Amerika is Europa niet. Europa is Amerika niet.
Zo lang je dat in je achterhoofd houdt is er geen enkel probleem.
Amerika is Europa niet. Europa is Amerika niet.
1) Geen moraliserend wapperend vingertje. Hoe zou jij het vinden als een buitenlander op vakantie in Nederland met een moraliserend wapperend vingertje jou toespreekt?roadtrip2025 schreef: ↑09 feb 2025, 20:00Zijn er zaken waar we op moeten letten wanneer je met Amerikanen praat? Mag je grapjes maken over Trump e.d. ? Of kunnen die daar totaal niet mee lachen?
Misschien heb je dan wat aan ons reisverslag van vorig voorjaar.roadtrip2025 schreef: ↑09 feb 2025, 20:00Kust naar de Oost-Kust: Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida.
Op jouw lange reis heb je genoeg tijd om zelf onderzoek te doen door het die Amerikanen die je onderweg spreekt te vragen wa ze van Europa vinden. De meesten zullen er niet geweest zijn en misschien ook boordevol vooroordelen zitten, dus dan heb je wat om over te pratenroadtrip2025 schreef: ↑09 feb 2025, 20:00Wat vinden Amerikanen eigenlijk van Europeanen? Zeker gezien de huidige wereld en Trump. Wij reizen deze zomer met de wagen van de West-Kust naar de Oost-Kust: Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida.
Zijn er zaken waar we op moeten letten wanneer je met Amerikanen praat? Mag je grapjes maken over Trump e.d. ? Of kunnen die daar totaal niet mee lachen?
Oef, dat kan wel eens heel veel plannen hier in de war gaan gooien.
Ja, en in sommige restaurants betaal je nu zelfs een toeslag op je menu als er eieren in verwerkt zijn.
Ik vraag het me af of je veel merkt van minder toeristen uit Europa, het gros van de mensen in de parken enzo komt toch gewoon uit de VS.
Gelukkig is in Europa alles wel op een geweldige manier georganiseerd!!
Ik twijfel toch ernstig aan hoe reëel deze berichtgeving is.
Campings in Yosemite zijn voor de zomer nog niet te boeken, dat zegt ook wel iets...MichaelJohnson schreef: ↑27 feb 2025, 00:04Ik twijfel toch ernstig aan hoe reëel deze berichtgeving is.
Als ik naar de NPS website ga vind ik niks van dit alles terug in officiële statements of persberichten tot op heden.
Er staat bv dat bij Carlsbad er alleen self-guided tours aan zitten te komen, en zo nog van wat opmerkingen.
Als je naar de site van Association of National Park Rangers gaat, dan worden daar wat scenario's geschetst:MichaelJohnson schreef: ↑27 feb 2025, 00:04Ik twijfel toch ernstig aan hoe reëel deze berichtgeving is.
Als ik naar de NPS website ga vind ik niks van dit alles terug in officiële statements of persberichten tot op heden.
Op de website van Calsbad Caverns staat nu: "Ranger-Guided Tours. All tours remain temporarily suspended until further notice."MichaelJohnson schreef: ↑27 feb 2025, 23:43Er staat bv dat bij Carlsbad er alleen self-guided tours aan zitten te komen, en zo nog van wat opmerkingen.
Er worden alleen maar namen aangehaald van mensen die dat gezegd zouden hebben, alsof een medewerker van de Efteling iets zegt of zorgen uit, maar de Efteling zelf nog geen enkel officieel persbericht eruit heeft gedaan over of en hoe dit alles zou veranderen.
Vandaar dat ik zeg 'ik geloof het niet', wat ik beter kan formuleren als 'I believe it when I see it on the NPS website in an official statement.'