Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minder toerisme naar VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Minder toerisme naar VS?

Bericht door Almere vak V »

roadtrip2025 schreef:
09 feb 2025, 20:00
Wat vinden Amerikanen eigenlijk van Europeanen?
Amerika is Europa niet. Europa is Amerika niet.

Zo lang je dat in je achterhoofd houdt is er geen enkel probleem.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

roadtrip2025 schreef:
Zijn er zaken waar we op moeten letten wanneer je met Amerikanen praat? Mag je grapjes maken over Trump e.d. ? Of kunnen die daar totaal niet mee lachen?
1) Geen moraliserend wapperend vingertje. Hoe zou jij het vinden als een buitenlander op vakantie in Nederland met een moraliserend wapperend vingertje jou toespreekt?
2) Behandel ze zoals jij zelf behandeld wil worden. Zit jij erop te wachten als een vakantievierder die je net 5 minuten geleden hebt ontmoet met jou wel even het gesprek aangaat over de politiek in jouw land?
3) Voor alle andere situaties die beladen kunnen zijn geldt eigenlijk, laat hun er maar over beginnen.

Bovenstaande gezegd hebbende, je kan best ergens je verbazing over uitspreken als een bepaald onderwerp ter sprake komt. Maar doe het dan wel netjes. Mijn eerste reis naar de VS was ik 19 en mocht je in Nederland nog drinken als je 16 was, maar pas autorijden als je 18 was. In de VS omgekeerd, eerst autorijden daarna drinken. Als toevallig daar het gesprek op komt en je meldt dat het bij ons andersom is, zonder een waardeoordeel te vellen hebben ze daar over het algemeen geen problemen mee.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

roadtrip2025 schreef:
Kust naar de Oost-Kust: Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida.
Misschien heb je dan wat aan ons reisverslag van vorig voorjaar.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/

Wij zijn ook bepaald geen fan van de orange man in the White House, maar laten ons daar nog niet door tegenhouden. Wel duimen we met alles wat we hebben dat hij de natuur niet al te veel verziekt en bv., dat las ik vanmorgen, Devil's Tower en omgeving in tact laat en daar niet naar olie gaat boren.
We roepen hier wel altijd dat we niet naar Turkije gaan om Erdogan, maar zijn tijdens de vorige termijn van Trump wel in Amerika geweest. Lekker consequent :lol: . Het probleem is dat het land gewoon veel te mooi is. En nu hebben we voor volgend jaar september ook nog een Middellandse Zee cruise geboekt die ook nog Turkije aandoet :shock:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

roadtrip2025 schreef:
Wat vinden Amerikanen eigenlijk van Europeanen? Zeker gezien de huidige wereld en Trump. Wij reizen deze zomer met de wagen van de West-Kust naar de Oost-Kust: Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida.

Zijn er zaken waar we op moeten letten wanneer je met Amerikanen praat? Mag je grapjes maken over Trump e.d. ? Of kunnen die daar totaal niet mee lachen?
Op jouw lange reis heb je genoeg tijd om zelf onderzoek te doen door het die Amerikanen die je onderweg spreekt te vragen wa ze van Europa vinden. De meesten zullen er niet geweest zijn en misschien ook boordevol vooroordelen zitten, dus dan heb je wat om over te praten :D

Ik ervaar hier in TX (waar ik woon) altijd dat de meeste mensen gewoon NIET over politiek praten. Ik zou gewoon lekker over andere dingen kletsen. Je bent tenslotte op vakantie en het moet niet je doel gaan zijn om mensen te veranderen of af te kraken. Gaandeweg een gesprek voel je meestal wel aan of je over bepaalde zaken kunt praten. Maar waarom zou je zelf over beladen onderwerpen beginnen?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

Mijn reden waarom ik twijfel naar Amerika te gaan is dat de prijzen maar blijven stijgen. En het is niet dat ik het niet kan betalen maar ik heb de goeie tijden nog meegemaakt. Dollar gunstig, goedkope tickets inclusief koffer en stoel, autohuur betaalbaar. Noem maar op. En als ik dat met nu vergelijk denk ik wel, oef. Maar ja waar wel naar toe op vakantie? Mijn bucketlist van Amerika is nog niet compleet.
De president die er zit maakt mij niet uit.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zie ook de voordelen, hoe minder toeristen, hoe rustiger het voor ons is…..
:mrgreen:
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Oef, dat kan wel eens heel veel plannen hier in de war gaan gooien.
Laatst gewijzigd door tanteto op 24 feb 2025, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Dit alles voor ons de reden om nu toch echt eens met een camper door Canada te reizen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

els70 schreef:
07 feb 2025, 14:22
Almere vak V schreef:
07 feb 2025, 12:06

Ja, Amerika wordt steeds duurder.

Vooral de eieren heb ik me laten vertellen :wink:
Ja, en in sommige restaurants betaal je nu zelfs een toeslag op je menu als er eieren in verwerkt zijn. :D

Maar nog steeds ben ik liever hier dan in NL.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Almere vak V
Amerika-expert

JeroenB schreef:
24 feb 2025, 15:35
Ja, en in sommige restaurants betaal je nu zelfs een toeslag op je menu als er eieren in verwerkt zijn.
De egg-flation hakt er snoeihard in!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Pete.Z schreef:
23 feb 2025, 16:53
Ik zie ook de voordelen, hoe minder toeristen, hoe rustiger het voor ons is…..
:mrgreen:
Ik vraag het me af of je veel merkt van minder toeristen uit Europa, het gros van de mensen in de parken enzo komt toch gewoon uit de VS.

Neemt niet weg dat ik blij ben dat wij toevallig na jarenlang elke zomer een roadtrip langs nationale parken dit jaar een vakantie in Europa gepland hebben, ik vrees dat her chaotisch wordt in de parken deze zomer.
Terug in Texas!
Almere vak V
Amerika-expert

hemmie schreef:
25 feb 2025, 13:42
Neemt niet weg dat ik blij ben dat wij toevallig na jarenlang elke zomer een roadtrip langs nationale parken dit jaar een vakantie in Europa gepland hebben, ik vrees dat her chaotisch wordt in de parken deze zomer.
Gelukkig is in Europa alles wel op een geweldige manier georganiseerd!!
:wink:
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Ik twijfel toch ernstig aan hoe reëel deze berichtgeving is.
Als ik naar de NPS website ga vind ik niks van dit alles terug in officiële statements of persberichten tot op heden.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat geloof je niet? Op de website van Florissant Fossil Beds staat ook duidelijk dat ze maandag en dinsdag gesloten zijn.
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

MichaelJohnson schreef:
27 feb 2025, 00:04
Als ik naar de NPS website ga vind ik niks van dit alles terug in officiële statements of persberichten tot op heden.
Campings in Yosemite zijn voor de zomer nog niet te boeken, dat zegt ook wel iets...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

hemmie schreef:
27 feb 2025, 00:58
Wat geloof je niet? Op de website van Florissant Fossil Beds staat ook duidelijk dat ze maandag en dinsdag gesloten zijn.
Er staat bv dat bij Carlsbad er alleen self-guided tours aan zitten te komen, en zo nog van wat opmerkingen.
Er worden alleen maar namen aangehaald van mensen die dat gezegd zouden hebben, alsof een medewerker van de Efteling iets zegt of zorgen uit, maar de Efteling zelf nog geen enkel officieel persbericht eruit heeft gedaan over of en hoe dit alles zou veranderen.

Vandaar dat ik zeg 'ik geloof het niet', wat ik beter kan formuleren als 'I believe it when I see it on the NPS website in an official statement.'
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MichaelJohnson schreef:
27 feb 2025, 00:04
Als je naar de site van Association of National Park Rangers gaat, dan worden daar wat scenario's geschetst:

https://www.anpr.org/release/2025/0218

Rick Mossman, president of the Association of National Park Rangers (ANPR) said, "These actions will hurt visitors and the parks they travelled to see across the United States. If a visitor is involved in an automobile accident in Badlands National Park in South Dakota, or has their car broken into at a trailhead in Rocky Mountain National Park in Colorado, there will be a delay in the response by a ranger to investigate - or perhaps no response at all. If a visitor suffers a medical emergency while hiking in Grand Canyon National Park in Arizona, ranger response could be delayed."

Mossman went on to say that visitors are likely to experience reduced hours or days – and even closures - of visitor centers and other public-use facilities. Ranger-led educational programs will be reduced or eliminated. Trash and litter may accumulate, and restrooms will be dirtier because of reduced maintenance and fewer custodial workers. There could even be complete closures of some parts of parks to protect visitors and those park resources.

En volgens een artikel op de site van ABC News kan het effect hebben op het repareren van wegen en dergelijke in de parken.

https://abcnews.go.com/US/national-park ... =119124480

" Bill Wade, executive director of the Association of National Park Rangers. It’s pretty safe to say that in many parks, at least for the start of the season, visitors are going to probably see some sort of impact and a decline in their experience," he said.

Tourists could experience long lines to get into the parks, changes in hours at visitor centers, trash pileups and restrooms that are not cleaned as frequently, Wade said.

In addition, there could be delays for road, trail and building maintenance, Brengel said, noting that people who fill potholes and repair leaky roofs were among those terminated.

Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat dat 'delays for road, trail and building maintenance' invloed zullen hebben op de openingsdatum van de Tioga Road In Yosemite National Park.

Overigens dit zijn niet zo maar wat medewerkers van de Efteling die hiervoor waarschuwen maar de 'president of the Association of National Park Rangers' en de 'senior vice president of government affairs at the National Parks Conservation Association'.

Martin
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

MichaelJohnson schreef:
27 feb 2025, 23:43
Er staat bv dat bij Carlsbad er alleen self-guided tours aan zitten te komen, en zo nog van wat opmerkingen.
Er worden alleen maar namen aangehaald van mensen die dat gezegd zouden hebben, alsof een medewerker van de Efteling iets zegt of zorgen uit, maar de Efteling zelf nog geen enkel officieel persbericht eruit heeft gedaan over of en hoe dit alles zou veranderen.

Vandaar dat ik zeg 'ik geloof het niet', wat ik beter kan formuleren als 'I believe it when I see it on the NPS website in an official statement.'
Op de website van Calsbad Caverns staat nu: "Ranger-Guided Tours. All tours remain temporarily suspended until further notice."
https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... sitors.htm

Dus misschien geloof je het nu wel? :wink:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Natuurlijk gaat het invloed hebben op het functioneren van bepaalde diensten in de parken.
Al heeft de NPS er natuurlijk wel belang bij om het wat aan te dikken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer