo
Eerst geld zetten op je Euro rekening via ideal of een creditcard, wanneer er geld staat op je € rekening klikken en hier op convert om euro's om te zetten naar Dollar.
Je krijgt dan ook een duidelijke overzicht met de koers en kosten etc.
Eerst geld zetten op je Euro rekening via ideal of een creditcard, wanneer er geld staat op je € rekening klikken en hier op convert om euro's om te zetten naar Dollar.
Je krijgt dan ook een duidelijke overzicht met de koers en kosten etc.
Dank dank, gelukt! En je mag dus maximaal 1000 euro per maandag omwisselen.
Ik kan btw gratis 2 maanden gebruik maken van Premium. Dat zou precies goed uitkomen voor mijn reis van 17 april tm 5 mei. Meer mensen dat al eens gedaan? De gratis trial precies rond je vakantie plannen?
Ik kan btw gratis 2 maanden gebruik maken van Premium. Dat zou precies goed uitkomen voor mijn reis van 17 april tm 5 mei. Meer mensen dat al eens gedaan? De gratis trial precies rond je vakantie plannen?
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
-
- Amerika-expert
Yep en dan op een goed moment omwisselen, werkte prima
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Stopt dat 2 mnd gratis Premium vanzelf weer?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
Ik heb het zelf gestopt, voor de zekerheid
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk dat je bedoelt per maand ipv per maandag (week).

Je kunt per maand tot EUR 1000 zonder kosten omwisselen met het gratis pakket.
Roland
Haha scherp hoor! Maar je hebt gelijk, per maand inderdaad! Dank voor de reacties mbt premium. Ik ga het gewoon eens proberen en dan kijken in hoeverre het lukt om veel in Amerika te betalen met Revolut. Enige jammere is dat je dan geen punten spaart wat ik bij American Express wel doe. Aan de andere kant zijn die punten een sigaar uit eigen doos want de provisie die zij rekenen is fors (2,5% Toeslag op het bedrag nadat Wij een
transactie in euro’s hebben omgezet bron: https://www.americanexpress.com/content ... _V7_NL.pdf)
transactie in euro’s hebben omgezet bron: https://www.americanexpress.com/content ... _V7_NL.pdf)
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
- asv60
- Amerika-expert
Heb ik net die aanbieding 2 maanden gratis Premium aangeklikt via de aanbieding in de app en er is toch 9,99 afgeschreven 

-
- Amerika-expert
Da's waarom ik destijds de stap naar eerst Wise en daarna Revolut heb gemaakt, ook de valuta koers maakt een groot verschil met Amex, Visa & Mastercard.
Maar Revolut is natuurlijk geen cc, komt in het standaard plan zonder de verzekeringen etc.
Hoe bedoel je geen creditcard? Ik zie wel een Visa creditcard bij Revolut staan (oke gekoppeld op een IBAN rekening bij Revolut waarop mijn geld staat). Je bedoelt een CC maar dan zonder de extras die een CC normaliter wel biedt?
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
@asv60 Voor mij was er ook onduidelijkheid op het laatste scherm. Ik dacht laat ik voor de zekerheid niets doen en heb het via de chat laten activeren.
Hierna twijfelde ik over de voorwaarden. Is dit direct 12 maanden, waarvan de eerste 2 maanden gratis, of toch zoals ik het had begrepen een proefperiode van 2 maanden zonder verdere verplichtingen?
Uiteindelijk heb ik een week later toch maar geannuleerd, maar waarschijnlijk was het gewoon het tweede en had ik kunnen wachten tot na mijn vakantie eind april. Dus heb ik waarschijnlijk voor niks geannuleerd.
In jou geval dus chat contacteren.
Hierna twijfelde ik over de voorwaarden. Is dit direct 12 maanden, waarvan de eerste 2 maanden gratis, of toch zoals ik het had begrepen een proefperiode van 2 maanden zonder verdere verplichtingen?
Uiteindelijk heb ik een week later toch maar geannuleerd, maar waarschijnlijk was het gewoon het tweede en had ik kunnen wachten tot na mijn vakantie eind april. Dus heb ik waarschijnlijk voor niks geannuleerd.
-
- Amerika-expert
Revolut biedt debitcards, je moet saldo op je rekening hebben staan om te kunnen betalen, ze bieden geen kredietfaciliteit zoals een CC doet. Visa betekent niet per definitie CC

- asv60
- Amerika-expert
Ik had het vanochtend gelijk nagevraagd in de chat. Dat bracht eigenlijk geen duidelijkheid, leek wel een automatisch of door AI geformuleerd antwoord. Werd niet duidelijk hoe het nou zat met die 2 maanden gratis. Dus weer geannuleerd en geld terug gekregen.Resetovic schreef: ↑17 mar 2025, 13:56@asv60 Voor mij was er ook onduidelijkheid op het laatste scherm. Ik dacht laat ik voor de zekerheid niets doen en heb het via de chat laten activeren.
Haha in het begin inderdaad ai en je moet echt vragen om een medewerker, in het begin gaat ai niet direct akkoord en blijft door vragen maar uiteindelijk krijg je echt iemand ervoor.
- asv60
- Amerika-expert
Ik ben er klaar mee.
Zojuist ook een Revolut account aangemaakt. Ik had alleen gehoopt dat dit een Visa card zou zijn, geen Mastercard, aangezien mijn ING CC ook een Mastercard is.
Wat is jullie ervaring hiermee voor betalen in Amerika? Is een Mastercard én Visa card beter of kan ik mij hier prima mee redden? Wil niet graag voor verrassingen komen te staan qua betalen...
Wat is jullie ervaring hiermee voor betalen in Amerika? Is een Mastercard én Visa card beter of kan ik mij hier prima mee redden? Wil niet graag voor verrassingen komen te staan qua betalen...
-
- Amerika-expert
@JWTS Er is geen enkel verschil omdat dit beide debit cards zijn.
Zou het om een CC gaan dan is er in VS ook geen verschil tussen beide.
Zou het om een CC gaan dan is er in VS ook geen verschil tussen beide.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zoals @harryh al aangeeft, heeft Revolut zogn. debitcards. Lijken qua nummer op de kaart op creditcards maar zijn het niet. Wel biedt het de mogelijkheid om er online betalingen mee te doen, net zoals met een creditcard. Voorwaarde is dan dus dat je voldoende saldo op je rekening hebt. Ik gebruik Revolut dan ook om online betalingen te doen voor Amerika zoals toegangsbewijzen etc. Het werkt echter niet altijd. Afgelopen weekend nog kaartjes gekocht voor een baseball game. Met (de wegwerpkaart) van Revolut lukte dat niet. Ik moest een echte creditcard gebruiken.
Overigens, alle Nederlandse banken stappen ook over op debitcards. Straks kun je daar dus ook online betalingen mee doen net als met je creditcard. Betalingen zijn dan ook te betwisten in tegenstelling tot iDEAL of een gewone overschrijving (al kun je daar tot op zeker hoogte ook een verzoek tot terugboeking doen maar dan heb je vaak weer akkoord van de ontvanger voor nodig).
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht