Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan gewoon via PB zo'n code vragen aan een mede forumgebruiker.

We hebben gemerkt dat er misbruik gemaakt werd en mensen gewoon enkel hun code plaatsten of zelf speciaal daarvoor registreerden.
Dus ja misbruik dwingt ons tot strenge regels.

Er is trouwens een topic voor het delen van kortingscodes.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Begrijpelijk, en inderdaad is het plaatsen in kortingscode-topic een optie. Ik was het bestaan ervan helemaal vergeten omdat ik er zelf nooit op heb geklikt en eigenlijk altijd overheen heb gelezen 😅

Misschien 'referral' ook toevoegen in de titel? 🙃
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

jeppiepruts schreef:
15 mar 2025, 12:35
Het is ongewenst om je eigen referral of kortingscode hier te vermelden @diver99
Ok , nou ik weet niet waar dit staat want er staan meer posts op met een code maar als we elkaar niet mogen helpen dan zal ik het niet meer doen maar gezien de reakties van andere leden denk ik dat het wel gewenst is
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Gratis 1GB Global eSim - Eskimo (2 jaar geldig) - 80+ Landen

Voor nieuwe klanten / accounts, maar via truc evt. mogelijk voor bestaande klanten (zie onder):

Installeer de app en registreer je met een mobiel nummer.
Voer vervolgens de vouchercode ET-REDDIT1GB in de app in (linksboven) om de promo te claimen.

Het voordeel van Eskimo is dat bij elke nieuwe aankoop, de data die je nog over hebt ook weer 2 jaar geldig wordt.

LET OP: gebruik niet de geadverteerde code FREE500MB. Je kunt namelijk slechts 1 code van deze codes bij de registratie gebruiken. Gebruik dus de code voor 1GB.

Voor bestaande klanten:
Als je al klant bent, registreer via een telefoon zonder eSIM, installeer de app en registreer met een nieuw / ander mobiel nummer.
Voer vervolgens de code ET-REDDIT1GB toe in de app in.
Vraag hierna via de chatfunctie in de app de klantenservice om de QR-code per e-mail te sturen.
Via deze QR kun je dan de eSim op je gewenste toestel installeren.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Iemand hier ervaring met GlobalYo?

Verleden jaar had ik een 20gb eSIM voor mezelf en een 10gb data sem voor mijn vrouw gekocht via Airalo, maar ik vond hem behoorlijk aan de prijs.

Van de week heb kwam ik GlobalYo tegen. 20gb voor 16 usd en 10GB voor ongeveer de helft. Deze heb ik dus aangeschaft op hoop van zege ;-)

Als het niets is dan heb ik pech maar ik heb al esim QR codes ontvangen en het netwerk loopt via Verizon, dus ik heb goede hoop dat het gewoon werkt.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ik zie dat er nu voor Airalo wel een kortingscode is (geen referal) ESIMDB15. Deze geeft 15% korting. Wel even goed opletten want soms is dus de 3$ referal goedkoper om te gebruiken.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

harryh schreef:
10 mar 2025, 21:30
Zul je naar een andere oplossing op zoek moeten, Skype stopt in mei.
Ik gebruik(te) Skype altijd om naar huis te bellen daar mijn bejaarde schoonouders enkel een vaste lijn hebben en geen smartphone.wat zou daar nu de beste oplossing voor zijn?
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Marcel5050
Je zou voor een €50/60 euro een ietsje ouder simlock vrij model Alcatel smartphone (gebruik ik zelf al jaren) kunnen kopen. Voor €5 een prepaid simkaart zodat je WhatsApp kan installeren. En vervolgens de telefoon instellen op alleen data via hun thuis wifi. Even proef bellen via WhatsApp zodat ze weten hoe op te nemen.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

O ja, voordat je de simkaart installeert eerst de telefoon via wifi updaten en weer afsluiten/opstarten :wink:
19 States so far...
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Corv schreef:
26 mar 2025, 14:01
@Marcel5050
Je zou voor een €50/60 euro een ietsje ouder simlock vrij model Alcatel smartphone (gebruik ik zelf al jaren) kunnen kopen. Voor €5 een prepaid simkaart zodat je WhatsApp kan installeren.
Dit gaat niet daar er bij haar geen internet is en dus ook geen wifi.Ook zou het niet simpel zijn iemand van 87 jaar nog met een smartphone leren werken.
Huttenkloas
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Huttenkloas »

Hoi,

Ik zag deze Mifi wouter: Router ZTE U10S Pro, deze zou ook in Florida moeten werken.
Heeft iemand van jullie nog een gouden tip met betrekking tot een biijbehorende unlimited data simkaart voor +/- 21 dagen welke ook in een Mifi router werkt?

Ik heb het hele forum doorgespit maar ik kon het zo 1,2,3 niet vinden..
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
05 mar 2025, 06:13

Dat geeft wel hoop dat het een Amerikaans nummer wordt. Ik ga het merken als ik de eSim binnenkort aanschaf. :D
Roland
Wij zijn ook van plan deze e-sim (met bellen) aan te schaffen, ik hoop dat je een update geeft als je hem gebruikt hebt?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ik snap al het gedoe niet mbt mobiele data in de US. Op autohuur geven mensen met gemak 100€+ teveel uit, maar op een telefoonkaartje is 5€ ineens een reden om moeilijk te doen met allerlei onhandige oplossingen, zoals airalo en vage websites die kaartjes aanbieden die misschien wel of niet werken.

Iedereen gaat bij het eerste bezoek in de US toch naar een Walmart? Daar hebben ze allerhande prepaid kaartjes te koop (zowel fysieke of eSIM) en die gegarandeerd werken die in het meest uitgebreide geval $45 dollar kosten voor 30 dagen onbeperkte data en een US nummer. Deze werken altijd, omdat je gewoon in de winkel kunt vragen of ze je helpen installeren.
https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... y/45111496

Hassle free en als je minder data wilt, betaal je ook minder.
Waarom zou je risico lopen met vage sites, kaartjes die wel of niet werken.Op de airports heb je vrijwel overal wifi, dus je MPC app werkt bij aankomst gewoon.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@BahamaOne Ik denk dat het met mobiele data niet anders is dan met vliegtickets, autohuur, overnachtingen en andere kosten. Ik zelf verdiep me op alle vlakken in de meest voordelige opties. Ik heb al meerdere keren hotel reserveringen geannuleerd en opnieuw geboekt omdat het 30 USD goedkoper is geworden. En ik heb 2 autoreserveringen staan die ook al een keer opnieuw geboekt zijn.
Dus dat doen we ook met mobiele data. Als je voor 4 personen 3 weken voldoende (lees: onbeperkte data) wilt dan hoeft dat echt geen 45 USD pp en een bezoek aan Walmart te kosten (dat is voor jou misschien hassle free maar voor mij weer het tegenover gestelde). Nee, wij gaan niet meteen naar een Walmart.
En waarom zou je een dief zijn van je eigen portemonee?
Airalo of Holafly e-sims zijn heel betrouwbaar, gemakkelijk te installeren en werken super (ik heb ze al heel vaak gebruikt en niet alleen in de US). Nog beter is de Verizon gratis trial. Je hoeft er echt geen gekke dingen voor te doen om dit te gebruiken. Er komen steeds meer aanbieders bij die goedkopere paketten aanbieden. Logisch toch dat mensen willen weten of deze werken?

Er is eigenlijk geen one-size-fits-all. Sommige mensen willen gewoon zekerheid en kopen liever iets fysieks in de winkel (Walmart etc.), anderen willen maximale flexibiliteit en prijsoptimalisatie en kiezen voor digitale opties. Beiden zijn legitiem — het gaat erom wat voor iemand werkt en hoeveel moeite je er zelf voor wilt doen.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Glorious ik snap je punt, maar je hebt het hier echt over een paar euro, met het risico dat het bij aankomst niet werkt en je meer ongemak hebt, doordat je maar moet afwachten of het werkt/je het werkend gaat krijgen als je echt in de US bent.

Als je naar Walmart (voorbeeld, maar kan ook een willekeurige verkoper zijn) gaat, kunnen ze er voor zorgen dat je ter plekke wegloopt met een werkende verbinding. Dat geeft rust en zekerheid.

Ik lees teveel mensen hier in dit topic die graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar de technische kennis ontberen om het zelfstandig aan de praat te krijgen, en daadwerkelijk zelf geen oplossing kunnen verzinnen als een probleem zich voordoet.

Er zijn in dit topic regelmatig mensen die hun slechte ervaringen delen, en alsnog naar een winkel moeten om een werkende telefoon te hebben (omdat iedereen ineens niet meer zonder internet lijkt te kunnen, pun intended).

Diverse mensen hebben totaal geen ervaring met het activeren van eSims, of weten ze totaal niet of hun telefoon geschikt is voor de frequenties in de US, maar toch schaffen ze blind een kaartje aan in NL of BE (meestal via sites die je echt niet hoeft proberen te bellen als je een issue hebt), in de hoop dat het werkt.

Airalo was ook zo'n wonder produkt, wat voor sommigen wel en voor anderen niet probleemloos werkt. Het gemak van het hebben van een mobiel nummer in de US wordt zwaar onderschat, want data only is toch genoeg??? MAar je moet maar eens in de problemen komen of een hotel/restaurant/garage etc. willen bellen. Dan is een US nummer (of het bereikbaar zijn op een US nummer) best handig.

Nu biedt airalo ook die service, dus het prijsvoordeel tov lokaal een prepaid kaartje kopen verdwijnt nog meer.

Ik zou geen risico nemen en gewoon in de Walmart een kaartje kopen. Dan weet je 100% zeker of het werkt als je de winkel uitloopt.
En dan heb je misschien $10 meer uitgegeven, is dat al die onhandigheid en onzekerheid waard?

Voor een autohuur of een vliegticket is het verschil vaak aanzienlijk, maar $10 dollar besparen op een SIM is imho pennywise, poundfoolish.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Glorious schreef:
08 apr 2025, 19:48
Nog beter is de Verizon gratis trial.
De verizon (of T-Mobile, of AT&T) trial werkt eenmalig op een toestel, is niet vaker te activeren op hetzelfde toestel (weet ik uit ervaring), en tuurlijk is gratis altijd goedkoper.
En is onbeperkt data echt nodig voor 4 personen in drie weken? Je hebt vakantie of is je scherm en on-line willen zijn dan ook zoveel belangrijker?
Dan heb je echt hele andere eisen en wensen....ik kan me niet voorstellen dat je in 3 weken onbeperkt data nodig hebt, omdat 10GB niet genoeg zou zijn. Ik ga iig heel anders op vakantie....ook al ga ik wel gelijk naar de Walmart. :thumbup:
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@BahamaOne Het is gewoon heel persoonlijk (en ik snap jou uitgangspunt ook :thumbup: ). Wij gebruiken zo'n 20gb pp in 3 weken. Voor 4 personen is dat een aardig bedrag. En ja, wij vinden data heel belangrijk op vakantie. Of we nu op een cruiseboot in de Carribean, met een auto door Death Valley rijden of in de woestijn van Oman zitten. Daar verschillen mensen dus in.

In hotels maken we sowieso gebruik van de wifi. Maar ook daarbuiten staat alles continu 'aan'. Spotify, navigatie, Whatsapp, Youtube, Insta, Netflix, werk emails enz. Dat is voor ons ook vakantie. Geen data stress en alles onbeperkt bij de hand. Heerlijk.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Reny schreef:
08 apr 2025, 16:36
Wij zijn ook van plan deze e-sim (met bellen) aan te schaffen, ik hoop dat je een update geeft als je hem gebruikt hebt?
Ik heb 'm nog niet gebruikt maar inmiddels wel aangeschaft, mét Amerikaans telefoonnummer. Installatie op de iPhone is kinderspel, wat klikjes en de telefoon doet de rest.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BahamaOne schreef:
08 apr 2025, 20:09
Airalo was ook zo'n wonder produkt, wat voor sommigen wel en voor anderen niet probleemloos werkt. Het gemak van het hebben van een mobiel nummer in de US wordt zwaar onderschat, want data only is toch genoeg??? MAar je moet maar eens in de problemen komen of een hotel/restaurant/garage etc. willen bellen. Dan is een US nummer (of het bereikbaar zijn op een US nummer) best handig.

Nu biedt airalo ook die service, dus het prijsvoordeel tov lokaal een prepaid kaartje kopen verdwijnt nog meer.

Ik zou geen risico nemen en gewoon in de Walmart een kaartje kopen. Dan weet je 100% zeker of het werkt als je de winkel uitloopt.
En dan heb je misschien $10 meer uitgegeven, is dat al die onhandigheid en onzekerheid waard?
Vroegah...deed ik dat laatste ook. :wink: Ik zweerde bij een sim van AT&T.

Vorig jaar voor het eerst Airalo genomen en dat was zeer goed bevallen. Gelijk bij aankomst in Amerika bereik en dat vond ik zeer prettig. Ik miste echter wel het hebben van een eigen telefoonnummer dus dat heb ik er dit weekend dit keer wel bijgenomen. Per saldo ben ik nu niet duurder/goedkoper uit dan een sim-kaart van AT&T maar hoef niet eerst meer naar een Walmart of Target om het te regelen. We hebben Airalo voor 3 telefoons geregeld, 1 mét telefoonnummer en 2 met enkel data.

Het is dus geen kwestie van risico nemen als je voor bijv. Airalo kiest ipv een simkaart via Walmart maar slim zijn en alles voor aankomst al hebben geregeld. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Blij om te horen dat Airalo nu ook ee nUS nummer uitgeeft bij de sim. In een hele hoop gevallen is dit toch handiger dan het niet hebben van een nummer. Als het werkt is het prima, maar ik lees in dit topic toch ook een hoop verhalen van mensen die problemen hebben met het activeren van airalo, of wie het aan de technische kennis ontbreekt. Dus voor die laatste groep mensen is het wellicht verstandiger om even naar een winkel te gaan. ook al is het (misschien) iets duurder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer